Vitesse - PSV | Zondag 25 oktober | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terecht of onterecht, PSV doet het zichzelf telkens aan door zo afhankelijk te zijn van een laat doelpunt (al dan niet middels penalty) en matig, traag, voorspelbaar spel waardoor bijna geen enkele wedstrijd vroegtijdig beslist wordt. Het moest bijna altijd in de slotfase, dikwijls met hangen en wurgen. Ook met deze opstelling had je hier een resultaat kunnen halen. Laten we niet vergeten dat Emmen ook bijna een punt pakte thuis en Fortuna op een andere dag ons van een overwinning af had gehouden, wederom in eigen huis. Alleen tegen Groningen en in de eerst helft tegen PEC is er degelijk spel op de mat gelegd, maar het blijft voornamelijk los zand en op PEC na wist PSV nog geen enkele wedstrijd comfortabel te beslissen. . Ik weet niet waar de accenten op liggen bij de training, maar mij bekruipt het gevoel dat het trainen op gegenpressing: 1. niet goed gaat, getuigen de matige uitwerking van dat plan wanneer vertaald naar een wedstrijd en 2. er veel te weinig op samenspel wordt getrained. Ik zie namelijk schrikbarend vaak dat spelers elkaar niet begrijpen, precies de verkeerde loopactie maken en elkaar niet bereiken met passes. Verdedigend zijn we zeer kwetsbaar en dat komt echt niet alleen maar door het feit dat vooral centraal acherin de verdedigende kwaliteit te wensen over laat. Te vaak zie ik of een kluitje spelers op 1 speler van de tegenstander om hem af te stoppen of juist 1 speler die half uit positie probeert te verdedigen. De ruimtes zijn gigantisch en spelers dekken elkaar niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Terecht of onterecht, PSV doet het zichzelf telkens aan door zo afhankelijk te zijn van een laat doelpunt (al dan niet middels penalty) en matig, traag, voorspelbaar spel waardoor bijna geen enkele wedstrijd vroegtijdig beslist wordt. Het moest bijna altijd in de slotfase, dikwijls met hangen en wurgen Ook met deze opstelling had je hier een resultaat kunnen halen. Laten we niet vergeten dat Emmen ook bijna een punt pakte thuis en Fortuna op een andere dag ons van een overwinning af had gehouden, wederom in eigen huis. Alleen tegen Groningen en in de eerst helft tegen PEC is er degelijk spel op de mat gelegd, maar het blijft voornamelijk los zand en op PEC na wist PSV nog geen enkele wedstrijd comfortabel te beslissen. . Ik weet niet waar de accenten op liggen bij de training, maar mij bekruipt het gevoel dat het trainen op gegenpressing: 1. niet goed gaat, getuigen de matige uitwerking van dat plan wanneer vertaald naar een wedstrijd en 2. er veel te weinig op samenspel wordt getrained. Ik zie namelijk schrikbarend vaak dat spelers elkaar niet begrijpen, precies de verkeerde loopactie maken en elkaar niet bereiken met passes. Verdedigend zijn we zeer kwetsbaar en dat komt echt niet alleen maar door het feit dat vooral centraal acherin de verdedigende kwaliteit te wensen over laat. Te vaak zie ik of een kluitje spelers op 1 speler van de tegenstander om hem af te stoppen of juist 1 speler die half uit positie probeert te verdedigen. De ruimtes zijn gigantisch en spelers dekken elkaar niet goed.
En veel kleine, dommige overtredingen, waardoor de tegenstander juist aan makkelijk balbezit komt in plaats van onder druk blijft staan.
 
En veel kleine, dommige overtredingen, waardoor de tegenstander juist aan makkelijk balbezit komt in plaats van onder druk blijft staan.

Ja, dat wijt ik aan het niet goed uitvoeren/kunnen uitvoeren/snappen van het ''systeem''. De bedoeling is dat je de tegenstander zo op de huid zit dat deze fouten maakt of je de bal makkelijk kunt afpakken. Bij PSV is de druk vaak niet intens genoeg, waardoor de tegenstander: 1. niet onder de indruk lijkt en niet meer fouten zal maken, 2. er makkelijk onderuit voetbalt en de grote ruimte achterin kan benutten en 3. vaak met gemak een overtreding kan uitlokken, omdat dat de enige manier is om te proberen de tegenstander nog te ontregelen uit pure armoede. Uiteraard helpt dit nauwelijks, want het levert de tegenstander gewoon balbezit op en PSV op den duur kaarten en andere sancties.
 
2. er veel te weinig op samenspel wordt getrained. Ik zie namelijk schrikbarend vaak dat spelers elkaar niet begrijpen, precies de verkeerde loopactie maken en elkaar niet bereiken met passes.
Vrees dat dit ook te maken heeft met het noodzakelijk wisselen van de opstelling door corona. Een Zahavi heeft bijv. nooit met Götze gespeeld en volgensmij pas 1x met Sangaré.

Met je eens dat we met deze opstelling resultaat hadden kunnen halen. Aan de andere kant als Ajax zoveel man mist als wij dan verliezen ze ook gewoon punten. Het is écht een impact als je 6 basisspelers mist (Dumfries, Götze, Gakpo en Malen). Dan heb je ook nog eens een Thomas die niet 100% fit is. Dan kun je gewoon verliezen tegen een Vitesse.
 
Wordt een beetje moe van de discussie over de strafschop. Draai de situatie eens om, Vitesse wordt een (in vele ogen terechte) strafschop in de laatste secondes door de VAR ontnomen waardoor PSV de wedstrijd wint. Hoe blij zijn we dan met de VAR? Wat een geweldige kerel is Makkelie dan?
uhhh, Makkelie was, is en zal nooit een geweldige kerel zijn. Wel een verschrikkelijke bevooroordeelde ijdeltuit. Net als Nijhuis, die meer op een dressuurpaard lijkt dan op een scheidsrechter :sick:
 
Ik zie hier zelden dat we scheidsrechters ophemelen als ze wel eens onterecht/discutabel in ons voordeel beslissen. De meesten hier zijn nuchter genoeg om dan te onderkennen dat we gematst worden. Klagen doe je dan natuurlijk niet, net zoals dat het het goedrecht is van Vitesse om niet te klagen dat de penalty werd gecancelled.
 
Laatst bewerkt:
Een duw is toch een overtreding. Las nu net dat de KNVB nu zegt dat het een duw met 2 handen moet zijn, en dit was maar met 1 hand. Wat een lulkoek, als je met 1 hand mag duwen in het strafschopgebied, gaan we echt een hele hoop minder doelpunten zien.

Hebben ze dat echt gezegd? Nee toch zeker? Want dan gaat iedereen gewoon met 1 hand mensen om
ver duwen.
 
Een duw is toch een overtreding. Las nu net dat de KNVB nu zegt dat het een duw met 2 handen moet zijn, en dit was maar met 1 hand. Wat een lulkoek, als je met 1 hand mag duwen in het strafschopgebied, gaan we echt een hele hoop minder doelpunten zien.
Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen.
 
Hebben ze dat echt gezegd? Nee toch zeker? Want dan gaat iedereen gewoon met 1 hand mensen om
ver duwen.
Heb het nog eens teruggelezen , maar het argument is echt dat het niet met 2 handen was. Allen met 2 handen is het een strafschop. Wiedemeyer zegt inderdaad niet letterlijk met 1 hand mag het wel, maar dat is dan toch de enig mogelijke conclusie. Het zou Zeist sieren als ze hun fouten nou eens gewoon toegaven.
 
En onregelmatig. De VAR mag alleen ingrijpen bij een duidelijke fout, en dat was dit niet. Het was een overtreding op Hendrix, weliswaar een heel lichte, en in mijn ogen geen penalty waardig. Maar als je er wel voor fluit, wat ook kan, mag de VAR zich er helemaal niet mee bemoeien

Var is er voor goals + buitenspel + penals/incidenten.
Var is advies en beslist zelf niks, ze zeiden wat zij vonden en de scheids keek het terug en besloot het zelfde, dus niks ongerelmatigs aan
 
Klopt, maar de VAR mag ook enkel ingrijpen bij een duidelijke fout van de scheidsrechter. Dus niet bij een twijfelgeval.

Var is er voor goals / rode kaarten / buitenspel / penals naar mijn weten. Var geeft advies, scheids kan het negeren of terug kijken en nog negeren of mee gaan. Dus de schuld aan de var geven is toch kansloos wanneer die nooit de laatste woord heeft.
 
Var is er voor goals / rode kaarten / buitenspel / penals naar mijn weten. Var geeft advies, scheids kan het negeren of terug kijken en nog negeren of mee gaan. Dus de schuld aan de var geven is toch kansloos wanneer die nooit de laatste woord heeft.
Dan heb je niet opgelet. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan