UEFA Coefficient (Country Coefficient)

Belgie heeft dus niet alleen ene sterk nationaal team, maar ook goeie clubteams.
Jawel, maar ook bij hen vervallen er de komende jaren weer veel punten.

Nederland is (dankzij de voorrondes) vooralsnog het beste land van dit Europese seizoen.
 
Ik vind het wel heerlijk dat landen als Portugal, Rusland, Oekraïne en Turkije een verval lijken te krijgen, al is het voor de eerste twee is het wellicht iets te vroeg om conclusies te trekken. Vooral de laatste twee zijn voor mij afgezakt naar een stel nietszeggende landen waarvan ik me afvraag waarom ze ruim 10 coëfficiënten boven Nederland staan/stonden. Ik geef zelf eigenlijk geen reet om de directe plaatsingen, maar geniet wel enorm van de vernedering die dit soort landen krijgen van een Nederlandse club :devilish:.
 
Ik vind het wel heerlijk dat landen als Portugal, Rusland, Oekraïne en Turkije een verval lijken te krijgen, al is het voor de eerste twee is het wellicht iets te vroeg om conclusies te trekken. Vooral de laatste twee zijn voor mij afgezakt naar een stel nietszeggende landen waarvan ik me afvraag waarom ze ruim 10 coëfficiënten boven Nederland staan/stonden. Ik geef zelf eigenlijk geen reet om de directe plaatsingen, maar geniet wel enorm van de vernedering die dit soort landen krijgen van een Nederlandse club :devilish:.
Portugal een verval? Volgens mij valt dat wel mee. Benfica in de CL zal het wel zwaar gaan krijgen en ik verwacht dat ze vierde worden, maar in de Europa League hebben ze met Porto, Sporting en Braga gewoon drie teams die ik in de volgende ronde verwacht.
 
Portugal een verval? Volgens mij valt dat wel mee. Benfica in de CL zal het wel zwaar gaan krijgen en ik verwacht dat ze vierde worden, maar in de Europa League hebben ze met Porto, Sporting en Braga gewoon drie teams die ik in de volgende ronde verwacht.
En ook het Portugese elftal heeft successen behaald, en nog veel jonge talentvolle jongens. Heeft ook altijd een positieve invloed op je nationale competitie.
 
Heb je in het Europees voetbal ook recessies? En is die van Nederland dan wellicht voorbij? Tijd voor krimp bij onze concurrenten!
 
Heb je in het Europees voetbal ook recessies? En is die van Nederland dan wellicht voorbij? Tijd voor krimp bij onze concurrenten!
Dan moeten we vanavond even afwachten. Als AZ en Feyenoord van Man U en Porto winnen dan kun je redelijk stellen dat het voorbij is. ;)
 
Dan moeten we vanavond even afwachten. Als AZ en Feyenoord van Man U en Porto winnen dan kun je redelijk stellen dat het voorbij is. ;)
Nou, dat lijkt me behoorlijk uitbetalen bij de bookies: winst van Feyenoord & AZ.
 
Portugal een verval? Volgens mij valt dat wel mee. Benfica in de CL zal het wel zwaar gaan krijgen en ik verwacht dat ze vierde worden, maar in de Europa League hebben ze met Porto, Sporting en Braga gewoon drie teams die ik in de volgende ronde verwacht.

Ik moet wel lachen, want als ik vanmiddag had gepost, dan zou ik hebben gezegd: "Klopt, dat verval van Portugal valt mee." De enige kanttekening is toch wel dat Portugal dit jaar 10,500 coëfficiënten gaat inleveren. In tegenstelling tot slechts 5,750 van Nederland. Dan is Benfica vorig jaar verslagen door Ajax. Vind dat je dat dan toch wel van een domper mag spreken als nummer 7 op de coëfficiëntenlijst. Dit jaar speelt Porto niet eens Champions League. En nu verliezen ze dus zelfs van Feyenoord.

Misschien dat je het niet eens bent met mijn relativeringen. Eerlijk is eerlijk, een paar zwaluwen maken nog geen zomer. Maar van de nummer 7 van de coëfficiëntenlijst verwacht je toch wel een groot klasseverschil met Nederland, voormalig nummer 11 of lager. Dat klasseverschil lijkt nu toch wel langzaam te verdwijnen. Wellicht kun je ook de andere kant op redeneren: Komt door de klasse van Nederland afgelopen jaar(en).
 
Dit jaar dus weer maar 6 clubcoëfficiënten gehaald. Na volgend jaar vervallen de 18 punten van 2015/16, dan kunnen we onze borst nat gaan maken voor de zware lotingen. :CHEER:
 
Terug
Bovenaan Onderaan