VVV-Venlo - PSV | Zondag 11 april | Eindstand 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
"-Het levensgevaarlijke spitsenduo IPF en Der Jaufe voorin - Deze twee allrounders slaan toe wanneer het nodig is en zijn niet vies van een beetje meeverdedigen."


:unsure:

#Kudtopstelling
#doemaarffkeswisselen
#CoachOut!
Dat ik er niet vies van ben betekend niet dat het een van mijn sterke kanten is. Ben zo'n aanvaller waarvan ze dan zeggen "ja, zo'n jongen moet zo'n tackle daar ook niet inzetten, je geeft de scheids aanleiding om de bal op de stip te leggen"...
 
Maar als de back de positie van de spits overneemt waarom zou je dan ook nog een middenvelder dat laten doen?

Ik dacht van je te begrijpen dat de backs gewoon aan de zijkant opstomen en de bal breed leggen op de afzakkende spits die dan niet meer naar voren kan passen, omdat de spits er zelf niet meer is.
Ik dacht het dan op te lossen door M v Ginkel of één van zijn kompanen door te sturen naar het front. Vandaar.
Maar de back die dan naar middenvoor holt, nee draaft, om de één-twee af te ronden kan natuurlijk ook. Maar dan zou ik tegelijkertijd de andere back hetzelfde laten doen. Kan de eerste back een hakje of overstapje doen voor nog meer verwarring.
 
Ligt eraan. Hou je van counter voetbal dan heb je gelijk.

Maar hou je meer van tiki taka aanvallend voetbal. Dan zie juist dat er veel goede passes worden gespeeld op een hoog tempo (dat is eigenlijk voetbaltechnisch knapper).
Ik vind tiki taka inderdaad niet leuk. Maar voetbal gaat om doelpunten maken, dus hoe sneller je dit kan, hoe beter je kan voetballen toch?
 
Ik vind tiki taka inderdaad niet leuk. Maar voetbal gaat om doelpunten maken, dus hoe sneller je dit kan, hoe beter je kan voetballen toch?
Wellicht als team maar niet per se de definitie van beter voetballen.

Je kunt 90 min achter over leunen en op de counter. Dan speelt je cv de lange bal, lange spits tikt de bal door en een snelle spits rond af.
Dan heb je 3 passes en een snel doelpunt. Maar dat wil niet zeggen dat de spelers beter kunnen voetballen dan een aanval waarbij er doordachte passes plaats vinden.

Maar het is ook zeker smaak!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Eventjes als voorbeeld:

Zolang het doelbewuste passes zijn die gericht zijn op de goal. Dan is de hoeveelheid zeker niet een nadelige graadmeter.

En dit is iets minder passes, als voorbeeld counter. Maar ook heel erg mooi:

Dus ik snap je gedachte ook wel. Ik kan van beide genieten.
 
Eventjes als voorbeeld:

Zolang het doelbewuste passes zijn die gericht zijn op de goal. Dan is de hoeveelheid zeker niet een nadelige graadmeter.

En dit is iets minder passes, als voorbeeld counter. Maar ook heel erg mooi:

Dus ik snap je gedachte ook wel. Ik kan van beide genieten.
Beiden natuurlijk verschillende uitgangssituaties. Je kunt niet altijd in de counter. Dan blijf je ook rennen, lijkt me niet goed. Maar je eerste filmpje laat 10 (? niet geteld) passes zien. De meeste voorwaarts of met een gedachte om voorwaarts te kunnen. Mooi en goed voetbal. Maar dat is toch geen tiki taka? Tiki taka is toch Barcelona stijl eindeloos rondtikken, totdat de tegenstander in slaap valt en dan scoren? Bij wijze van spreken wel 100 passes geven, totdat je tot een doelpunt komt. Dan zie je gewoon de oplossing niet en voer je m.i. het voetbalspel niet goed uit.
 
Eventjes als voorbeeld:

Zolang het doelbewuste passes zijn die gericht zijn op de goal. Dan is de hoeveelheid zeker niet een nadelige graadmeter.

En dit is iets minder passes, als voorbeeld counter. Maar ook heel erg mooi:

Dus ik snap je gedachte ook wel. Ik kan van beide genieten.
Nah, de 4-3 tegen Feyenoord vond ik een mooiere counter ;)
 
Beiden natuurlijk verschillende uitgangssituaties. Je kunt niet altijd in de counter.
Zeker! Maar uit drie/vier passes scoren is wel vanuit een balverovering.
Dan blijf je ook rennen, lijkt me niet goed. Maar je eerste filmpje laat 10 (? niet geteld) passes zien. De meeste voorwaarts of met een gedachte om voorwaarts te kunnen. Mooi en goed voetbal. Maar dat is toch geen tiki taka? Tiki taka is toch Barcelona stijl eindeloos rondtikken, totdat de tegenstander in slaap valt en dan scoren?
Ja Barca heeft zeker de meest impact. Maar die tikte de bal wel rond in een aanvallende situatie. Denk niet om de tegenstander in slaap te krijgen maar juist om de bal zo snel rond te laten gaan dat er openingen vallen. Zijn genoeg mooie goals gevallen door dat tiki taka. En dat is moeilijker voor een team onder de knie te krijgen dan een lange bal spel (vaak).
Bij wijze van spreken wel 100 passes geven, totdat je tot een doelpunt komt. Dan zie je gewoon de oplossing niet en voer je m.i. het voetbalspel niet goed uit.
Ligt aan de snelheid en de handeling van de passes. Tegenstander kan gewoon gegroepeerd staan en dan kun je soms meer passes nodig hebben. Het één sluit het ander niet uit. Maar zolang de goal valt dan is het goed.

100 passes van verdediger A naar B. En dan dat middevelder B de bal krijgt en dan verliest. Dat is gewoon slecht en dan voer je het voetbalspel niet goed uit. Schitterende passes op hoog tempo dan voer je het, imo, wel goed uit. Overgins zie dat ik eerste vaker bij psv dan dat tweede helaas.
 
Dat Mo er minder op staat bij Schmidt begrijpen we, maar waarom krijgt Madueke zo weinig speeltijd? Het irriteert me mateloos dat minder talentvolle jongens als Vertessen, Thomas en Mauro allemaal een streepje voor lijken te hebben omdat het harde werkers zijn. Volgend jaar zit je straks met een spelersgroep waar de talentvolle spelers geen perspectief op een basisplek hebben en we met een selectie overblijven met de "harde werkers"

Na 75 minuten is het toch ook wel weer genoeg geweest voor een Zahavi die geen goal of goede actie heeft gemaakt? Die staat de volgende wedstrijd toch wel weer in de basis, Madueke moet het nu in 2 wedstrijden met 13 minuten speeltijd doen. Maar die brengt geheid meer dreiging dan Eran met zich mee in de slotfase.

Ik ben er niet voor dat een directie zich bemoeit met manager zaken, maar een Toon of JdJ zien toch ook wel hun kapitaal aan het verdampen is op deze manier? Het is namelijk niet zo dat we op de 1e plek staan en topvoetbal spelen. We spelen al wedstrijden lang dramatisch (saai en levensloos) nadat we een voorsprong pakken.
 
Laatst bewerkt:
Dat Mo er minder op staat bij Schmidt begrijpen we, maar waarom krijgt Madueke zo weinig speeltijd? Het irriteert me mateloos dat minder talentvolle jongens als Vertessen, Thomas en Mauro allemaal een streepje voor lijken te hebben omdat het harde werkers zijn. Volgend jaar zit je straks met een spelersgroep waar de talentvolle spelers geen perspectief op een basisplek hebben en we met een selectie overblijven met de "harde werkers"
Ben ik niet met je eens. Ik Zou wel Madueke meer speeltijd zien krijgen omdat ik fan van hem ben. Maar de aanname dat Madueke significant een streepje lager heeft dan de andere drie vind ik niet per se bewezen. Omdat Madueke ook vrij lang geblesseerd is geweest. Thomas en Mauro spelen op heel veel posities en rollen dit seizoen. Hierdoor is het makkelijker voor hun om minuten te maken dan een aanvaller.

Vertessen heeft pas 290 minuten gespeeld. Waarvan het meerendeel plaats vond tijdens de blessure van Madueke. Nu Madueke terug is heeft Vertessen alleen tegen fortuna meer minuten gemaakt dan Madueke.

Na 75 minuten is het toch ook wel weer genoeg geweest voor een Zahavi die geen goal of goede actie heeft gemaakt?
Ik vond hem wel bij een aantal dreigende aanvallen betrokken. Volgensmij ook belangrijk bij die gemiste kans van Malen.
Die staat de volgende wedstrijd toch wel weer in de basis, Madueke moet het nu in 2 wedstrijden met 13 minuten speeltijd doen.
Hopelijk maakt die komende wedstrijd meer minuten. Dat hoop ik zeker met je mee.
Maar die brengt geheid meer dreiging dan Eran met zich mee in de slotfase.
Soms wel maar wel heel andere spelers.
Ik ben er niet voor dat een directie zich bemoeit met manager zaken, maar een Toon of JdJ zien toch ook wel hun kapitaal aan het verdampen is op deze manier?
Madueke is juist in de picture gekomen dit seizoen. Verder zijn de volgende spelers een stuk meer waard geworden: Teze en Boscali (hoe was het mogelijk).
Dus ik vind de claim een beetje overdreven. Alleen Mo is significant minder waard wegens omstandigheden. Maar daar lijkt hij toch ook zelf een grote rol in te spelen. Dus te makkelijk dat alleen op Schmidt af te schuiven.
Het is namelijk niet zo dat we op de 1e plek staan en topvoetbal spelen. We spelen al wedstrijden lang dramatisch (saai en levensloos) nadat we een voorsprong pakken.
Voetbal mag zeker beter. Maar ook met Madueke in de basis was niet een garantie voor super sprankelend voetbal ;) (Komt nog wel want Noni is een topper in wording)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan