UEFA Nations League

Dat klopt ook gewoon.
De playoffs van de A-poule (en ook die van B/C/D) zíjn zonder de landen die zich al hebben gekwalificeerd via de 'normale' kwalificatie (en aangezien (bijna) alle A-landen zich wel zullen plaatsen wordt het aangevuld met B-landen die geen groepshoofd zijn).

De vervolgronde van NL/Fra-Zwi-Eng-Por is geen playoff, maar gewoon de eindstrijd van het toernooi.
 
Laatst bewerkt:
En voor gevorderden:
Het wordt pas helemaal leuk als alle A-landen zich via de kwalificatie plaatsen (grote kans daarop). Dan bestaat de playoff van de A-poule uit mindere landen dan die van de B-poule en krijg je dus zoiets als dat een nummer 2 van de B-poule een makkelijkere playoff heeft als de nummer 1 (mochten ze zich beide niet via de kwalificatie plaatsen).
 
Zou Real nog altijd Martinez willen aanstellen omdat hij zo geweldig presteert met het spelersmateriaal dat hij heeft bij België?

Ik vind het overigens ondanks dat het moeilijk te doorgronden en daardoor nog onduidelijk is wel een verrijking, die Nations League. Het gaat veel meer ergens over dan in de eerste fase van normale kwalificaties, en we zijn van het grote aantal nutteloze oefenwedstrijden af. De belangstelling is misschien niet perse groter, maar zeker in Nederland significant anders. En dat in positieve zin. Als het aantal interlands onder de streep is toegenomen (check; weet iemand dit?) dan ben ik in ieder geval positief.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het raarste van de Nations league vind ik dat je nu een D-land op het EK krijgt. In dit geval (zoals het er nu naar uitziet) Georgië, Wit-Rusland, Kosovo of Macedonië. Landen die zich anders nooit zouden hebben geplaatst. Terwijl er veel andere landen zijn die beter presteren in de Nations league én straks in de kwalificatie ronde dan deze 4 landen. Dat is dus complete willekeur.
Het geeft ook een soort van competitie vervalsing op het EK, want het is wel een heel mooi cadeautje om dit land in je poule te krijgen.
Er gaan nu 24 landen meedoen aan het EK, dat zijn sowieso dus al een stuk of 4 D-landen. En het EK wordt in 12 landen gehouden. Waanzin!!
 
Er gaan nu 24 landen meedoen aan het EK, dat zijn sowieso dus al een stuk of 4 D-landen. En het EK wordt in 12 landen gehouden. Waanzin!!

Was ik helemaal vergeten, heel bijzondere aanpak inderdaad. Benieuwd of dat geen chaos in de logistiek gaat opleveren.
Dat was overigens toch dat toernooi waar de nieuwe Kuip klaar voor moest zijn? :unsure:
 
Was ik helemaal vergeten, heel bijzondere aanpak inderdaad. Benieuwd of dat geen chaos in de logistiek gaat opleveren.
Dat was overigens toch dat toernooi waar de nieuwe Kuip klaar voor moest zijn? :unsure:
De wedstrijd Wit-Rusland - Albanie moet toch geen probleem zijn? Die kan zelfs in het NAC stadion. :D
 
Ik blijf erbij. Heerlijk toernooi.
Genieten. 3 geweldige groepen gezien.
  • De groep van Engeland had met 1 wedstrijd te gaan nog 3 potentiële groepswinnaars, en gedurende de wedstrijd zijn die 3 ploegen ook virtueel groepswinnaar geweest.
  • België wint de eerste drie wedstrijden in de poule, en staat in de laatste wedstrijd met 0-2 voor, maar Zwitserland weet het met 5-2 toch nog goed te maken.
  • Nederland wint een groep met daarin de regerend wereldkampioen en vorige wereldkampioen doordat een verdediger in de laatste minuut met een volley scoort tegen de laatste-minuut-koningen.
Heerlijk. :cool:
 
Het raarste van de Nations league vind ik dat je nu een D-land op het EK krijgt. In dit geval (zoals het er nu naar uitziet) Georgië, Wit-Rusland, Kosovo of Macedonië. Landen die zich anders nooit zouden hebben geplaatst. Terwijl er veel andere landen zijn die beter presteren in de Nations league én straks in de kwalificatie ronde dan deze 4 landen. Dat is dus complete willekeur.
Het geeft ook een soort van competitie vervalsing op het EK, want het is wel een heel mooi cadeautje om dit land in je poule te krijgen.

Nou, Kosovo-Servië zou een heel leuk duel zijn op het EK...:rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan