UEFA Nations League

Deze snap ik niet.

Als Duitsland vanavond gewonnen had, hadden Duitsland en Frankrijk beiden 4 punten, en Nederland 3. Dan hadden we niet genoeg gehad aan een gelijkspel tegen Duitsland, want dan moeten we ook nog een punt tegen Frankrijk halen.

Lijkt me dus niet het minst gunstige resultaat.

Excuus, helemaal gelijk in inderdaad. (Maar was je wel met 2 gelijke spelen 1e in de poule geworden.)
 
16-11 Nederland - Frankrijk
19-11 Duitsland - Nederland

Frankrijk heeft aan een gelijkspel tegen Nederland genoeg voor de 1e plaats.
Als die wedstrijd gelijk eindigt mag Nederland zelfs met 2-0 of 3-1 (4-2 ... etc) verliezen van Duitsland om 2e te eindigen.
Nederland mag natuurlijk ook beide wedstrijden winnen. :D
 
Mag ik zeggen dat ik dit een ontzettend leuk "toernooi" vind? Leuke wedstrijden, hoge weerstand, er staat iets op het spel in plaats van weer nutteloze oefeninterlands tegen Slowakije en Finland. Je ziet ook dat het leeft onder de spelers.
 
Mag ik zeggen dat ik dit een ontzettend leuk "toernooi" vind? Leuke wedstrijden, hoge weerstand, er staat iets op het spel in plaats van weer nutteloze oefeninterlands tegen Slowakije en Finland. Je ziet ook dat het leeft onder de spelers.

Dat mag je zeggen.
 
Mag ik zeggen dat ik dit een ontzettend leuk "toernooi" vind? Leuke wedstrijden, hoge weerstand, er staat iets op het spel in plaats van weer nutteloze oefeninterlands tegen Slowakije en Finland. Je ziet ook dat het leeft onder de spelers.

Mee eens. Al zal het fanatisme ook het een en ander te maken hebben met het feit dat we sinds 2014 niet meer aan een eindtoernooi hebben meegedaan.
 
Zwitserland scoort 5-2 tegen België. Wat een afgang voor België. Zwitserland gaat als 1e in de groep eindigen en België wordt 2e.
2' 0-1
17' 0-2
26' 1-2
31' 2-2
44' 3-2
62' 4-2
84' 5-2
 
Zwitserland, Portugal, Engeland... Mocht je doorgaan dan is de kans om de Nations League te winnen vele malen groter dan de kans die je van te voren had om de poule te overleven.
 
Zwitserland, Engeland en Portugal gaan naar de halve finales. En daar komt Nederland bij als ze minimaal gelijkspelen tegen Duitsland. Als Nederland verliest gaat Frankrijk naar de halve finales.
 
Het raarste van de Nations league vind ik dat je nu een D-land op het EK krijgt. In dit geval (zoals het er nu naar uitziet) Georgië, Wit-Rusland, Kosovo of Macedonië. Landen die zich anders nooit zouden hebben geplaatst. Terwijl er veel andere landen zijn die beter presteren in de Nations league én straks in de kwalificatie ronde dan deze 4 landen. Dat is dus complete willekeur.
Het geeft ook een soort van competitie vervalsing op het EK, want het is wel een heel mooi cadeautje om dit land in je poule te krijgen.
 
Eens, maar het zal een voorwaarde zijn geweest voor het invoeren van de nations league. Een beetje als het ku(ns)tgras van de Eredivisie...
 
Het raarste van de Nations league vind ik dat je nu een D-land op het EK krijgt. In dit geval (zoals het er nu naar uitziet) Georgië, Wit-Rusland, Kosovo of Macedonië. Landen die zich anders nooit zouden hebben geplaatst. Terwijl er veel andere landen zijn die beter presteren in de Nations league én straks in de kwalificatie ronde dan deze 4 landen. Dat is dus complete willekeur.
Het geeft ook een soort van competitie vervalsing op het EK, want het is wel een heel mooi cadeautje om dit land in je poule te krijgen.
Dat is voor de ontwikkeling van het voetbal. Ik vind het niet erg. Het geeft die landen ook de kans om echt ergens voor te strijden. Het is slechts 1 land. Dan heb je inderdaad geluk, als je dat land in je poule treft.
 
De winnaar van de Nations League is overigens nog helemaal niet zeker van kwalificatie voor het EK. Die 4 extra plekken worden pas bij de play-offs (maart 2020) verdeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan