Video Assistant Referee (VAR)

Je ziet inderdaad dat hij met grote tegenzin naar de monitor gaat. Alsof hij zich persoonlijk aangevallen voelt. Niet bepaald een team player en dat moet je wel zijn als scheidsrechter.
 
Lijkt nogal op een ego-strijd, als ik de zeer geïrriteerde onderlinge communicatie hoor. Ik kan me ook erg vinden in het commentaar dat Gozu zich er enorm aan ergerde dat hij teruggeroepen werd op zijn beslissing, en daarom eigenlijk op voorhand al besloten had om hem ook na de VAR gewoon niet te geven, ook al is het overduidelijk wel een penalty.

En daarom mag Gözübüyük nooit meer een wedstrijd fluiten.
Het is in dergelijke gevallen totale onzin dat de scheidsrechter nog naar de beelden moet gaan kijken.
Dit zie je in geen enkele andere sport met videoarbitrage. Ze kunnen nog veel leren van Hockey en American Football.
 
Lijkt nogal op een ego-strijd, als ik de zeer geïrriteerde onderlinge communicatie hoor. Ik kan me ook erg vinden in het commentaar dat Gozu zich er enorm aan ergerde dat hij teruggeroepen werd op zijn beslissing, en daarom eigenlijk op voorhand al besloten had om hem ook na de VAR gewoon niet te geven, ook al is het overduidelijk wel een penalty.
Dat is het hele punt. Verder eens met Kronos. Dit had npoit een doelpunt geworden, en waarschijnlijk gewoon een achterbal, maar als hij deze niet geeft, dan bij 90% van de handsgevallen in het strafschopgebied ook niet meer.
 
En daarom mag Gözübüyük nooit meer een wedstrijd fluiten.
Het is in dergelijke gevallen totale onzin dat de scheidsrechter nog naar de beelden moet gaan kijken.
Dit zie je in geen enkele andere sport met videoarbitrage. Ze kunnen nog veel leren van Hockey en American Football.
Eens!
 
Dat is het hele punt. Verder eens met Kronos. Dit had npoit een doelpunt geworden, en waarschijnlijk gewoon een achterbal, maar als hij deze niet geeft, dan bij 90% van de handsgevallen in het strafschopgebied ook niet meer.

En met die reden is de handsbal van Gutti ook geen hands omdat deze de baan niet veranderd en de uitkomst niet veranderd. Ajax komt goed weg hier.
 
En met die reden is de handsbal van Gutti ook geen hands omdat deze de baan niet veranderd en de uitkomst niet veranderd. Ajax komt goed weg hier.
Zeker waar ja.
 
En met die reden is de handsbal van Gutti ook geen hands omdat deze de baan niet veranderd en de uitkomst niet veranderd. Ajax komt goed weg hier.
De vraag is, stel een verdediger krijgt hem zo tegen de hand, is het dan wel of geen pingel... Heb volgens mij dit seizoen zulke situaties al meerdere keren zien eindigen in gewoon doorspelen, dus wat dat betreft...
 
Is toch mooi? Dat heb je bij tennis bijvoorbeeld ook. Het publiek kan meekijken.

Afgelopen weekend was het bij Vitesse-Heerenveen wel extreem. Van 3-1 Vitesse naar 2-2 Heerenveen, door 1 VAR beslissing.

Bij het tennis heb je ook technieken om te kijken of een bal in of uit is (3d animatie die het laat zien) Dat zie ik ook wel eens bij de herhaling met buitenspel e.d. Is dat niet in te zetten bij bepaalde situaties? Zoals bijvoorbeeld de situatie binnen/ buiten strafschopgebied bij Utrecht Zwolle.
 
Vandaag was er weer een doelpunt van PSV tegen NAC dat een minuut later (terecht of onterecht) werd afgekeurd. Voetbal is emotie, vooral als er gescoord wordt. Ik begin steeds meer te beseffen dat ik niet meer moet juichen bij het scoren. Er wordt te vaak iets afgekeurd (op twijfelachtige feiten milimeter werk of aannamens) en niet over duidelijke fouten. Is dat dan de uiteindelijke conclusie?
 
Deze was inderdaad met het blote oog niet waar te nemen en ook na het zien van de beelden twijfel ik nog.
 
Vandaag was er weer een doelpunt van PSV tegen NAC dat een minuut later (terecht of onterecht) werd afgekeurd. Voetbal is emotie, vooral als er gescoord wordt. Ik begin steeds meer te beseffen dat ik niet meer moet juichen bij het scoren. Er wordt te vaak iets afgekeurd (op twijfelachtige feiten milimeter werk of aannamens) en niet over duidelijke fouten. Is dat dan de uiteindelijke conclusie?
Die VAR (kens), hebben ook een persoonlijke vookeur voor een club...toch?
Onpartijdigheid is ver te zoeken bij hen, net als bij referees zoals onze Turk, Makkelie, Van Boekel, Higler, Miljonair Kuipers a.s.o.
 
Ik zit net nog eens de situatie te bekijken, tussen het buitenspelmoment en de goal lijkt een NACer de bal te spelen richting een medespeler, daar duikt Mo goed tussendoor en slingert de bal voor. Kortom, NAC heeft tussendoor meegedaan aan het spel, mag de goal dan uberhaupt nog worden afgekeurd? ik dacht van niet?
Daarbij, het hele seizoen hoor ik de frase discutabel is acceptabel, die was gister ook van toepassing lijkt mij? Vergelijk eens deze goal die wel goedgekeurd werd omdat men het "niet goed kon zien"

beelden van fox
Dit was ook met het slechte camerastandpunt volgens mij beter te zien dan de situatie van gister

Vorig seizoen kon je het nog wijten aan het missen van de situatie in de wedstrijd, maar met de VAR is de willekeur vele malen groter geworden. :braak: :braak:
 
De VAR is in theorie prima. Alleen krijg je er in NL dus nog meer incompetente en inconsequente scheidsrechters erbij. :confused:
 
Terug
Bovenaan Onderaan