Vechtsport

Toch blijf ik het zonde vinden, die verschillende organisaties. Maak gewoon een wereldwijde structuur waar je als vechter in kan vallen, met divisies zoals in het NL voetbal. Dan krijg je de beste vechters tegenover elkaar en dat maakt het (voor mij) leuker. Ik zou wel willen weten waar Pitbull in de UFC zou staan. (ik denk net echter Aldo?)

Ik train sinds binnenkort weer bij een Gym en we train met (langs/ in dezelfde training) een vechter die op korte termijn haar debuut maakt in Bellator.

Stoer!
Neem aan dat ze ook veel met mannen traint om weerstand te krijgen?
 
Stoer!
Neem aan dat ze ook veel met mannen traint om weerstand te krijgen?

Bij ons valt het mee en zie ik haar vooral met vrouwen trainen (maar ben net weer begonnen en kom nog maar 1 keer per week). Haar stand-up is erg goed en volgens mij komt ze naar onze gym omdat hier de grapling op hoog niveau schijnt te zijn. (niet die van mij overigens, mijn grapling is ongeveer even goed als mijn standup, das dus mooi kut)
 
Bij ons valt het mee en zie ik haar vooral met vrouwen trainen (maar ben net weer begonnen en kom nog maar 1 keer per week). Haar stand-up is erg goed en volgens mij komt ze naar onze gym omdat hier de grapling op hoog niveau schijnt te zijn. (niet die van mij overigens, mijn grapling is ongeveer even goed als mijn standup, das dus mooi kut)
Blijven trainen....
 
Blijven trainen....

Heel goed ga ik niet meer worden. Ik ben in de 40, heb twee jaar niet getraind en daarvoor 1,5 jaar mma. Verder geen vechtsport ervaring. De UFC heb ik opgegeven.

Ik doe het omdat ik het leuk vind. Ik merk wel dat je snel groeit in bepaalde gebieden. Eerst tik je om het minst en geringste af, al snel merk je dat je best wel even in een wurg klem kan zitten zonder dat er iets aan de hand is.
 
Heel goed ga ik niet meer worden. Ik ben in de 40, heb twee jaar niet getraind en daarvoor 1,5 jaar mma. Verder geen vechtsport ervaring. De UFC heb ik opgegeven.

Ik doe het omdat ik het leuk vind. Ik merk wel dat je snel groeit in bepaalde gebieden. Eerst tik je om het minst en geringste af, al snel merk je dat je best wel even in een wurg klem kan zitten zonder dat er iets aan de hand is.

Als je het niet leuk vindt, ga je het nooit volhouden. Je raakt elkaar, loopt tegen klappen/trappen aan, krijgt blauwe plekken.....als je er geen lol in hebt ben je er snel klaar mee.
Incasseren is ook een mentaal dingetje hoor, waaraan je moet wennen. Je bent snel geneigd om uit emotie te reageren. Als je dat een beetje kunt beheersen zie je dat je lichaam best wat kan hebben.
Met uitdelen hetzelfde. Ik heb sinds een tijdje een jongere dame in de groep, en die heeft er gewoon moeite mee om anderen te raken. Dus ben met haar ook aan het oefenen, zodat ze durft om iemand een tik te verkopen.
 
Als je het niet leuk vindt, ga je het nooit volhouden. Je raakt elkaar, loopt tegen klappen/trappen aan, krijgt blauwe plekken.....als je er geen lol in hebt ben je er snel klaar mee.
Incasseren is ook een mentaal dingetje hoor, waaraan je moet wennen. Je bent snel geneigd om uit emotie te reageren. Als je dat een beetje kunt beheersen zie je dat je lichaam best wat kan hebben.
Met uitdelen hetzelfde. Ik heb sinds een tijdje een jongere dame in de groep, en die heeft er gewoon moeite mee om anderen te raken. Dus ben met haar ook aan het oefenen, zodat ze durft om iemand een tik te verkopen.

Daar heb ik ook moeite mee. Ik weet niet hoe hard ik kan slaan/ trappen. Met het grappling gedeelte is het geen probleem.
De eerste les moes ik weer afkloppen omdat er iemand op mijn buik plexus lag... Dat begint weer beter te worden.
 
Daar heb ik ook moeite mee. Ik weet niet hoe hard ik kan slaan/ trappen. Met het grappling gedeelte is het geen probleem.
De eerste les moes ik weer afkloppen omdat er iemand op mijn buik plexus lag... Dat begint weer beter te worden.

Wij trainen zonder beschermingsmiddelen, dus leren doseren is dan belangrijk. Ook degenen die wel durven te slaan leren timen, en op een bepaalde manier te raken. In haar geval moet ze even over een grens heen, iemand durven te slaan, ook al is het niet vol of op een kwetsbare plek.
In jouw geval al het dan ook doseren zijn, en zie je wel wat kan.
 
Beide hebben toch geen ervaring in de ring of wel?

Van die tweede heb ik volgens mij wel een promo filmpje gezien waarin hij op een heavybag aan het werk was. Op basis van dat heeft hij weinig te zoeken in de kooi. De Hulk heeft dan nog worstel ervaring (lees ik in het artikel, ken hem verder niet).
 
Welke organisatie gaat dit freak fest organiseren? Lees ik daar overheen?

Kan ik ook niet terug vinden. Van mij hoeft het in elk geval niet bij de UFC want dan maken ze het echt duidelijk dat ze de concurrentie met WWE aangaan.

edit. Dit is dat filmpje waar ik het eerder over had. Daar hoeft een beetje vechter niet bang voor te zijn.

Iemand trouwens nog Lidl vs Ortiz gezien? Werd volgens mij onder water gevochten.
 
Wat denken jullie, Fury of Wilder?

Ik denk dat het een klassiek gevecht wordt waarbij het of gewonnen zal worden door Wilder op (T)KO in de eerste paar ronden of op punten door Fury. Maar zou mijn geld zetten op Wilder.
 
Kan ik ook niet terug vinden. Van mij hoeft het in elk geval niet bij de UFC want dan maken ze het echt duidelijk dat ze de concurrentie met WWE aangaan.

edit. Dit is dat filmpje waar ik het eerder over had. Daar hoeft een beetje vechter niet bang voor te zijn.

Iemand trouwens nog Lidl vs Ortiz gezien? Werd volgens mij onder water gevochten.
Dat is inderdaad de meest stramme vechter ooit. Vooruit, op gelijke hoogte met Mariusz Pudzianowski dan.

Liddel vs Ortiz niet gezien. Zal 'm eens opzoeken.
 
Damn...Dat was echt een heel trieste vertoning. Liddel is gewoon echt té oud. Hij leek wel dronken.
Wat nog triester was, was de manier waarop Ortiz de overwinning vierde alsof hij de belt had gewonnen tegen een 30-jarige Liddel. Sneu figuur.

Dat gezegd hebbende, Liddel had lekker op het UFC-kantoor moeten blijven.
 
Wat denken jullie, Fury of Wilder?

Ik denk dat het een klassiek gevecht wordt waarbij het of gewonnen zal worden door Wilder op (T)KO in de eerste paar ronden of op punten door Fury. Maar zou mijn geld zetten op Wilder.
Duidelijk dat ik er geen klap verstand van heb... :grin:
 
Duidelijk dat ik er geen klap verstand van heb... :grin:
Vechtsport is bijna niet te voorspellen. Eén goede stoot kan een winnaar maken van de underdog. Dat de partij onbeslist zou eindigen zullen slechts weinigen hebben voorspeld. ;)
 
Lekker dat Kevin Lee op zijn plek is gezet. Op de een of andere manier mag ik die gozer niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan