Waar gaat het forum ditmaal op stemmen?

Op wie ga je stemmen?

• Ik weet het nog niet

Stemmen: 7 14,6%
  • PVV

Stemmen: 3 6,3%
  • CDA

Stemmen: 2 4,2%
  • D66

Stemmen: 11 22,9%
  • GroenLinks/PvdA

Stemmen: 10 20,8%
  • JA21

Stemmen: 2 4,2%
  • SP

Stemmen: 1 2,1%
  • PvdD

Stemmen: 4 8,3%
  • VVD

Stemmen: 4 8,3%
  • VOLT

Stemmen: 3 6,3%
  • Een andere partij

Stemmen: 1 2,1%

• Totaal aantal stemmen
    48
  • Poll gesloten .

DrJ

Routinier
Even weer een forumpolletje.
Kan anoniem ingevuld worden.
Mag altijd in de comments je keuze kenbaar maken, maar hoeft niet.

Ik heb al gestemd, op D66, via de ambassade in Canberra.
Vorige keer op Volt, maar die zijn gek geworden, getuige hun verkiezingsprogramma.

Nee, dat was een collega. Die vertelde mij over hun standpunten. En hij vertelde niet op wie ik dan wel moest stemmen.
Maar dat doen de stemwijzers ook niet. Die geven alleen aan met wie ik het meeste eens ben. Dat zet mij dan aan het denken.

Al jaren PvdA, nu dus GroenLinks/PvdA . Ook wat verschillende stemwijzers gedaan om te kijken wat de standpunten zijn van de verschillende partijen. Daarna nog een weging gedaan voor wat ikzelf belangrijk vind en dan kom ik toch weer uit bij GroenLinks/PvdA.

Mijn stem voor PvdD is al lang op de post. Wel heel even getwijfeld om toch strategisch op GL/PvdA te stemmen, maar toch niet gedaan

Vorige keer op Volt, maar die zijn gek geworden, getuige hun verkiezingsprogramma.
Het viel mij ook op van Volt. Extremer, schreeuweriger zelfs. Heb een paar maten die lokaal bij Volt ook betrokken zijn, en die zeiden het ook al, en gaan wss iets anders stemmen.

Ben wel benieuwd wat de fanatieke Voltelingen hier op het Forum vinden. Vorige keer was Volt op het forum nog de grootste of 2e oid.

Normaal VVD, maar ik kan mij niet vinden in de koers van de afgelopen jaren en ben absoluut geen fan van Yesilgoz. Nu een keertje CDA.

• Leuk
Reactions: znq
Het viel mij ook op van Volt. Extremer, schreeuweriger zelfs. Heb een paar maten die lokaal bij Volt ook betrokken zijn, en die zeiden het ook al, en gaan wss iets anders stemmen.

Ben wel benieuwd wat de fanatieke Voltelingen hier op het Forum vinden. Vorige keer was Volt op het forum nog de grootste of 2e oid.
Nu D66, maar dat is ook wel een beetje tactisch, want ik heb het idee dat Volt maar niet echt groter kan worden. (en ik wil een coalitie met in ieder geval GL/PVDA-D66-CDA)

Hallo, hier een fanatiek Voltling. Ik ben alleen maar enthousiaster geworden..
Ik zie het 'schreeuwerige' niet, eerlijk gezegd. Waar zou dat uit blijken?

Extreem: ja. Al gebruik ik liever de term 'radicaal'. Maar dat is niet anders dan andere jaren. Volt wilt met radicale ideeen de basis veranderen, in plaats van in de eenheidsworst van de gevestigde partijen. Het is zelfs dermate radicaal dat het CPB de doorrekeningen niet helemaal goed heeft kunnen doen, getuige de cijfers.

Maar: Volt heeft het meest rechtstatelijke programma, volgens het SCP. Meest versterkend, geen voorstellen die tegen de rechtsstaat in gaan. Daarnaast allerlei andere radicaal nieuwe ideeen zoals een basisinkomen. Dat is de vernieuwing waar ik naar op zoek ben.

Nu D66, maar dat is ook wel een beetje tactisch, want ik heb het idee dat Volt maar niet echt groter kan worden.
En dat is dus precies de reden dat Volt niet groeit. "Tactische" stemmers..
Kies voor je idealen!!

Normaal VVD, maar ik kan mij niet vinden in de koers van de afgelopen jaren en ben absoluut geen fan van Yesilgoz. Nu een keertje CDA.
Volgens mij vindt een heel groot deel van de VVD-kiezers dat. Ik kan haar niet echt uitstaan.

Hallo, hier een fanatiek Voltling. Ik ben alleen maar enthousiaster geworden..
Ik zie het 'schreeuwerige' niet, eerlijk gezegd. Waar zou dat uit blijken?

Extreem: ja. Al gebruik ik liever de term 'radicaal'. Maar dat is niet anders dan andere jaren. Volt wilt met radicale ideeen de basis veranderen, in plaats van in de eenheidsworst van de gevestigde partijen. Het is zelfs dermate radicaal dat het CPB de doorrekeningen niet helemaal goed heeft kunnen doen, getuige de cijfers.

Maar: Volt heeft het meest rechtstatelijke programma, volgens het SCP. Meest versterkend, geen voorstellen die tegen de rechtsstaat in gaan. Daarnaast allerlei andere radicaal nieuwe ideeen zoals een basisinkomen. Dat is de vernieuwing waar ik naar op zoek ben.

En dat is dus precies de reden dat Volt niet groeit. "Tactische" stemmers..
Kies voor je idealen!!

Ik had in mijn omgeving dus veel Volt stemmers en een paar leden, maar daar is bijna niemand van over. En niet vanwege strategische stemmen, maar omdat ze Dassen populistisch vinden, veel te veel bezig met wat andere partijen fout doen ipv wat je zelf wil doen, en zo door. Het Europese netwerk - wat het core idee van Volt is - schijnt ook erg tegen te vallen.

Volgens mij zitten veel daarvan nu bij Jetten of Frans.

Twijfelaar hier. Sp, PvDd, GL-PvdA, D66 of Volt zijn allemaal een optie. Ik wacht de peilingen af en ga last minute toch maar strategisch stemmen..

Hier precies zo. Vorige keer Volt, keer daarvoor op Kaag gestemd. Ik denk dat ik nu weer terugkeer naar D66. Ik vind Volt niet schreeuwerig, maar wel een beetje star. Hun programma vind ik net iets te weinig pragmatisch. Beetje als een verlanglijstje waarvan je de eerste 6 cadeau’s toch niet gaat krijgen. Ook door dat niet willen verschijnen bij een debat waar Forum is. Come on, laat je niet zo kennen.

Terug
Bovenaan Onderaan