Wat moet er volgend seizoen gebeuren om het Ajax weer lastig te maken?

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Conclusie: we hebben het laten liggen tegen de topclubs. Het is onzinnig om te veronderstellen dat je alle wedstrijden tegen de kleintjes een 100% score hebt, en 10 verliespunten tegen de kleinjes is niet uitzonderlijk.

En ook in de beker en de EL hebben we het tegen de toppers laten liggen.
Maar het is ook onzinnig om te veronderstellen dat je alle wedstrijden tegen de topclubs wint. 6 punten uit 8 wedstrijden is wel heel erg weinig, maar 24 zullen het er zelden worden.

Als de komende drie wedstrijden van Ajax nog ergens om gingen en ze dus volle bak moesten, zie ik ze minimaal 6-7 punten halen. Alleen Vitesse-uit zou een probleem kunnen worden. Dan staat Ajax op minimaal 85 punten. Haal er 1 punt vanaf voor de uitwedstrijd tegen PSV en PSV moet meer dan 84 punten halen om kampioen te worden. Kijkend naar de behaalde punten in vorige seizoenen betekent dat dat PSV echt een topseizoen moet hebben.

Wat ik wil zeggen is: PSV had het dit seizoen absoluut beter kunnen doen, maar kampioen worden was sowieso heel lastig geworden met het seizoen wat Ajax heeft gedraaid.

Kira

Routinier
Maar het is ook onzinnig om te veronderstellen dat je alle wedstrijden tegen de topclubs wint. 6 punten uit 8 wedstrijden is wel heel erg weinig, maar 24 zullen het er zelden worden.

Als de komende drie wedstrijden van Ajax nog ergens om gingen en ze dus volle bak moesten, zie ik ze minimaal 6-7 punten halen. Alleen Vitesse-uit zou een probleem kunnen worden. Dan staat Ajax op minimaal 85 punten. Haal er 1 punt vanaf voor de uitwedstrijd tegen PSV en PSV moet meer dan 84 punten halen om kampioen te worden. Kijkend naar de behaalde punten in vorige seizoenen betekent dat dat PSV echt een topseizoen moet hebben.

Wat ik wil zeggen is: PSV had het dit seizoen absoluut beter kunnen doen, maar kampioen worden was sowieso heel lastig geworden met het seizoen wat Ajax heeft gedraaid.
Mee eens. Alleen ik vind eigenlijk dat jij niet in dit topic mag kijken. Dan ga je straks al deze bevindingen delen met Ten Hag. Dan kunnen we Ajax nooit verslaan/lastig maken :fear:

J.B.

Aanvoerder
we hebben op dit moment 28 verliespunten, waarvan 18 tegen de huidige top 5. Verliespunten tegen de kleintjes zijn zonde, zeker, maar dat lost t voor nu niet op.

Verliespunten top 5 (18)
AJA 2+2 = 4
AZ 3 + 3 =6
VIT 0 + 3 = 3
FEY 2 + 3= 5

Verliespunten 'kleintjes' (10)
HEE 2 + 2 = 4
ADO 0 + 2 = 2
HER 0 + 2 = 2
TWE 0 + 2 = 2

Achterstand kampioen 14 punten
Winnen van 'de kleintjes' sta je nog 4 punten achter ajaks
Winnen van 'de kleintjes' en winnen van ajaks zou ons 2 punten vrij zetten.
Klopt. En als de var zn werk doet en je pakt wel 3 punten in de laatste pot dan is het verschil nog 1..

Maar de resultaten tegen de kleintjes zijn beschamend..

J.B.

Aanvoerder
Mijn punt precies! :cool:
Precies.. we gaan niet bescheiden doen als PSV.. als we toch de 'moetjes' moetjes moeten spelen tegen een az of Ajax, het speelt nou eenmaal in de ed.. En die moet je wel serieus nemen, anders is het niet leuk voor dat soort clubjes.. anders doen we net alsof..

Quagmire

Aanvoerder
Als Mark Netto dit topic zou lezen... '' 95% van alle leuke theorieën hier zullen alleen op het forum blijven hangen en niet in praktijk komen'' En nu pak ik mijn pinpas om ff de nieuwe kampioenschap te kopen, de 95% kans die we hadden ff 100% maken. Om dan afscheid te nemen op z'n Duivendrechts, 'Later pikkies'

Ongezouten

Assistent Bondscoach
Als reserve prima geweest om Dumfries bij afwezigheid te vervangen nu uit armoede een CV als Rechtsback. We hebben de posities niet dubbel bezet onze grote vrienden uit Adam wel.
Ook als vervanger van Dumfries niet geschikt. Kun je echt veel beter een back uit de jeugd als backup gebruiken.

Ongezouten

Assistent Bondscoach
Als Mark Netto dit topic zou lezen... '' 95% van alle leuke theorieën hier zullen alleen op het forum blijven hangen en niet in praktijk komen'' En nu pak ik mijn pinpas om ff de nieuwe kampioenschap te kopen, de 95% kans die we hadden ff 100% maken. Om dan afscheid te nemen op z'n Duivendrechts, 'Later pikkies'
Oké, maar waarom zou je het van Ajax' kant gaan bekijken? Het gaat erom wat PSV zou moeten doen.:unsure:

Bovenaan Onderaan