Vechtsport

Dat is mode tegenwoordig, joh. Doen ze bij petjes ook. Hoe meer kaartjes en stickers, hoe beter. :p
Dana White was, op z'n zachtst gezegd, 'not amused'. Het is ook geen fight gear, het is een gewone korte broek. Hij was zijn eigen broek vergeten, geloof ik zelfs. :D
 
:eek:Let op; vrij schokkende foto's.
Einde carrière Silva? Gru-we-lijke breuk!! *Snap!*

8042156.jpg


anderson-silva-broken-leg-ufc-168.jpg
 
Klopt. Rousy is sterk. Ik vond haar overnames mooi.

Je kan zien dat ze steeds meer allround aan het worden is. Vond haar qua stand-up veel dominanter dan vooraf verwacht. Niet sportief dat ze de hand van Tate weigerde, maar wel weer authentiek. Heb een hekel aan hypen en dat ze dan na het gevecht als beste vrienden van de mat stappen. Toneelspel moeten ze maar overlaten aan WWE.
 
Je kan zien dat ze steeds meer allround aan het worden is. Vond haar qua stand-up veel dominanter dan vooraf verwacht. Niet sportief dat ze de hand van Tate weigerde, maar wel weer authentiek. Heb een hekel aan hypen en dat ze dan na het gevecht als beste vrienden van de mat stappen. Toneelspel moeten ze maar overlaten aan WWE.

Ik vond Tate best wel gevaarlijk in de stand-up.. Maar waarom die clinch/takedown pogingen???
Heb een hekel aan Silva, maar dit gun ik hem niet...
 
Ik vond Tate best wel gevaarlijk in de stand-up.. Maar waarom die clinch/takedown pogingen???
Heb een hekel aan Silva, maar dit gun ik hem niet...

De stoten van Rousy leken harder aan te komen. Geen idee wat Tate aan het doen was, misschien wilde ze ultieme wraak door met een armbar van Rousy te winnen...niet handig.
 

Ben weinig thuis in vechtsporten, deze foto's doen mij wel terugdenken aan de blessure die Luc Nilis opliep in Engeland en dat is niet meer goed gekomen. Mogelijk dat je bij deze sport e.e.a. anders belast, maar volgens mij blijft t sowieso een zwakke plek.
 
Ben weinig thuis in vechtsporten, deze foto's doen mij wel terugdenken aan de blessure die Luc Nilis opliep in Engeland en dat is niet meer goed gekomen. Mogelijk dat je bij deze sport e.e.a. anders belast, maar volgens mij blijft t sowieso een zwakke plek.

UFC is echt een hele harde vorm van vechtsport. Ik heb verschillende partijen gekeken, en vond het altijd maar vreemd dat er relatief weinig zware blessures uit naar voren kwamen. Die mannen geven mekaar knietjes, ellebogen en noem de rest van het "vieze" vechten maar op. En altijd weer liep dat goed af. Dat het nu een keer mis gaat dat kon gewoon niet anders.


Moet trouwens wel zeggen dat ik de meeste van de vechters wel altijd erg sportief over vind komen, na de wedstrijd.
Maar het is toch een extreme vechtsport....
 
Ben weinig thuis in vechtsporten, deze foto's doen mij wel terugdenken aan de blessure die Luc Nilis opliep in Engeland en dat is niet meer goed gekomen. Mogelijk dat je bij deze sport e.e.a. anders belast, maar volgens mij blijft t sowieso een zwakke plek.
Het stukje net onder je knie is keihard. Daarmee block je die low kicks. Als je vól trapt, met je scheenbeen en je wordt goed geblockt, dan breekt je been onherroepelijk. Deze blessure komt overigens vaker voor. Gelukkig niet heel vaak, maar het is wel een redelijk 'zwak' bot dat op een ontzettend hard stuk terecht komt.

UFC is echt een hele harde vorm van vechtsport. Ik heb verschillende partijen gekeken, en vond het altijd maar vreemd dat er relatief weinig zware blessures uit naar voren kwamen. Die mannen geven mekaar knietjes, ellebogen en noem de rest van het "vieze" vechten maar op. En altijd weer liep dat goed af. Dat het nu een keer mis gaat dat kon gewoon niet anders.


Moet trouwens wel zeggen dat ik de meeste van de vechters wel altijd erg sportief over vind komen, na de wedstrijd.
Maar het is toch een extreme vechtsport....
Voor het echt 'vieze' vechten, moet je de eerste UFC's een downloaden. Toen mocht echt alles nog zo'n beetje. (Alles wat met slaan en schoppen te maken had. Ogen uitpulken en bijten mocht toen ook niet, uiteraard) Ik heb een partij gewonnen zien worden door een kerel die de ander herhaaldelijk vol in het kruis sloeg. Net zolang tot die ander opgaf. Het afkloppen heb je namelijk zelf in de hand, dat maakt deze sport relatief veilig. Het ziet er allemaal gruwelijk uit, voor sommige mensen, maar het is een veel veiliger sport dan boksen, bijvoorbeeld. Het is eerder pijnlijk, dan gevaarlijk.

Voor wat het sportieve aspect betreft, is je constatering juist. Ze 'hypen' een gevecht door smack talk (Chael Sonnen is een soort blanke Mohammed Ali, wat dat betreft. :clap:) maar 99% van de atleten zien het echt als een competitie. Het is werk en ze willen graag heel goed zijn in hun werk. Daarvoor beleggen ze trainingskampen, waardoor ze soms wel 3 maanden van huis zijn en maken ze verschillende offers die wij niet eens zouden overwegen. Dat weten ze van elkaar en dat respecteren ze van elkaar. En zo hoort het ook. Ik vind het prachtig dat er bij deze sport meer heren rondlopen dan in welke willekeurige voetbalcompetitie (van oudsher toch een elitesport) dan ook.
 
Binnenkort Overeem vs. Mir. Ben benieuwd, ik denk dat het exit-Overeem is als hij verliest. Zal hij voor een groot deel aan zijn eigen 'arrogante' opstelling te danken hebben, met als dieptepunten zijn steroïden-gebruik (publiek geheim?) en zijn afgang tegen Big Foot.

Maar goed, laat ik niet te ver vooruitlopen op de zaken. Ook Mir heeft z'n ups en downs gehad. Zal mij benieuwen!
 
Binnenkort Overeem vs. Mir. Ben benieuwd, ik denk dat het exit-Overeem is als hij verliest. Zal hij voor een groot deel aan zijn eigen 'arrogante' opstelling te danken hebben, met als dieptepunten zijn steroïden-gebruik (publiek geheim?) en zijn afgang tegen Big Foot.

Maar goed, laat ik niet te ver vooruitlopen op de zaken. Ook Mir heeft z'n ups en downs gehad. Zal mij benieuwen!
Ik was groot fan van Overeem, maar na zijn arrogante optredens is dat een heel stuk minder geworden. Ik gun hem zijn overwinning tegen Mir, maar ik heb ook ontzettend veel sympathie voor Mir. Dus als Mir wint, vind ik dat eigenlijk ook gewoon mooi...
Moeilijk. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan