Een centrale verdediger die bij nood ook linksback kan spelen. Bram Nuytinck, daar zou ik voor gaan. Typische CV wel met weinig, maar voor zover ik weet wel enige, ervaring op linksback. Jonge jongen, met toch al veel competitieervaring en ook CL ervaring. Goede kop, iemand die anderen durft aan te spreken. Sterk.
Heeft dit seizoen bij Anderlecht niet altijd een basisplaats. Wat mij betreft een ideale aankoop. Hij zou misschien Rekik (die we nu opleiden voor Man City) nog vrij gemakkelijk uit de basis kunnen spelen. Rekik heeft de laatste maanden meer kleine missertjes dan aan het begin van het seizoen.
 
Laten we hopen dat Zanka vertrekt (ook voor hemzelf beter), en dat we een betrouwbare back-up voor ons centrum kunnen halen. Hendrix is een talent, maar is er nog niet klaar voor, zeker niet op die plek. Hij blijkt nu ook beter te passen, op dit moment, op het middenveld.

Ik verwacht niet dat Zanka vertrekt. Hij ontwikkelt zich trouwens ook wel, de minuten die hij gemaakt heeft waren niet verkeerd. Een ervaren back-up CV lijkt me wel een goed plan, maar ik kan niet veel namen noemen.. Botteghin misschien van Groningen, vond ik bij NAC al een goede speler en heeft zeker stappen gemaakt. Of Wisgerhof van Twente, maar ik betwijfel of die zin heeft :p

EDIT:
Pavlos komt met een goede suggestie, Nuytink.
 
Ik blijf maar niet snappen waarom Virgil van Dijk nooit benaderd is. Inzicht, groot, sterk, snelheid, een leeuwenhart en rustig aan de bal.

Tja,....wie zijn wij ? Onze zeer deskundige scouts hebben Van Dijk diverse keren GESCOUT en vonden hem niet het PSV-niveau hebben. Zanka, Dereijck en Marcelo hebben/hadden wel het PSV-niveau volgens onze scouts....het kan verkeren in de voetballerij !
 
Volgens mij is met tevreden bij PSV met deze dubbele bezetting.

Arias/Brenet - Bruma/Zanka - Rekik/Hendrix - Willems/Tamata.

Ik verwacht dus geen aankopen, behalve als een van hen vertrekt. Van mij mag er zeker wel een rechtsbenige CV en een linksback bij.

Ik snap niet hoe jij Tamata als geschikte vervanger van Willems ziet, Zanka als geschikte vervanger van Bruma en überhaupt Arias en Brenet beiden geschikt vindt voor die positie....? Dit is dus allemaal van het gewenste " PSV-Niveau" ? Dit meen je toch niet serieus !
 
Ik snap niet hoe jij Tamata als geschikte vervanger van Willems ziet, Zanka als geschikte vervanger van Bruma en überhaupt Arias en Brenet beiden geschikt vindt voor die positie....? Dit is dus allemaal van het gewenste " PSV-Niveau" ? Dit meen je toch niet serieus !
Hij zegt toch niet dat hij dat vindt maar hij zegt dat volgebs hem psv hiermee tevreden is. Overigens ben ik het niet eens met dat onze rechtsbacks niet voldoen. Arias laat de laatste wedstrijden zeer goede dingen zien em Brenet als back-up is ook prima. Ik ben ook wel benieuwd wie jij als psv niveau ziet die te betalen is en binnen het salarishuis past
 
Ik snap niet hoe jij Tamata als geschikte vervanger van Willems ziet, Zanka als geschikte vervanger van Bruma en überhaupt Arias en Brenet beiden geschikt vindt voor die positie....? Dit is dus allemaal van het gewenste " PSV-Niveau" ? Dit meen je toch niet serieus !

Arias is een prima back, laat zien potentieel te hebben en verbeterd zichzelf wekelijks. Brenet heeft ook potentie om een goede PSV speler te worden, maar komt op dit moment te kort voor de basis. 'Tezzy' is niveau NAC, dat klopt. Zanka wil ik nog steeds niet afschrijven, die heeft vorig jaar een rampjaar gehad maar hij zal toch niet verleerd zijn om te voetballen? Ik bewonder zijn strijdlust, want hij legde vorig jaar de schuld bij zichzelf en wou dit jaar graag de concurrentiestrijd aangaan. Dat hij die verloren heeft is geen schande, maar er is ook nog geen onvertogen woord gevallen in de media van hem. Ik denk dat Zanka als back up gewoon goed is.

Van Dijk is nu helaas onhaalbaar, dat lijkt inderdaad een misrekening te zijn geweest. Het is misschien wel zo dat hij in de stevigere Schotse (Engelse en Duitse) competitie veel beter tot zijn recht komt dan in de Nederlandse.
 
Onze basisverdediging vind ik best aardig. Arias-Bruma-Rekik-Willems is in mijn ogen niet minder dan Van Rhijn-Veltman-Moisander-Boilesen/Blind of Leerdam-Kashia-vd Heijden-van Aanholt. Maar als er iemand wegvalt hebben we wel gelijk een probleem, want Brenet, Zanka, Hendrix en Tamata zijn een stuk minder.

Het zou inderdaad niet verkeerd zijn als er een club voor Zanka komt. Ik geloof er niet meer in dat het nog goed komt met hem hier. Die heeft een frisse start nodig, en PSV een speler die wat korter achter Bruma en Rekik zit.

[...] Van Dijk is nu helaas onhaalbaar, dat lijkt inderdaad een misrekening te zijn geweest. Het is misschien wel zo dat hij in de stevigere Schotse (Engelse en Duitse) competitie veel beter tot zijn recht komt dan in de Nederlandse.

Als ik zou moeten kiezen tussen Van Dijk en Bruma, zou ik altijd voor Bruma gaan. Van Gaal ook, blijkbaar.
 
Hij zegt toch niet dat hij dat vindt maar hij zegt dat volgebs hem psv hiermee tevreden is. Overigens ben ik het niet eens met dat onze rechtsbacks niet voldoen. Arias laat de laatste wedstrijden zeer goede dingen zien em Brenet als back-up is ook prima. Ik ben ook wel benieuwd wie jij als psv niveau ziet die te betalen is en binnen het salarishuis past

Precies.
 
Arias is een prima back, laat zien potentieel te hebben en verbeterd zichzelf wekelijks. Brenet heeft ook potentie om een goede PSV speler te worden, maar komt op dit moment te kort voor de basis. 'Tezzy' is niveau NAC, dat klopt. Zanka wil ik nog steeds niet afschrijven, die heeft vorig jaar een rampjaar gehad maar hij zal toch niet verleerd zijn om te voetballen? Ik bewonder zijn strijdlust, want hij legde vorig jaar de schuld bij zichzelf en wou dit jaar graag de concurrentiestrijd aangaan. Dat hij die verloren heeft is geen schande, maar er is ook nog geen onvertogen woord gevallen in de media van hem. Ik denk dat Zanka als back up gewoon goed is.

Van Dijk is nu helaas onhaalbaar, dat lijkt inderdaad een misrekening te zijn geweest. Het is misschien wel zo dat hij in de stevigere Schotse (Engelse en Duitse) competitie veel beter tot zijn recht komt dan in de Nederlandse.

Bij PSV was V. Dijk geflopt denk ik, wij kijken met een vergrootglas naar die verdedigers. Elke foute pass zien we 10 keer terug. V. Dijk is fysiek een goede CV, voetballend is het allemaal matig. Ik zie ook alleen samenvattingen van Celtic, daarin zie je alleen af en toe zo'n goede defensieve ingreep. Hij scoort ook regelmatig bij standaard situaties. Dan krijg je hier al snel het idee dat hij zo ongelooflijk goed is..



Edit Kronos: let op quote-tags!!!
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Bij PSV was V. Dijk geflopt denk ik, wij kijken met een vergrootglas naar die verdedigers. Elke foute pass zien we 10 keer terug. V. Dijk is fysiek een goede CV, voetballend is het allemaal matig. Ik zie ook alleen samenvattingen van Celtic, daarin zie je alleen af en toe zo'n goede defensieve ingreep. Hij scoort ook regelmatig bij standaard situaties. Dan krijg je hier al snel het idee dat hij zo ongelooflijk goed is..



Edit Kronos: let op quote-tags!!!

Ik heb hem regelmatig 90 minuten lang aan het werk gezien bij Groningen. Geen verdediger van die leeftijd (misschien Veltman) die zo rustig aan de bal bleef. Vind het ook waardeloos dat Van Gaal hem geen kans geeft.
 
Ik heb hem regelmatig 90 minuten lang aan het werk gezien bij Groningen. Geen verdediger van die leeftijd (misschien Veltman) die zo rustig aan de bal bleef. Vind het ook waardeloos dat Van Gaal hem geen kans geeft.

Matavz was bij Groningen een koele afmaker. Wat een speler bij club A presteert, lukt hem een niveau hoger misschien niet.
Dat Van Gaal hem geen kans geeft kan raar lijken, maar keuzes van bondscoaches zijn soms raar. Alhoewel het op het gebied van verdedigers ook armoe troef is. Geen enkele Nederlandse verdediger van 24-26 jaar die echt op niveau mee kan komen.
 
Volgens mij is met tevreden bij PSV met deze dubbele bezetting.

Arias/Brenet - Bruma/Zanka - Rekik/Hendrix - Willems/Tamata.

Ik verwacht dus geen aankopen, behalve als een van hen vertrekt. Van mij mag er zeker wel een rechtsbenige CV en een linksback bij.
Ik vind Tamata en Zanka de zwakke broeders . En Rekik is gehuurd. Dus een versterking in deze linie is wel te verdedigen. Of dat al tijdens de winterstop gaat gebeuren is de vraag. Met een goed slot op de deur haal je veel puten binnen. En ik vind Bruma , Rekik nogal kaartgevoelig , wat dus een risico. Ze zijn net te onervaren om een bepaalde kaart niet te pakken.
 
Ik vind Tamata en Zanka de zwakke broeders . En Rekik is gehuurd. Dus een versterking in deze linie is wel te verdedigen. Of dat al tijdens de winterstop gaat gebeuren is de vraag. Met een goed slot op de deur haal je veel puten binnen. En ik vind Bruma , Rekik nogal kaartgevoelig , wat dus een risico. Ze zijn net te onervaren om een bepaalde kaart niet te pakken.
Eens. Ik vind alleen dat psv niet echt een gooi kan doen naar veel betere spelers als Bruma of Rekik of anders Zanka.
 
Eens. Ik vind alleen dat psv niet echt een gooi kan doen naar veel betere spelers als Bruma of Rekik of anders Zanka.

Ik zat meer te denken aan spelers zoals Popescu, Alex , Ronald Koeman. Misschien kan een goede stereotoren van Philips wonderen doen. Nee maar zonder gekheid, op dit punt mag van mij enigsinds afgeweken worden van het beleid. Een ervaren klasse verdediger straalt rust uit naar het hele elftal en zal ervoor zorgen dat niet steeds weer door de bodemgrens gezakt wordt. Met name in uitwedstrijden waar de tegenstander opportunistisch speelt en waar psv zich over het algemeen geen raad mee weet zal dit punten opleveren. Het betaalt zich van zelf uit, ook al zal er mogelijk op de langere termijn minder winst of zelfs verlies op de bewuste speler gehaald gaan worden. Enig probleem , wie komt er tegenwoordig nog voor een miljoen per jaar?
 
Eens. Ik vind alleen dat psv niet echt een gooi kan doen naar veel betere spelers als Bruma of Rekik of anders Zanka.

Bruma en Rekik vind ik in principe prima basisspelers. Ben het met luukienilis eens dat eerder Tamata en Zanka de zwakke broeders zijn. Je hebt minstens één sterke backup voor de CV-positie nodig, en die hebben we niet. Hendrix is een talent, maar nog niet ver genoeg om die rol op zich te kunnen nemen. Lijkt op het moment ook beter op het middenveld te passen. En of Zanka ooit zijn Kopenhagen-niveau nog haalt is een raadsel, maar het is me wel duidelijk dat dit hem bij PSV sowieso niet zal lukken. Tamata is verder ook erg matig, als Willems wegvalt heb je daar een groot probleem. Haal een sterke backup voor centraal achterin, en je zou in dat geval Rekik door kunnen schuiven. Heb je twee vliegen in één klap.
 
Bruma en Rekik vind ik in principe prima basisspelers. Ben het met luukienilis eens dat eerder Tamata en Zanka de zwakke broeders zijn. Je hebt minstens één sterke backup voor de CV-positie nodig, en die hebben we niet. Hendrix is een talent, maar nog niet ver genoeg om die rol op zich te kunnen nemen. Lijkt op het moment ook beter op het middenveld te passen. En of Zanka ooit zijn Kopenhagen-niveau nog haalt is een raadsel, maar het is me wel duidelijk dat dit hem bij PSV sowieso niet zal lukken. Tamata is verder ook erg matig, als Willems wegvalt heb je daar een groot probleem. Haal een sterke backup voor centraal achterin, en je zou in dat geval Rekik door kunnen schuiven. Heb je twee vliegen in één klap.

Rekik én Bruma hebben zwakkere periodes gehad, waren rijp voor een aantal wedstrijden naast het elftal. Ik ben het met je eens dat er een sterkere back-up moet zijn, maar dat betekent in mijn ogen dat met name Rekik er vaker naast staat. Ook geen probleem, want we hebben het over een 18-jarige huurling.
 
Heeft iemand een lijstje van spelers (aanval/midden/verdediging) die op dit moment bij de club buiten de boot vallen en die graag met hun nationale team naar het WK willen.Weet niet of je hiervoor een appart topic moet openen maar laat dat de mods maar bepalen.

Dit zijn mogelijk spelers die normaal niet naar Psv komen maar nu toch geintereseerd zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan