Wat moet er volgend seizoen gebeuren om het Ajax weer lastig te maken?

Mikasa

Internationale Legende
Precies.. we gaan niet bescheiden doen als PSV.. als we toch de 'moetjes' moetjes moeten spelen tegen een az of Ajax, het speelt nou eenmaal in de ed.. En die moet je wel serieus nemen, anders is het niet leuk voor dat soort clubjes.. anders doen we net alsof..
Tegen de kleintjes niet al te veel punten verspeeld. Je kan nooit alles winnen. Daarentegen heel veel punten tegen de top 5 laten liggen. Zie post Der Jaufe

J.B.

Aanvoerder
Tegen de kleintjes niet al te veel punten verspeeld. Je kan nooit alles winnen. Daarentegen heel veel punten tegen de top 5 laten liggen. Zie post Der Jaufe
Het erge is dat er precies een pot was waar we meer hadden verdiend.. de laatste pot tegen Ajax. Dan moet je wel tegen de kleintjes presteren. Voor mij is de wedstrijd tegen ADO trouwens de reden waarom ik ereen punt van maak. ADO was het laatste kantelpunt wat mij betreft..

RAZINHO

Assistent Coach
Wat PSV moet doen om volgend seizoen te concurreren met Ajax om de titel is: 1) een grondige schoonmaak binnen de selectie, 2) de gehele scouting evalueren en waar nodig oude scouts ontslaan en vervangen door nieuwe scouts en 3) verkoop van spelers zoals Dumfries, Malen, Ihattaren en Rosario en met dat geld en het geld dat de schoonmaak oplevert, nieuwe spelers halen voor achterhoede, middenveld en voorhoede.

J.B.

Aanvoerder
Wat PSV moet doen om volgend seizoen te concurreren met Ajax om de titel is: 1) een grondige schoonmaak binnen de selectie, 2) de gehele scouting evalueren en waar nodig oude scouts ontslaan en vervangen door nieuwe scouts en 3) verkoop van spelers zoals Dumfries, Malen, Ihattaren en Rosario en met dat geld en het geld dat de schoonmaak oplevert, nieuwe spelers halen voor achterhoede, middenveld en voorhoede.
Dat punt over de scouts kan overboord. Johnny boy is verlengd ondertussen.. Es kijken wat ie met de financiele injectie gaat doen.

Sneeuwvlok2

Aanvoerder
E3AD816D-A2B8-4317-8BDD-8738366BD65A.jpeg

rico

Trainer Coach
Doet overigens niks af aan de noodzaak hiervan, want de laatste jaren ben ik niet echt onder de indruk van wat de scouting oplevert.
Ik denk dat het wisselend is. Ik vind dat de scouting vooral missers maakt in het scouten van duurdere spelers die er meteen moeten staan (Bruma, Baumi, Sangare, Zahavi, Max, etc), maar ze doen het wel heel goed in het scouten van jong talent (Malen, Madueke, Mo, Gakpo, Teze, Mauro, Rosario). Helaas heb je een mix van goede ervaring en jong talent mnodig voor succes.

2 Nieuwe middenvelders in plaats van Sangaré en Rosario die meer creativiteit op het middenveld brengen en daarnaast hun verdedigende taken goed uitvoeren.
2 Goede en betrouwbare verdedigers, met name centraal.
Een spits met kopkracht, zodat we weer een plan B hebben als het in de wedstrijden nodig is. Type Luuk de Jong.
Maar bovenal wedstrijden gewoon winnen, niet alleen van de "kleintjes" maar ook de topwedstrijden.

-040-

Assistent Bondscoach
2 Nieuwe middenvelders in plaats van Sangaré en Rosario die meer creativiteit op het middenveld brengen en daarnaast hun verdedigende taken goed uitvoeren.
2 Goede en betrouwbare verdedigers, met name centraal.
Een spits met kopkracht, zodat we weer een plan B hebben als het in de wedstrijden nodig is. Type Luuk de Jong.
Maar bovenal wedstrijden gewoon winnen, niet alleen van de "kleintjes" maar ook de topwedstrijden.
Daarmee Ben je denk ik inderdaad al een heel eind. Zelfs met 1 nieuwe middenvelder en 1 verdediger zou al een groot verschil kunnen maken. Maar dan moet je wel voetballers hebben met ervaring, die dus niet alle tijd nodig hebben alleen voor zichzelf.

huez

Aanvoerder
Ik denk dat het wisselend is. Ik vind dat de scouting vooral missers maakt in het scouten van duurdere spelers die er meteen moeten staan (Bruma, Baumi, Sangare, Zahavi, Max, etc), maar ze doen het wel heel goed in het scouten van jong talent (Malen, Madueke, Mo, Gakpo, Teze, Mauro, Rosario). Helaas heb je een mix van goede ervaring en jong talent mnodig voor succes.
Maar hij heeft Teze Gakpo en Mo toch niet gescout? Komen toch uit de jeugdopleiding?

Bovenaan Onderaan