UEFA Nations League

Nederland loot tegen Frankrijk en Duitsland. :ai:

Dat is heel gunstig voor Nederland. Dat betekent dat Nederland zo goed als verzekerd is voor play-offs, iets wat Nederland al twee eindrondes niet wist af te dwingen. Als Duitsland en Frankrijk zich rechtstreeks weten te kwalificeren dan krijgt Oranje de play-offs plek uit de poule.
 
Het was sowieso zwaar geworden. Alleen poule B ziet er wat makkelijker uit.

Mis ik iets? Poule D vind ik ook niet zo zwaar (Georgië, Letland, Kazachstan, Andorra, Wit-Rusland, Moldavië, Luxemburg, San Marino, Azerbeidzjan, Faeröer Eilanden, Malta, Kosovo,Macedonië, Armenië, Liechtenstein en Gibraltar) Zouden voor Nederland toch allemaal wel te doen moeten zijn. (Hoewel je het tegenwoordig niet weet)
 
Dat is heel gunstig voor Nederland. Dat betekent dat Nederland zo goed als verzekerd is voor play-offs, iets wat Nederland al twee eindrondes niet wist af te dwingen. Als Duitsland en Frankrijk zich rechtstreeks weten te kwalificeren dan krijgt Oranje de play-offs plek uit de poule.

Dat is waar!

Mis ik iets? Poule D vind ik ook niet zo zwaar (Georgië, Letland, Kazachstan, Andorra, Wit-Rusland, Moldavië, Luxemburg, San Marino, Azerbeidzjan, Faeröer Eilanden, Malta, Kosovo,Macedonië, Armenië, Liechtenstein en Gibraltar) Zouden voor Nederland toch allemaal wel te doen moeten zijn. (Hoewel je het tegenwoordig niet weet)

Dat is niveau D. Nederland zat op niveau A.
 
Wat is het toch met België en zo vaak een makkelijke loting? Nu ook weer daar waar veel toplanden tegen elkaar moeten spelen. Ook de kwalificatieronde voor het WK en de loting van het WK zelf pakt (e) voor hen heel gunstig uit.
 
Nu zie ik het. Er is geen poule B, maar je bedoelde dus poule A2.

En dan weet ik nog steeds niet wat die hele Nations League is.

Excuus voor de verwarring. Verder even googlen. Het is vervanger van vriendschappelijke wedstrijden en geeft bovendien tickets voor het EK, dacht ik.
 
Dat is heel gunstig voor Nederland. Dat betekent dat Nederland zo goed als verzekerd is voor play-offs, iets wat Nederland al twee eindrondes niet wist af te dwingen. Als Duitsland en Frankrijk zich rechtstreeks weten te kwalificeren dan krijgt Oranje de play-offs plek uit de poule.

Helaas niet waar. :shifty:
  • De vier groepswinnaars in divisie A spelen altijd in een oneven jaar om de titel, voor het eerst in 2019.
  • De vier groepswinnaars in de divisies B, C en D promoveren, terwijl de laagst geplaatste teams in elke groep in de divisies A, B en C zullen degraderen.
:unsure:De kans is zeer groot dat Nederland naar divisie B degradeert. :re:

Nederland speelt in september tot november zowel uit als thuis tegen Frankrijk en Duitsland. Het land dat als derde en laatste eindigt degradeert naar divisie B van de Nations League, die voor het eerst op het programma staat. In 2020 begint de tweede editie.

Alle groepswinnaars van de Nations League gaan door naar de eindronde in de zomer van 2019 en die bestaat per divisie (A, B C en D) uit twee halve finales, een finale en een troostfinale.

De vier winnaars plaatsen zich voor het EK 2020, dat in twaalf verschillende landen gespeeld wordt. Ook uit de relatief zwakke Divisie D zal dus in elk geval één land naar het EK gaan.
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet waar. :shifty:
  • De vier groepswinnaars in divisie A spelen altijd in een oneven jaar om de titel, voor het eerst in 2019.
  • De vier groepswinnaars in de divisies B, C en D promoveren, terwijl de laagst geplaatste teams in elke groep in de divisies A, B en C zullen degraderen.
:unsure:De kans is zeer groot dat Nederland naar divisie B degradeert. :re:

Nederland speelt in september tot november zowel uit als thuis tegen Frankrijk en Duitsland. Het land dat als derde en laatste eindigt degradeert naar divisie B van de Nations League, die voor het eerst op het programma staat. In 2020 begint de tweede editie.

Alle groepswinnaars van de Nations League gaan door naar de eindronde in de zomer van 2019 en die bestaat per divisie (A, B C en D) uit twee halve finales, een finale en een troostfinale.

De vier winnaars plaatsen zich voor het EK 2020, dat in twaalf verschillende landen gespeeld wordt. Ook uit de relatief zwakke Divisie D zal dus in elk geval één land naar het EK gaan.

Pik ben er van overtuigd dat ik dit begrijpen kan. Maar ik wil het niet, ik wil het gewoon niet!
 
Pik ben er van overtuigd dat ik dit begrijpen kan. Maar ik wil het niet, ik wil het gewoon niet!

OK ... Nederland wint met dikke cijfers van Frankrijk en maakt Duitsland helemaal in en gaat vervolgens de halve finale en de finale winnen en wordt de 1e winnaar van de Nations League.
:bounce: :D ;)
 
Helaas niet waar. :shifty:
  • De vier groepswinnaars in divisie A spelen altijd in een oneven jaar om de titel, voor het eerst in 2019.
  • De vier groepswinnaars in de divisies B, C en D promoveren, terwijl de laagst geplaatste teams in elke groep in de divisies A, B en C zullen degraderen.
:unsure:De kans is zeer groot dat Nederland naar divisie B degradeert. :re:

Nederland speelt in september tot november zowel uit als thuis tegen Frankrijk en Duitsland. Het land dat als derde en laatste eindigt degradeert naar divisie B van de Nations League, die voor het eerst op het programma staat. In 2020 begint de tweede editie.

Alle groepswinnaars van de Nations League gaan door naar de eindronde in de zomer van 2019 en die bestaat per divisie (A, B C en D) uit twee halve finales, een finale en een troostfinale.

De vier winnaars plaatsen zich voor het EK 2020, dat in twaalf verschillende landen gespeeld wordt. Ook uit de relatief zwakke Divisie D zal dus in elk geval één land naar het EK gaan.

Dan heeft voetbalprimeur fake news geplaatst op hun website: [h=1]Oranje treft het zwaar in Nations League: met twee toplanden in A1[/h] woensdag 24 januari 2018 om 12:45



Nederland is in de Nations League ingedeeld in Groep 1 van Divisie A. Dat betekent dat Oranje tijdens het toernooi, dat oefeninterlands gaat vervangen, ingedeeld is bij Frankrijk en Duitsland.



De Nations League wordt van september 2018 tot en met november 2018 gespeeld, voor de start van de EK-kwalificatiereeks. Frankrijk kwam Nederland ook al tegen in de WK-kwalificatiereeks en bleek toen twee keer te sterk. Duitsland wist zich ook als groepshoofd voor het WK te kwalificeren. Groep 4 is ook een fraaie poule, met Spanje, Engeland en Kroatië. Portugal, Italië en Polen vormen Groep 3. België heeft het ogenschijnlijk makkelijk met Zwitserland en IJsland als tegenstanders.

Voordeel van de loting van Nederland is dat als Duitsland en Frankrijk zich voor het EK plaatsen, Nederland de play-offs mag spelen, ook als het geen EK-ticket weet te veroveren via de EK-kwalificatiereeks. Voor een uitgebreidere uitleg van de Nations League, zie hieronder.

De volledige loting:

Divisie A:
Groep 1: Nederland, Frankrijk, Duitsland
Groep 2: België, Zwitserland, IJsland
Groep 3: Portugal, Italië, Polen
Groep 4: Spanje, Engeland, Kroatië

Divisie B:
Groep 1: Tsjechië, Oekraïne, Slowakije
Groep 2: Turkije, Zweden, Rusland
Groep 3: Noord-Ierland, Bosnië-Herzegovina, Oostenrijk
Groep 4: Denemarken, Ierland, Wales

Divisie C:
Groep 1: Israël, Albanië, Schotland
Groep 2: Estland, Finland, Griekenland, Hongarije
Groep 3: Cyprus, Bulgarije, Noorwegen, Slovenië
Groep 4: Litouwen, Montenegro, Servië, Roemenië

Divisie D:
Groep 1: Andorra, Kazachstan, Letland, Georgië.
Groep 2: San Marino, Moldavië, Luxemburg, Wit-Rusland
Groep 3: Kosovo, Malta, Faeröer , Azerbeidzjan
Groep 4: Gibraltar, Liechtenstein, Armenië, Macedonië


Hoe werkt de Nations League?
Alle 55 nationale ploegen uit Europa nemen deel aan de Nations League. De teams worden opgedeeld in vier divisies: in divisie A zitten de beste ploegen en in divisie D de kleinere landen. In divisie A en B zullen vier groepen gemaakt worden van ieder drie teams. Divisie C kent één groep van drie landen en drie groepen van vier landen. Divisie D krijgt vier poules van vier teams.

De vier groepswinnaars van divisie A spelen in een finaleronde (halve finale, strijd om derde plaats, finale) om de eerste Nations League-titel. Deze competitie wordt in juni 2019 gespeeld. De groepswinnaars van alle andere divisie promoveren naar de volgende divisie. De hekkensluiters van iedere divisie behalve D degraderen.

In de Nations League zijn bovendien vier plaatsbewijzen voor het EK 2020 te veroveren. De vier tickets worden verdeeld in de play-offs die in maart 2020 gehouden worden. Landen die zich via de EK-kwalificatiereeks al gekwalificeerd hebben voor het eindtoernooi geven hun plekje voor de play-offs door aan het eerstvolgende land in dezelfde divisie dat zich nog niet gekwalificeerd heeft. De Nations League biedt dus een ontsnappingsroute.

In de play-offs komen de teams uit verschillende divisies elkaar niet tegen. Dat betekent dat er één EK-ticket is voor elke divisie. Ook de kleine ploegen in divisie D zullen dus onderling uitmaken wie er naar het EK mag. Datzelfde geldt voor A, B en C.
 
Dan heeft voetbalprimeur fake news geplaatst op hun website: [h=1]Oranje treft het zwaar in Nations League: met twee toplanden in A1[/h] woensdag 24 januari 2018 om 12:45

.....

In de play-offs komen de teams uit verschillende divisies elkaar niet tegen. Dat betekent dat er één EK-ticket is voor elke divisie. Ook de kleine ploegen in divisie D zullen dus onderling uitmaken wie er naar het EK mag. Datzelfde geldt voor A, B en C.

Maar er is dus als ik het goed begrijp voor divisie A B C en D allemaal 1 ticket voor het EK? Maar dan is Nederland toch alleen geplaatst als het de Nations League wint?
 
Maar er is dus als ik het goed begrijp voor divisie A B C en D allemaal 1 ticket voor het EK? Maar dan is Nederland toch alleen geplaatst als het de Nations League wint?

Als nummers 1 en 2 via normale kwalificatie zich plaatsten dan wordt ticket doorgegeven aan nummer 3.
 
In de categorie kent u hem nog?
Oleksander Zinchenko maakt voor Oekraïne tegen Tsjechië in de 93e minuut de winnende in divisie B.

Veder wint Wales met 4-1 van Ierland in divisie B.
 
Terug
Bovenaan Onderaan