Vroeger was alles beter(?)

Bacchus

Batmin
Administrator
Ik liep met mijn gulden zakgeld rechtstreeks naar de Drop-inn in de Rompert (Den Bosch) voor trekdrop en smiles.
Snoep was toen alleen nog slecht voor je tanden. Tegenwoordig moeten onze kinderen verstandig met hun zakgeld omgaan. Vast beter, maar zeker niet leuker. :)
Mevrouw Bacchus heeft er ook een ander idee over dan ik. Als mijn dochters hun zakgeld overgemaakt krijgen -want zo gaat het dan weer wel. Automatische overschrijving- dan vindt Mevrouw Bacchus altijd dat ze een deel moeten sparen. Van mij mogen ze alles kapotgooien in de snoepwinkel. Maar, dan niet komen zeiken dat je later in de week een paar euro nodig hebt. Dat zijn de leermomentjes, vind ik. Niet het opgelegde sparen.

Teamspirit

Assistent Coach
dan vindt Mevrouw Bacchus altijd dat ze een deel moeten sparen.

Van mij zakgeld mocht ik altijd doen wat ik wou. Van alle bijbaantjes die ik gehad hebt in mijn jeugd moest ik altijd de helft sparen voor mijn studie. Daardoor wel met een mooie zak geld begonnen en tijdens mijn studie altijd leuke bijbanen gehad (varend vakantiewerk, wonen op het opleidingsschip enzovoorts). Ik ga voor mijn dochter hetzelfde doen, dan geeft dat haar een mooie steun in de rug als ze gaat studeren.

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Van mij zakgeld mocht ik altijd doen wat ik wou. Van alle bijbaantjes die ik gehad hebt in mijn jeugd moest ik altijd de helft sparen voor mijn studie. Daardoor wel met een mooie zak geld begonnen en tijdens mijn studie altijd leuke bijbanen gehad (varend vakantiewerk, wonen op het opleidingsschip enzovoorts). Ik ga voor mijn dochter hetzelfde doen, dan geeft dat haar een mooie steun in de rug als ze gaat studeren.
Ik heb het pas geleerd toen ik ging studeren. Ik kreeg 3000 gulden per jaar van mijn ouders. Daarvan moest collegegeld betaald worden (1500 gulden), boeken, huur enzovoorts. Na aftrek van collegegeld joeg ik altijd de andere helft in 3 maanden er doorheen. Na een paar jaar kom je er achter dat dat misschien niet slim is.

Bacchus

Batmin
Administrator
Wij sparen elke maand 100.- voor beide dochters. Op die manier komen ze straks wel door hun studie heen, hoop ik. Ze hebben beiden inmiddels ruim meer centen op de bank dan hun ouders. ;)

Teamspirit

Assistent Coach
Wij sparen elke maand 100.- voor beide dochters. Op die manier komen ze straks wel door hun studie heen, hoop ik. Ze hebben beiden inmiddels ruim meer centen op de bank dan hun ouders. ;)

Ik spaar elke maand 200 voor mijn dochter. Maar ik wil ook dat ze zelf geld heeft om te studeren. Dit geld wat ik gespaard had ging op aan huur, drinken, drinken en o ja drinken. De studie zelf betaalden mijn ouders, dus collegegeld, boeken enzovoorts.
Ik heb het pas geleerd toen ik ging studeren.

Het echte omgaan met geld heb ik ook pas geleerd tijdens mijn studie, toen ik in mijn laatste jaar als doel had na de studie mijn rijbewijs te gaan halen. Dan wordt je ineens creatief omdat je uitgavenpatroon totaal anders moet.

Penalty

Internationale Legende
vroeger...driedubbelzoute drop
Dat heb ik ook al lang niet meer op. Bestaat dat nog?
Ja dat bestaat nog.

photo.jpg

Bovenaan Onderaan