UEFA Nations League

Iemand nog een lijntje gezien? Was toch buitenspel?

Ik vond het ook wel aardig om naar te kijken. Ze missen alleen een spits.

Trouwens. Die Sierd de Vos blijft ook een irritante commentator. Hij ziet het vaak ook gewoon niet goed.
Van de still die ik op twitter voorbij zag komen had het (zonder lijntje) veel weg van buitenspel ja.

Uitleg is dat tussen het versturen en het aannemen van de pass een van de spelers van Spanje de bal heeft geraakt, nieuwe spelsituatie dus geen buitenspel...

 
Laatst bewerkt:
Van de still die ik op twitter voorbij zag komen had het (zonder lijntje) veel weg van buitenspel ja.

Uitleg is dat tussen het versturen en het aannemen van de pass een van de spelers van Spanje de bal heeft geraakt, nieuwe spelsituatie dus geen buitenspel...

Maar de steekbal was bedoeld voor diezelfde Mbappe die buitenspel stond. Aangeraakt of niet...die bal was bedoeld voor hem en hij stond op dat moment gewoon buitenspel. Gewoon weer een rukregel.
 
Maar de steekbal was bedoeld voor diezelfde Mbappe die buitenspel stond. Aangeraakt of niet...die bal was bedoeld voor hem en hij stond op dat moment gewoon buitenspel. Gewoon weer een rukregel.
Ja, ik begreep dat inmiddels ook. Rare regel. Je moet dus als verdediger vast weten dat de aanvaller zeker buitenspel staat, zodat je de bal kunt laten lopen. Belachelijk.
 
Vreemd, ik dacht altijd dat de verdediger hem bewust moest spelen voor dat het buitenspel wordt opgeheven.
Ze vinden nu blijkbaar dat wanneer je probeert de bal te onderscheppen en hem dan via je lichaam bij de buitenspel staande aanvaller aflevert dat dat dan bewust is. Onzin natuurlijk.
 
Het is wedstrijddag @ het PSV-forum:

Team 1: Mikasa (GK), Der Jauffe, Penalty
Team 2: Relix (GK), Ik, Bacchus

Onze strategie:

Bacchus blijft de hele tijd naast Mikasa slapen.

Dan hebben we twee bewegingen:

Beweging A: Richt de bal altijd met al onze kracht direct op Mikasa. Als het naar voren afbuigt, zal Bacchus er zijn om te scoren. Geen buitenspel, want de GK was de laatste die het aanraakte.

Beweging B: Kom dichtbij Der Jauffe of Penalty. Probeer dan de bal naar Bacchus (die alleen is in het tegenovergestelde gebied) te passen, op een manier dat de bal de Der Jauffe of Penalty-benen licht raakt. Want hé, dat is geen buitenspel.

FIFA *klap klap klap*

Google Translate
 
Los van buitenspel of niet was het best een leuke pot voetbal. Veel aanvallen over en weer. Althans, de 2e helft. De eerste heb ik niet gezien.
 
De "spelregels" m.b.t. buitenspel en hands zijn niet meer uit te leggen.
Willekeur en oneerlijkheid dat is het.
Voetbal is een van de oneerlijkste sporten ter wereld. Het is een jury sport.
 
Het is wedstrijddag @ het PSV-forum:

Team 1: Mikasa (GK), Der Jauffe, Penalty
Team 2: Relix (GK), Ik, Bacchus

Onze strategie:

Bacchus blijft de hele tijd naast Mikasa slapen.

Dan hebben we twee bewegingen:

Beweging A: Richt de bal altijd met al onze kracht direct op Mikasa. Als het naar voren afbuigt, zal Bacchus er zijn om te scoren. Geen buitenspel, want de GK was de laatste die het aanraakte.

Beweging B: Kom dichtbij Der Jauffe of Penalty. Probeer dan de bal naar Bacchus (die alleen is in het tegenovergestelde gebied) te passen, op een manier dat de bal de Der Jauffe of Penalty-benen licht raakt. Want hé, dat is geen buitenspel.

FIFA *klap klap klap*

Google Translate
Ik heb echt geen reet te doen in dit voorbeeld. ;)
 
De "spelregels" m.b.t. buitenspel en hands zijn niet meer uit te leggen.
Willekeur en oneerlijkheid dat is het.
Voetbal is een van de oneerlijkste sporten ter wereld. Het is een jury sport.
Zoals ik gisteren al schreef in het topic Herstructurering voetbal kan de buitenspelregel maar beter helemaal afgeschaft worden.
De uitleg van de huidige regel na de goal van Mbappé toont het fiasco van deze overbodige spelregel m.i. duidelijk aan.
 

Loting van de Nations League 2022​


Divisie A
Groep A1: Oostenrijk, Kroatië, Denemarken, Frankrijk
Groep A2: Tsjechië, Zwitserland, Portugal, Spanje
Groep A3: Hongarije, Engeland, Duitsland, Italië
Groep A4: Wales, Polen, Nederland, België

Divisie B
Groep B1: Armenië, Ierland, Schotland, Oekraïne
Groep B2: Albanië, Israël, Rusland, IJsland
Groep B3: Montenegro, Roemenië, Finland, Bosnië-Herzegovina
Groep B4: Slovenië, Servië, Noorwegen, Zweden

Divisie C*:
Groep C1: Faeröer, Litouwen, Luxemburg, Turkije
Groep C2: Cyprus/Estland, Kosovo, Griekenland, Noord-Ierland
Groep C3: Kazachstan/Moldavië, Azerbeidzjan, Wit-Rusland, Slowakije
Groep C4: Gibraltar, Georgië, Noord-Macedonië, Bulgarije

Divisie D*
Groep D1: Letland, Andorra, Kazachstan/Moldavië, Liechtenstein.
Groep D2: San Marino, Cyprus/Estland, Malta.

*De hekkensluiters van Divisie C spelen een play-out om te bepalen wie degradeert naar een lager niveau. Het gaat om Kazachstan, Cyprus, Estland en Moldavië.
 

Loting van de Nations League 2022​


Divisie A
Groep A1: Oostenrijk, Kroatië, Denemarken, Frankrijk
Groep A2: Tsjechië, Zwitserland, Portugal, Spanje
Groep A3: Hongarije, Engeland, Duitsland, Italië
Groep A4: Wales, Polen, Nederland, België

Divisie B
Groep B1: Armenië, Ierland, Schotland, Oekraïne
Groep B2: Albanië, Israël, Rusland, IJsland
Groep B3: Montenegro, Roemenië, Finland, Bosnië-Herzegovina
Groep B4: Slovenië, Servië, Noorwegen, Zweden

Divisie C*:
Groep C1: Faeröer, Litouwen, Luxemburg, Turkije
Groep C2: Cyprus/Estland, Kosovo, Griekenland, Noord-Ierland
Groep C3: Kazachstan/Moldavië, Azerbeidzjan, Wit-Rusland, Slowakije
Groep C4: Gibraltar, Georgië, Noord-Macedonië, Bulgarije

Divisie D*
Groep D1: Letland, Andorra, Kazachstan/Moldavië, Liechtenstein.
Groep D2: San Marino, Cyprus/Estland, Malta.

*De hekkensluiters van Divisie C spelen een play-out om te bepalen wie degradeert naar een lager niveau. Het gaat om Kazachstan, Cyprus, Estland en Moldavië.
Mooie loting. Ook weer eens tegen Belgie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan