Even objectief en neutraal blijven: Veltman is opzich wel een goeie cv, hij is bijna transfervrij ( nog 1 seizoen) en hij wil zelf weg bij Ajax....misschien moet PSV, al was het maar om terug te pesten vanwege hun interesse in Bergwijn, Veltman benaderen en kijken wat mogelijk is en dan aan Ajax vragen wat de vraagprijs is. Kijken hoe Ajax dan reageert als een concurrent hun spelers benadert....;)
Daarna gaan ze PSV pesten door het aanbod te accepteren.
 
Even objectief en neutraal blijven: Veltman is opzich wel een goeie cv, hij is bijna transfervrij ( nog 1 seizoen) en hij wil zelf weg bij Ajax....misschien moet PSV, al was het maar om terug te pesten vanwege hun interesse in Bergwijn, Veltman benaderen en kijken wat mogelijk is en dan aan Ajax vragen wat de vraagprijs is. Kijken hoe Ajax dan reageert als een concurrent hun spelers benadert....;)

Onze beste speler voor hun slechtste speler? Dan verdien je het om gepest te worden...
 
Zoet, Viergever, Veltman, Hendrix, Berghuis en dan zul je zien dat van Bommel het seizoen alsnog niet in durft met Malen/Lammers en dat we daarnaast nog Vincent Janssen erbij krijgen ook.

Sorry hoor, maar ben ik de enige die bij dit vooruitzicht aankomend seizoen skipt of hoe zit dat hier? :mask:
Daarmee geeft PSV/MVB een signaal af dat ze, zwaar onterecht, weinig tot geen vertrouwen hebben in onze eigen getalenteerde jeugd. Leuk voor hen...
 
Hendrix is toch ooit begonnen als CV? Zet hem daar dan maar neer. Als verdedigende middenvelder voegt hij weinig tot niets toe, maar achterin zie ik het hem wel redden. Hebben we op het middenveld meteen ruimte voor Guti.
 
Als PSV 6-8 miljoen euro biedt voor Veltman en Ajax gaat akkoord, dan is het toch prima....?? En zo niet, dan even goeie vrinden....:cautious:
De enige plek waar Veltman zich heeft laten zien is de RB. Als RCV had hij heel vaak last van slippertjes. Het is dan ook logisch dat er geen verlengde samenwerking komt tussen Veltman en Ajax. Misschien volgend jaar als hij transfervrij is, maar wat mij betreft blijft hij weg uit Eindhoven.
 
6-8 miljoen voor Veltman? Dezelfde speler die bekend staat iedere wedstrijd een Veltmannetje te doen? Ook bekend om het meest onsportieve moment van de afgelopen jaren in de eredivisie, door te doen alsof hij de bal uit wilde spelen voor een blessurebehandeling....

Dan heb ik nog liever dat we Berghuis halen voor 20 miljoen en het centraal achterin met twee B-junioren moeten doen.
 
Mischien moeten we hopen op een enorme zeperd tegen Basel, wellicht dat dan de ogen geopend worden. Zo is ajax ook aan Ziyech gekomen. Maar mijn supportershart zegt toch anders.:PSV:
 
Citaat uit een bericht van het ED:

PSV wil zich centraal in de defensie nog altijd versterken en wil dat doen met iemand die op papier substantieel beter is dan de spelers die de huidige bemanning vormen. Lukt dat niet, dan heeft een transfer niet zoveel zin.

Nu snap ik waarom het zo lastig is om een CV te vinden. Met die twee betonnen muren achterin is er onmogelijk iets te vinden dat beter is.
 
Citaat uit een bericht van het ED:



Nu snap ik waarom het zo lastig is om een CV te vinden. Met die twee betonnen muren achterin is er onmogelijk iets te vinden dat beter is.
Niet mee eens....PSV moet wel durven om de portemonnee open te trekken voor substantiële en kwalitatieve versterkingen. Nu betaalt PSV hooguit 2 miljoen euro voor Boscagli, maar durft geen 15 miljoen euro neer te tellen voor Alvarez of Lyanco....PSV wil al meer dan een decennium voor een stuiver op de voorste rij zitten, terwijl de kaartjes daarvoor een euro zijn.....om dan te beweren dat er geen geschikte CV's te vinden zijn, is dus een pertinente leugen.
 
Niet mee eens....PSV moet wel durven om de portemonnee open te trekken voor substantiële en kwalitatieve versterkingen. Nu betaalt PSV hooguit 2 miljoen euro voor Boscagli, maar durft geen 15 miljoen euro neer te tellen voor Alvarez of Lyanco....PSV wil al meer dan een decennium voor een stuiver op de voorste rij zitten, terwijl de kaartjes daarvoor een euro zijn.....om dan te beweren dat er geen geschikte CV's te vinden zijn, is dus een pertinente leugen.
Eerlijk is eerlijk. Wij kunnen niet beoordelen of Lyanco of Alvarez beter zijn dan Sainsbury. En dan ook nog 15 miljoen keer.
 
Eerlijk is eerlijk. Wij kunnen niet beoordelen of Lyanco of Alvarez beter zijn dan Sainsbury. En dan ook nog 15 miljoen keer.

De kans is wel heel groot dat ze beter zijn dan Sainsbury. En ook dat ze beter zijn dan Luckassen en Viergever. In elk geval zijn het ook spelers met groeimogelijkheden, dat kan van Sainsbury en Viergever niet gezegd worden.

Het blijft een gok allemaal en 'n dure, maar kwaliteit kost geld.
 
Het grotere probleem is dat we weinig vertrouwen blijkbaar hebben in de staff van PSV. Als ik de trends (nee, doel niet op Sainsburry's familie) hier volg dan lijkt een grote meerderheid het idee te hebben dat er makkelijk nog 25-30 miljoen aan versterkingen bij kan komen. En vergeten daarbij lijkt het dat we inmiddels een A-selectie van 30+ spelers hebben rondlopen, waarmee we vermoedelijk vrij dicht op de salaris-limiet zitten (hoewel Luuk als grootverdiener vertrokken is zullen we Malen en Lammers vast moeten opschalen om ze te behouden).

Ik vermoed zelf dat Berghuis alleen komt in het geval dat Pereiro gaat - dus voor de CAM positie - en eerlijk gezegd snap ik die keuze gezien de kwaliteiten van Berghuis prima. Zal hier ook geen veel dikker salaris krijgen dan Pereiro kreeg denk ik. Qua rendament heb je vermoed ik meer aan Berghuis dan aan Pereiro - en 4 assists en drie mooie doelpunten later vergeven we hem vast wel dat hij een Feyenoord verleden heeft. De investering (uitgaande van dat Pereiro nabij de 8-12 miljoen opleverd) is voor berghuis dus relatief beperkt (max 10 miljoen lijkt me, voor aftrek van de som die we krijgen via pereiro* - van welk weer 30% naar zijn zaakwaarnemer gaat) en wel degelijk een versterking op een positie die juist vorig seizoen zwak bleek (scorende middenvelder, aanvallende creativiteit, kan een man voorbij, goed afstandschot) wat ook hier op het forum vaak een bron van ergernis geweest is..

De vraagprijs van Alvarez en Lyanco zou dik boven de 12 miljoen moeten liggen, dat is een bedrag dat PSV zelden tot nooit neerlegt voor een speler. Lyanco is een speler die nu nog onder de 700.000 verdiend en daarmee op dat vlak nog haalbaar. Ik vind alleen het niet heel realistisch dat er hier makkelijk geroepen word dat zulke gokjes prima voor bedragen van 10 miljoen of meer kunnen worden genomen (of zelfs noodzaak) zijn. Als een speler een marktwaarde heeft van 10+ miljoen en al meerder seizoen bewezen heeft een stabiele factor te zijn: prima als je 12 miljoen neerlegt. Echter is Lyanco een talent dat een jaar geleden nog niet goed genoeg was voor Torino (verhuurd aan Bologna) en na een goede verhuurperiode zou hij 15+ waard moeten zijn? Als PSV niet verder wil gaan dan een miljoen of 7 (en anders gaat het feest niet door) kan ik daar best mee leven. Ik vertrouw in dat geval op het oordeel van de mensen die professioneel voor onze club scouten en de boel draaiende houden - dat hun inschatting: dat hij zo'n enorme investering niet waard is - juist is. Hopelijk schakelen ze door naar alternatieven. Of doet Torino alsnog water bij de wijn als ze merken dat ze hun hand overspeeld hebben, waarmee Lyanco komt voor een bedrag wat PSV ervoor over heeft.

Er zal ongetwijfeld meer spelen op de achtergrond. Op het moment hoop ik met name op vertrekkende spelers zoals Ramselaar (AZ?), Pereiro (Brazilie), Zoet, Hendrix of desnoods Bergwijn als het voor een flinke som is (40+ met een doorverkoop % graag.. :sneaky:). Ik denk dat er met meer ruimte in het salarishuis namelijk ook wat grotere namen in de verdediging gehaald kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
PSV werkt dat wantrouwen zelf in de hand door structureel te laat anticiperen op de gaten die in de verdediging vallen:
Willems: was allang bekend dat ie weg zou gaan en Brands heeft tot het laatste moment gewacht waardoor niets meer mogelijk was en hij met Brenet op links kwam aanzetten.
Arias: was een pure gok die goed uitpakte maar het gaat om het gokje dat men steeds neemt als het om de verdediging gaat.
Rekik: was een redelijke vervulling van die plek maar ook daar dus geen structurele oplossing!
Schwaab: was overal mislukt en was transfervrij: ook hier de zaak niet serieus genomen
Viergever: mocht bij Ajax weg en kennelijk ben je dan wel geschikt om het hart van de verdediging bij PSV te vormen...
En ik ga het niet eens hebben over Derijck...
En ook nu: we weten al sinds 4 maanden dat hij weg wilde maar er is geen vervanger.
En de linksback positie is nu opnieuw een kwetsbare plek met weer een huurling.
Maar waar wordt wel heel snel veel geld voor vrij gemaakt? Opnieuw voor de aanval. Ik ga thuis ook niet een duur toetje halen, als ik geen hoofdgerecht op tafel kan zetten, maar goed dat ben ik.
Voor Berghuis die al 27 jaar is, vraagt Feyenoord te veel geld; zij willen uitkomen op 20 miljoen. En PSV voert dus gesprekken met hem en wil met Feyenoord om de tafel. Zowel Berghuis als Bruma hebben hoge salarissen: anders was Bruma echt niet gekomen en anders was Berghuis niet naar Feyenoord gegaan en zal hij ook niet naar PSV komen. Dus het verhaal over de salarissen klopt gewoon niet. Het was al bekend dat Berghuis 3,5 miljoen per jaar verdiende bij Watford en een van zijn voorwaarden om naar Feyenoord te komen was dat ie niet te veel daar op achteruit wilde gaan. Dus bij PSV zal hij een van de echte grootverdieners worden.
Gek he dat mensen argwaan krijgen tov de PSV directie wanneer ze komen vertellen dat een verdediger te duur was en ze daarom afgehaakt zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan