Vragen aan (& mededelingen van) de forumleiding.

Bacchus

Godfather
Administrator
Ik kreeg net een paar keer een CCS melding boven in beeld? Kan dat daarmee te maken hebben? Nu weer weg.

Gaaf je ziet de quote direct in beeld als je een reactie schrijft. (Y)
De meldingen waren inderdaad van het installatieproces. Als het goed is komen die nu niet meer in beeld.
Upgraden gaat best snel met deze software, dus dan vind ik het niet nodig om het forum offline te gooien. Zeker niet als het realtief rustig is.

Bacchus

Godfather
Administrator
Is de taakbalk gewijzigd als je een bericht aanmaakt of een reactie op een bericht wil plaatsen?
Waar zijn b.v. de emoticons gebleven?

De emoticons vind je nog steeds onder de smiley in de taakbalk van de teksteditor.
Extra opties zoals onderstrepen, ander font, spoiler etc, kun je vinden door op de drie stipjes in de balk van de teksteditor te klikken. Rechts staan er nog een keer drie, die geven weer andere extra opties.

Bacchus

Godfather
Administrator
Op je telefoon ziet het er iets anders uit, maar ook daar geldt dat alle 'opgeruimde' opties onder drie van die puntjes zitten, zoals reeds aangegeven door Ralph en Team.

Penalty

Internationale Legende
Bekijk bijlage 2435

Op de telefoon, even op de puntjes drukken en de functies komen tevoorschijn.:PSV:

De emoticons vind je nog steeds onder de smiley in de taakbalk van de teksteditor.
Extra opties zoals onderstrepen, ander font, spoiler etc, kun je vinden door op de drie stipjes in de balk van de teksteditor te klikken. Rechts staan er nog een keer drie, die geven weer andere extra opties.

Thanks. :D (Y)

Ralf Edström

Assistent Coach
Op je telefoon ziet het er iets anders uit, maar ook daar geldt dat alle 'opgeruimde' opties onder drie van die puntjes zitten, zoals reeds aangegeven door Ralph en Team.
Had mezelf al verwijderd. Beetje onoverzichtelijk als iedereen antwoord geeft binnen 5 minuten op dezelfde vraag die niet eens aan me gesteld was :)

Penalty

Internationale Legende
Ik kan de taakbalk niet meer gebruiken bij het aanmaken van een nieuwe bericht. Alle icoontjes zijn lichtgrijs. Is dit een algemeen probleem of hoe kan ik dit oplossen?

Phillip Cocu

Assistent Coach
Ik kan de taakbalk niet meer gebruiken bij het aanmaken van een nieuwe bericht. Alle icoontjes zijn lichtgrijs. Is dit een algemeen probleem of hoe kan ik dit oplossen?
Bij mij ook lichtgrijs, maar ze werken wel als je er op klikt. Anders moet je even Pico Bello bellen voor een monteur

Penalty

Internationale Legende
Bij mij ook lichtgrijs, maar ze werken wel als je er op klikt. Anders moet je even Pico Bello bellen voor een monteur

Met al die Duitsers bij PSV moet je wat voorzichtig zijn met het woord bellen. 🤨 Zeker in combinatie met Bello. Als ze dit lezen denken ze dat ik even moet blaffen. 😅

Be The Ball

International
Even een vraagje en misschien is het niets maar ik zie dat het mogelijk is om als code PHP, HTML, Java etc in te geven. Dat is normaal gesproken bedoelt om een stukje code op het forum te delen.
PHP:
echo "test";

Is dat iets wat jullie beheerders nog gebruiken op een hidden forum voor mods? Anders lijkt mij dat weinig toevoegen op een voetbal forum en verwarrend werken voor de leken op IT gebied.

't is maar een suggestie...

Jerommeke

Routinier
Door het Forumawards-topic moest ik er aan denken, op Spotify krijg je aan het eind van het jaar een persoonlijk jaaroverzicht. Zou zoiets niet leuk zijn voor hier?

Een overzicht van jouw meest gelikete post, de meest grappige (meeste lach emoji's) post, misschien het topic waarin je het meest actief bent en er zijn vast nog wat andere dingen te verzinnen zijn.

Het vraagt wel wat coderen waarschijnlijk.

Bacchus

Godfather
Administrator
Door het Forumawards-topic moest ik er aan denken, op Spotify krijg je aan het eind van het jaar een persoonlijk jaaroverzicht. Zou zoiets niet leuk zijn voor hier?

Een overzicht van jouw meest gelikete post, de meest grappige (meeste lach emoji's) post, misschien het topic waarin je het meest actief bent en er zijn vast nog wat andere dingen te verzinnen zijn.

Het vraagt wel wat coderen waarschijnlijk.
Ik zou niet weten hoe we dat via code voor mekaar zouden kunnen krijgen.

Be The Ball, op mijn telefoon kan ik niet zien of we dat uit kunnen zetten. Volgens mij kan dat niet. Op vBulletin kon dat wel. Sterker nog, daar stond het standaard uit.

Relix

Slimste Forummer 2020
OK, dit is wellicht een zeer specifieke vraag, maar ik loop in het buitenland tegen het volgende aan:

1) Als ik via mobiel internet (vodafone) hier in Duitsland naar het forum ga (forum.psv.nl) dan krijg ik de melding: this site can't be reached (the webpage at https://forum/psv.nl/index might be temporily down or it may have moved perminently to a new web adress ERR_FAILED).

2) Als ik hier in duitsland verbonden ben met een draadloos netwerk werkt het wel (thuis, werk, of via het netwerk bij vrienden thuis), zelfde adres.

3) Als ik met mijn mobiel in Nederland ben (nog steeds via vodafone) dan werkt hij wel weer over het mobiel netwerk.

4) Als ik het met de telefoon van mijn vriendin probeer (ook vodafone) werkt het ook niet via mobiel internet.

Hebben jullie enig idee in welke hoek ik dit probleem zoeken moet en/of zijn er meer PSV forummers buiten Nederland met een vergelijkbaar probleem?

psverinamsterdam

Aanvoerder
OK, dit is wellicht een zeer specifieke vraag, maar ik loop in het buitenland tegen het volgende aan:

1) Als ik via mobiel internet (vodafone) hier in Duitsland naar het forum ga (forum.psv.nl) dan krijg ik de melding: this site can't be reached (the webpage at https://forum/psv.nl/index might be temporily down or it may have moved perminently to a new web adress ERR_FAILED).

2) Als ik hier in duitsland verbonden ben met een draadloos netwerk werkt het wel (thuis, werk, of via het netwerk bij vrienden thuis), zelfde adres.

3) Als ik met mijn mobiel in Nederland ben (nog steeds via vodafone) dan werkt hij wel weer over het mobiel netwerk.

4) Als ik het met de telefoon van mijn vriendin probeer (ook vodafone) werkt het ook niet via mobiel internet.

Hebben jullie enig idee in welke hoek ik dit probleem zoeken moet en/of zijn er meer PSV forummers buiten Nederland met een vergelijkbaar probleem?
1) Wat doet de site met http:// ipv https://
2) Kan je een extra of andere dns server in je foon configureren?
Je kan 62.179.104.196 of 213.46.228.196 proberen.
3) Als je foon ook een hosts file accepteert, zet je daarin de server ip en url. Geen idee of telefoons deze ouderwetse manier nog accepteren.

Relix

Slimste Forummer 2020
1) Wat doet de site met http:// ipv https://
2) Kan je een extra of andere dns server in je foon configureren?
Je kan 62.179.104.196 of 213.46.228.196 proberen.
3) Als je foon ook een hosts file accepteert, zet je daarin de server ip en url. Geen idee of telefoons deze ouderwetse manier nog accepteren.
1) veranderd hij automatisch door naar https, en als ik m er hanmatig doordruk geeft ie page not found.

2) en 3) ga ik Morgen proberen

Bovenaan Onderaan