TUCHTCOMMISSIE: MATAVZ VIER WEDSTRIJDEN UITGESLOTEN

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-v...en-uitgesloten

De tuchtcommissie heeft Tim Matavz vrijdag met een uitsluiting van vijf wedstrijden bestraft, waarvan één voorwaardelijk (met een proeftijd van één jaar). De tuchtcommissie acht bewezen dat de aanvaller van Vitesse in de thuiswedstrijd tegen Heerenveen van 20 januari 2018 (1-1) een elleboogstoot heeft uitgedeeld aan Denzel Dumfries van sc Heerenveen.

De tuchtcommissie komt tot dit oordeel op basis van tv-beelden en verklaringen van betrokkenen. De straf van de tuchtcommissie is gelijk aan het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal eerder deze week.

:bat:

Matavz is in beroep gegaan tegen de schorsing. In beginsel is hij zaterdag, als Vitesse speelt tegen PEC Zwolle, beschikbaar voor trainer Henk Fraser, tenzij de commissie van beroep zwaarwegende redenen ziet om de schorsing niet op te schorten.

Ik begrijp niet zo goed waarom hij denkt dat beroep zin heeft. Als je de beelden ziet dan lijkt het wel duidelijk allemaal.
 
Ik begrijp niet zo goed waarom hij denkt dat beroep zin heeft. Als je de beelden ziet dan lijkt het wel duidelijk allemaal.

Of hij (lees Vitesse) wil opschorting van de straf zodat hij mee kan doen tegen PEC Zwolle of hij heeft een enorme plank voor zijn kop. :shifty:
 
Ik heb vanmorgen die beelden nogmaals bekeken. Het is niet netjes of nodig wat hij doet. Dat staat voorop. Maar in het verweer van Vitesse zit ook wel iets. Het is geen volle elleboog en lijkt voornamelijk op de uitstekende arm van Dumfries gericht.
 
Ik heb vanmorgen die beelden nogmaals bekeken. Het is niet netjes of nodig wat hij doet. Dat staat voorop. Maar in het verweer van Vitesse zit ook wel iets. Het is geen volle elleboog en lijkt voornamelijk op de uitstekende arm van Dumfries gericht.

Dumfries steekt zijn arm uit en maakt zich breed, zoals te doen gebruikelijk. Matavz haalt vervolgens gericht uit met zijn elleboog. Totaal niet in verhouding.
 
Dumfries steekt zijn arm uit en maakt zich breed, zoals te doen gebruikelijk. Matavz haalt vervolgens gericht uit met zijn elleboog. Totaal niet in verhouding.

Kijk maar even hieronder op 0:12. Zo is het niet helemaal, vind ik.

 
Dumfries krijgt toch echt een elleboog vol in het gezicht. Het gerol daarna is geheel volgens de cursus "dramatisch acteren", die zo goed als elke voetballer tegenwoordig volgt, maar kan me goed voorstellen dat je even de wereld om je heen ziet draaien.
 
Ik ben het met Bacchus eens, dit is gewoon een elleboog en ik vind het een passende straf. Het is vooral ook oliedom van Matavz om zo uit te halen, het was namelijk helemaal nergens voor nodig.
 
Zet YT op slowmotion en je ziet dat zijn elleboog de donkere dude in zijn keel raakt, En wie het met dat niet mee eens is mag het een manwijf/slaande beweging noemen, net zo fout en net zo rood waard.

Ik zal de Sloveense nichten grappen jullie maar ff besparen :re:
 
Dumfries krijgt toch echt een elleboog vol in het gezicht. Het gerol daarna is geheel volgens de cursus "dramatisch acteren", die zo goed als elke voetballer tegenwoordig volgt, maar kan me goed voorstellen dat je even de wereld om je heen ziet draaien.

Zet YT op slowmotion en je ziet dat zijn elleboog de donkere dude in zijn keel raakt, En wie het met dat niet mee eens is mag het een manwijf/slaande beweging noemen, net zo fout en net zo rood waard.

Ik zal de Sloveense nichten grappen jullie maar ff besparen :re:

Ik ga hierin mee met Q, heb m op 0.25 snelheid afgedraaid, hij lijkt m eerder op de keel dan het gezicht te raken. Verweer dat het geen elleboog is gaat werkelijk nergens over.
 
Ik ga hierin mee met Q, heb m op 0.25 snelheid afgedraaid, hij lijkt m eerder op de keel dan het gezicht te raken. Verweer dat het geen elleboog is gaat werkelijk nergens over.

Het lijkt erop of hij bedoelt de arm weg te ellebogen. Maar dan toch: het gaat om de actie "elleboog" en niet perse over wat er daadwerkelijk geraakt wordt. Het is ook niet een situatie waarbij twee spelers zich breed maken om een bal te veroveren, maar een situatie zonder bal. Dus gewoon 4 wedstrijden + 1 erbij voor die vieze baard.
 
[h=1]Beroepszaak Matavz dient pas na duel tussen Vitesse en FC Groningen[/h] Tim Matavz kan vrijdag 'gewoon' meespelen met Vitesse tegen FC Groningen. De beroepszaak over zijn vermeende elleboogstoot dient pas na dat duel.
De beroepscommissie van de KNVB komt pas op dinsdag 6 of op vrijdag 9 februari bijeen om de zaak-Matavz te behandelen. Morgen verwacht de bond de exacte datum bekend te kunnen maken.
Mogelijk kan Matavz ook nog de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op 8 februari meespelen, voordat zijn zaak voorkomt in Zeist.

:ai: Het wordt steeds gekker. :p

Als het inderdaad vrijdag 9 februari is en de straf blijft gehandhaafd dan mist Vitesse hem tegen: Feyenoord, Excelsior, VVV en Ajax. :shifty:
 
[h=1]Beroepszaak Matavz dient pas na duel tussen Vitesse en FC Groningen[/h] Tim Matavz kan vrijdag 'gewoon' meespelen met Vitesse tegen FC Groningen. De beroepszaak over zijn vermeende elleboogstoot dient pas na dat duel.
De beroepscommissie van de KNVB komt pas op dinsdag 6 of op vrijdag 9 februari bijeen om de zaak-Matavz te behandelen. Morgen verwacht de bond de exacte datum bekend te kunnen maken.
Mogelijk kan Matavz ook nog de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op 8 februari meespelen, voordat zijn zaak voorkomt in Zeist.

:ai: Het wordt steeds gekker. :p

Als het inderdaad vrijdag 9 februari is en de straf blijft gehandhaafd dan mist Vitesse hem tegen: Feyenoord, Excelsior, VVV en Ajax. :shifty:

Zeg, ben je nu iets aan het insunueren? :no:
 
[h=1]Beroepszaak Matavz dient pas na duel tussen Vitesse en FC Groningen[/h] Tim Matavz kan vrijdag 'gewoon' meespelen met Vitesse tegen FC Groningen. De beroepszaak over zijn vermeende elleboogstoot dient pas na dat duel.
De beroepscommissie van de KNVB komt pas op dinsdag 6 of op vrijdag 9 februari bijeen om de zaak-Matavz te behandelen. Morgen verwacht de bond de exacte datum bekend te kunnen maken.
Mogelijk kan Matavz ook nog de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op 8 februari meespelen, voordat zijn zaak voorkomt in Zeist.

:ai: Het wordt steeds gekker. :p

Als het inderdaad vrijdag 9 februari is en de straf blijft gehandhaafd dan mist Vitesse hem tegen: Feyenoord, Excelsior, VVV en Ajax. :shifty:

De zoveelste zaak die 100 jaar duurt.
 
[h=1]Beroepszaak Matavz dient pas na duel tussen Vitesse en FC Groningen[/h] Tim Matavz kan vrijdag 'gewoon' meespelen met Vitesse tegen FC Groningen. De beroepszaak over zijn vermeende elleboogstoot dient pas na dat duel.
De beroepscommissie van de KNVB komt pas op dinsdag 6 of op vrijdag 9 februari bijeen om de zaak-Matavz te behandelen. Morgen verwacht de bond de exacte datum bekend te kunnen maken.
Mogelijk kan Matavz ook nog de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op 8 februari meespelen, voordat zijn zaak voorkomt in Zeist.

:ai: Het wordt steeds gekker. :p

Als het inderdaad vrijdag 9 februari is en de straf blijft gehandhaafd dan mist Vitesse hem tegen: Feyenoord, Excelsior, VVV en Ajax. :shifty:

Dus bij PSV moest alles snel snel geregeld worden en dit kan nog wel effe een weekje worden uitgesteld terwijl ze al een week bezig zijn, ik snap helemaal niks meer van die tuchtcommissie
 
De volstrekte willekeur in snelheid van afhandeling maakt dat men het hele circus niet (meer) serieus kan nemen
 
Matavz ontsnapt niet aan schorsing en staat tot maart aan de kant

https://www.vi.nl/nieuws/matavz-onts...t-aan-de-kant-

Tim Matavz mag in de aankomende vier duels van Vitesse niet in actie komen. De KNVB maakt woensdagochtend bekend dat de aanvaller door de commissie van beroep alsnog is geschorst, vanwege de elleboogstoot die hij op 20 januari uitdeelde aan SC Heerenveen-verdediger Denzel Dumfries.
Woensdagochtend deed de beroepscommissie uitspraak en kreeg Matavz te horen dat hij alsnog vier wedstrijden moet toekijken. Matavz kan niet in beroep tegen deze schorsing en mist de competitieduels met ADO Den Haag, Feyenoord, Excelsior en VVV-Venlo. Op 4 maart kan hij tegen Ajax zijn rentree maken.

Vanaf de elleboogstoot heeft Matavz niet meer gescoord. ( Zijn laatste goal was op 23-12 tegen PSV)
Hopelijk heeft hij dan zijn goals opgespaard om een paar keer te scoren tegen Ajax. :shifty: ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan