Video Assistant Referee (VAR)

Ook niet, dus kun je het net zo goed afschaffen. ;) Nu zorgt het alleen voor irritatie en hinderlijke onderbrekingen. Of je moet het alleen gebruiken voor situaties die niet aan interpretatie onderhevig zijn - zoals buitenspel - en alle andere beslissingen aan de scheidsrechter overlaten.

Vrij bizar interview met Kamphuis na de wedstrijd trouwens. "Het raakmoment vond ik meevallen". Man man.
Niet helemaal mee eens. Ja, het zorgt nog voor irritant lange onderbrekingen, maar ik vind nog steeds dat over het algemeen het voetbal eerlijker is geworden sinds de VAR en dat is uiteindelijk waar het om draait.

Liever dat van de 10 fouten er 2 onterecht niet worden gecorrigeerd dan dat alle 10 fouten blijven staan.
 
Niet helemaal mee eens. Ja, het zorgt nog voor irritant lange onderbrekingen, maar ik vind nog steeds dat over het algemeen het voetbal eerlijker is geworden sinds de VAR en dat is uiteindelijk waar het om draait.

Liever dat van de 10 fouten er 2 onterecht niet worden gecorrigeerd dan dat alle 10 fouten blijven staan.
Tja, ik blijf me ergeren aan de fouten van de VAR en ook de tijd die het vergt. Neem nu de 3-1 van PSV woensdag. Daar kijkt die VAR 3 minuten naar terwijl de rest van de wereld in een herhaling ziet dat het geen buitenspel is.
 
Tja, ik blijf me ergeren aan de fouten van de VAR en ook de tijd die het vergt. Neem nu de 3-1 van PSV woensdag. Daar kijkt die VAR 3 minuten naar terwijl de rest van de wereld in een herhaling ziet dat het geen buitenspel is.
Zeker en dat is ook iets dat eruit moet, maar dat komt wel goed. Heeft alleen even tijd nodig.
 
Niet helemaal mee eens. Ja, het zorgt nog voor irritant lange onderbrekingen, maar ik vind nog steeds dat over het algemeen het voetbal eerlijker is geworden sinds de VAR en dat is uiteindelijk waar het om draait.

Liever dat van de 10 fouten er 2 onterecht niet worden gecorrigeerd dan dat alle 10 fouten blijven staan.
Toch vraag ik me af of het per saldo iets uitmaakt als je het over een heel seizoen bekijkt. Ja, het is misschien allemaal eerlijker, maar net als zonder VAR heb je er de ene keer voordeel van en de andere keer niet. Kun je dat dan ook niet tegen elkaar wegstrepen? Bovendien zijn de discussies er niet minder om; zo moet de scheidsrechtersbaas elke week bij Fox Sports onduidelijke beslissingen van de VAR komen toelichten. Wat mij betreft is het al die irritaties en minutenlange pauzes niet waard.
 
Toch vraag ik me af of het per saldo iets uitmaakt als je het over een heel seizoen bekijkt. Ja, het is misschien allemaal eerlijker, maar net als zonder VAR heb je er de ene keer voordeel van en de andere keer niet. Kun je dat dan ook niet tegen elkaar wegstrepen? Bovendien zijn de discussies er niet minder om; zo moet de scheidsrechtersbaas elke week bij Fox Sports onduidelijke beslissingen van de VAR komen toelichten. Wat mij betreft is het al die irritaties en minutenlange pauzes niet waard.
Ik heb liever een keer een goede beslissing mee en een goede beslissing tegen dan dat beide beslissingen fout zijn.
 
Toch vraag ik me af of het per saldo iets uitmaakt als je het over een heel seizoen bekijkt. Ja, het is misschien allemaal eerlijker, maar net als zonder VAR heb je er de ene keer voordeel van en de andere keer niet. Kun je dat dan ook niet tegen elkaar wegstrepen? Bovendien zijn de discussies er niet minder om; zo moet de scheidsrechtersbaas elke week bij Fox Sports onduidelijke beslissingen van de VAR komen toelichten. Wat mij betreft is het al die irritaties en minutenlange pauzes niet waard.
Even wat research gedaan en het maakt dus toch wel verschil. Nu ben ik helemaal voor afschaffing van de VAR. ;)
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...ioen-excelsior-veilig-fc-emmen-play-offs.html
 
Is n slap artikel, dan moet je puur kijken naar de discutabele beslissingen waar de VAR niet of juist verkeerd ingreep.
Buiten dat. Stel dat er geen VAR was en het doelpunt van VVV tegen Ajax was goedgekeurd, dan weet je nooit hoe de wedstrijd verder zou verlopen. Misschien was Ajax er dan wel met 1-5 overheen gewalst en was die laatste situatie er nooit geweest.
 
Buiten dat. Stel dat er geen VAR was en het doelpunt van VVV tegen Ajax was goedgekeurd, dan weet je nooit hoe de wedstrijd verder zou verlopen. Misschien was Ajax er dan wel met 1-5 overheen gewalst en was die laatste situatie er nooit geweest.
Je weet nooit hoe het verder zou zijn gegaan, maar dit scenario is zeker aannemelijk. Ajax was sowieso veel beter dan VVV in die wedstrijd, dus de overwinning was gewoon verdiend. Dat andere VAR-moment in die wedstrijd (de strafschop voor Ajax) was trouwens ook terecht, maar het zou best kunnen zijn dat Blom er in eerste instantie niet voor floot omdat er toch een VAR was. Anders had hij 'm mogelijk direct gegeven. Dus inderdaad: zo'n fictieve ranglijst slaat nergens op, want er spelen veel te veel factoren mee.
 
Nou, bij ADO geluk dat de VAR zijn sliding geen rood vond. Maar goed, Berghuis geen rood dan een ander ook niet.

Wel vreemd dat er pas na de VAR geel gegeven werd, terwijl de VAR alleen over rood mag mee beslissen.
 
Nou, bij ADO geluk dat de VAR zijn sliding geen rood vond. Maar goed, Berghuis geen rood dan een ander ook niet.

Wel vreemd dat er pas na de VAR geel gegeven werd, terwijl de VAR alleen over rood mag mee beslissen.
VAR kan denken aan rood. Gaat scheids kijken op scherm kan ie ook geel geven.
 
Met dat hele gedoe met de VAR en het gedraai hoe lullen we recht wat krom is komt de aanklager betaald voetbal er niet meer aan te pas.
De scheidsrechters en VAR's bepalen tegenwoordig de spelregels en passen de spelregels aan. Het hellend vlak kan niet groter zijn. Ze moeten fluiten en beslissen volgens de spelregels, maar tegenwoordig hanteren ze alleen maar hun eigen willekeur. :sick: :braak:
 
Hier kon ik de gele kaart wel begrijpen. Ja, hij komt hard en onbesuisd in, maar hij speelt wel vol de bal.
 
Met dat hele gedoe met de VAR en het gedraai hoe lullen we recht wat krom is komt de aanklager betaald voetbal er niet meer aan te pas.
De scheidsrechters en VAR's bepalen tegenwoordig de spelregels en passen de spelregels aan. Het hellend vlak kan niet groter zijn. Ze moeten fluiten en beslissen volgens de spelregels, maar tegenwoordig hanteren ze alleen maar hun eigen willekeur. :sick::braak:

Ik weet het niet. Het blijft veel interpretatie. Altijd al geweest, verandert met de VAR ook niet.
 
VAR kan denken aan rood. Gaat scheids kijken op scherm kan ie ook geel geven.

Dat vind ik eigenlijk heel scheef. Dan zou je de regel zo moeten maken dat de VAR ook mag ingrijpen bij gele kaarten.

Maar nu ze dat niet mogen zou ik zeggen of rode kaart geven of verder spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan