Wat is jouw top 5 sportmomenten

• Topicstarter Verwijderd account Ralf Edström
  • Startdatum

Tieky87

Routinier
PSV:
1. PSV in de CL van 2004/2005, zo dichtbij maar toch heel ver.
2. PSV kampioenschap in seizoen 2006/2007
3. PSV kampioenschap in seizoen 2015/2016
4. PSV in de CL van 2015/2016, dan met name de spannende wedstrijden in de groepsfase
5. Kampioenswedstrijd PSV-Ajax 2017/2018

Andere sporten:
1. Gianni Romme goud op de 10km tijdens de OS van 1998, met hele school (want dorpsgenoot) in de aula live naar een klein beeldscherm kijken met daarop zijn race
2. Overwinning van Dumoulin in de Giro
3. Bau en Lau in de tour van 2013
4. Dé wissel van Sven Kramer
5. Wereld kampioenschap van de handbaldames

En eigenlijk kan je dat lijstje nog wel veel langer maken...

rico

Trainer Coach
PSV:
1. PSV in de CL van 2004/2005, zo dichtbij maar toch heel ver.
2. PSV kampioenschap in seizoen 2006/2007
3. PSV kampioenschap in seizoen 2015/2016
4. PSV in de CL van 2015/2016, dan met name de spannende wedstrijden in de groepsfase
5. Kampioenswedstrijd PSV-Ajax 2017/2018

Andere sporten:
1. Gianni Romme goud op de 10km tijdens de OS van 1998, met hele school (want dorpsgenoot) in de aula live naar een klein beeldscherm kijken met daarop zijn race
2. Overwinning van Dumoulin in de Giro
3. Bau en Lau in de tour van 2013
4. Dé wissel van Sven Kramer
5. Wereld kampioenschap van de handbaldames

En eigenlijk kan je dat lijstje nog wel veel langer maken...
Madenaar? Heb jaren in Wagenberg gewoond

PerfectPSV

Aanvoerder
Leuk topic! mijn top 5 in willekeurige volgorde.
De ontknoping van 2007 heeft het niet gehaald voor mij, omdat ik op die dag zelf aan het voetballen was in clubverband toen het gebeurde. Het hele 'wonder' heb ik niet bewust meegemaakt. Het verliezen van de WK-finale ook niet, omdat dat geen euforie was maar diepe diepe teleurstelling.

1) PSV - AC Milan (2005) (3-1) Uitschakeling in de CL.
Een van mijn meest levendige herinneringen, op mijn 'computerkamer' opgesprongen, gedanst en uiteindelijk heel langzaam (letterlijk) van de bank afgegleden. Tussen hoop en vrees, rollercoaster van emoties en een van mijn eerste actieve PSV-herinneringen. Ik was toen 14.

2) PEC Zwolle - PSV (2016) (0-2) Ontknoping kampioenschap in 2016.
Het was een schitterende zomerdag, ik ging zonder verwachtingen lekker in mn hangmat op het balkon liggen. Biertje erbij, chippie. Lekker langs de lijn luisteren. En dan deze ontknoping. Ik heb in vol PSV tenue daarna de muziek aangezet, kampioensliederen op volume 100 en meezingen op het balkon. Heeft me een hoop vreemde blikken opgeleverd, maar ik was zo ontzettend euforisch.

3) Liverpool - AC Milan (2005) (3-3) Liverpool wint CL.
De wedstrijd na mijn eerste moment. Man, wat een verhaal was dat. 3 - 0 achter bij rust en ik natuurlijk vol supporten voor Liverpool want f*ck AC Milan. Terugkomen tot 3 - 3 en dan op penalties winnen..

4) Lars Boom wint een Tour etappe - 9 juli 2014.
Die hele Tour de France was een fantastische ervaring, met Bauke Mollema en Laurens ten Dam.
Maar het moment van Lars Boom.. Ik luisterde via Radio Tour de France wat altijd een beleving is en dan het verslag van Sebastian Timmerman op de motor. Je hoort het fragment nog elk jaar terug: " Mooie cadance hoor!". Echt juichend in de auto gezeten toen hij won. Een van de mooiste etappes uit de Tour voor mij.

5) PSV - Feyenoord (2010) (10-0)
Een bizarre wedstrijd. Ik was in een zwembad, en wij kwamen de kantine binnenlopen terwijl de wedstrijd bezig was. Ik keek direct even naar de score, zag dat we voorstonden en keek weg. En keek weer terug, want het stond toen al 7 - 0. Blijven zitten tot het einde van de wedstrijd, met open mond. Zelfs mijn toenmalige vriendin die echt niets van voetbal wist was met verwondering aan het kijken wat er allemaal gebeurde. Geweldig moment.

PerfectPSV

Aanvoerder
Andere sporten:
Romme is daarna in zijn woonplaats gehuldigd, daar was ik ook bij (als 7-jarige). Voor mij was hij toen ook een dorpsgenoot. Betekent dat dat wij in hetzelfde dorp gewoond hebben?

el berber

Jeugdspeler
1- Met stip...voetbaljaar 88. Het jaar dat ik zelf eindelijk op voetbal mocht, Nederland Europees Kampioen werd en natuurlijk PSV die de cup met de grote oren won.
2- Een triest sportmoment... Formule 1 Imola 1994. Het raceweekend waar zowel Ratzenberger als Senna helaas het leven lieten. Was samen met mijn vader het ganse weekend aan de buis gekluisterd. Diepe indruk gemaakt.
3- 1990 Tokyo....midden in de nacht samen met mijn vader gekeken hoe grootbek en opperbully Tyson tegen het canvas werd geslagen door James "Buster" Douglas. Een genot om te zien hoe Tyson met zijn mondstuk half uit zijn grote muil uitgeteld werd. Zelden zo hard gejuicht.
4- 2019 Oostenrijk. Met een paar vrienden ipv altijd Spa een keertje een andere F1 race bezoeken. "Doe dan maar Oostenrijk en hopen op een mooie race"...en wat voor race. Tussen een zee van oranje mafkezen een magistrale Verstappen mee mogen maken. Het volkslied op de grid tussen alles en iedereen gaf mij kippenvel terwijl het op dat moment 32 graden was.
5- Kampioenschap PSV in 2007. Zo af en toe betrap ik mezelf dat ik de beelden en commentaar nog altijd bekijk op youtube.

Laatst bewerkt:

Tieky87

Routinier
Romme is daarna in zijn woonplaats gehuldigd, daar was ik ook bij (als 7-jarige). Voor mij was hij toen ook een dorpsgenoot. Betekent dat dat wij in hetzelfde dorp gewoond hebben?

Dat zou zomaar kunnen kloppen, als dat dorp Made heet. Hij is huer inderdaad in het dorp gehuldigd op de carnavalswagen van 1 van de plaatselijke carnavalsverenigingen. Het was eigenlijk de bedoeling dat daar de prinsenwagen voor zou worden gebruikt,.maar die was een paar dagen voor carnaval afgebrand.

Bacchus

Batmin
Administrator
Valt me mee/tegen dat er niemand tot nu toe nog niemand de zegereeks van Gaius Appuleius Diocles heeft genoemd
De thuiswedstrijd van David vs. Goliath staat menigeen nog helder voor de geest. Beslist met een golden goal, begreep ik.

PerfectPSV

Aanvoerder
Dat zou zomaar kunnen kloppen, als dat dorp Made heet. Hij is huer inderdaad in het dorp gehuldigd op de carnavalswagen van 1 van de plaatselijke carnavalsverenigingen. Het was eigenlijk de bedoeling dat daar de prinsenwagen voor zou worden gebruikt,.maar die was een paar dagen voor carnaval afgebrand.
Haha nee, dan was het een ander dorp. Hij woonde toentertijd in De Kwakel, waar ik ben opgegroeid. Het was nogal een happening dat hij daar kwam wonen..

Bovenaan Onderaan