VVV-Venlo - PSV | Zondag 15 oktober 2017 | Eindstand: 2-5

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/GNcCegW.png"}[/IMG2]

Onderlinge ontmoetingen
  • VVV-Venlo wacht momenteel 27 Eredivisie-duels met PSV op een overwinning: W0-D5-L22.
  • Voor VVV is dit de langste reeks zonder overwinning tegen een specifieke tegenstander in de Eredivisie.
  • PSV noteerde alleen ooit langere ongeslagen reeksen tegen FC Utrecht (30, 1993-2007) en NAC (28, 1968-1981).
  • De laatste overwinning van VVV op PSV in de competitie was op 12 september 1976, 2-0 in De Koel. De Joegoslaven Mikan Jovanovic en Stefan Kurcinac maakten de doelpunten.
  • Op 30 september 2012 stond dit duel voor het laatst in Venlo op het programma (Eredivisie). PSV won met 0-6 door hattricks van Dries Mertens en Jürgen Locadia. Uche Nwofor werd bij een 0-2 tussenstand van het veld gestuurd (2 maal geel).
  • VVV scoorde in 5 van zijn laatste 6 Eredivisie-duels met PSV geen enkele keer. In deze reeks werd alleen gescoord op 11 september 2011, toen de confrontatie in Venlo in 3-3 eindigde.
  • PSV won slechts 3 van de laatste 10 Eredivisie-duels op bezoek in Limburg (W3-G1-V6).
VVV-Venlo
  • VVV Venlo is ongeslagen in zijn laatste 4 Eredivisie-wedstrijden (W1-G3-V0) en verloor er slechts 1 van de laatste 11 (thuis tegen Ajax).
  • VVV haalde 12 punten uit zijn eerste 7 Eredivisie-duels, het meeste voor een promovendus na 7 duels sinds RKC Waalwijk in 2011/2012 (13). De Waalwijkers werden uiteindelijk 9e en speelden play-offs om Europees voetbal.
  • RKC Waalwijk verloor toen in de 8e speelronde. Bij winst tegen PSV zou VVV op 15 punten komen, het meeste van een promovendus sinds NAC Breda in 1993/1994. NAC werd dat seizoen 7e.
  • VVV-Venlo zelf haalde 2 keer eerder 15 punten na 8 speelronden (omgerekend naar 3 puntensysteem); 1956/1957 en 1958/1959.
  • VVV is één van de 5 ploegen die in de eerste 7 speelronden slechts 1 keer verloor (samen met PSV, Vitesse, sc Heerenveen en PEC Zwolle).
  • Geen ploeg kreeg dit Eredivisie-seizoen minder doelpunten tegen dan de 6 van VVV.
  • Alleen PSV (8) kreeg dit Eredivisie-seizoen minder gele kaarten dan VVV (10).
  • Clint Leemans is dit seizoen topscorer van VVV-Venlo met 4 goals.
  • Clint Leemans scoorde in de laatste 3 Eredivisie-wedstrijden van VVV Venlo. De laatste speler die namens VVV in 4 of meer Eredivisie-wedstrijden op rij scoorde was Sandro Calabro in 2009 (4 op rij).
  • Leemans speelde in de jeugdopleiding van PSV en speelde 87 Jupiler League-wedstrijden voor Jong PSV maar speelde nooit een Eredivisie-wedstrijd voor de Eindhovenaren.
PSV
  • PSV verspeelde punten in 5 van zijn laatste 9 uitwedstrijden in de Eredivisie (W4-G3-V2).
  • PSV won zijn laatste uitwedstrijd met 1-7 bij FC Utrecht. De laatste keer dat PSV 2 uitwedstrijden op rij won was in maart en april 2017.
  • Op 12 december 2015 verspeelde PSV voor het laatst punten tegen een gepromoveerde ploeg (PSV - Roda JC, 1-1).
  • De laatste 13 uitwedstrijden bij gepromoveerde clubs werden gewonnen door PSV. De laatste keer dat PSV uit bij een promovendus punten verspeelde was op 11 april 2012 bij RKC Waalwijk (2-1).
  • Van de 21 Eredivisie-doelpunten dit seizoen maakte PSV er 14 in de 2e helft, 4 meer dan elke andere Eredivisie-ploeg.
  • PSV maakte in 2012/2013 voor het laatst meer doelpunten (24) in de 1e 7 speelronden dan dit seizoen (21).
  • PSV kreeg in de laatste 2 wedstrijden in de Eredivisie steeds een strafschop. De laatste ploeg die in meer Eredivisie-wedstrijden op rij een penalty kreeg, was Feyenoord (3 in augustus 2015).
  • PSV maakte dit Eredivisie-seizoen meer doelpunten uit standaardsituaties dan elke andere ploeg (7). De enige tegendoelpunten van PSV uit standaardsituaties kwamen uit strafschoppen (3).
  • Dit Eredivisie-seizoen kreeg PSV de minste gele kaarten van alle ploegen (8). Vorig seizoen eindigde PSV op 38 gele kaarten, het minste van alle ploegen.
  • Hirving Lozano is één van de 3 topscorers van dit Eredivisie-seizoen met 6 doelpunten. Hij is de enige van die 3 spelers die geen van zijn doelpunten uit een standaardsituatie maakte.
  • De enige Mexicaan die meer Eredivisie-doelpunten maakte voor PSV dan Lozano is Héctor Moreno (11 goals).
  • Met zijn 2 assists erbij is Hirving Lozano dit Eredivisie-seizoen bij 8 doelpunten direct betrokken, meer dan elke andere speler.
  • Alleen Mimoun Mahi (15 goals - 3 assists) was in 2017 bij meer Eredivisie-doelpunten betrokken dan Marco van Ginkel (11 goals - 6 assists).
  • Jürgen Locadia maakte op 30 september 2012 tegen VVV-Venlo zijn eerste doelpunten in de Eredivisie, een hattrick (VVV-Venlo - PSV 0-6, 30 september 2012).
  • Locadia maakte een hattrick in de uitwedstrijd tegen Utrecht (4 goals). De enige PSV'er die in opeenvolgende uitwedstrijden in de Eredivisie en hattrick maakte was Jurrie Koolhof. Hij maakte er in 1986 4 op bezoek bij Roda en daarna 3 bij ADO Den Haag. De wedstrijd erna tegen VVV-Venlo kwam hij niet meer tot scoren.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Absoluut een lastige wedstrijd. Niet eens zozeer vanwege de goede vorm van VVV en dat we het daar regelmatig lastig hebben, maar probeer maar eens op dat "veld" fatsoenlijk een balletje rond te tikken. Nog erger dan wanneer Egypte een uitwedstrijd moet spelen in Congo of Oeganda.

Hopelijk gaat het goed, zowel qua resultaat als blessures. Iedere overwinning zonder blessures teken ik voor.
 
Absoluut een lastige wedstrijd. Niet eens zozeer vanwege de goede vorm van VVV en dat we het daar regelmatig lastig hebben, maar probeer maar eens op dat "veld" fatsoenlijk een balletje rond te tikken. Nog erger dan wanneer Egypte een uitwedstrijd moet spelen in Congo of Oeganda.

Hopelijk gaat het goed, zowel qua resultaat als blessures. Iedere overwinning zonder blessures teken ik voor.

:unsure:Dat oeverloze balletje rondtikken hebben we wel genoeg gezien. :re: Gewoon die bal een hengst naar voren geven en scoren. :bat: :shifty:

 
PSV zit de laatste weken in een flow en wint met ruime cijfers, dus ik verwacht tegen VVV ook een klinkende overwinning......eindstand : 1-3 !!!
 
Absoluut een lastige wedstrijd. Niet eens zozeer vanwege de goede vorm van VVV en dat we het daar regelmatig lastig hebben, maar probeer maar eens op dat "veld" fatsoenlijk een balletje rond te tikken. Nog erger dan wanneer Egypte een uitwedstrijd moet spelen in Congo of Oeganda.

Hopelijk gaat het goed, zowel qua resultaat als blessures. Iedere overwinning zonder blessures teken ik voor.

Klaasjan Huntelaar de warming up laten doen; die lama spuugt het veld wel glad.
 
PSV zit de laatste weken in een flow en wint met ruime cijfers, dus ik verwacht tegen VVV ook een klinkende overwinning......eindstand : 1-3 !!!

Ze winnen, maar het spel blijft te vaak, te lang bijzonder pover. Dat blijft niet goed gaan.
 
Jammer dat Clint Leemans bij VVV speelt. Dat is een speler die ik graag bij PSV terug zou zien komen. Was al goed bij Jong PSV. Maar het zal niet makkelijk zijn in Venlo, maar het is nergens makkelijk voor PSV. Moeten we toch kunnen winnen. Wat mij opvalt, dat wij met een matige verdediging toch de punten binnenharken. Zo zal het waarschijnlijk nu ook wel gaan. Een magere 1-2.
 
Als je voor de titel mee wil doen moet winnen van de promovendus een vanzelfsprekendheid zijn. Helaas door dat debiele voetbal onwaardige veld en onze wisselvallige spelers is er geen enkele garantie. Maar toch 0-2
 
Zoet

Arias - Schwaab - Isimat - Brenet
Ginkel - Pereiro - Hendrix
Bergwijn - De Jong - Locadia


Zal me niks verbazen als dit hem wordt. Hopelijk is Lozano erbij, maar ik denk het niet. Helaas, we hebben weer te maken met geblesseerde spelers die terug komt uit een interlandperiode. Wat wordt ik daar gigantisch moe van. Elke keer hetzelfde liedje, en ook nog is onze belangrijkste speler die in bloedvorm is.

VVV uit wordt een enorme kut wedstrijd. Dramatische kut veld. Schande dat zulke velden gewoon goedgekeurd wordt in Nederland. Maar goed, 0-2.



 
Zoet

Arias - Schwaab - Isimat - Brenet
Ginkel - Pereiro - Hendrix
Bergwijn - De Jong - Locadia


Zal me niks verbazen als dit hem wordt. Hopelijk is Lozano erbij, maar ik denk het niet. Helaas, we hebben weer te maken met geblesseerde spelers die terug komt uit een interlandperiode. Wat wordt ik daar gigantisch moe van. Elke keer hetzelfde liedje, en ook nog is onze belangrijkste speler die in bloedvorm is.

VVV uit wordt een enorme kut wedstrijd. Dramatische kut veld. Schande dat zulke velden gewoon goedgekeurd wordt in Nederland. Maar goed, 0-2.

:unsure:Lozano is teruggekomen met een elleboogblessure opgelopen op de training. Het zal wel meevallen en hij zal zondag wel spelen. :re:
 
Inderdaad.....en Mexicanen zijn geen watjes en mietjes.....die kunnen absoluut tegen een stootje...
 
Gelukkig niet om 12:30, anders waren letterlijk alle ingrediënten voor een verliespartij van PSV aanwezig geweest. Nu blijft slechts over de eerste wedstrijd na interlandweken (traditioneel maakt PSV dan een slechte beurt), uit, tegen een niet aansprekende promovendus, die ook nog eens in vorm is, op een hoogstwaarschijnlijk enorm stroef kunstgrasveld, en dit alles nadat PSV een moeilijk blok in principe goed heeft afgesloten waardoor er weer ruimte is ontstaan om de misplaatste 'het komt wel goed, wij doen dat even op halve kracht' instelling een plekje tegen geven tussen de oren van de spelers. Zo gezien zou het wel eens een zwaardere test kunnen worden dan die wedstrijden van dat afgesloten 'zware blok'.

Niettemin verwacht ik een overwinning, maar wel met de argwaan van de alinea hierboven in het achterhoofd.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan