UEFA Coefficient (Country Coefficient)

Coëfficiëntendrama. Zo zou Michiel Abbink het noemen (Leuk account trouwens, voor degenen die hem niet kennen). Qua aantal behaalde punten en de voorsprong op Portugal valt het nog mee hoe groot drama het is, maar als dit de komende 2 seizoenen ook gebeurt waarin Nederland 6 clubs in Europa heeft (en de behaalde punten dus gedeeld door 6 worden), dan kom je direct in vrije val op de ranglijst.
Maar goed, het overzicht:

Duitsland (4e plek)

Actieve clubs over: Bayern, Dortmund, RB Leipzig (CL), Freiburg, Bayer Leverkusen (EL), Eintracht Frankfurt (EL); 7/7
Punten behaald dit seizoen: 13.642
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 21.019
Voorsprong op NL, volgend seizoen: 11.695

Van de Duitse CL ploegen overwinteren alle ploegen in de CL, behalve Union, zij werden 4e en zijn uitgeschakeld.

Bayer haalde als enige EL club 18 punten en is eerste geworden in haar poule.
Freiburg werd tweede in haar poule en speelt dus een tussenronde.

Eintracht Frankfurt werd tweede in haar ECL poule en speelt dus een tussenronde.

Nederland (6e plek)

Actieve clubs over: PSV (CL), Feyenoord (EL), Ajax (ECL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 8.600

PSV overwintert CL!
Feyenoord derde, en speelt in de tussenronde voor EL.

Ajax werd derde in de EL en speelt dus de tussenronde voor ECL.

AZ kon gisteren niet winnen tegen Legia, en werd derde in de ECL en is uitgeschakeld.

Frankrijk (6e plek)

Actieve clubs over: PSG (CL), Lens, Olympique Marseille, Toulouse, Stade Rennais (EL), Lille (ECL); 6/6
Punten behaald dit seizoen: 11.583
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 2.264
Achterstand op NL, volgend seizoen: 0.002 :fear:

PSG overwintert CL.
Lens gaat de tussenronde in voor EL.

Alle Franse EL clubs werden tweede, moeten dus allemaal de tussenronde spelen.

Lille is eerste geworden in haar ECL poule.

Portugal (7e plek)

Actieve clubs over: Porto (CL), Braga, Benfica, Sporting (EL); 4/6
Punten behaald dit seizoen: 7.833
Achterstand op NL, huidig seizoen: 6.751
Achterstand op NL, volgend seizoen: 7.651

Porto overwintert CL.
Benfica won spectaculair van Salzburg, waardoor ze in punten gelijkkwamen met Salzburg en door de goal in de 92e minuut ook nog in onderling resultaat gelijkkwamen, doelsaldo was ook gelijk dus moet er gekeken worden naar meeste goals. En dat is in voordeel van Benfica, hierdoor werd Benfica op het nippertje derde in hun poule.
Braga werd ook derde in haar poule.

Sporting werd tweede in haar EL poule en zal dus net als Benfica en Braga de tussenronde voor EL spelen.

België (8e plek)

Actieve clubs over: Union Sint-Gillis, Gent, Club Brugge (ECL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 8.000
Achterstand op NL, huidig seizoen: 13.900
Achterstand op NL, volgend seizoen: 12.100

Antwerp sloot af met een 3-2 winst op Barcelona. Europees is het met hun 4e plek afgelopen.

Union werd derde in haar EL poule en speelt de tussenronde voor ECL.

Club Brugge werd eerste in haar ECL poule en is direct door.
Gent werd tweede en moet de tussenronde spelen.
Genk werd derde en is dus uitgeschakeld.

Afsluitend​

Frankrijk heeft ons inmiddels ingehaald dit seizoen en voor volgend seizoen staan zij slechts 0.002 punten achter. Grootste probleem is ons eigen presteren, als je vanaf volgend seizoen 6 clubs in Europa hebt, en er overwinteren er maar 3 dan ga je af. Ik lees her en der dat het voor PSV niet meer uitmaakt, omdat we nu toch zeker zijn van CL groepsfase, maar als dit gebeurt dan staat Nederland in 2028 weer op dezelfde plek als 2018 (lees voor de gein de openingspost van dit topic).
En het wordt tijd dat AZ eens gaat investeren, zodat die in Europa ook eens ECHT mee kunnen doen.
 
Wel erbij zeggend: Portugal heeft in de 2 seizoenen die er komende 2 jaar uitgaan veel meer punten behaald dan Nederland, wat weer heel gunstig is.
Dat klopt! Dat zijn trouwens ook de seizoenen dat ze 5 clubs hadden. Wat zij vanaf komend seizoen ook weer hebben...
*onheilspellende muziek*
 
Dat klopt! Dat zijn trouwens ook de seizoenen dat ze 5 clubs hadden. Wat zij vanaf komend seizoen ook weer hebben...
*onheilspellende muziek*
Waarom hadden zij destijds 5 clubs? Wie stond er boven Portugal dan? Of zijn de regels daarna veranderd?
 
Frankrijk verliest sowieso 3 ploegen in europa. Rennes pakt nog wel punten door te winnen.
Toulouse speelt gelijk, maar ook er uit.
Lens verloren.

Marseille moet later nog.
 
Laatst bewerkt:
Frankrijk verliest sowieso 3 ploegen in europa. Rennes pakt nog wel punten door te winnen.
Toulouse speelt gelijk, maar ook er uit.
Lens verloren.

Marseille moet later nog.
Ik had liever Toulouse door dan Benfica.. Plek 5 is een utopie, plek 6 moeten we vasthouden. Braga is al door en Sporting Portugal staat op 3 - 1. Porto won gisteren van Arsenal.
Tis 'n slechte coëfficientronde zo, tenzij Feyenoord net zoveel geluk heeft als Ajax.

EDIT:
Pijlsnelventje wijst mij (onbedoeld :p) op een foutje. Ik dacht dat Braga door was, maar idd Qarabag is door ipv Braga.
 
En nog wat belangrijker (denk ik) Braga leek alsnog door te gaan in de EL maar krijgt in de verlenging tegen 10 man een goal tegen en ligt eruit.

Die 5e plek kunnen we tegen Frankrijk toch niet houden maar plek 6 houden is belangrijk.
 
Ik had liever Toulouse door dan Benfica.. Plek 5 is een utopie, plek 6 moeten we vasthouden. Braga is al door en Sporting Portugal staat op 3 - 1. Porto won gisteren van Arsenal.
Tis 'n slechte coëfficientronde zo, tenzij Feyenoord net zoveel geluk heeft als Ajax.
Braga is gelukkig vandaag tegen een zeperd aangelopen. Hadden een 4-2 nederlaag opgelopen thuis twee weken terug tegen Qarabag. Vandaag kwamen ze uit bij Qarabag tegen 10 man op 1-3 voor. In de verlenging ging het mis voor ze 2-3.
 
Ik had liever Toulouse door dan Benfica.. Plek 5 is een utopie, plek 6 moeten we vasthouden. Braga is al door en Sporting Portugal staat op 3 - 1. Porto won gisteren van Arsenal.
Tis 'n slechte coëfficientronde zo, tenzij Feyenoord net zoveel geluk heeft als Ajax.

EDIT:
Pijlsnelventje wijst mij (onbedoeld :p) op een foutje. Ik dacht dat Braga door was, maar idd Qarabag is door ipv Braga.

Hoezo utopie?
Zit toch heel dicht bij elkaar als ik laatste post Jerommeke zie?

Voorsprong op Portugal is aanzienlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan