Voeding en Supplementen

  • Topicstarter Verwijderd account Ralf Edström
  • Startdatum
Poahh wat is eiwitpoeder duur geworden zeg, zou er bijna mee stoppen.
 
Poahh wat is eiwitpoeder duur geworden zeg, zou er bijna mee stoppen.
Klopt, het alternatief is eiwitrijke voeding als zwarte bonen, eieren, tonijn, kip enz.
Maar alles is duurder geworden.

Ik haal het bij Body & fit na een tip van Mohr. Ik zie in mijn oude mail dat Whey Perfection in mei en eerder 56,39 was voor 2,61 kg. Eind juni en later betaalde ik voor hetzelfde product 66,60.
Ik zie dat hij nu te koop is voor €64,34 dus €0,79 per portie. Als ik beslis om 5,62 kg te halen dan scheelt dat een euro of 8.
 
Klopt, het alternatief is eiwitrijke voeding als zwarte bonen, eieren, tonijn, kip enz.
Maar alles is duurder geworden.

Ik haal het bij Body & fit na een tip van Mohr. Ik zie in mijn oude mail dat Whey Perfection in mei en eerder 56,39 was voor 2,61 kg. Eind juni en later betaalde ik voor hetzelfde product 66,60.
Ik zie dat hij nu te koop is voor €64,34 dus €0,79 per portie. Als ik beslis om 5,62 kg te halen dan scheelt dat een euro of 8.
Hmm, Body & Fit is zo'n tien procent goedkoper dan XXL zie ik, al heeft laatstgenoemde wel vaak acties met 20% korting (dat weet ik niet bij Body & Fit). Alternatieven zijn er inderdaad genoeg, maarja, gemakzucht is ook weleens lekker. ;)
 
Hmm, Body & Fit is zo'n tien procent goedkoper dan XXL zie ik, al heeft laatstgenoemde wel vaak acties met 20% korting (dat weet ik niet bij Body & Fit). Alternatieven zijn er inderdaad genoeg, maarja, gemakzucht is ook weleens lekker. ;)
Haha mooi.

Bij Body en fit zijn er ook acties maar ik weet niet of dat er meer of minder zijn.
Er is een filter waarmee je de kortingsacties kan selecteren. Nu zijn er bijvoorbeeld 3 acties met 40% korting of meer:

https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Producten/Eiwitten/Whey-Essential/p/C101272

https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Pr...erfection-1+1-2268gr/p/bundle-whey-perfection


Het is ook handig dat je vaak de prijs per portie kan zien.
 
Voor de vegans onder ons kan ik overigens Silverback aanraden. Heel compleet eiwitprofiel, dat zich kan meten met whey. Lekker en romig (ik neem altijd de chocola) en goed te betalen.
 
Google geeft honderden meningen dus laat ik het forum beslissen haha. Creatine ja of nee? Word je er onrustig van als je alleen de pure vorm neemt? 5mg per dag wordt aanbevolen, maar maakt gewicht dan niet uit? Is extra vocht wat in je spieren achterblijft niet gevaarlijk?
 
Inmiddels (15 maanden later) de 5 kilo erbij gegeten en daarmee mijn streefgewicht van 90 kilo gerealiseerd. De laatste kilo's waren lastig, maar gek genoeg hielp het om het aantal trainingsdagen te beperken tot drie keer per week. Nu ga ik proberen om dit gewicht te behouden maar dan met meer spieren en minder vet. Wellicht post ik over een jaar een before and after. Op naar de sixpack. 😁
En en en??? 😂
 
Valt toch tegen, haha. Aankomen is toch echt makkelijker dan droog worden. Maar ben er mee bezig, uitstel maar geen afstel. 🤗
 
Iemand goede ervaring met collageen? Ik heb een tijdje geleden een pot gekocht maar ik vind het gruwelijk goor om te drinken en ik twijfel ook een beetje aan de werking er van.
 
Iemand goede ervaring met collageen? Ik heb een tijdje geleden een pot gekocht maar ik vind het gruwelijk goor om te drinken en ik twijfel ook een beetje aan de werking er van.
Geen ervaring maar ik geloof niet dat het substantieel werkt. Moet ik bij vermelden dat ik in geen enkel supplement geloof met uitzondering van whey- shakes (en dat is meer het gemak dan noodzaak).

Als het al werkt denk ik dat het te verwaarlozen is. Wellicht dat het iets belangrijker is wanneer je heel intensief sport en/ of ouder bent.

Gewoon goed gezond eten is eigenlijk al voldoende.
(allemaal natuurlijk slechts mijn mening)
 
Als jullie het aantal eiwitten willen berekenen van bijvoorbeeld kip, pakken jullie dan het uitlekgewicht, het gewicht na het bakken of het gewicht wat op het pakje staat?
 
Geen ervaring maar ik geloof niet dat het substantieel werkt. Moet ik bij vermelden dat ik in geen enkel supplement geloof met uitzondering van whey- shakes (en dat is meer het gemak dan noodzaak).

Als het al werkt denk ik dat het te verwaarlozen is. Wellicht dat het iets belangrijker is wanneer je heel intensief sport en/ of ouder bent.

Gewoon goed gezond eten is eigenlijk al voldoende.
(allemaal natuurlijk slechts mijn mening)
Naast whey is creatine natuurlijk behoorlijk wetenschappelijk onderbouwd.
 
Als jullie het aantal eiwitten willen berekenen van bijvoorbeeld kip, pakken jullie dan het uitlekgewicht, het gewicht na het bakken of het gewicht wat op het pakje staat?

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou er niet op die manier mee bezig zijn, joh. Gewoon zorgen dat je aan elke maaltijd een eiwtrijke bron toevoegt, zo nodig een whey shake - dan krijg je echt meer dan voldoende proteine binnen voor stevige work outs. Als je daarnaast matig omgaat met processed food, suiker en alcohol (nee, lukt mij ook niet), dan komt het prima in orde. Vooral: leef een beetje - anders hou je het ook niet vol.
 
Als jullie het aantal eiwitten willen berekenen van bijvoorbeeld kip, pakken jullie dan het uitlekgewicht, het gewicht na het bakken of het gewicht wat op het pakje staat?
Meestal staat dat op de sheet waarin je het invult. In het algemeen is dat het rauwe product, uitgelekt.
Naast whey is creatine natuurlijk behoorlijk wetenschappelijk onderbouwd.
Klopt. Voor mij werkte het echter niet. Misschien nu ik wat ouder ben zal het misschien wat meer nut hebben. Maar eerst maar weer eens fatsoenlijk gaan trainen, dat is de laatste jaren bedroevend. :(

Mijn punt was ook redelijk algemeen. Veel producten zijn niet onderzocht en gelul in de marge. Beetje het tell-sell gevoel bij het meeste. 10 min per dag een buikspier-apparaat en je krijgt een wasbord. Het zal best helpen maar 10 min per dag jumping jacks zal veel effectiever zijn. Veel producten die in de supplementen verkocht worden hebben een minimaal effect als er al een effect aangetoond kan worden.

Zelfs anabolen hebben niet eens zo'n magisch effect als mensen denken als men de rest van een regime niet volgt.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou er niet op die manier mee bezig zijn, joh. Gewoon zorgen dat je aan elke maaltijd een eiwtrijke bron toevoegt, zo nodig een whey shake - dan krijg je echt meer dan voldoende proteine binnen voor stevige work outs. Als je daarnaast matig omgaat met processed food, suiker en alcohol (nee, lukt mij ook niet), dan komt het prima in orde. Vooral: leef een beetje - anders hou je het ook niet vol.
Helemaal mee eens, met een kleine kanttekening. Voor sommige mensen werkt het "alles of niks principe" beter. Die moeten zich volledig erin duiken alsof het een verslaving is om het vol te houden. Voor mij is dat met de training zelf. Ik hou makkelijker vol als ik elke dag sport terwijl dit voor mijn lichaam niet perse effectief is.
 
Ik las een tijdje terug hier iets over een vetpercentage meter. Ik heb er toevallig 1 van iemand gehad, keertje geprobeerd maar vind het bij mezelf meten vrij onnauwkeurig.
Amm volgens mijn onderzoek, als je verse, rauwe kip gebruikt, gebruik dan het gewicht van de kip nadat deze is bijgesneden en eventuele botten zijn verwijderd.
Als je voorverpakte kip gebruikt die al gekookt of verwerkt is, is het belangrijk om naar het voedingsetiket op de verpakking te kijken om het gewicht en het eiwitgehalte te bepalen.

Als je thuis kip kookt, weten we allemaal dat die kookmethodes het eiwitgehalte kunnen beïnvloeden.
Dus stel je koopt rauwe gesneden kipfilet van 1000 gram. Verzonnen aantal maar gaat om idee: en er staat op het pak 20 gram eiwit per 100 gram kip. Dan zou je 200 gram eiwitten hebben.
Bak je het in de koekenpan en zie je later dat je 800 gram gebakken kip over hebt. Heb je dan met 800 nog 160 gram eiwit over, maar ik denk dat er nog een gedeelte verbrand? Dus wat heeft het voor nu om het aantal eiwitten op het pak te vermelden terwijl dit verandert?
 
Ik las een tijdje terug hier iets over een vetpercentage meter. Ik heb er toevallig 1 van iemand gehad, keertje geprobeerd maar vind het bij mezelf meten vrij onnauwkeurig.

Dus stel je koopt rauwe gesneden kipfilet van 1000 gram. Verzonnen aantal maar gaat om idee: en er staat op het pak 20 gram eiwit per 100 gram kip. Dan zou je 200 gram eiwitten hebben.
Bak je het in de koekenpan en zie je later dat je 800 gram gebakken kip over hebt. Heb je dan met 800 nog 160 gram eiwit over, maar ik denk dat er nog een gedeelte verbrand? Dus wat heeft het voor nu om het aantal eiwitten op het pak te vermelden terwijl dit verandert?

Denk niet dat er een echt persoon achter dat account zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan