UEFA Nations League

Houdoe!! Misschien eens de post van IPF lezen! Jij bent het prototype waar hij het over heeft. Samen met Bouma zijn de oogkleppen gigantisch.
want? Jij zegt dat Dumfries niks kan, ik overleg de cijfers. Zet dit voor de gein af tegen Frenkie, had dit ook kunnen doen tegenover jullie argentijn die 5 assists heeft. Ik zeg daarmee niks over de klasse van de twee spelers maar geef aan dat het 'hij kan er niks van' niet door cijfers ondersteunt wordt. Sterker nog, dat dit juist neigt naar oogkleppen.
 
Dus Tagliafico heeft meer assists en is dus belangrijker voor Ajax. Wat een kul!! En ja, ik vind dat Dumfries er in ieder geval in het Nederlands Elftal helemaal niets van kan. En daar doen een paar assists in de Eredivisie niets aan af. Ik vind assists overigens sowieso weinig zeggen, want je kunt ook 20 perfecte assists geven die allemaal op de lat gekopt worden. Dan komen ze nooit voor in de statistieken. Maar dat terzijde.
Die gevolgtrekking slaat helemaal nergens op en komt volledig op je eigen conto.
 
Dus Tagliafico heeft meer assists en is dus belangrijker voor Ajax. Wat een kul!! En ja, ik vind dat Dumfries er in ieder geval in het Nederlands Elftal helemaal niets van kan. En daar doen een paar assists in de Eredivisie niets aan af. Ik vind assists overigens sowieso weinig zeggen, want je kunt ook 20 perfecte assists geven die allemaal op de lat gekopt worden. Dan komen ze nooit voor in de statistieken. Maar dat terzijde.
Dumfries was heel erg slecht tegen Portugal, maar tegen Engeland vond ik dat zeker niet. De eindpass was matig, maar verdedigend stond hij zijn mannetje. Vooral die keer dan De Ligt gepoord werd en hij een mooie tackle op de bal maakte.
Sowieso vind ik Dumfries in Nederland niet slecht. Zijn debuut tegen Duitsland was hij ook sterk. Maar inderdaad, tegen Portugal was het verschrikkelijk.
 
Dumfries was heel erg slecht tegen Portugal, maar tegen Engeland vond ik dat zeker niet. De eindpass was matig, maar verdedigend stond hij zijn mannetje. Vooral die keer dan De Ligt gepoord werd en hij een mooie tackle op de bal maakte.
Sowieso vind ik Dumfries in Nederland niet slecht. Zijn debuut tegen Duitsland was hij ook sterk. Maar inderdaad, tegen Portugal was het verschrikkelijk.

Eens maar iedereen weet dat Denzel aanvallend op zijn sterkst is als hij in de diepte wordt aangespeeld.
Tegen Portugal was het constant in de voet en Denzel is niet van de verfijnde techniek.
Maar aanvallend te weinig gebracht ondanks de omstandigheden want dat mag geen excuus zijn.

Verdedigend vond ik Denzel eigenlijk helemaal niet zo slecht, maar dat is slechts mijn mening.
 
Dumfries speelde tegen Engeland gewoon 'n goede wedstrijd. Tegen Portugal niet. Hij kreeg de ruimte, deed er weinig goeds mee. Dat 'ie er helemaal niets van kan, is ook overdreven en onzin. Als je iedereen die tegen Portugal vaak de bal verloor voortaan geen bal meer moet geven, dan kun je 'm bijna alleen nog maar achterin kwijt eigenlijk en dan een beetje achterin gaan breien.

Heel erg veel rechtsbacks zijn er ook niet trouwens. Hateboer heb je nog en Tete, maar dan moet Tete wel gaan spelen. Janmaat lijkt me passé.
 
Spelers trainen met elkaar en hebben al vaker met elkaar gespeeld. De Jong weet heus wel dat het geen zin heeft om Dumfries aan te spelen. Die doet er toch niets mee. De Jong slaat ook Veltman over bij Ajax, dus dat zegt genoeg over zijn voetbalintelligentie. Ik weet niet hoe het zit maar het zou me niets verbazen dat Babel ook nooit door de Jong aangespeeld wordt.

Als je iemand niet aan speelt, kan die speler ook niks goed doen, want die krijgt geen bal.
Vroeger gebeurde dat ook in mijn team dat bepaalde spelers geen pass wilde geven aan bepaalde spelers. Dat kwam de wedstrijd nooit ten goede, en is niet goed voor het zelfvertouwen van de spelers die nooit de bal krijgen, en die spelers worden dan niet beter.

Wat er nog bijkomt, is dat op dit niveau elke speler wat met een bal kan. Dus ook de God Frenkie moet naar Dumfries passen.
 
Waar slaat dit nou weer op? IPF zegt eigenlijk exact hetzelfde als ik maar is geen Ajacied. Je kunt beter richting sommige medesupporters reageren waar objectiviteit nergens te vinden is.

Punt 1, als je zegt dat Frenkie de Jong goed of slecht is, is dat per definitie niet objectief, want het is mening.
Punt 2, IPF heeft de meeste like's op dit forum (objectief), en dat is naar mijn mening door het goede manier van discussiëren. (mening na aanleiding van een objectief cijfer). Mijn mening heeft niks te maken met dat IPF toevallig voor PSV is. Sterker nog, ik ben het niet altijd eens met IPF, maar hij is de beste in goed discussiëren.
 
Zijn alle buitenlandse analisten en media gek? Zijn alle Nederlandse analisten en media gek? Hoe kun je in godsnaam beweren dat De Jong tegen Engeland niet magistraal was? Want dat was hij overduidelijk wel.

https://www.nzz.ch/sport/die-niederlande-folgt-portugal-in-den-nations-league-final-ld.1487489

https://www.spiegel.de/sport/fussba...land-dank-individueller-fehler-a-1271276.html

https://www.standard.co.uk/sport/fo...ue-semi-final-2019-match-report-a4161581.html

https://www.morgenpost.de/sport/fus...gen-Ronaldo-Niederlande-schlaegt-England.html

Het zijn er maar een paar, maar nergens wordt de Jong "magistraal" genoemd. Beter gezegd, hij wordt helemaal niet genoemd.
 
De discussie mbt Dumfries is imo echt onzin.

Één vd weinige spelers van PSV die ik het afgelopen seizoen graag in de basis bij ons had gezien. Die zou bij mij zeker in de basis staan, zodat Nous op de plek van Lasse kan.

Heerlijk backje. Dat hij een mindere wedstrijd speelde tegen Engeland zegt me niet zo veel, aangezien één van de - imo - grootste talenten van het moment (Frenkie) er een wedstrijd later ook niet zo veel van bakte, terwijl Denzel juist weer prima speelde. Kan gebeuren, maar zijn talent niet willen of kunnen herkennen gaat nergens over.
 
Hulde voor deze enorm objectieve post. Met name het laatste gedeelte is iets met spijker en kop. Het probleem is dat bij sommige mensen hier de haat richting Ajax obsessieve proporties begint aan te nemen. Als mensen vinden dat de Jong tegen Engeland maar een middelmatige wedstrijd speelde kan ik maar tot 1 conclusie komen en dat is afgunst of jaloezie bij mensen die dat niet vonden.
Heb jij dan zo'n mooie pass map van De Jong tegen Engeland? Die tegen Portugal was niet bijzonder. Hij krijgt heel veel de bal, denkt na, draait, draait nog eens en speelt dan terug of breed. Weinig brille gezien in de wedstrijd tegen Portugal en volgens mij ook niet tegen Engeland.
Dat was ik, nog 1x, Dumfries is op zijn best als e de bal in de diepte krijgt, heeft ie niet gehad in de wedstrijd. Die had hij wel kunnen krijgen, maar die optie werd meerdere malen genegeerd. dan kan je komen met statistieken van achteraf, maar t gebeurde al vrij vlot in de wedstrijd dus dat is een kulargument.

Alsof een speler ook precies bijhoudt wie er balverlies leidt tijdens een wedstrijd...

Dan over slagen bij barca, zoals aangegeven hoop ik dat hij slaagt, de kans dat ie op de bank beland als hij 3x zo'n pot als tegen Portugal speelt is echter ook gewoon reeël, Barca zit net ff ruimer in de spelers dan een topclub in NL.
Ik zou als trainer er toch behoorlijk van balen als de door mij opgestelde spelers genegeerd worden door hun teamgenoten. Zou ik niet accepteren. We hebben het hier ook over het Nederlands Elftal, waar iedereen kan voetballen. Ik geloof ook trouwens niet dat De Jong Dumfries express negeerde. Hij zag het niet of vond het te ver weg. Hij is niet zo van de lange passes natuurlijk.
 
Jammer dat door het gedrag van een Ajacied op dit forum een pareltje als Frenkie hier door onze forummers zo wordt neergesabeld; een jongen van 21 jaar, met een magistraal overzicht, het hoofd altijd hoog op het veld, altijd op zoek naar een mooie oplossing en afhankelijk van de opdracht van de trainer zich zo nadrukkelijk manifesteren tussen de grote jongens in de CL en bij Oranje tegen Frankrijk, Duitsland en Engeland.. en boven alles een voorbeeldige prof, een vrolijke jongen, altijd zelfkritisch en realistisch. Een speler waarvan alle kranten in het buitenland zeggen dat het de toekomst van het NLse voetbal belichaamt, volgens Griezmann een van de beste spelers tegen wie hij ooit heeft gespeeld en de speler over wie de coach van Portugal zegt dat ie twee man op hem zette om het spel van Oranje te bederven... In plaats van blij te zijn dat we na jaren kommer en kwel nu zulke spelers hebben rondlopen, proberen mensen hier koste wat kost een mindere wedstrijd van hem onder het vergrootglas te zetten. Jammer dat men zich in die val laat lokken. Als hij een psv speler was geweest, dan had ik het nog willen zien met al die reacties waar ik als pure liefhebber niets van begrijp. Mensen lijken zelfs te hopen dat hij gaat falen bij Barca. Dat vind ik niet anders dan een trieste constatering.

Ik vind het niet zo vreemd.
De Jong wordt neergezet als "een speler van wereldklasse". Dan leggen we de lat dus hoog. Dan is het niet vreemd dat als hij het niet laat zien tegen bijvoorbeeld Portugal, dat benoemd wordt.
Dat doet niks af aan het feit dat er inderdaad de potentie is dat De Jong het bij Barcelona goed kan gaan doen en dat het een dragende speler voor het Nederlands elftal kan zijn. Maar dat wil ook weer niet zeggen dat hij altijd maar opgehemeld moet worden, zeker niet als hij loopt te klooien. Van De Jong mag gezien zijn kwaliteit juist iets verwacht worden. Je zou een speler als Dumfries ook meer geklooi moeten vergeven dan De Jong. Het plafond van Dumfries ligt nou eenmaal wat lager.
 
Jij vond Dumfries prima spelen tegen Portugal? Ik vond de Jong tegen Portugal niet best maar als Dumfries tegen Portugal prima was was de Jong ook tegen Portugal magistraal. En dat terwijl het 1 van zijn minste wedstrijden was.

Zou het eerder in het juiste perspectief plaatsen. Van Frenkie wordt bij Oranje andere dingen verwacht dan van Dumfries. Ik vin dat Dumfries in zijn taak en voor zijn doen een OK wedstrijd speelde, Frenkie niet. Frenkie heeft terecht inmiddels een andere status dan Denzel; dan is het toch niet vreemd als hij kritischer wordt benaderd?

Buiten dat vind ik Dumfries simpelweg een hele talentvolle rechtsback, waarvan ik verwacht dat hij over een aantal jaar bij tenminste een subtopper in de PL oid speelt. Die is nu toch al beter dan zo'n Trippier van Spurs?
 
Ik vind het niet zo vreemd.
De Jong wordt neergezet als "een speler van wereldklasse". Dan leggen we de lat dus hoog. Dan is het niet vreemd dat als hij het niet laat zien tegen bijvoorbeeld Portugal, dat benoemd wordt.
Dat doet niks af aan het feit dat er inderdaad de potentie is dat De Jong het bij Barcelona goed kan gaan doen en dat het een dragende speler voor het Nederlands elftal kan zijn. Maar dat wil ook weer niet zeggen dat hij altijd maar opgehemeld moet worden, zeker niet als hij loopt te klooien. Van De Jong mag gezien zijn kwaliteit juist iets verwacht worden. Je zou een speler als Dumfries ook meer geklooi moeten vergeven dan De Jong. Het plafond van Dumfries ligt nou eenmaal wat lager.

Haha, exact! Je was net iets eerder.
 
Kunnen we het Ajax is kudt en PSV is kudt en Ajax is kudter on nee topic ergens anders voeren dan hier? Zowel Ajax als PSV hebben op dit forum hun eigen klaagmuur.

Vind het ook oprecht jammer dat het toch weer een soort Ajax vs PSV discussie wordt wanneer het om het NL elftal gaat - dat zie je wel vaker en zeker niet alleen op dit forum.

Je zou toch hopen dat we met z'n allen gewoon voor NL kunnen zijn wanneer Oranje speelt en we dan - al is het voor even - allemaal één zijn op voetbalgebied. Ik heb zo hard gejuicht voor spelers zoals vNistelrooy, Robben, vBommel, maar ook vast wel eens voor Feyenoorders (Kuyt) en ik weet zeker een hoop Ajax supporters met mij. Overigens twijfel ik er niet aan dat dat andersom ook zo is, maar er zijn altijd wel mensen die doen alsof het Ajax-PSV was waar ze naar hebben zitten kijken ipv NL-Portugal. Van beide kanten overigens.
 
Vind het ook oprecht jammer dat het toch weer een soort Ajax vs PSV discussie wordt wanneer het om het NL elftal gaat - dat zie je wel vaker en zeker niet alleen op dit forum.

Je zou toch hopen dat we met z'n allen gewoon voor NL kunnen zijn wanneer Oranje speelt en we dan - al is het voor even - allemaal één zijn op voetbalgebied. Ik heb zo hard gejuicht voor spelers zoals vNistelrooy, Robben, vBommel, maar ook vast wel eens voor Feyenoorders (Kuyt) en ik weet zeker een hoop Ajax supporters met mij. Overigens twijfel ik er niet aan dat dat andersom ook zo is, maar er zijn altijd wel mensen die doen alsof het Ajax-PSV was waar ze naar hebben zitten kijken ipv NL-Portugal. Van beide kanten overigens.

Dat blijf je toch houden. Met het gevaar 'n calimero genoemd te worden, dan toch maar: media werkt er ook volop aan mee. Om de een of andere reden is Dumfries uitgekozen tot de pispaal van de Nations League. Terwijl Dumfries tegen Engeland bij de betere spelers van Oranje hoorde. Tegen Portugal speelde hij verdedigend een redelijke eerste helft, aanvallend was het beide helften drama tegen Portugal. Zoals heel wat spelers tegenvielen.

Als je dan ziet hoe De Ligt bv. wordt opgehemeld, terwijl hij zowel tegen Engeland als Portugal in negatieve zin betrokken was bij de tegengoals. Hadden er tegen Engeland ook 2 kunnen zijn. Ik vind De Ligt een prima verdediger, maar heeft zo nu en dan wel z'n cruciale foutjes. Dat moet er toch uit. Kan ook best, want hij is pas 19.

Het Nederlands elftal boeit me overigens oprecht vrij weinig. :)
 
Punt 1, als je zegt dat Frenkie de Jong goed of slecht is, is dat per definitie niet objectief, want het is mening.
Punt 2, IPF heeft de meeste like's op dit forum (objectief), en dat is naar mijn mening door het goede manier van discussiëren. (mening na aanleiding van een objectief cijfer). Mijn mening heeft niks te maken met dat IPF toevallig voor PSV is. Sterker nog, ik ben het niet altijd eens met IPF, maar hij is de beste in goed discussiëren.
Punt 2: IPF post ook het meeste en mengt zich in elke discussie :D. Je moet het aantal likes relateren aan het aantal posts, dan heb je een objectief beeld, kom je tot een heel andere conclusie :D.

Overigens ben ik het subjectief wel met je eens, dat IPF de beste is in goed discussieren:D
 
Ik vind Dumfries echt helemaal niets. Een wilde draver. Angelino daarentegen kan me wel zeer bekoren. Die zie ik veel eerder bij de Engelse subtop belanden eerlijk gezegd.
Angelino speelt niet in de Nations league ?
 
Ik snap alleen niet wat mensen niet aan de Nations League snappen, het is zo simpel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan