UEFA Europa League Algemeen 2019/2020

PSVkanalles

Aanvoerder
De loting voor de Europa League zijn verricht!

AZ en FC Utrecht beginnen in de 2de voorronde, en moeten 3 voorrondes overleven om de groepsfase te halen.

AZ speelt tegen het Zweedse BK Häcken, dat op dit moment 5de staat in de Zweedse competitie.
FC Utrecht zal moeten gaan aantreden tegen de winnaar van de wedstrijd Akademija Pandev (vorig seizoen 3de in de Noord-Macedonische competitie) en HSK Zrinjski (vorig seizoen 2de in de Bosnische competitie). De wedstrijden vinden plaats op 25 juli en 1 augustus.

Feyenoord komt pas in actie in de 3de voorronde, en mocht PSV verliezen van FC Basel, dan komt het ook in die 3de voorronde terecht.

Jerommeke

Basisspeler
Ben benieuwd hoe Utrecht en AZ het gaan doen, ik denk en hoop dat ze vanavond zullen winnen. Hopelijk heb ik tijd om de wedstrijden te kijken, dan krijg ik gelijk een opfrissing wat zij deze transfermarkt gedaan hebben.

robpsv11

Grammatifaler
Ik zie AZ het wel weer voor elkaar krijgen om de hele wedstrijd te domineren, 10 open kansen te krijgen en uiteindelijk met 0-1 te verliezen.

Bas

Routinier
Dit moet toch wel een beetje het jaar van de Nederlandse clubs in Europa worden. Volgens mij zijn AZ en Utrecht er alleen maar sterker op geworden terwijl je normaal ziet dat de subtopclubs leeg gekocht worden. Alleen in Feyenoord heb ik weinig vertrouwen dit seizoen maar Utrecht en AZ moeten zeker Zrjinski en Hacken kunnen verslaan.

robpsv11

Grammatifaler
Dit moet toch wel een beetje het jaar van de Nederlandse clubs in Europa worden. Volgens mij zijn AZ en Utrecht er alleen maar sterker op geworden terwijl je normaal ziet dat de subtopclubs leeg gekocht worden. Alleen in Feyenoord heb ik weinig vertrouwen dit seizoen maar Utrecht en AZ moeten zeker Zrjinski en Hacken kunnen verslaan.
En of Utrecht sterker is geworden :rolleyes:

KevinNummer8

Routinier
Ik hoorde dat AZ tegen Häcken moet. Lijkt mij een lastigr tegenstander hoor. Verwacht dat AZ de boel weer flink onderschat en er in Zweden uit vliegt als ze het vandaag niet beslissen.

KevinNummer8

Routinier
BOOOOM 1-1 Utrecht
Harde volley van Kerk. Hopelijk geeft dit Utrecht het vertrouwen wat ze nodig hebben, want hun tegenstander is toch enkele keren gevaarlijk dichtbij de 0-2 gekomen.

KevinNummer8

Routinier
Venema mist een gigantische kans op de 2-1. Onbeschrijfelijk...

Enkele minuten later gooit een supporter een biertje tegen de bal, vlak voordat de keeper deze op wilde rapen. Gevolg, Utrecht nogmaals bijna bij de 2-1 door de 12e man :oops:.

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
FC Utrecht ... Het is allemaal net niet. Utrecht had dik moeten winnen.

FC Utrecht - Zrinjski 1-1

55% Balbezit 45%
26 Doelpogingen 6
13 Schoten op doel 4
11 Schoten naast doel 2
2 Geblockte schoten 0

KevinNummer8

Routinier
Wat een bloedstollende, zenuwslopende wedstrijd. Heel jammer dat het bij 1-1 blijft, voor de punten en voor de uitgangspositie. Utrecht had het thuis kunnen en moeten beslissen.

Jerommeke

Basisspeler
Zo zonde voor Utrecht dit, ze hadden ook verdiend om te winnen. Zrinjski was ergens de tweede wedstrijd al gestopt met voetballen.

KevinNummer8

Routinier
Häcken met de eerste kans van de wedstrijd. Een grote ook. Corner die er bijna in een keer in gaat, maar de spits van AZ haalt de bal van de lijn.

Bovenaan Onderaan