Nou, volgend seizoen weer profvoetbal op de Wageningse Berg?
Daar kunnen alle Vitesse fans wel op de tribune. :)

images
 

Vitesse moet GelreDome in oktober verlaten als het niet instemt met huursom​


Vitesse heeft dinsdag een kort geding verloren tegen de eigenaar van stadion GelreDome. De Eredivisionist en vastgoedbedrijf Nedstede liggen al een tijdje in de clinch over de huursom.
Vitesse staat in nauw contact met de KNVB. De bekerwinnaar van 2017 moet officieel vóór woensdag aantonen over een stadion voor het seizoen 2023/2024 te beschikken. Clubs die dat niet voor elkaar hebben, kunnen in het uiterste geval de Eredivisie-licentie verliezen.
Vandaag kwam de toelichting op de eerdere uitspraak naar buiten

 
Vandaag kwam de toelichting op de eerdere uitspraak naar buiten

Sommige dingen klinken best logisch. Zoals ogenschijnlijk nieuwe afspraken na de verkoop in 2003. Maar dit lijkt me toch een rare:

De kortgedingrechter oordeelt dat Vitesse in dit kort geding niet aannemelijk heeft gemaakt welke betekenis het speelrecht precies heeft en welke verplichtingen het schept.
Wat speelrecht zou betekenen? De kinderopvang of zo? Raar ......
 
Volgens mij was het Vitesse die de huur had opgezegd in 2018. Potje blufpoker die ze dreigen te verliezen nu.
 
Als (ex-)Arnhemmer zou ik dit jammer vinden, maar ik mag toch hopen dat de (lokale) belastingbetaler hier niet voor op moet draaien. Het product Vitesse verkoopt niet lekker blijkbaar en als dat dan leidt tot het einde van Vitesse, dan kan ik daar prima mee leven (geldt voor iedere andere club ook overigens).
 
Daar zorgt Vitesse zelf toch voor. :rolleyes:

Van de Kuit staat niet echt bekend als de meest gezellige persoon op aarde. Een typische huisjesmelker die vooral geld ziet. Als jij een stadion beheert dan ga je niet je grootste inkomstenbron weg laten vallen voor een paar ton minder huur. Hij schijnt wel meerdere projecten te verwaarlozen waar ze niet meewerken met zijn bankrekening.
 
Van de Kuit staat niet echt bekend als de meest gezellige persoon op aarde. Een typische huisjesmelker die vooral geld ziet. Als jij een stadion beheert dan ga je niet je grootste inkomstenbron weg laten vallen voor een paar ton minder huur. Hij schijnt wel meerdere projecten te verwaarlozen waar ze niet meewerken met zijn bankrekening.
Vitesse zegde de huur op om hem onder druk te zetten om bij een nieuwe overeenkomst minder huur te hoeven betalen. Ik zou dat als huurbaas ook niet pikken, voetbalclub of niet.
 
Als ze blijven bestaan, bouw de ff een mooi stadion die ook voor Vitesse begrippen te vullen is, maakt je club gelijk stuk mooier
 
Vitesse zegde de huur op om hem onder druk te zetten om bij een nieuwe overeenkomst minder huur te hoeven betalen. Ik zou dat als huurbaas ook niet pikken, voetbalclub of niet.
Het woord huurbaas roept visioenen op van bijvoorbeeld prins Bernhard junior. Vaak is dan "crimineel" een synoniem voor het begrip huurbaas.
Inderdaad, schandelijk hoe Vitesse gepakt wordt door dit wurgcontract.
Voetbal zonder rivaliteit is geen reet aan, dus ik zou het wel weten.
Klopt. Voetbal vervangt immers de stammenoorlogen uit vroeger tijden, zo leerde ik van mijn professor die colleges gaf over de Anglo- Saxon Chronicle.;)
Vraag het maar aan de Celtic/Rangers fans een paar jaar geleden.
Zeker. Beiden zijn weer blij met de derby. Je moet toch wat spotliederen kunnen zingen naar de "overkant" in het stadion.
 
Terug
Bovenaan Onderaan