Wat moet er volgend seizoen gebeuren om het Ajax weer lastig te maken?

DrJ

Routinier
Denk aan: Nieuwe trainer, ander systeem, andere spelers, nieuwe TD... in die trend.
Wat vinden jullie?

Der Jaufe

Internationale Legende
Denk aan: Nieuwe trainer, ander systeem, andere spelers, nieuwe TD... in die trend.
Wat vinden jullie?
Toppers winnen, dan ben je d'r feitelijk al.
Hebben dit jaar 2 punten cadeau gedaan aan ajaks (ja, is gechargeerd) en daarnaast slechts 1 punt gepakt. 3 punten uit 6 topduels, laat je dus gewoon 15 punten liggen, en geef je de concurrent er 2 teveel. moet dus genoeg zijn om de 14 punten achterstand van dit seizoen goed te maken.

Der Jaufe

Internationale Legende
Wat mij betreft sowieso geen verdedigend blok meer en dat de backs niet zo hoog staan, maar doseren in opkomen.
Ja, en wat mij betreft mag Max vervangen worden. Ik reken er op dat Malen gaat, daar komt Noni dan voor. Dumfries gaat ook, aankoop/Sambo of als men Sambo bijna goed genoeg acht huur/Sambo.

Nep Scout

Routinier
Een speler met een goed en hard schot die van ver goals kan maken. Of het een spits of CM wordt maakt me niet zoveel uit. We hebben alleen Gakpo die van ver schiet en daarmee succesvol kan zijn.De rest moet in het doel staan voordat ze kunnen schieten. Teveel passjes in het penalty gebied zonder resultaat.

Ook een speler die als het moet vuile overtredingen kan maken.

• Leuk
Reactions: DrJ

DrJ

Routinier
Een speler met een goed en hard schot die van ver goals kan maken. Of het een spits of CM wordt maakt me niet zoveel uit. We hebben alleen Gakpo die van ver schiet en daarmee succesvol kan zijn.De rest moet in het doel staan voordat ze kunnen schieten. Teveel passjes in het penalty gebied zonder resultaat.

Ook een speler die als het moet vuile overtredingen kan maken.

Ja, ze willen altijd alles te mooi in het strafschopgebied oplossen met kleine tikjes en passjes wat vaak ten koste gaat van functionaliteit of nauwkeurigheid.

Quagmire

Aanvoerder
Iedereen die denkt dat er echte concurrentie vanuit welk Nederlands club komt of kan komen tegen ajaks.. :ROFL:
Maar ja dromen mag altijd, misschien komen er wat illegale bonnetjes boven waardoor de hele club failliet verklaard word dan pas maakt de concurrentie kans, verder blijft het knokken om plek 2.

Rednas

Administrator
Administrator
- Nieuwe RB i.p.v. Dumfries
- Nieuwe CV naast Teze
- Vervanging Rosario ofwel Sangaré (doe maar Rosario)
- Nieuwe spits, liefst ook lang en kopsterk

Vertrekken:
- Want toe aan nieuwe uitdaging: Dumfries, Malen
- Want niet goed genoeg: Mauro, Sadilek, Thomas, Viergever, Baumgartl, Luckassen, Guti, Fein

Dan heb je ook nog wel ruimte om nog wat goeie backups te regelen. Dus De Jong heeft werk genoeg komende zomer.

Ik probeer niet te denken aan het scenario dat er een aantal goede spelers (Dumfries, Malen, wellicht Gotze) vertrekken en dat we dat "intern wel opvangen".

Rednas

Administrator
Administrator
Iedereen die denkt dat er echte concurrentie vanuit welk Nederlands club komt of kan komen tegen ajaks.. :ROFL:
Maar ja dromen mag altijd, misschien komen er wat illegale bonnetjes boven waardoor de hele club failliet verklaard word dan pas maakt de concurrentie kans, verder blijft het knokken om plek 2.
Je plaat blijft een beetje hangen. We kennen je mening. Als je dan zelfs met diezelfde mening komt als er expliciet gevraagd wordt "Wat moet er volgend seizoen gebeuren om het Ajax weer lastig te maken?", blijf dan weg als je blijkbaar inhoudelijk niets bij te dragen hebt.

Bovenaan Onderaan