Wat moet er volgend seizoen gebeuren om het Ajax weer lastig te maken?

Mikasa

Internationale Legende
Wat mij betreft sowieso geen verdedigend blok meer en dat de backs niet zo hoog staan, maar doseren in opkomen.
Dat lijkt mij de beste verandering, dus een 4-3-3 systeem met gedoseerd aanvallen en slechts 1 echte verdedigende middenvelder.
- Nieuwe RB i.p.v. Dumfries
- Nieuwe CV naast Teze
- Vervanging Rosario ofwel Sangaré (doe maar Rosario)
- Nieuwe spits, liefst ook lang en kopsterk

Vertrekken:
- Want toe aan nieuwe uitdaging: Dumfries, Malen
- Want niet goed genoeg: Mauro, Sadilek, Thomas, Viergever, Baumgartl, Luckassen, Guti, Fein

Dan heb je ook nog wel ruimte om nog wat goeie backups te regelen. Dus De Jong heeft werk genoeg komende zomer.

Ik probeer niet te denken aan het scenario dat er een aantal goede spelers (Dumfries, Malen, wellicht Gotze) vertrekken en dat we dat "intern wel opvangen".
Weinig tegenin te brengen. Ik vind eventueel Mauro, Sadilek, Thomas en Viergever nog wel in aanmerking komen voor een plek 15-23 in de selectie.

Eens puzzelen met een opstelling en dan ga ik eens voor 3-4-3 ipv wat ik hier zelf boven schrijf.

Mvogo/Drommel

Teze - Boscagli - ervaren aankoop

aankoop - Sangaré - Götze - Max

Madueke - Zahavi (vooruit hij krijgt de kans in een nieuw systeem) - Gakpo

back-up

Mvogo/Drommel

aankoop - Viergever - Obispo

Thomas/Mauro - Rosario - Ihattaren - aankoop

Ledezma - sterke aankoop die echt concurreert met Zahavi - Vertessen (ook al vind ik dat niks)

Romero mag als 3e spits ook nog blijven.

Weg vanwege uitdaging: Dumfries, Malen, Unnerstall (al vertrokken)
Weg vanwege kwaliteit: Baumgartl, Luckassen, Guti, Fein, Piroe, Van Ginkel (want niet fit), Bruma, Doan

In mijn ogen dus in ieder geval een sterke, ervaren verdediger + rechtermiddenvelder (die ook wel eens scoort) + talentvolle bijna-basisspits. Mijns inziens niet uit de NL competitie halen.

Dan nog een reserve rechtsbenige verdediger en linksbenige middenvelder. Die zou PSV misschien bij Vitesse kunnen halen: Doekhi en Wittek.

Laatst bewerkt:

J.B.

Aanvoerder
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ajax is niet perfect en PSV kan een kampioenselftal neerzetten. Zeker in de wedstrijden PSV - Ajax zag je eigenlijk dat de teams elkaar nauwelijks ontlopen. Het ene kwartier was de één beter en het andere kwartier de ander.

Alleen je laatste twee vragen kan ik volmondig ja op antwoorden. Met als bewijs de transfer van Haller. Ik zie PSV nog (lang) niet in staat om 20+ miljoen neer te leggen voor een speler van 26. Om over het salaris maar niet te spreken. Wellicht kan PSV 20 miljoen spenderen voor een extreme buitenkans (bijv. Messi/Mbape/Neymar blijkt een clausule te hebben van 20 miljoen en is verliefd geworden op Doutzen Krous die eist dat Messi/etc in Nederland tijd spendeert).

Maar anders kan PSV het zich bijna niet verantwoorden. Zonder dat een potentieel winstoogmerk op zit. Want laten we eerlijk zijn dat is gewoon minimaal bij een Haller. Ja Ajax kan cashen voor hem maar in principe halen ze die speler voor het huidige en komend seizoen en nemen ze voor lief dat ze geen/nauwelijks winst maken.

Dus Ajax kan zeker makkelijker spelers aantrekken en risico's nemen. Echter laten ze nog niet zien dat ze in een buitencategorie kunnen vissen waarbij PSV geen kans maakt. Hierdoor kan PSV met slim scouten en opletten goede transfers maken (zie Götze bijv.).
Haller is overbetaald. Gelukkig geeft PSV geen 20+ uit voor een speler als Haller. Ik zou ze voor gek verklaren..

Overigens totaal eens dat in het onderlinge treffen totaal geen niveauverschil was te zien (in beide wedstrijden niet), maar wel in de kleine potjes. Het verschil zit m dan ook in het winnen van die flutpotjes. Het seizoen waar Rekik tegen Heracles in een zaadpot de winnende scoort, en in dat seizoen deden we dat keer op keer. Daarin zit `m het verschil. Deels kwaliteit, maar ook spelopvatting. En volgend seizoen zal ook het niveauverschil niet merkbaar zijn met de financiele injectie die wij krijgen.

DrJ

Routinier
Dat lijkt mij de beste verandering, dus een 4-3-3 systeem met gedoseerd aanvallen en slechts 1 echte verdedigende middenvelder.

Weinig tegenin te brengen. Ik vind eventueel Mauro, Sadilek, Thomas en Viergever nog wel in aanmerking komen voor een plek 15-23 in de selectie.

Eens puzzelen met een opstelling en dan ga ik eens voor 3-4-3 ipv wat ik hier zelf boven schrijf.

Mvogo/Drommel

Teze - Boscagli - ervaren aankoop

aankoop - Sangaré - Götze - Max

Madueke - Zahavi (vooruit hij krijgt de kans in een nieuw systeem) - Gakpo

back-up

Mvogo/Drommel

aankoop - Viergever - Obispo

Thomas/Mauro - Rosario - Ihattaren - aankoop

Ledezma - sterke aankoop die echt concurreert met Zahavi - Vertessen (ook al vind ik dat niks)

Romero mag als 3e spits ook nog blijven.

Weg vanwege uitdaging: Dumfries, Malen, Unnerstall (al vertrokken)
Weg vanwege kwaliteit: Baumgartl, Luckassen, Guti, Fein, Piroe, Van Ginkel (want niet fit), Bruma

In mijn ogen dus in ieder geval een sterke, ervaren verdediger + rechtermiddenvelder (die ook wel eens scoort) + talentvolle bijna-basisspits. Mijns inziens niet uit de NL competitie halen.

Dan nog een reserve rechtsbenige verdediger en linksbenige middenvelder. Die zou PSV misschien bij Vitesse kunnen halen: Doekhi en Wittek.
Doan?

Rednas

Administrator
Administrator
Klopt. En Blind is ook nog eens een stuk trager. Voordeel is alleen de ervaring.
Maar wat heb je aan ervaring, los van wellicht een hoger prijskaartje? Als het zich niet vertaalt in goed verdedigen?

Rednas

Administrator
Administrator
Ook bij ManU speelde hioj toch regelmatig, en niet alleen onder Van gaal
Das war einmal. Robben speelde ook regelmatig bij Bayern de sterren van de hemel.

Ik ben niet onder de indruk van Blind. Ja, goed spelinzicht en goede pass. Maar nogmaals: in mijn ogen heeft Boscagli dat ook wel. En die kan nog wel even mee en nog beter worden.

rico

Trainer Coach
Bij Utd. ging de vlag uit toen ie weg ging..

Das war einmal. Robben speelde ook regelmatig bij Bayern de sterren van de hemel.

Ik ben niet onder de indruk van Blind. Ja, goed spelinzicht en goede pass. Maar nogmaals: in mijn ogen heeft Boscagli dat ook wel. En die kan nog wel even mee en nog beter worden.
Als jullie het niet erg vinden, laat ik het verder verdedigen van Blind over aan onze ajax-forummers. ;)

vb0ss

Winnaar wedstrijdvoorspellingen Eredivisie in 2015
Het is heel simpel, we hebben een stuk of twee ervaren spelers nodig. Een Luuk, Guardado of Moreno. Dat maakt zo'n enorm verschil. Talent hebben we genoeg.

PSV033

International
We hebben een nieuwe TD, een nieuwe trainer en een stuk of 6 nieuwe spelers nodig, in iedere linie twee. Verder zou het wel fijn zijn als het brandhout uit onze selectie (die waarschijnlijk net zoveel gekost heeft als de 50 miljoen die JdJ nu door de plee mag spoelen) verwijderd wordt.

Ik zie het alleen niet gebeuren.

• Geweldig
Reactions: IPF
Bovenaan Onderaan