Ik las een interview van hem, een groot jankverhaal over hoe hun bij Twente in 2011 het kampioenschap ontnomen is doordat ze de een na laatste wedstrijd uit naar Ajax moesten. Een vooropgezet plan van de KNVB die wilde dat Ajax weer eens kampioen werd.

Nee, zo’n Calimero hoeft van mij niet. Ook niet met een prestatiecontract. We hebben al genoeg aan “Marcel Matchfixing”
Dat interview heb ik nooit gelezen.
Maar gelukkig is het te doen op het veld. :D
 
Ik klaag ook niet over Van Ginkel toch?

Was ook niet specifiek naar jou gericht, vandaar ''mensen''. Het was de meest voorkomende klacht die ik voorbij zag komen tegen zijn komst, waarbij ik dan zeg dat Douglas exact hetzelfde soort geval is. Oftewel, ik vraag mij af of de mensen die tegen de komst van Van Ginkel met 2 verloren carrierejaren ook tegen Douglas zouden zijn.
 
Was ook niet specifiek naar jou gericht, vandaar ''mensen''. Het was de meest voorkomende klacht die ik voorbij zag komen tegen zijn komst, waarbij ik dan zeg dat Douglas exact hetzelfde soort geval is. Oftewel, ik vraag mij af of de mensen die tegen de komst van Van Ginkel met 2 verloren carrierejaren ook tegen Douglas zouden zijn.
Ja!
 
Was ook niet specifiek naar jou gericht, vandaar ''mensen''. Het was de meest voorkomende klacht die ik voorbij zag komen tegen zijn komst, waarbij ik dan zeg dat Douglas exact hetzelfde soort geval is. Oftewel, ik vraag mij af of de mensen die tegen de komst van Van Ginkel met 2 verloren carrierejaren ook tegen Douglas zouden zijn.
Als het niet naar iemand gericht is, dan kun je de volgende keer misschien beter niet een persoon quoten. Dat voorkomt verwarring. :drool:
 
Was ook niet specifiek naar jou gericht, vandaar ''mensen''. Het was de meest voorkomende klacht die ik voorbij zag komen tegen zijn komst, waarbij ik dan zeg dat Douglas exact hetzelfde soort geval is. Oftewel, ik vraag mij af of de mensen die tegen de komst van Van Ginkel met 2 verloren carrierejaren ook tegen Douglas zouden zijn.

Hear hear. Net als tegen de komst van Ibi. Koop en betaal liever iemand waarvan je weet dat hij inzetbaar is (als absoluut minimum) en liefst een toegevoegde waarde heeft voor het team, zelfs als die persoon zelf geen winstpotentieel heeft voegen betere prestaties immers ook transferwaarde toe aan de rest van de selectie (om zo indirect zo'n investering te rechtvaardigen).
 
Hear hear. Net als tegen de komst van Ibi. Koop en betaal liever iemand waarvan je weet dat hij inzetbaar is (als absoluut minimum) en liefst een toegevoegde waarde heeft voor het team, zelfs als die persoon zelf geen winstpotentieel heeft voegen betere prestaties immers ook transferwaarde toe aan de rest van de selectie (om zo indirect zo'n investering te rechtvaardigen).
Ja, beter iets gods kopen. Dat zou mooi zijn... Maar we hebben het over PSV hè.
Of doen we dan gewoon net alsof PSV de verdediging altijd van kwaliteitsimpulsen voorziet?:grin:
 
Ja, beter iets gods kopen. Dat zou mooi zijn... Maar we hebben het over PSV hè.
Of doen we dan gewoon net alsof PSV de verdediging altijd van kwaliteitsimpulsen voorziet?:grin:
We blijven goede moed houden. Dat is toch een eigenschap van supporters? Soms ook tegen beter weten in!
 
Ja, beter iets gods kopen. Dat zou mooi zijn... Maar we hebben het over PSV hè.
Of doen we dan gewoon net alsof PSV de verdediging altijd van kwaliteitsimpulsen voorziet?:grin:

Ik doel meer op dat een CV die het hele seizoen gespeeld heeft bij de nummer 8/9 van italie of Spanje, of een Besiktas of Dynamo Kiev prima kan zijn. CV's met marktwaardes van 4-6 miljoen waar ook weinig groei meer in lijkt te zitten, zeker die in de laatste contractjaren, is al een prima stap voor PSV. Je kan natuurlijk gokjes met jonge talenten blijven doen, hopen dat spelers bij ons opeens stormachtig veel beter worden - maar meestal komt het er toch niet uit. Pak iemand met ervaring in een grotere competitie, die al een seizoen of 3, 4 basisspeler is, en die een beetje leidersschap meebrengt en het is prima. Moreno bijvoorbeeld (Espanyol) was bij ons zijn gewicht in goud waard, zowel om zijn spel maar ook om de rust en organisatie die hij bracht. Naast hem wisten we Bruma zelfs voor 14 miljoen weg te zetten (dat we een paar jaar later een slechtere Bruma voor 15 miljoen terugkopen is dan minder). En dan hopen dat je jonge verdedigende talenten voldoende inzet en groei vertonen om in de loop van het seizoen die "zekerheidjes" te overtreffen.
 
Laatst bewerkt:
Ik doel meer op dat een CV die het hele seizoen gespeeld heeft bij de nummer 8/9 van italie of Spanje, of een Besiktas of Dynamo Kiev prima kan zijn. CV's met marktwaardes van 4-6 miljoen, zeker die in de laatste contractjaren, is al een prima stap voor PSV. Je kan natuurlijk gokjes met jonge talenten blijven doen, hopen dat spelers bij ons opeens stormachtig veel beter worden - maar meestal komt het er toch niet uit. Pak iemand met ervaring in een grotere competitie die een beetje leidersschap kan geven en het is prima. Moreno bijvoorbeeld was zijn gewicht in goud waard, zowel om zijn spel maar ook om de rust en organisatie die hij bracht. Naast hem wisten we Bruma zelfs voor 14 miljoen weg te zetten (dat we een paar jaar later een slechtere Bruma voor 15 miljoen terugkopen is dan minder). En dan hopen dat je jonge verdedigende talenten voldoende inzet en groei vertonen om die in de loop van het seizoen die "zekerheidjes" te overtreffen.
Als het gaat om de verdediging heet PSV een bizar slechte reputatie.
Maar goed, ik kan daardoor ook niet met droge ogen beweren dat Douglas daar verandering in zou brengen. Teveel onzekerheden. (Maar wel een goedkope gok die ik zou durven nemen, had ik dat al gezegd? :geek: )
 
Als het gaat om de verdediging heet PSV een bizar slechte reputatie.
Maar goed, ik kan daardoor ook niet met droge ogen beweren dat Douglas daar verandering in zou brengen. Teveel onzekerheden. (Maar wel een goedkope gok die ik zou durven nemen, had ik dat al gezegd? :geek: )

Na de periode bij Twente vond ik het heel jammer dat PSV hem niet haalde. Maarja, Marcel investeerde niet in verdedigers....Daarna heeft ie nooit meer veel laten zien. Ik verwacht dus niet dat ie beter is dan het huidige materiaal, dus laat maar zitten.
 
Ik vind de punten van Relix sterk en ben even opzoek gegaan op Transfermarkt op welke spelers je dan uitkomt. Dit is natuurlijk een geval laptopscouting wat ik hier gedaan heb, meeste namen zeggen me niks en kan vrij weinig zeggen over hun huidige situatie en hun sterke en zwakke punten.

Hier een overzichtje van de gegevens de geslaagde spelers die volgens dit traject binnen zijn gekomen, op het moment dat ze binnengehaald werden:
Moreno, 27 jaar, 6,5 miljoen mw, 2.208' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 1 jaar
Guardado, 27 jaar, 6 miljoen mw, 2.152' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 2 jaar
Arias, 21 jaar, 1,5 miljoen mw, 2.506' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 3 jaar
de Jong, 23 jaar, 5 miljoen mw, 791' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 3 jaar

Echter waren de speelminuten van Arias bijna allemaal voor Sporting B

De criteria, deels gebaseerd op het overzicht, die ik heb aangehouden zijn de volgende:
  • Leeftijd tussen 25 en 30 jaar; een ervaren speler
  • Marktwaarde tussen 3 en 7 miljoen; te lage waarde is waarschijnlijk laag niveau, te hoog is onhaalbaar
  • Tussen de 1000 en 2500 minuten speeltijd afgelopen seizoen; te laag is niet fit, te hoog is belangrijke speler voor team en daardoor duurder
  • Contract loopt af in 2021 of 2022; lagere transferkosten

Sommige criteria zijn natuurlijk vrij arbitrair, maar je moet met een uitgangspunt beginnen.
Omdat ik zo lekker bezig was heb ik naast Spanje, Italië, Turkije en Oekraïne ook maar gelijk Portugal, Rusland en Frankrijk meegepakt. De lijst is gesorteerd van weinig naar veel speeltijd afgelopen seizoen. Dit zijn alle spelers die aan de criteria voldoen:

Bastos, Lazio
Raúl Silva, SC Braga
Sergi Gómez, Sevilla
Christian Luyindama, Galatasaray
Zouhair Feddal, Betis
Patric, Lazio
Pedro Mendes, Montpellier
Anthony Briancon, Nimes
Davide Biraschi, Genoa
Stefano Denswil, Bologna :cautious:
Timothée Kolodziejczak, Saint-Etienne
Paulo Oliveira, SD Eibar

Omar Colley, Sampdoria

Een aantal in mijn ogen interessante namen heb ik dikgedrukt, dit op basis van hun totale speeltijd in grote competities.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de punten van Relix sterk en ben even opzoek gegaan op Transfermarkt op welke spelers je dan uitkomt. Dit is natuurlijk een geval laptopscouting wat ik hier gedaan heb, meeste namen zeggen me niks en kan vrij weinig zeggen over hun huidige situatie en hun sterke en zwakke punten.

Hier een overzichtje van de gegevens de geslaagde spelers die volgens dit traject binnen zijn gekomen, op het moment dat ze binnengehaald werden:
Moreno, 27 jaar, 6,5 miljoen mw, 2.208' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 1 jaar
Guardado, 27 jaar, 6 miljoen mw, 2.152' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 2 jaar
Arias, 21 jaar, 1,5 miljoen mw, 2.506' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 3 jaar
de Jong, 23 jaar, 5 miljoen mw, 791' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 3 jaar

Echter waren de speelminuten van Arias bijna allemaal voor Sporting B

De criteria, deels gebaseerd op het overzicht, die ik heb aangehouden zijn de volgende:
  • Leeftijd tussen 25 en 30 jaar; een ervaren speler
  • Marktwaarde tussen 3 en 7 miljoen; te lage waarde is waarschijnlijk laag niveau, te hoog is onhaalbaar
  • Tussen de 1000 en 2500 minuten speeltijd afgelopen seizoen; te laag is niet fit, te hoog is belangrijke speler voor team en daardoor duurder
  • Contract loopt af in 2021 of 2022; lagere transferkosten

Sommige criteria zijn natuurlijk vrij arbitrair, maar je moet met een uitgangspunt beginnen.
Omdat ik zo lekker bezig was heb ik naast Spanje, Italië, Turkije en Oekraïne ook maar gelijk Portugal, Rusland en Frankrijk meegepakt. De lijst is gesorteerd van weinig naar veel speeltijd afgelopen seizoen. Dit zijn alle spelers die aan de criteria voldoen:

Bastos, Lazio
Raúl Silva, SC Braga
Sergi Gómez, Sevilla
Christian Luyindama, Galatasaray
Zouhair Feddal, Betis
Patric, Lazio
Pedro Mendes, Montpellier
Anthony Briancon, Nimes
Davide Biraschi, Genoa
Stefano Denswil, Bologna :cautious:
Timothée Kolodziejczak, Saint-Etienne
Paulo Oliveira, SD Eibar

Omar Colley, Sampdoria

Een aantal in mijn ogen interessante namen heb ik dikgedrukt, dit op basis van hun totale speeltijd in grote competities.
Een speler van Sevilla lijkt mij een onhaalbare kaart. Zonder dat ik de spelers ken, zou ik eerder denken aan die jongen van Braga of Nimes?
 
Ik vind de punten van Relix sterk en ben even opzoek gegaan op Transfermarkt op welke spelers je dan uitkomt. Dit is natuurlijk een geval laptopscouting wat ik hier gedaan heb, meeste namen zeggen me niks en kan vrij weinig zeggen over hun huidige situatie en hun sterke en zwakke punten.

Hier een overzichtje van de gegevens de geslaagde spelers die volgens dit traject binnen zijn gekomen, op het moment dat ze binnengehaald werden:
Moreno, 27 jaar, 6,5 miljoen mw, 2.208' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 1 jaar
Guardado, 27 jaar, 6 miljoen mw, 2.152' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 2 jaar
Arias, 21 jaar, 1,5 miljoen mw, 2.506' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 3 jaar
de Jong, 23 jaar, 5 miljoen mw, 791' speelminuten in voorgaand seizoen, nog contract van 3 jaar

Echter waren de speelminuten van Arias bijna allemaal voor Sporting B

De criteria, deels gebaseerd op het overzicht, die ik heb aangehouden zijn de volgende:
  • Leeftijd tussen 25 en 30 jaar; een ervaren speler
  • Marktwaarde tussen 3 en 7 miljoen; te lage waarde is waarschijnlijk laag niveau, te hoog is onhaalbaar
  • Tussen de 1000 en 2500 minuten speeltijd afgelopen seizoen; te laag is niet fit, te hoog is belangrijke speler voor team en daardoor duurder
  • Contract loopt af in 2021 of 2022; lagere transferkosten

Sommige criteria zijn natuurlijk vrij arbitrair, maar je moet met een uitgangspunt beginnen.
Omdat ik zo lekker bezig was heb ik naast Spanje, Italië, Turkije en Oekraïne ook maar gelijk Portugal, Rusland en Frankrijk meegepakt. De lijst is gesorteerd van weinig naar veel speeltijd afgelopen seizoen. Dit zijn alle spelers die aan de criteria voldoen:

Bastos, Lazio
Raúl Silva, SC Braga
Sergi Gómez, Sevilla
Christian Luyindama, Galatasaray
Zouhair Feddal, Betis
Patric, Lazio
Pedro Mendes, Montpellier
Anthony Briancon, Nimes
Davide Biraschi, Genoa
Stefano Denswil, Bologna :cautious:
Timothée Kolodziejczak, Saint-Etienne
Paulo Oliveira, SD Eibar

Omar Colley, Sampdoria

Een aantal in mijn ogen interessante namen heb ik dikgedrukt, dit op basis van hun totale speeltijd in grote competities.
Je hebt er echt tijd en energie in gestoken! Nice! Veel (bijna alleen maar) onbekende namen voor mij, moet ik zeggen.
Hoe dan ook; dikke thumbs up voor je bijdrage! Cool!
 
Je hebt er echt tijd en energie in gestoken! Nice! Veel (bijna alleen maar) onbekende namen voor mij, moet ik zeggen.
Hoe dan ook; dikke thumbs up voor je bijdrage! Cool!
Ik heb daar een like voor gegeven, maar jouw compliment zegt eigenlijk meer.
 
Dank jullie wel voor het compliment!

Een speler van Sevilla lijkt mij een onhaalbare kaart. Zonder dat ik de spelers ken, zou ik eerder denken aan die jongen van Braga of Nimes?
Briancon van Nimes heb ik niet dikgedrukt omdat hij een groot (2/3e) deel van z'n carrière in de Ligue 2 heeft gespeeld.
Die jongen van Braga lijkt qua statistieken wel interessant, hij zit wel aan de bovengrens van het leeftijdscriterium, hij is 30.
 
Terug
Bovenaan Onderaan