UEFA Conference League 25/26

Beker belangrijker dan Europa kennelijk na Ajax,Feyenoord is het nu Az die met een B team de punten verspelen. Stop maar direct met competitie wedstrijden te verplaatsen voor deze drie clubs die er met de pet na gooien.
Wel frappant ja, juist de clubs die wedstrijden lieten verzetten omdat Europa belangrijk was lieten het lopen, met name AZ en Feyenoord, hoewel AZ dit pas nu deed, minder schandelijk dan Feyenoord

NEC bekerwinst aub, Twente plek 2, Utrecht EL en Heerenveen playoff winst.
Deze clubs zullen iig alles geven.

Dat i.t.t. ajax, feyenoord en az. Die verdienen geen tickets, gezien hoe ze er met de pet naar hebben gegooid in de Europese competities...

Ik vind het eigenlijk wel begrijpelijk. De eerste wedstrijd verloren ze met 3-0 kansloos.
Ik zie liever ook Europa succes maar dat was hier maar een kleine kans. Met hun 6de plek hebben ze de beker hard nodig.

Ik vind het eigenlijk wel begrijpelijk. De eerste wedstrijd verloren ze met 3-0 kansloos.
Ik zie liever ook Europa succes maar dat was hier maar een kleine kans. Met hun 6de plek hebben ze de beker hard nodig.
Ik begrijp het ook wel, maar ik vind dat ze er gewoon alsnog vol voor moeten gaan. Hiervoor ben je toch profvoetballer geworden? Lekker veel topduels spelen.

En over 3 jaar balen als we geen coëfficiënten meer hebben en alleen nummer 1 t/m 3 nog maar Europees speelt.

Tja, AEK ging ook 3-0 onderuit bij Rayo Vallecano. Die kwamen ook met 3-0 voor in de thuiswedstrijd. Ok, uiteindelijk krijgen ze er nog 1 binnen waardoor ze er alsnog uit liggen. Eigenlijk vind ik dat je er gewoon voor moet gaan. Zoals al eerder aangegeven hierboven, je kan halve finale halen.

Ja, dit jaar was t gewoon slecht daar, of was die 1e wedstrijd niet ook een Belftal?
Ik denk het niet. Was tegen Inter waar je van kan verliezen natuurlijk, en met spelers als Klaassen, Taylor, Weghorst, Itakura, Godts, Baas. Niet per se allemaal goede spelers, maar wel de max van wat ze hadden.

Ik begrijp het ook wel, maar ik vind dat ze er gewoon alsnog vol voor moeten gaan. Hiervoor ben je toch profvoetballer geworden? Lekker veel topduels spelen.
Als voetballer zou ik balen. Als coach zou ik het wel begrijpen.

Die beker en zekere Europese plek is ook wat waard.
En over 3 jaar balen als we geen coëfficiënten meer hebben en alleen nummer 1 t/m 3 nog maar Europees speelt.
Aan de andere kant. Denk ik dat AZ in Europa meer kans heeft punten te behalen dan (een aantal van) de teams die erboven staan (behalve PSV 😉). Dus in die zin, kan dit zelfs voor Europees voetbal goed zijn.

Ik vind dit een ander verhaal als ze uit gelijk hadden gespeeld, gewonnen of zelfs met maar 1 0 verloren. Dan zou ik het heel stom vinden. Maar in dit scenario snap ik het eigenlijk wel. Liever niet.

Terug
Bovenaan Onderaan