Vragen en opmerkingen met betrekking tot Kaartverkoop

Seizoen Club Card

Zojuist eens geinformeerd naar de mogelijkheden voor een halve seizoen club card. Er waren voor een half seizoen nog enkele losse plaatsen beschikbaar op de 2e ring. Hier pas ik dan weer voor. Volgens jaar maar een mooi plaatsje op ring 1 proberen te bemachtigen.
 
Volgens de supportersvereniging moeten we tegenwoordig blij zijn met autocombi's. Belachelijk...

Dat er trein- of buscombi's zijn naar Ajax, Feyenoord, ADO en FC Utrecht is triest, maar begrijpelijk.

Maar, buscombi's naar Heracles, NEC, Willem II, Roda JC en autocombi's naar NAC, AZ, Vitesse, FC Volendam, FC Groningen en FC Twente? Belachelijk.
Vaak loop je met die autocombi's ook nog eens tussen de supporters van de tegenpartij door (AZ en NAC, die laatste omdat het parkeervak vol zou zijn, wat niet waar was). Er gebeurt dan helemaal niks. Dus is het nut van een autocombi al meteen teniet gedaan.

Ik vind mezelf de laatste tijd steeds vaker terug op de thuisvakken, omdat ik er genoeg van heb als vee te worden behandeld (van 8.00 t/m 17.30 onderweg voor een wedstrijd in Amsterdam???). Bovendien is het vaak goedkoper. Als je je gewoon gedraagt, kan je vrijwel overal zitten.

Het liefst zit ik in het uitvak, tussen de eigen supporters, te stuiteren, schreeuwen, zingen, etc. Maar niet ten koste van zoveel, wat alleen maar meer lijkt te worden.

Tegen Heerenveen, Sparta en De Graafschap zul je me eerst in het dorp/de stad zien, met een biertje en een glimlach op mijn gezicht, daarna wél in het uitvak.

Dat met die combi's is volgens mij een typisch Nederlands verschijnsel. Ik geloof niet dat ze daar hier in Engeland ooit van gehoord hebben.

Ik kan niet oordelen over andere plaatsen in Engeland, behalve met Champions League wedstrijden, waar het schijnbaar wel kan, maar hier in Leicester doen ze er niet zo heel moeilijk over. Als je je gewoon gedraagt, kun je de meeste kroegen wel binnen, behalve als je Millwall of Cardiff City supporter bent (hoe zou dat toch komen).

Er wordt, zeker in Nederland, vaak gezegd dat Engelsen hooligans zijn, maar waarom hoor ik hier echt zo goed als nooit iets van rellen? Zelfs bij de grote derby's (Liverpool - Everton, Manscum - ManCity, alles in London) gebeurd er zo goed als niks.

Het kan dus wel, waarom in Nederland dan niet? Weer eens roomscher als de paus?
 
Begin nu toch weer te twijfelen over die halve seizoenskaart.

Maar liefst 26 minuten overtuigd geweest? :D

Dat met die combi's is volgens mij een typisch Nederlands verschijnsel. Ik geloof niet dat ze daar hier in Engeland ooit van gehoord hebben.

Ik kan niet oordelen over andere plaatsen in Engeland, behalve met Champions League wedstrijden, waar het schijnbaar wel kan, maar hier in Leicester doen ze er niet zo heel moeilijk over. Als je je gewoon gedraagt, kun je de meeste kroegen wel binnen, behalve als je Millwall of Cardiff City supporter bent (hoe zou dat toch komen).

Er wordt, zeker in Nederland, vaak gezegd dat Engelsen hooligans zijn, maar waarom hoor ik hier echt zo goed als nooit iets van rellen? Zelfs bij de grote derby's (Liverpool - Everton, Manscum - ManCity, alles in London) gebeurd er zo goed als niks.

Het kan dus wel, waarom in Nederland dan niet? Weer eens roomscher als de paus?

Zie ook Duitsland.
Het is niet typisch Nederlands, in Duitsland bijvoorbeeld waren vroeger ook combi's. Het probleem is, dat Nederland er maar wat achteraan hobbelt. Hoor je weer twee keer 'voetbalwet' in de 2e kamer en is het daarna weer stil. Als er weer eens wat gebeurt, wordt het weer een paar keer geroepen en that's it.

Ik vind het heerlijk om naar Engeland te gaan. Met Europese wedstrijden dan, want in de Engelse competitie heb ik nog geen wedstrijd mogen zien, helaas. Maar ik voel me daar simpelweg welkom. Ze vinden het geweldig dat jij zoveel moeite doet om je clubje achterna te reizen, en willen dan ook graag met je daarover praten.

Anekdote: ik liep met een vriend van me na de wedstrijd Newcastle United - PSV (2-1) naar de pub waar we 's middags ook hadden zitten drinken (niet de Strawberry, die was me wat te druk). Die pub was stampvol en zag helemaal zwart-wit. Wij dus twijfelen of we naar binnen zouden gaan, want tja...
Komt die uitsmijter naar ons toe: "Great game!" Handje schudden. "Come on in lads! Nothing to worry about!" met zo'n heerlijk Geordie-accent.
Dus wij naar binnen... Het duurde ongeveer een minuut of 10 voordat we de acht meter van de ingang naar de bar hadden overbrugd. Het leek wel of de hele kroeg met ons handjes wilden schudden... "Great game!" "Cheers!" "Good singing!"
Aan de bar, komt een kerel naar ons toe (nog niet eerder gezien): "Is that lager?" Hup, twee pints voor ons besteld. Heeft verder niks gezegd behalve nog een "cheers", en was weer weg.

Toen stonden we elkaar dus even vreemd aan te kijken. Of ja, even, we vielen van de ene verbazing in de andere. Zo kan het dus ook!

En wat mij betreft, zo kan het bij veel wedstrijden, ook in Nederland. Het is toch gewoon mooi als er een paar NAC-supporters (om maar een willekeurige club te noemen) een kroeg in lopen waar ook een lading PSV-supporters zit, om lekker over voetbal te ouwehoeren onder het genot van een pot bier?

Ik snap best dat dit bij bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord, Vitesse en NEC, ADO en Ajax, niet kan, dat ligt wat te diep. Ik heb persoonlijk ook geen problemen met een combi naar Ajax, die vind ik nog wel te billijken ergens (niet dat ik er dan aan mee ga doen, maar vooruit).

In een opwelling van amateurpsychologische gedachtensprong bedacht ik me dat het ook wel te maken kan hebben met het bevestigen van vooroordelen, waar mensen op de een of andere manier snel in belanden. Ik zit in een kooi, dus ik gedraag me maar als dier, dat soort dingen. Haal die kooi weg, en de grote bakkes van zojuist is niet zo groot meer. Sterker nog, ik betwijfel of je dan überhaupt gaat bakkesen of dat je je wat positiever gaat gedragen.
Hetzelfde geldt dan voor combi's: je zit 'veilig' in je busje of staat veilig langs de kant, dus een middelvinger steek je zo op. Haal het busje weg, en je zult echt niet meer continu je middelvinger op steken.

Enfin, ik weet het ook allemaal niet, behalve dat het ook anders kan.
 
Vind het wel meevallen, er zijn altijd nog wel kaarten te kopen voor thuiswedstrijden.

Valt nog wel mee ? Haha!

Er zijn echt dramatisch weinig kaarten tekoop. Ik wilde kaartjes halen voor PSV - Gronigen, stond er om 9uur.. Aantal mensen voor mij, toen ik 5minutjes later aan de beurt was waren nog alleen de ere vakken plekjes vrij...

Ik ga nu ook weer Twente en Feyenoord proberen.. Ik weet nu al dat het wss niet gaat lukken.
 
Er zijn echt dramatisch weinig kaarten tekoop. Ik wilde kaartjes halen voor PSV - Gronigen, stond er om 9uur.. Aantal mensen voor mij, toen ik 5minutjes later aan de beurt was waren nog alleen de ere vakken plekjes vrij...

Ik ga nu ook weer Twente en Feyenoord proberen.. Ik weet nu al dat het wss niet gaat lukken.

Klop inderdaad het is erg moeilijk om kaartjes te bemachtigen. Voor twente maak je meer kans. ik zal ook niet naar een te drukke ticketbox gaan waar vaak kaartjes worden gekocht voor wedstrijden. ook is het altijd slim om kwart voor 9 of eerder daar te zijn ;). probeer anders is een keer via skelper of online kaartverkoop.
 
Was vanochtend om paar minuten over 9 aan de beurt, netjes 2 kaarten naast elkaar in WW kunnen scoren voor PSV-Feyenoord. Is dat vak een beetje leuk en goed? Heb nog nooit op Oost gezeten namelijk. Maar moest nu wel omdat meeste andere vakken geen plaatsen naast elkaar meer hadden.

Was er om half 9 al aanwezig (woon in Groningen), maar toen stonden er al mensen voor me omdat de kaartverkoop voor Groningen-Heerenveen ook begon. Zelfde situatie als jullie in Eindhoven: zijn altijd maar een paar 100 kaarten te koop, en nogal populaire wedstrijd....
 
hoi iedereen !

begin februari ben ik toevallig een paar dagen in de buurt van eindhoven en ik zou graag de wedstrijd psv - ado den haag meepikken. de vrije verkoop start op 24/01, maar ik kan pas op 02/02 om tickets gaan aangezien ik dan pas in eindhoven ben.
denken jullie dat er op 2 februari nog tickets te koop zijn in de losse ticketverkoop? ik heb er totaal geen idee van, vandaar dat ik het even vraag ;)
 
hoi iedereen !

begin februari ben ik toevallig een paar dagen in de buurt van eindhoven en ik zou graag de wedstrijd psv - ado den haag meepikken. de vrije verkoop start op 24/01, maar ik kan pas op 02/02 om tickets gaan aangezien ik dan pas in eindhoven ben.
denken jullie dat er op 2 februari nog tickets te koop zijn in de losse ticketverkoop? ik heb er totaal geen idee van, vandaar dat ik het even vraag ;)

Die kans is erg klein, waarom kun je niet al op 24/1 kaartjes gaan halen? Met een CC kun je op redelijk wat plaatsen terecht (tenzij je natuurlijk ook in het buitenland woont.
 
Was ik voor Groningen om 8uur opgestaan om naar het stadion te race op me fiets. Kwam ik er achter dat internet lekker thuis kan, en gewoon om kwart voor 9 me bedje uit kan, pc aan zetten en kaartjes kan kopen :eek:

PSV-Feyenoord dus :)
 
Losse kaarten voor thuiswedstrijden zijn dit seizoen weer iets talrijker. Uitgezonderd van de risico wedstrijden (zoiezo feyenoord, ajax) verkoopt psv 800 losse kaarten op vak MM. Verder nog enkele losse plaatsen en plaatsen naast elkaar verspreid door het stadion. Er zijn meerdere mogelijkheden deze aan te schaffen.

- www.skelper.nl
Hier zetten seizoenskaarthouders hun plek te koop als ze een wedstrijd niet kunnen. Je kunt hier kaarten op de kop tikken voordat de officiele verkoop is begonnen. Je betaald 10% meer dan bij bv. de ticketbox. Voordeel is dat je ook kaartjes kunt bemachtigen voor de zogenaamde sfeervakken (x,y,v,w)
- PSV kaartverkoop online
Start tegelijk met ticketbox verkoop alleen dan online. Volgens mij betaal je hier ook een toeslag.
- Ticketbox
Ouderwets aan de automaat bij de primera kaarten kopen op de dag dat de wedstrijdverkoop begint. Veel ticketboxverkooppunten zijn gesneuveld helaas.
- Aan het stadion
Bij de meeste wedstrijden is er gewoon verkoop bij de psv kassa. Deze bevind zich nabij ingang 10.
Voor voorwaarden en clubcardverplichtingen hou psv.nl in de gaten


Voor uitwedstrijden nationaal:

Je dient in het bezit te zijn van een 'uitkaart' als je wedstrijden vanuit het uitvak wilt volgen. Dit is niets anders dan een foto die wordt toegevoerd aan je clubcard of seizoenskaart. De foto kan je laten maken in de supporterswinkel bij de zuidtribune.
Kaarten kun je via www.psvuitwedstrijd.nl kopen. Voor voorwaarden en start van de verkoop www.psv.nl
Voor mensen met een rolstoel las ik laatst ook een artikel van wheelsforpsv. Die gingen vorig seizoen o.a. naar de Graafschap.


Skelper werkt niet goed je voert je barcode in en hij geeft aan ongeldig heel vreemd
 
waarom word er altijd zo gezeurd over die combi's?
die combi's zijn er gewoon , en dat gaan ze echt niet veranderen omdat 200 supporters van psv het er niet mee eens zijn.
en psv heeft er verder ook geen reet aan als bepaalde supporters niet komen omdat er toevallig een combi is.

ik woon zelf in Haarlem , ( ja 10 minuten van amsterdam af ) , we gaan altijd met ze 3e , en ons hoor je ook niet zeuren.
Ajax uit moeten we ook eerst langs de arena om vervolgens naar eindhoven te reizen. en dan vanaf eindhoven praktisch weer naar huis rijden om bij de arena te komen.
ik zie vanaf de arena me eigen huis al bijna liggen bewijze van spreken.

ja het is gewoon niet anders , dus het heeft ook geen nut om er telkens weer over te huilen.
dus zorg gewoon dat die uitvakken volzitten !

vooral voor een club die al de laatste jaren de baas in nederland is mag je wel verwachten dat het uitvakkie volzit.
een vriend van me is toevallig voor ajax en wilde naar de graafschap uit.
die heb nieteens kaarten kunnen bemachtigen omdat het al binnen 5 minuten was uitverkocht.

bij psv zitten er mischien netaan 300 man bij de graafschap uit.
helaas,,
 
waarom word er altijd zo gezeurd over die combi's?
die combi's zijn er gewoon , en dat gaan ze echt niet veranderen omdat 200 supporters van psv het er niet mee eens zijn.
en psv heeft er verder ook geen reet aan als bepaalde supporters niet komen omdat er toevallig een combi is.

ik woon zelf in Haarlem , ( ja 10 minuten van amsterdam af ) , we gaan altijd met ze 3e , en ons hoor je ook niet zeuren.
Ajax uit moeten we ook eerst langs de arena om vervolgens naar eindhoven te reizen. en dan vanaf eindhoven praktisch weer naar huis rijden om bij de arena te komen.
ik zie vanaf de arena me eigen huis al bijna liggen bewijze van spreken.

ja het is gewoon niet anders , dus het heeft ook geen nut om er telkens weer over te huilen.
dus zorg gewoon dat die uitvakken volzitten !

vooral voor een club die al de laatste jaren de baas in nederland is mag je wel verwachten dat het uitvakkie volzit.
een vriend van me is toevallig voor ajax en wilde naar de graafschap uit.
die heb nieteens kaarten kunnen bemachtigen omdat het al binnen 5 minuten was uitverkocht.

bij psv zitten er mischien netaan 300 man bij de graafschap uit.
helaas,,

Als je verder een saai kutleven hebt neem je idd de combi ja.
 
Dat komt niet alleen door die buscombi's maar ook door de verkrijgbaarheid van de uitkaarten!!

Vroeger kon je ze gewoon in de buurt bij de sigarenzaak kopen. Nu moet dat online!! Dat is niks......zeker niet als me maar eens af en toe mee wilt gaan kijken. Dat weerhoud mensen om eens een uitwedstrijd mee te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan