Wat moet er volgend seizoen gebeuren om het Ajax weer lastig te maken?

J.B.

Aanvoerder
Gotze is een biljarter. Geen leider en te weinig een afmaker. Maar zeker wel iemand die de ruimte ziet en het spel versnelt. Zou het zeer jammer vinden als hij deze zomer alweer gaat. Zou hem graag eens op een middenveld zien spelen dat wel complementair is en daadwerkelijk kan voetballen.
Als hij en Van Ginkel beschikbaar zijn volgend seizoen is een groot deel van het middenveldprobleem opgelost. De vraag is of Ginkel fit genoeg blijft..

DrJ

Routinier
Dus tot nu toe in 2021/2022:

Doelman: Drommel, Mvogo,Delanghe,Muller
Verdediger: Baumgartl, Mwene, Ramalho,Viergever,Boscagli,Obispo,Max,Dumfries,Teze
Middenveld: Thomas, Ledezma,Mauro jr, Ihattaren,Gotze,Rosario,Doan, Sadilek, Rigo,Sangare,(van Ginkel), Guti
Aanval: Malen, Zahavi, Gakpo, Madueke,Piroe,Vertessen, Romero, Bruma

Vanuit Jong PSV waarschijnlijk: Sambo (v), Oppegard (v), Kjolo (m)

Waarschijnlijk weg: Baumgartl, Rosario, Dumfries,Malen, Bruma, Doan, Ihattaren, Guti. Rigo, Piroe
Mogelijke aankopen: Propper (m), Berghuis (a), De Jong (a), v/d Ven (v) ---> wat mij betreft.

Als we hier volgend jaar mee zouden beginnen, kunnen we er best wat van maken.

Dan hebben we: (als we 4-3-3 zouden spelen)
Keeper: Drommel, Mvogo, Delanghe, Muller
RB: Mwene/Teze/Sambo
RCV: Teze/Ramalho
LCV: Obispo/Boscagli/Viergever/ Vd Ven
LB: Max/Mwene/Oppegard
Verdedigende middenveld: Boscagli/Sangare/Sadilek
2e middenvelder: Propper/Van Ginkel/Mauro jr/Thomas/Kjolo
Aanvallende middenvelder: Gotze/Ledezma/van Ginkel
RV: Berghuis/Madueke/Vertessen
LV: Gakpo
Spits: L de Jong/Romero/Zahavi

Zuipwolde

Routinier
Velen hebben lang om 442 geroepen. Maar ik vind dat als je goede buiten spelers hebt en Gotze en Ihattaren voor de CAM positie dat je gewoon 4231 moet spelen. Ook als je al ziet hoeveel rust Van Ginkel brengt als CM.. We hadden het Ajax dit seizoen al veel moeilijker moeten maken.. Maar wat mischien wel de grootste tegenvaller was is dat het Smidt nog niet lukt om zijn Vol-gas filosofie toe te passen..

Gini

Aanvoerder
Afgelopen week had iemand op tv het over Yaremolenko, zou dit iets zijn als vervanger van Melen?
Ik ken de speler niet goed.

M11troglou

Basisspeler
Afgelopen week had iemand op tv het over Yaremolenko, zou dit iets zijn als vervanger van Melen?
Ik ken de speler niet goed.
Te duur lijkt me, marktwaarde 15 mln. Volgens mij vraagt zijn club 20 miljoen dus ik zou het afraden. Het ging trouwens over Yaremchuk en niet Yarmolenko. Yaremchuk heeft wel 20 doelpunten en 7 assists in de Belgische competitie. Prima cijfers dus, maar 20 mln is te veel.

huez

Aanvoerder
Te duur lijkt me, marktwaarde 15 mln. Volgens mij vraagt zijn club 20 miljoen dus ik zou het afraden. Het ging trouwens over Yaremchuk en niet Yarmolenko. Yaremchuk heeft wel 20 doelpunten en 7 assists in de Belgische competitie. Prima cijfers dus, maar 20 mln is te veel.
Werd in dat artikel gezegd dat hij voor 10 miljoen waarschijnlijk weg mag.

M11troglou

Basisspeler
Werd in dat artikel gezegd dat hij voor 10 miljoen waarschijnlijk weg mag.

"Als je Malen voor 30 miljoen euro verkoopt en je haalt Roman Yaremchuk voor 10 miljoen euro, dan ga je er niet slechter van worden", zegt analist René van der Gijp in De Oranjezomer. "Dat is een fantastische speler. Het is een echte spits. Dat ze (AA Gent, de club van Yaremchuk, red.) 20 miljoen euro willen? Dat is overdreven natuurlijk."

Gijp dacht dat dus, maar de club vraagt 20.

huez

Aanvoerder
"Als je Malen voor 30 miljoen euro verkoopt en je haalt Roman Yaremchuk voor 10 miljoen euro, dan ga je er niet slechter van worden", zegt analist René van der Gijp in De Oranjezomer. "Dat is een fantastische speler. Het is een echte spits. Dat ze (AA Gent, de club van Yaremchuk, red.) 20 miljoen euro willen? Dat is overdreven natuurlijk."

Nee, ik had het uit een ander artikel.

M11troglou

Basisspeler
Nee, ik had het uit een ander artikel.
Hm, net even opgezocht, maar ik zie vooral een prijskaartje van 20 miljoen vermeld in de artikelen die ik kon vinden. Maar als het 10 miljoen is zou ik het risico wel te durven nemen, wel een goaltjesdief volgens mij. Cijfers uit Belgische competitie zien er goed uit en dit EK ook 2 goals en 1 assist. Maar zijn prijs zal ook alleen maar oplopen als hij blijft scoren dit EK.

Luc de Jong

Aanvoerder

Gijp is sowieso niet een bron die ik serieus zou nemen.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Hm, net even opgezocht, maar ik zie vooral een prijskaartje van 20 miljoen vermeld in de artikelen die ik kon vinden. Maar als het 10 miljoen is zou ik het risico wel te durven nemen, wel een goaltjesdief volgens mij. Cijfers uit Belgische competitie zien er goed uit en dit EK ook 2 goals en 1 assist. Maar zijn prijs zal ook alleen maar oplopen als hij blijft scoren dit EK.

Ik kom ook niks anders tegen behalve de tip van Gijp. En dat er een bod van 10 miljoen is geweigerd in januari.

Weltmeister

Na Bouterbaas de grappigste forummer 2020
Is deze alweer actueel? ;)

Ik zeg grote opruiming.
Nieuwe staf, nieuwe TD, nieuw hoofd scouting. En misschien zelfs een nieuw hoofd opleidingen.

Trainer: Koeman zal wel weer vrij zijn, maar ik zie liever een ander. Zou Conte niet willen? Met Grim en Nistelrooy als assistenten?
TD: Huiberts
Opleidingen: Jonk

• Hahaha!
Reactions: DrJ
Bovenaan Onderaan