Maar wie dan? En wat zou de verwachting dan geweest zijn bij Baumgartl en Bruma, die dan wel meer hebben gekost?
En denk dat die 2 juist fungeren als argument voor het feit dat een hogere transferprijs niet automatisch meer kwaliteit betekent.

En ik kan je verzekeren dat PSV niet 3 toppers van ieder 20 miljoen gaat halen.

Sowieso: noem dan eens 3 namen die zouden voldoen in jouw ogen?
PSV kan geen speler van 20 miljoen betalen, als je de daarbijbehorende salarissen erbij rekent. Moet je ook niet willen, is gokken, faalt diegene of raakt hij geblesseerd ben je de komende jaren weer de lul. Zullen er mensen zijn die vinden dat wij hetzelfde moeten doen als Ajax, maar Ajax heeft al jaren veel meer geld dan PSV.
 
PSV kan geen speler van 20 miljoen betalen, als je de daarbijbehorende salarissen erbij rekent. Moet je ook niet willen, is gokken, faalt diegene of raakt hij geblesseerd ben je de komende jaren weer de lul. Zullen er mensen zijn die vinden dat wij hetzelfde moeten doen als Ajax, maar Ajax heeft al jaren veel meer geld dan PSV.
Dan wordt je dus een opleidingsclub. Een jaar hooguit 2 jaar genieten van een jonge speler en dan moeten verkopen omdat er groter geld komt of omdat de speler ontevreden is over de vergoeding. Maar nooit ontvang je de hoofdprijs omdat een speler geen 3 jaar in het eerste heeft gespeeld.
 
Dan wordt je dus een opleidingsclub. Een jaar hooguit 2 jaar genieten van een jonge speler en dan moeten verkopen omdat er groter geld komt of omdat de speler ontevreden is over de vergoeding. Maar nooit ontvang je de hoofdprijs omdat een speler geen 3 jaar in het eerste heeft gespeeld.
Als je het zo wil stellen dan is dat zo, maar je moet er helaas mee leven dat er gewoon niet meer geld is. Je kan van die extra 50 miljoen toch niet 2 spelers gaan kopen en dan maar hopen dat je de CL haalt en kampioen wordt. Daarom is de scouting zo belangrijk en daar zijn mijns inziens nog wel wat verbeterpunten. Diezelfde scouts moeten ook nog samen met JdJ bepalen of een speler 20 miljoen waard is, maak het verhaal zelf af en kleur de plaatjes.
 
Dan wordt je dus een opleidingsclub. Een jaar hooguit 2 jaar genieten van een jonge speler en dan moeten verkopen omdat er groter geld komt of omdat de speler ontevreden is over de vergoeding. Maar nooit ontvang je de hoofdprijs omdat een speler geen 3 jaar in het eerste heeft gespeeld.
3 of 2 jaar gaat niet veel uitmaken wat betreft transfersom; de kwaliteit van de speler in kwestie en prestaties van de club bepaalt of je er de hoofdprijs voor krijgt. En opleidingsclub, dat is nu eenmaal het lot van Nederlandse clubs met kwalitatief sterke jonge spelers; die spelers gaan altijd een stap hogerop maken. Dat is natuurlijk, en het is ook een van de belangrijkste bronnen van inkomsten, dus dat gaat niet veranderen. Ben het wel met je eens dat je voor kwaliteit moet gaan, maar dat hoeft niet altijd veel geld te kosten. Ajax heeft in Zuid-Amerika verschillende stabiele spelers voor een vrij lage prijs opgehaald, zoals die Sanchez die na een seizoen alweer weg was, maar wel voor de hoofdprijs, en Tagliafico, die is blijven hangen maar voor Ajax wel een prima back is.
 
Dan wordt je dus een opleidingsclub. Een jaar hooguit 2 jaar genieten van een jonge speler en dan moeten verkopen omdat er groter geld komt of omdat de speler ontevreden is over de vergoeding. Maar nooit ontvang je de hoofdprijs omdat een speler geen 3 jaar in het eerste heeft gespeeld.
En wie zorgden ervoor dat Ajax zo veel geld kon binnen hengelen? De spelers uit eigen jeugd en die vroegtijdig voor weinig aangekocht werden (De Jong). Wanneer je een goede mix hebt van eigen jeugd en wat ervaring zoals ze bij PSV nu ook willen werken kun je al veel bereiken.
 
Ga aub voor een top verdediger niet een kneus. Volgens mij is er geld dus haal iets waar je plezier van hebt en geen ergernis. Als ik John was zou ik 3 toppers halen van ieder 20 miljoen. Manueke verlengen en als het kan schoonmaak houden van aantal spelers afscheid nemen die het net zijn.


Wat Baumgartl laat zien is dat de aankoopprijs niks zegt over de kwaliteiten van spelers... Scouten bij een hoogvlieger in Oostenrijk is een prima optie omdat de top van Oostenrijk gewoon goed voetbalt in Europa..
 
Snap echt niet waarom PSV niet linea recta die Svensson een contract aanbiedt. Is transfervrij, ideale opvolger van Dumfries, geen transfersom en je gaat er misschien zelfs wel op vooruit ten opzichte van Dumfries. Dumfries verkopen en Svensson halen betekent en meer centjes, en een upgrade op de positie.
 
Snap echt niet waarom PSV niet linea recta die Svensson een contract aanbiedt. Is transfervrij, ideale opvolger van Dumfries, geen transfersom en je gaat er misschien zelfs wel op vooruit ten opzichte van Dumfries. Dumfries verkopen en Svensson halen betekent en meer centjes, en een upgrade op de positie.
Nou upgrade? Dat was Dumfries brengt aan energie is wel lastig te compenseren. En is Svensson verdedigend en aanvallend net zo sterk? Ik krijg hier langzaam ook een anti-AZ wens: die spelers slagen over het algemeen ergens anders niet (Maher, Viergever, Jahanbaskh, Janssen). Vlaar misschien de uitzondering die de regel bevestigt.

Wel zie ik graag een basisrechtsback komen, als Dumfries vertrekt. Ik ben ook niet zo gecharmeerd van Teze als vaste rechtsback. Die zie ik liever centraal. Laat hem maar met Boscagli en Ramalho afwisselen. Met Obispo als 4e man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan