Wedstrijdchat Jong PSV

Zinchenko speelde ook 7 wedstrijden bij JPSV..
En uiteindelijk kwam het nog goed met hem en naar ik laatst las ook met Lato. Toch?
Daarentegen vind ik de 0-3 tussenstand tegen TOP Oss geen sterke beurt.
Jong Ajax en Jong AZ staan al ver boven ons. Niet best dus.
 
Jong PSV - TOP Oss 0-3
64% Balbezit 36%
21 Doelpogingen 8
6 Schoten op doel 4
8 Schoten naast doel 4

o.O
Bizar :maniac:
 
Hoever met een grote blunder deze wedstrijd die daarmee een tegengoal inleidt. Raar om een basisplek te verschaffen in je Jong team terwijl dat team bedoeld is om eigen talenten de sprong te laten maken naar PSV 1. Dat is een kostbare basisplek in de defensie omdat het niet lukt om goede verdedigers aan te trekken, dus offer je een basisplek op om voor andere clubs op te leiden. Het is echt een zooitje momenteel
 
Hoever met een grote blunder deze wedstrijd die daarmee een tegengoal inleidt. Raar om een basisplek te verschaffen in je Jong team terwijl dat team bedoeld is om eigen talenten de sprong te laten maken naar PSV 1. Dat is een kostbare basisplek in de defensie omdat het niet lukt om goede verdedigers aan te trekken, dus offer je een basisplek op om voor andere clubs op te leiden. Het is echt een zooitje momenteel

Eens, gewoon Comenencia een heel seizoen basis laten staan op rechtsback. Ik snap ook niet waarom Vos en Colyn iedere wedstrijd basis staan, die gaan echt nooit PSV-1 halen. Ik snap wel dat je niet met 11 grote talenten kan spelen maar er zitten spelers op de bank die veel meer kans maken om PSV-1 te halen dan zij.
 
Eens, gewoon Comenencia een heel seizoen basis laten staan op rechtsback. Ik snap ook niet waarom Vos en Colyn iedere wedstrijd basis staan, die gaan echt nooit PSV-1 halen. Ik snap wel dat je niet met 11 grote talenten kan spelen maar er zitten spelers op de bank die veel meer kans maken om PSV-1 te halen dan zij.
Comenencia, prachtige naam…heb jij of iemand anders een idee hoe goed hij is of hoe groot zijn potentieel is…?
 
Eens, gewoon Comenencia een heel seizoen basis laten staan op rechtsback. Ik snap ook niet waarom Vos en Colyn iedere wedstrijd basis staan, die gaan echt nooit PSV-1 halen. Ik snap wel dat je niet met 11 grote talenten kan spelen maar er zitten spelers op de bank die veel meer kans maken om PSV-1 te halen dan zij.
Inderdaad je moet gewoon op tijd doorselecteren. Er zitten zat spelers bij van wie je het vorige seizoen al wist dat ze het eerste nooit gaan halen. Dan zoek je daar vervangers voor als je niet eigen talenten kunt doorschuiven. En basisregel zou Inderdaad moeten zijn dat de basiself die je opstelt allemaal de potentie moeten hebben om sprong naar het eerste te maken. Dan krijgt een 17-jarige talent met die potentie altijd de voorkeur boven een 22-jarige speler die op de nominatie staat om te vertrekken volgend seizoen. Ik mag toch hopen dat ramzi niet de vrije hand krijgt in opstelling en de ploeg moet leiden zoals elke andere kkd club, want de doelstellingen zijn totaal anders.
 
Comenencia, prachtige naam…heb jij of iemand anders een idee hoe goed hij is of hoe groot zijn potentieel is…?

Tijd geleden dat ik hem heb zien spelen, speelde toen nog als middenvelder. Ken hem als type voetballer niet erg goed, maar is wel al heel lang jeugdinternational.

Inderdaad je moet gewoon op tijd doorselecteren. Er zitten zat spelers bij van wie je het vorige seizoen al wist dat ze het eerste nooit gaan halen. Dan zoek je daar vervangers voor als je niet eigen talenten kunt doorschuiven. En basisregel zou Inderdaad moeten zijn dat de basiself die je opstelt allemaal de potentie moeten hebben om sprong naar het eerste te maken. Dan krijgt een 17-jarige talent met die potentie altijd de voorkeur boven een 22-jarige speler die op de nominatie staat om te vertrekken volgend seizoen. Ik mag toch hopen dat ramzi niet de vrije hand krijgt in opstelling en de ploeg moet leiden zoals elke andere kkd club, want de doelstellingen zijn totaal anders.

Meen me te herinneren van een video een aantal jaar geleden dat ze bij Jong heel erg de nadruk leggen op presteren net als voor het eerste elftal, zodat de spelers gewend raken aan waar het bij het profvoetbal om gaat. Ik snap ook wel dat je Babadi niet iedere week in de basis laat starten, grote talenten moeten ook gewoon goed presteren op de training en ermee leren omgaan dat ze niet altijd spelen. Maar ik vind het zo zonde dat een of andere vage Canadees die niet eens zo goed kan voetballen dan bij ons op 10 staat, en in de wedstrijden is het nou ook weer niet te zien dat hij zoveel beter is dan Babadi lijkt me.
 
Tijd geleden dat ik hem heb zien spelen, speelde toen nog als middenvelder. Ken hem als type voetballer niet erg goed, maar is wel al heel lang jeugdinternational.



Meen me te herinneren van een video een aantal jaar geleden dat ze bij Jong heel erg de nadruk leggen op presteren net als voor het eerste elftal, zodat de spelers gewend raken aan waar het bij het profvoetbal om gaat. Ik snap ook wel dat je Babadi niet iedere week in de basis laat starten, grote talenten moeten ook gewoon goed presteren op de training en ermee leren omgaan dat ze niet altijd spelen. Maar ik vind het zo zonde dat een of andere vage Canadees die niet eens zo goed kan voetballen dan bij ons op 10 staat, en in de wedstrijden is het nou ook weer niet te zien dat hij zoveel beter is dan Babadi lijkt me.
Prima om de talenten te drillen om te presteren, dat hoort bij hun ontwikkeling. Maar dat wil niet zeggen dat je bovenuit andere keuzes kunt maken. Zo kun je ervoor kiezen om een Babadi op te stellen wetende dat hij momenteel minder stabiel is dan Colyn en tegelijkertijd kun je op de trainingen en in je wedstrijdbesprekingen focus leggen op presteren.

De ironie van het verhaal is dat ondanks de nadruk op presteren dat JPSV de laatste jaren onderaan bungelt in de KKD. Lijkt mij dat het tijd wordt dat we met een raad van wijze heren van het forum een coupe plegen op PSV. Eens kijken hoe de club er dan voor staat over een paar jaar. Mijn eerste daad zou zijn: maak een lijst van verdedigende grote talenten onlangs zijn aangebroken en zoek uit welke scouts daarachter zitten. Haal een of twee van die scouts naar Eindhoven met een voor scout-begrippen riante tekenbonus, want het is al decennia huilen met de pet op.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Opstelling Roda - JPSV

Peersman
Comenencia - Seelt - Vos - Leysen
Doudah - Nassoh - Tielemans
Sealy - Colyn - Antonisse

Bank: Smolenaars, Schiks, Kreekels, Jansen, Jimenez, Babadi, Priske, Van Duiven
 
Het is zo treurig dat Peersman na 21 minuten een waarschuwing krijgt voor tijdrekken. Waar zijn we allemaal mee bezig laat die gasten lekker voetballen.

Nou het heeft gewerkt, 0-0 bij rust. Ramzi en Faber zullen wel trots zijn.
 
Laatst bewerkt:
0-1 de commentator noemde de doelpuntenmaker Colyn maar volgens mij was het Nassoh. Van Duiven werd ook de grote spits genoemd dus die heeft zn bril iig niet op.
 
Weer heel slecht verdedigd bij de standaardsituatie. Ach ja, je kan zeggen dat we met deze instelling voor een punt kwamen.
 
Knap, een punt tegen Roda en bijna gewonnen. Er deden geen spelers mee van PSV 1. Kun je niet los van elkaar zien.
 
90+7?! Je vraagt je af hoe die regels zijn. Afgelopen week kreeg PSV er 4 bij met diverse wissels, blessures en tijdrekken. Je zou verwachten dat zoiets door de 4e man keurig bijgehouden wordt. Maar natuurlijk niet. Pure willekeur weer.

Peersman kreeg in de 21e minuut een waarschuwing voor tijdrekken. Geen idee of dit zich zo voortzette, maar dan zijn die 7 minuten niet erg onwaarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan