Waar gaat het forum ditmaal op stemmen?

Op wie ga je stemmen?

• Ik weet het nog niet

Stemmen: 7 14,6%
  • PVV

Stemmen: 3 6,3%
  • CDA

Stemmen: 2 4,2%
  • D66

Stemmen: 11 22,9%
  • GroenLinks/PvdA

Stemmen: 10 20,8%
  • JA21

Stemmen: 2 4,2%
  • SP

Stemmen: 1 2,1%
  • PvdD

Stemmen: 4 8,3%
  • VVD

Stemmen: 4 8,3%
  • VOLT

Stemmen: 3 6,3%
  • Een andere partij

Stemmen: 1 2,1%

• Totaal aantal stemmen
    48
  • Poll gesloten .
Zie volgens mij ook zaken staan die ze in samenwerking hebben gedaan. Maar dan nog, actief en een goed voorbeeld dat je ook als (kleine) oppositiepartij weldegelijk een verschil kan maken.
Ik denk dat heel veel in samenwerking is gegaan, maar dat maakt me niet zoveel uit. Dit is hoe een partij te werk zou moeten gaan. Als elke partij zo actief zou zijn zou er een keer wat gebeuren in dit land.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat heel veel in samenwerking is gegaan, maar dat maakt me niet zoveel uit. Dit is hoe een partij te werk zou moeten gaan. Als elke partij zo actief zou zijn zo er een keer wat gebeuren in dit land.
Als die partij ook zo actief is bij regeringsverantwoordelijkheid. Oppositie voeren is vele malen gemakkelijker dan regeren. :cautious:

Bekijk bijlage 7941

Binnen de EU mag je doen en laten wat je wilt. Daarom gaan de oostblokkers ook nooit goed integreren, ze hoeven de taal niet te spreken en dan gaat de gemeente alles in de het Pools vertalen. De verkeerde wereld.
Het is dan ook fout - hollandse koopmansgeest vanuit de VOC mentaliteit?- om allerlei dingen tot en met folders hoe aan uitkeringen of wat dan ook te komen, te vertalen in weet ik wat voor taal dan ook.
Wonen en/of werken en tijdelijk wonen hier, je past je maar aan en leer Nederlands.
Wie de taal spreekt kan zich ook beter verweren tegen onrecht vanuit dubieuze werkgevers of uitbuitende arbeidsbureau's.

D66 vind ik behoorlijk links. Kom je uit op 19,2 procent dat is ongeveer 4 vd 5 op dit forum.
D66 is progessief liberaal, maar wel echt midden. Niet links en niet rechts. Stemmen bij stemmingen net als CDA soms mee met links en soms mee met rechts. Dus ik zou het niet als links beschouwen.

VOLT is in feite ook niet echt links, maar wel progressiever dan D66.

Ik moet me altijd enorm inhouden om op Facebook op politieke nieuwsberichten te gaan reageren. Als er een bericht staat over Jetten, Dassen, DENK, Timmermans......of zo, dan alleen maar reacties van PVV-volk. Berichten over Wilders, FvD, JA21....OOK allemaal berichten van PVV-volk. De één nog dommer dan de ander. Ik weet als ik ga reageren dat er een nog dommere tegenreactie volgt, dus ik laat me maar niet verleiden, maar lastig is het wel. Natuurlijk zijn er ook normale PVV-stemmers die niet zo reageren, maar damn... aan de ene kant moet ik erom lachen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel zorgwekkend.

Ik moet me altijd enorm inhouden om op Facebook op politieke nieuwsberichten te gaan reageren. Als er een bericht staat over Jetten, Dassen, DENK, Timmermans......of zo, dan alleen maar reacties van PVV-volk. Berichten over Wilders, FvD, JA21....OOK allemaal berichten van PVV-volk. De één nog dommer dan de ander. Ik weet als ik ga reageren dat er een nog dommere tegenreactie volgt, dus ik laat me maar niet verleiden, maar lastig is het wel. Natuurlijk zijn er ook normale PVV-stemmers die niet zo reageren, maar damn... aan de ene kant moet ik erom lachen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel zorgwekkend.
Die zitten zo veel op social media, omdat social media een geweldige fuik is waar vooral (extreem)rechts baat bij heeft. SM als Facebook tonen je ook eerder rechts-georienteerde berichten, omdat zo'n beetje alle grote techbedrijven rechts beleid voeren en ondersteunen. Dat beleid levert ze namelijk het meeste geld op en de meeste vrijheid tov. 'vervelende' regels die desinformatie jusit tegen moeten gaan.

• Leuk
Reactions: DrJ
Die zitten zo veel op social media, omdat social media een geweldige fuik is waar vooral (extreem)rechts baat bij heeft. SM als Facebook tonen je ook eerder rechts-georienteerde berichten, omdat zo'n beetje alle grote techbedrijven rechts beleid voeren en ondersteunen. Dat beleid levert ze namelijk het meeste geld op en de meeste vrijheid tov. 'vervelende' regels die desinformatie jusit tegen moeten gaan.
Het is denk ik ook een verdienmodel. Rechts-populisme levert de meeste kliks op, omdat het sensationeel is, egostrelend ('eigen volk eerst'), gemakkelijke oplossingen suggereert... Dat voedt de algoritmen, dus meer zichtbaarheid, meer kliks etc. Er ontstaat een voortdurende feedbackloop waar de tech bro's weer blij mee zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan