UEFA Nations League

Jammer dat door het gedrag van een Ajacied op dit forum een pareltje als Frenkie hier door onze forummers zo wordt neergesabeld; een jongen van 21 jaar, met een magistraal overzicht, het hoofd altijd hoog op het veld, altijd op zoek naar een mooie oplossing en afhankelijk van de opdracht van de trainer zich zo nadrukkelijk manifesteren tussen de grote jongens in de CL en bij Oranje tegen Frankrijk, Duitsland en Engeland.. en boven alles een voorbeeldige prof, een vrolijke jongen, altijd zelfkritisch en realistisch. Een speler waarvan alle kranten in het buitenland zeggen dat het de toekomst van het NLse voetbal belichaamt, volgens Griezmann een van de beste spelers tegen wie hij ooit heeft gespeeld en de speler over wie de coach van Portugal zegt dat ie twee man op hem zette om het spel van Oranje te bederven... In plaats van blij te zijn dat we na jaren kommer en kwel nu zulke spelers hebben rondlopen, proberen mensen hier koste wat kost een mindere wedstrijd van hem onder het vergrootglas te zetten. Jammer dat men zich in die val laat lokken. Als hij een psv speler was geweest, dan had ik het nog willen zien met al die reacties waar ik als pure liefhebber niets van begrijp. Mensen lijken zelfs te hopen dat hij gaat falen bij Barca. Dat vind ik niet anders dan een trieste constatering.
Ik probeer hem zeker ook niet neer te sabelen, en ik ben ook heel blij dat we eindelijk weer iemand (op die positie) hebben die de wereldtop kan halen. Ik erger me alleen aan het feit dat je niks negatiefs over hem mag zeggen, ook al speelt hij minder. Robben was de beste speler die ik in het Oranje heb zien lopen, maar die had ook wedstrijden dat het niks was. Zo ook RvP, zo ook Sneijder. Op het moment dat er kritiek geuit wordt, en als weerwoord is het meteen: "Ja maar zijn medespelers zijn ook wel heeeel slecht", dan word ik daar een beetje moedeloos van. Memphis speelt 10 wedstrijden goed en 1 slecht, en de wereld is te klein. Frenkie speelt 3 wedstrijden goed en 1 wedstrijd slecht, en het ligt aan Dumfries, Gini, De Roon, Blind, Koeman etc. Het heeft wat dat betreft ook niks met een afgunst voor Ajax te maken (ajacied1900 ), maar met de schijnbare immuniteit van hemzelf. Hij wordt daar zelf ook niet beter van. Want zoals ik al vaak heb gezegd: Het lijkt een hele rustige, verstandige jongen met een grote like-factor.

Ik ben ook heel blij dat hij naar Barca gaat. Laat hem ook hoger niveau doorgroeien tot een echte grote speler.
 
Hulde voor deze enorm objectieve post. Met name het laatste gedeelte is iets met spijker en kop. Het probleem is dat bij sommige mensen hier de haat richting Ajax obsessieve proporties begint aan te nemen. Als mensen vinden dat de Jong tegen Engeland maar een middelmatige wedstrijd speelde kan ik maar tot 1 conclusie komen en dat is afgunst of jaloezie bij mensen die dat niet vonden.

Zelfs Johan Cruijf speelde wel eens een slechte wedstrijd...
IPF heeft helemaal gelijk, het is een zeer goede speler, maar tegen Engeland was hij wat minder. Dat kan gebeuren, en dat is niet erg, want het blijft een hele goede voetballer.
 
Even voor alle duidelijkheid, ik heb het in ieder geval nooit over Memphis gehad.
Wat Dumfries betreft was er iemand die vond dat de Jong meer Dumfries had moeten aanspelen. Dat begrijp ik van De Jong heel erg goed dat hij dat niet doet en dat werd gisteren bevestigd met de statistieken van Dumfries. Nederlands Elftal onwaardig en dat geldt voor meerdere spelers in mijn optiek. Babel bijvoorbeeld kun je beter ook niet aanspelen. Is ook geheid balverlies, dus wat heeft het voor zin?
Dat was ik, nog 1x, Dumfries is op zijn best als e de bal in de diepte krijgt, heeft ie niet gehad in de wedstrijd. Die had hij wel kunnen krijgen, maar die optie werd meerdere malen genegeerd. dan kan je komen met statistieken van achteraf, maar t gebeurde al vrij vlot in de wedstrijd dus dat is een kulargument.

Alsof een speler ook precies bijhoudt wie er balverlies leidt tijdens een wedstrijd...

Dan over slagen bij barca, zoals aangegeven hoop ik dat hij slaagt, de kans dat ie op de bank beland als hij 3x zo'n pot als tegen Portugal speelt is echter ook gewoon reeël, Barca zit net ff ruimer in de spelers dan een topclub in NL.
 
Zelfs Johan Cruijf speelde wel eens een slechte wedstrijd...
IPF heeft helemaal gelijk, het is een zeer goede speler, maar tegen Engeland was hij wat minder. Dat kan gebeuren, en dat is niet erg, want het blijft een hele goede voetballer.

Sterker nog, Dennis Bergkamp, een van mijn favoriete spelers ooit, heeft amper een normale wedstrijd voor Oranje gespeeld. Het was vaak moeizaam en niet om aan te gluren. (en toen kwam er die goal tegen Argentinië, ik ben nog steeds schor).
 
Sterker nog, Dennis Bergkamp, een van mijn favoriete spelers ooit, heeft amper een normale wedstrijd voor Oranje gespeeld. Het was vaak moeizaam en niet om aan te gluren. (en toen kwam er die goal tegen Argentinië, ik ben nog steeds schor).
Jack ook vermoed ik :ROFL:. Overigens dat hebben wel meer aanvallers, lijken niet in de wedstrijd te zitten, t gros van de ballen springt weg, zijn telkens te laat.... en toch weten ze de wedstrijd te beslissen.
 
Spelers trainen met elkaar en hebben al vaker met elkaar gespeeld. De Jong weet heus wel dat het geen zin heeft om Dumfries aan te spelen. Die doet er toch niets mee. De Jong slaat ook Veltman over bij Ajax, dus dat zegt genoeg over zijn voetbalintelligentie. Ik weet niet hoe het zit maar het zou me niets verbazen dat Babel ook nooit door de Jong aangespeeld wordt.
Klopt, kan d'r geen kloot van joh, 6 assists dit seizoen bij PSV waardeloze speler je hebt helemaal gelijk.
 
Waar slaat dit nou weer op? IPF zegt eigenlijk exact hetzelfde als ik maar is geen Ajacied. Je kunt beter richting sommige medesupporters reageren waar objectiviteit nergens te vinden is.
Het is gewoon de suggestie dat je niet objectief bent als je niet blind meeloopt in de Frenkie-polonaise. Trek ik erg slecht. Lees mijn berichten na en je zult zien dat dit niets met jaloezie of een antipathie tegen Ajax te maken heeft. Maar dat kun jij je niet voorstellen en dat maakt je tot een typische Ajacied.
 
Even voor alle duidelijkheid, ik heb het in ieder geval nooit over Memphis gehad.
Wat Dumfries betreft was er iemand die vond dat de Jong meer Dumfries had moeten aanspelen. Dat begrijp ik van De Jong heel erg goed dat hij dat niet doet en dat werd gisteren bevestigd met de statistieken van Dumfries. Nederlands Elftal onwaardig en dat geldt voor meerdere spelers in mijn optiek. Babel bijvoorbeeld kun je beter ook niet aanspelen. Is ook geheid balverlies, dus wat heeft het voor zin?
Nee je bent ook niet de enige op wie ik reageer. Wel 1 van de mensen.
 
Poeh zeg, 6 assists. Ik sta versteld. In het Nederlands Elftal komt hij veel, heel veel tekort. Net als Babel overigens.
Jij was toch van de feiten? Jij brand nu een verdediger af die afgelopen seizoen 6 assist gaf. Frenkie de middenvelder heeft er 3 achter zijn naam heeft staan. (cijfers eredivisie)
Mij best joh. maar ga dan ook niet beweren dat jij meneertje objectiviteit bent.
 
Hahahahahaha De Jong heeft geimponeerd tegen clubs als Real Madrid, Juventus, Frankrijk, Duitsland en Engeland. Dumfries heeft 6 assists gegeven tegen????? Poeh poeh, schandalig dat de buitenlandse pers en analisten niet zo lyrisch zijn over Dumfries. Die heeft het veel beter gedaan dan De Jong. :ROFL::ROFL:
Weer om de feiten heenkletsen. Houdoe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan