Die Kerkez van AZ (ja iknow) , dat is wel echt een hele goede. Ben je gelijk voor 2 a 3 jaar klaar op de linksback positie
Daar zal AZ (wederom) heel hoog voor in de boom gaan zitten. Als ze al 15mil voor Wijndal vroegen, zal dat voor Kerkez niet minder zijn. In mijn opzicht ook beter dan Wijndal, veel actiever en beweeglijker dan Wijndal.
 
Daar zal AZ (wederom) heel hoog voor in de boom gaan zitten. Als ze al 15mil voor Wijndal vroegen, zal dat voor Kerkez niet minder zijn. In mijn opzicht ook beter dan Wijndal, veel actiever en beweeglijker dan Wijndal.
Daarom in de winter al gaan bieden. Desnoods max of oppergard als wisselgeld gebruiken. Op deze gozer kan je bouwen, Dzuszzak erop afsturen
 
AZ heeft echt een hele goede jeugdopleiding, daar kan PSV nog wat van leren.
Maar ook van de scouting. AZ scout gericht en pikt continu pareltjes op uit Scandinavie en Oost Europa. Natuurlijk is het verwachtingspatroon daar anders, maar ze weten altijd een sterk team op te tuigen met veel sportieve en financiële groeimogelijkheden aangevuld met eigen jeugd voor weinig geld.
 
Sterk team en prima resultaten in Europa enzo, maar toch staan ze altijd 3e of 4e. Die spelers doen het leuk voor AZ, maar ik weet niet of de Karlssons, Clasies en BMI's het bij ons meteen vanaf minuut 1 hadden gedaan hoor. Toch net anders.

Die linksback had ik wel graag gezien. Als ik had geweten dat Mauro er zo lang uit zou liggen, en Oppegard ook geblesseerd zou raken.
 
Maar ook van de scouting. AZ scout gericht en pikt continu pareltjes op uit Scandinavie en Oost Europa. Natuurlijk is het verwachtingspatroon daar anders, maar ze weten altijd een sterk team op te tuigen met veel sportieve en financiële groeimogelijkheden aangevuld met eigen jeugd voor weinig geld.
Zit wel een groot verschil tussen de clubs. Bij PSV moet je eigenlijk elke wedstrijd top zijn, bij AZ niet. Dat verwachtingspatroon maakt gewoon veel uit voor spelers. Als Gakpo bij ons 2 wedstrijden niet levert, wordt gezegd dat ie niet klaar voor de premier league, ook al heeft ie daarvoor nog zo veel laten zien. Karlsson kan 3 wedstrijden niks presteren waarna er weinig kritiek komt en worden vaak de leuke acties onthouden.
Het is niet voor niks dat een Dani de Wit, Adam Maher, Jordy Clasie en BMI daar wel als goed genoeg worden bevonden, terwijl ze eerder bij betere clubs speelden.

Neemt niet weg dat ze bij ons beter moeten scouten overigens, maar denk wel dat ze kritischer kijken naar welke spelers er direct zouden kunnen staan.
 
Moet gezegd worden dat dat bij een AZ ook kan, is toch meer een speeltuin dan bij PSV
AZ is wel de enige club in de eredivisie die dit seizoen nog niet verloren heeft in de competitie.
Zitten ze op de schommel, de wip, of de glijbaan naar beneden in de speeltuin? ;)
 
AZ heeft echt een hele goede jeugdopleiding, daar kan PSV nog wat van leren.
Misschien 1 a 2 Scouts uit Alkmaar overhevelen naar Eindhoven. Dat heeft Ajax een aantal jaren terug ook gedaan met scouts uit Groningen en daar plukken ze nu flink de vruchten van.
In dat geval zou PSV niet alleen in Alkmaar moeten zoeken, maar ook bij Twente zit de scouting goed, want het is geen toeval dat Twente het al een paar jaar achtereenvolgens best goed doet.
 
AZ is wel de enige club in de eredivisie die dit seizoen nog niet verloren heeft in de competitie.
Zitten ze op de schommel, de wip, of de glijbaan naar beneden in de speeltuin? ;)

Kan allemaal best leuk over worden gedaan, maar zoals hierboven al benoemt. Bij AZ is het allemaal veel vrijer/vrijblijvender voetballen en veel spelers presteren prima met dat niks moet maar alles is meegenomen beleid.
 
AZ heeft echt een hele goede jeugdopleiding, daar kan PSV nog wat van leren.
PSV heeft toch ook een goede jeugdopleiding? Kan me niet voorstellen dat PSV wat kan leren van die van AZ eigenlijk. Lijkt me maximaal gelijkwaardig, of hoeveel toppers heeft die opleiding inmiddels al voortgebracht?
Maar ook van de scouting. AZ scout gericht en pikt continu pareltjes op uit Scandinavie en Oost Europa. Natuurlijk is het verwachtingspatroon daar anders, maar ze weten altijd een sterk team op te tuigen met veel sportieve en financiële groeimogelijkheden aangevuld met eigen jeugd voor weinig geld.
Dat komt omdat directeur Robert Eenhoorn vanuit de MLB het principe van Moneyball heeft meegenomen naar AZ en dat toepast om een team samen te stellen. Tevens denk ik overigens dat dit de grote reden is waarom de meeste van die spelers in het buitenland falen, enkelingen daargelaten. Zij zijn specifiek geselecteerd om te functioneren op een bepaalde positie binnen dat specifieke team, en als ze het daar goed doen en naar een andere club gaan die dat principe niet hanteren, komen ineens de tekortkomingen van die speler aan het licht.
 
Kan allemaal best leuk over worden gedaan, maar zoals hierboven al benoemt. Bij AZ is het allemaal veel vrijer/vrijblijvender voetballen en veel spelers presteren prima met dat niks moet maar alles is meegenomen beleid.
Bij PSV kan ik al jaren niet meer ontdekken dat iets moet. :cautious: Het komt allemaal heel vrijblijvend over hoe er gespeeld wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan