UEFA Champions League 2021/22

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Ik vraag het toch aan jou? Jij zegt dat de CL de nationale competitie verpest, want CL deelnemers zijn niet in te halen door de niet CL-deelnemers. Ik vraag dus aan jou hoe dat dan met de niet bestaande top 4 in Duitsland en Frankrijk zit? Die vaardigen 4 clubs af in de CL, maar ze hebben geen top 4 in de competitie.
Ik heb je vraag hier al talloze keren beantwoord. Ook in Duitsland en Frankrijk weten de clubs vooraf wie er 8 of 9 keer in 10 jaar kampioen wordt.
Als jij dat geen bedorven competitie noemt hebben wij een andere mening over het begrip "competitie".
Wil jij nu mijn vraag beantwoorden waarom de rijke landen meer rechten hebben dan de arme kleintjes die geen rol meer mogen spelen in een competitie die
bestemd is/was voor Europese kampioenen?
En waarom de UEFA systemen bedenkt die de grote jongens steeds rijker maakt?
Vind jij dat leuk? Prima.
Mij interesseert die hele CL niets meer en ik kijk alleen nog als PSV meedoet. Maar zoals vaker gezegd; naar PSV blijf ik kijken al spelen ze
KKD of zelfs vijfde klasse amateurs.
Waar trouwens het veel leuker is voor de neutrale toeschouwer omdat daar nog niets of nauwelijks iets tevoren vaststaat.
Oftewel; het competitie element niet is verstoord door geld en macht.

Nep Scout

Routinier
Ik weet niet wat ik er van moet vinden eigenlijk. Sierd kan ik sowieso niet uitstaan, en dit is echt weer zo'n 'grap' die je niet walgelijk mag vinden. 'Het is maar een grap', 'deugmens' en 'je mag tegenwoordig niks meer zeggen' worden al naar m'n hoofd geslingerd, alleen mag ik dus zelf niks vinden.. Maar Quagmire is boos, dus dat waardeer ik wel. Alleen hiermee kies ik de kant van ajacieden als Mentos die de knipoogkroaat niet mogen en dit dus wel gepast vinden, en die kant kies ik liever niet. Maar aan de andere kant is Quagmire boos :love:

Mikasa

Internationale Legende
Frankrijk vaardigt toch maar 3 clubs in de CL af? Marseille en Lyon zitten in de EL en rennes bij Vitesse in de Confernce league
Ik twijfelde al, maar het maakt voor mijn verhaal niet uit. Dank voor je correctie.
Ik heb je vraag hier al talloze keren beantwoord. Ook in Duitsland en Frankrijk weten de clubs vooraf wie er 8 of 9 keer in 10 jaar kampioen wordt.
Als jij dat geen bedorven competitie noemt hebben wij een andere mening over het begrip "competitie".
Wil jij nu mijn vraag beantwoorden waarom de rijke landen meer rechten hebben dan de arme kleintjes die geen rol meer mogen spelen in een competitie die
bestemd is/was voor Europese kampioenen?
En waarom de UEFA systemen bedenkt die de grote jongens steeds rijker maakt?
Vind jij dat leuk? Prima.
Mij interesseert die hele CL niets meer en ik kijk alleen nog als PSV meedoet. Maar zoals vaker gezegd; naar PSV blijf ik kijken al spelen ze
KKD of zelfs vijfde klasse amateurs.
Waar trouwens het veel leuker is voor de neutrale toeschouwer omdat daar nog niets of nauwelijks iets tevoren vaststaat.
Oftewel; het competitie element niet is verstoord door geld en macht.
Je beantwoordt mijn vraag niet. Jij zegt dat CL gelden voor oneerlijk concurrentie zorgen. Waarom profiteren die andere 3 (dan wel 2) clubs in de Duitse en Franse competitie dan niet?
Ik hou van Siert, na Johan mijn andere held maar dit kan niet :mad:
Ik zag het bij het nieuwsjournaal op Kroatische tv, Sirt Vos beledigd Vida nohhh :mad:
Ik vind het ook wel gek als commentatoren spelers gaan beledigen.

Penalty

Internationale Legende
Ajax krijgt een Penalty na ingrijpen van de VAR.
Haller wordt op zijn enkel getrapt.

Haller schiet zelf en raak. Het is 1-0.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Ik snap niet dat als er geen bal in het spel is, je dan een penalty krijgt. Haller had de bal al weggetrapt en pas daarna komt die speler op zijn voet staan. Welke scoringsmogelijkheid wordt hem dan ontnomen op dat moment? Straks geven ze nog een penalty voor als twee speler elkaar raken in het strafschopgebied terwijl de bal op de andere helft van het veld is…

Penalty

Internationale Legende
Ik snap niet dat als er geen bal in het spel is, je dan een penalty krijgt. Haller had de bal al weggetrapt en pas daarna komt die speler op zijn voet staan. Welke scoringsmogelijkheid wordt hem dan ontnomen op dat moment? Straks geven ze nog een penalty voor als twee speler elkaar raken in het strafschopgebied terwijl de bal op de andere helft van het veld is…
Dat de regels bij het voetbal zo krom zijn is als een hoepel is alom bekend.
En dat er ook nog volledige willekeur is bij het toepassen ervan.
Bij een overtreding waarbij een Penalty gegeven wordt is niet relevant of er een scoringsmogelijkheid is.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Dat de regels bij het voetbal zo krom zijn is als een hoepel is alom bekend.
En dat er ook nog volledige willekeur is bij het toepassen ervan.
Bij een overtreding waarbij een Penalty gegeven wordt is niet relevant of er een scoringsmogelijkheid is.
Het gaat er mij om dat de bal al weg is.

Bovenaan Onderaan