Wedstrijdchat Jong PSV

Bas

Routinier
En nu maakt ook Floris Bos zijn debuut, nog 2 mogelijke debutanten kunnen volgen in de laatste 10 minuten

Bas

Routinier
0-0 in de 2e helft!

Morgen met een sterker elftal voor een beter resultaat tegen Arsenal, Jong op vrijdag weer tegen VVV.

CNG MrKrateos

Assistent Bondscoach
Dit is de leeftijd dat je de gokjes moet gaan wagen he, dit is de laatste stap. Gezien heel dit seizoen denk ik:

Zeker niet: Peersman, Dagasan, Jimenez, Uneken, Houben

Waarschijnlijk niet: Nassoh, Bawuah

Nog te vroeg: Vd Riet, Kwaaitaal

Grootste kanshebbers: Gilbert, vd Heuvel
Peersman viel mij ook weer tegen.

Dagasan heb ik nog wel wat hoop voor, die zat er een paar keer wel goed bij. Ook een paar keer totaal niet - maar goed, daarvoor speel je bij Jong. Hij werd niet geholpen door zn backs. Toen hijzelf op de backpositie stond, deed hij het echter niet veel beter.

Uneken en Houben dramatisch. Vooral Houben, echt alles wat hij deed ging fout.

Kwaaitaal zat er totaal niet lekker in. Hij en VdRiet zetten teveel tegelijk druk, en 1 pass later stond het centrum te zwemmen. Beetje Schmidtball met Max en Dumfries, leek het.

Nassoh is de beste voetballer van ze allemaal. Misschien ook wel van het veld gister. Maar echt doorpakken doet hij ook niet. Goeie kleine voetbewegingen, prima passjes, hij ziet de ruimte. Maar voor de goal de verkeerde beslissing. Prima speler, maar als je kijkt wat voor middenvelders wij op de bank hebben zitten, is dat een enorm verschil. Moet maar met Marokko onder 21 meegaan voor een Africa cup ofzo, want alleen een Saibari-achtige opleving kan hem de stap naar het 1ste geven. Anders wordt het een gevalletje Kjolo, Sadilek of Tielemans. Prima spelers, maar nu nog niet voor PSV1.

VdHeuvel wel een leuke speler. Moet wel uitkijken met zn slidings, zat er een paar keer akelig hard in.

Gilbert vind ik echt een heerlijke speler. Wat een beest. Zat er vaak tussen, is redelijk comfortabel in de kleine ruimte, maar heeft volgens mij geen bal ingeleverd. Een beetje Sangare-light vibes kreeg ik ervan. Meer comfortabel aan de bal, minder sterk. Maar wel een loopvermogen van heb ik jou daar, echte B2B middenvelder.

Verder weet ik het niet zo goed meer. In zo'n wedstrijd krijg je ook maar 1 of 2 momenten om je te onderscheiden. Bawuah had een paar leuke acties, maar ging ook veel liggen. Zimuangana ook een paar leuke acties. Leuk dat er veel debutatanten speelden, maar ik moest ook wel ff goed kijken wie wie was in het stadion. Ook mooi dan Duif de 2e nog een minuut mocht meedoen.

Had liever een potje op volle sterkte gezien, maar dit was ook mooi. En Groningen mocht ook winnen van mij, als onze talenten maar een paar mooie acties of fases hadden.

Der Jaufe

Forum Hall of Fame Inductee
T is overigens een aardig waterballet in Eindhoven, vraag mij af of de bal nog genoeg kan blijven rollen.

Bovenaan Onderaan