PSV werkt dat wantrouwen zelf in de hand door structureel te laat anticiperen op de gaten die in de verdediging vallen:
Willems: was allang bekend dat ie weg zou gaan en Brands heeft tot het laatste moment gewacht waardoor niets meer mogelijk was en hij met Brenet op links kwam aanzetten.
Arias: was een pure gok die goed uitpakte maar het gaat om het gokje dat men steeds neemt als het om de verdediging gaat.
Rekik: was een redelijke vervulling van die plek maar ook daar dus geen structurele oplossing!
Schwaab: was overal mislukt en was transfervrij: ook hier de zaak niet serieus genomen
Viergever: mocht bij Ajax weg en kennelijk ben je dan wel geschikt om het hart van de verdediging bij PSV te vormen...
En ik ga het niet eens hebben over Derijck...
En ook nu: we weten al sinds 4 maanden dat hij weg wilde maar er is geen vervanger.
En de linksback positie is nu opnieuw een kwetsbare plek met weer een huurling.
Maar waar wordt wel heel snel veel geld voor vrij gemaakt? Opnieuw voor de aanval. Ik ga thuis ook niet een duur toetje halen, als ik geen hoofdgerecht op tafel kan zetten, maar goed dat ben ik.
Voor Berghuis die al 27 jaar is, vraagt Feyenoord te veel geld; zij willen uitkomen op 20 miljoen. En PSV voert dus gesprekken met hem en wil met Feyenoord om de tafel. Zowel Berghuis als Bruma hebben hoge salarissen: anders was Bruma echt niet gekomen en anders was Berghuis niet naar Feyenoord gegaan en zal hij ook niet naar PSV komen. Dus het verhaal over de salarissen klopt gewoon niet. Het was al bekend dat Berghuis 3,5 miljoen per jaar verdiende bij Watford en een van zijn voorwaarden om naar Feyenoord te komen was dat ie niet te veel daar op achteruit wilde gaan. Dus bij PSV zal hij een van de echte grootverdieners worden.
Gek he dat mensen argwaan krijgen tov de PSV directie wanneer ze komen vertellen dat een verdediger te duur was en ze daarom afgehaakt zijn.
Dat er n probleem is van weinig vertrouwen was ook meer n vaststelling dan kritiek op degenen die het hebben. Ik snap waar het vandaan komt. Logische en gezonde houding wanneer je je zorgen maakt om de club waar je van houd. Maar omgekeerd is het wellicht ook voor n deel onterrecht richting mensen zoals John de Jong omdat we veel van hun werk en de beperkingen in hun mogelijkheden niet meekrijgen.

Daarbij is het is lastig discuseren aangezien we zo weinig inzicht hebben in de financiele aspecten en lopende zaken. Als Berghuis inderdaad veel zal moeten verdienen dan sta ik volledig achter jou mening dat het me zeer onverstandig lijkt. Liever niet. Maar ik schat dat hij minder dan 1.5 per jaar krijgt bij Feyenoord Bron, en als t op jaarbasis evenveel is als Pereiro dan snap ik t weer wel. Ook gezien t "plafond" daar bij Feyenoord op 8 ton ligt (zwakke bronnen op i-net) waar alleen voor hun zeldzame "sterren" van word afgeweken lijkt me n grotere post niet logisch, zeker geen 2+ mio!

Met Bruma ben ik ergens blij dat ze zich niet hebben laten piepelen door Porto - ik verwacht echt dat dit wel eens een zeer goede aanwinst kan blijken, maar is het me niet duidelijk in hoeverre er nog n vleugelaanvaller vertrekt en of daar eigelijk op gerekend is bij t halen van Bruma. Ik voorzie eigenlijk van wel (Lozano). En omdat de ervaring leert dat de Lozano-achtige bedragen vooral in de transfercarousels van de week voor de deadlines rondgaan vind ik t eigenlijk wel fijn dat de gewenste vervanger al binnen is. In t ergste geval kun je over beide beschikken in de CL voorrondes.

Ik geef de vernieuwde staf met JdJ nog n beetje credits. Proactief jonge spelers verhuurd (Romero, Obispo), Behich verkocht (petje af!!) en t niveau van wat nieuw gekomen is lijkt vooralsnog in orde (Lato, Bruma, die nieuwe Franse jeugdinternational) al is t te vroeg om te zien of ze het idd waarmaken

Met je kritiek op het niet vervangen van Schwaab ben ik t eens. Het daarnaast ook nog eens half jaar voor Schwaabs vertrek laten gaan van Isimat getuigd ofwel van ambities - danwel van onvoorzichtigheid. Het vertrouwen in de teruggekeerde Luckassen op basis van zijn verleden hier + geblesseerde seizoen in Dsl is ook bij mij erg laag. Waarbij ik erg benieuwd ben naar de verwachtingen en ware gedachten van van Bommel en de staff die m beter volgen. Ik reken nog op n aankoop cv voor de basis.
 
Laatst bewerkt:
Nu er wat centrale verdedigers gelinkt worden aan PSV ,zal ik John de Jong maar eens helpen door nog een naam te droppen.
Saul Salcedo,
Paraguayaan
club Huracan(arg)
21 jaar
Een zuid Amerikaanse voetballende slager. Hij heeft de over mijn lijk mentaliteit die je kan verwachten van een Paraguayaanse centrale verdediger, maar ook bezit hij een flinke dosis voetbal kwaliteiten. Het is een goede koper en hij durft in te dribbelen vanuit het middenveld.
Hij zou naar verluid rond de 7 miljoen euro moeten kosten. Mocht Baumgartl of die spanjaard niet door gaan, zou dit een perfect alternatief zijn.

https://www.transfermarkt.nl/saul-salcedo/profil/spieler/353035
 
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=357969
Stond dit groot talent van MVV een jaar geleden dan niet op de radar van PSV....?? Vreemd, want nu gaat hij naar Barcelona, terwijl PSV een verdediger best goed zou kunnen gebruiken bij PSV onder 19....

Had dezelfde gedachte toen ik dit bericht voorbij zag komen. Limburg is het achterland van PSV. PSV moet de beste talenten naar Eindhoven halen, helemaal als het om verdedigers gaat.
 
Hebben onze scouts voor de zoveelste keer zitten slapen, terwijl er op nauwelijks 100 km afstand een groot talent voor ons neus weggekaapt wordt...??
 
Hebben onze scouts voor de zoveelste keer zitten slapen, terwijl er op nauwelijks 100 km afstand een groot talent voor ons neus weggekaapt wordt...??

Tja je zou het zeggen maar de meeste spelers die jong uitvaren komen ook zo weer terug, denk aan:
Bruma (Chelsea-P.S.V.), Rekik (Man.City-P.S.V.), Van Aanholt (Chelsea-Vitesse), T.Kongolo (Man.City-Heerenveen), Mink Peeters (Real Madrid-VVV), Jordy Brouwer (Liverpool-Ado).
Dus later even afwachten hoe het verder gaat.
 
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=357969
Stond dit groot talent van MVV een jaar geleden dan niet op de radar van PSV....?? Vreemd, want nu gaat hij naar Barcelona, terwijl PSV een verdediger best goed zou kunnen gebruiken bij PSV onder 19....
Nou ja vanuit de Eredivisie waren alleen Groningen en Heracles geïnteresseerd.. Zijn de topclubs in NL te arrogant om naar een jongen van het nietige MVV te kijken? Ik weet het niet, dat kan natuurlijk. Of zijn de buitenlandse clubs tegenwoordig gewoon handelshuizen die denken: als hij de naam van onze club op zijn cv heeft staan, dan kunnen we hem na een paar jaar verkopen. Maar misschien wordt het ook echt wat, denken ze. Zij malen niet om 2-3 miljoen die ze nu aan hem betalen. En hij zelf denkt daar net zo over. Jongens als Barazite gingen destijds ook met dezelfde gedachte van NEC naar Arsenal.
 
1567078433957.png

Ik weet dat statistieken niet altijd leidend moeten zijn, maar dit zegt toch aardig wat. Goede passing en machtig in de lucht. Zag zijn naam ook al op andere talentenscout plekken genoemd worden. Er was dit jaar al interesse uit de Bundesliga, maar hij vond dat hij nog niet uitgeleerd was bij HSV. Na dit seizoen gaat hij een transfer maken naar een mooie Bundesliga club en zijn wij te laat. Ik weet niet hoe concreet wij voor hem zijn geweest, maar we hadden hem gewoon deze zomer moeten halen. Lekker naast Baumgartl, ik had het wel geweten. Talentvol, Nederlands en met nog genoeg groeipotentieel (ook in financieel opzicht).
 
Laatst bewerkt:
wat heb je dan aan die gast? hij loopt alleen maar de ontwikkeling van Teze in de weg.
lekker laten gaan, ik zie persoonlijk liever een linksbenige centrale verdediger of een box to box middenvelder.
 
Ik lees net dat Wesley Hoedt misschien nog naar Antwerp verkast. Was toch ook een mooie versterking voor ons Psv geweest
 
Als Owen Wijndal zich zo blijft ontwikkelen zie ik in hem wel een toekomstig basisspeler voor PSV volgend jaar. Ik denk dat hij nu nog te betalen is, hij heeft een goede drive naar voren, lekkere voorzet en staat verdedigend zijn mannetje. Zeker als je bedenkt dat PSV nu met Lato en Boscagli nou niet echt de gewenste versterking van Angelino heeft aangetrokken. Zo te zien op Instagram kan hij het ook aardig met wat PSV'ers vinden, dus misschien staat hij zelf ook wel te springen om naar PSV te komen volgend seizoen. Wat denken jullie?
 
Als Owen Wijndal zich zo blijft ontwikkelen zie ik in hem wel een toekomstig basisspeler voor PSV volgend jaar. Ik denk dat hij nu nog te betalen is, hij heeft een goede drive naar voren, lekkere voorzet en staat verdedigend zijn mannetje. Zeker als je bedenkt dat PSV nu met Lato en Boscagli nou niet echt de gewenste versterking van Angelino heeft aangetrokken. Zo te zien op Instagram kan hij het ook aardig met wat PSV'ers vinden, dus misschien staat hij zelf ook wel te springen om naar PSV te komen volgend seizoen. Wat denken jullie?

Eens. Ouwejan was al een verademing geweest tegenover wat we nu hebben en dat is tegenwoordig ook een bankzitter.
 
Onze Linksbacks zijn momenteel waardeloos...zou PSV niet Owen Wijndal van AZ in de winterstop kunnen halen? Hij is jong en talentvol en volgens mij heeft hij nog niet bijgetekend bij AZ...in Wijndal zie ik een gevalletje Jetro Willems. Als talent vroegtijdig weggeplukt bij Sparta en vervolgens uitgegroeid bij PSV tot een respectabele LB. Zo zie ik de toekomst ook voor Wijndal bij PSV...en talentvolle linksbacks zijn dunbezaaid en momenteel kost Wijndal nog geen astronomische bedragen zoals dat nu voor Stengs en Boadu wel geldt...Ik zou deze gok wel wagen als ik JDJ zou zijn, want hij heeft immers 2 gigantische miskopen gedaan op de linksbackpositie, dus nu heeft hij de kans om dit een beetje recht te zetten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan