UEFA Champions League 2021/22

Antenor

Invaller
Ajax heeft gisteren niet gewonnen voor de punten van Nederland. Ajax speelt maar voor één organisatie en dat is voor Ajax. Net zoals PSV vanavond puur voor zichzelf speelt. De punten zijn een bijkomend voordeel dat zeer welkom is. Ajax loopt erg uit als ik kijk naar hun financiële mogelijkheden gecombineerd met hoe dominant ze spelen in de CL, De enige valkuil die ik nu voor ze zie is dat ze de selectie teveel bij elkaar houden. Daardoor krijgen ze straks teveel spelers die het net niet meer kunnen belopen en motivatie-problemen tegen de makkelijke tegenstanders (zie de verliespunten in de competitie).

Ajax is niet meer in te halen, zeker niet zonder CL. Als PSV dat consequent kan halen kunnen ze de bijbehorende selectie samenstellen. Tot die tijd hebben we het voordeel dat PSV de meeste potten óók met gemak zou moeten kunnen winnen en Ajax óók zijn slippertjes heeft.
Eens met je drie openingszinnen. Vandaar dat ik reageer op mooie praatjes alsof de Eredivisie er mee gebaat zou zijn.
Je opmerking "Ajax is niet meer in te halen" klopt ook. Ik zou wel eens rekensommetjes willen zien van mensen die dat ontkennen.
Volgens Mentos heeft Ajax nu al 228 miljoen op de bankrekening. Volgens VI komt daar dit seizoen tot nu toe 71 miljoen bij.
Hoeveel begrotingen van Eredivisie clubs moeten we samen optellen om aan het totaal getal van 300 miljoen te komen?
En bij je "Tot die tijd" luidt de vraag; is dat 2040 of 2050? ;)

Mikasa; Die top4 in die landen heeft dankzij het CL geld, in jarenlange Dagobert Duck pakhuis hoeveelheden, de rest van Europa tot
kannonnenvoer gemaakt. Dus wat is je punt?

robpsv11

Grammatifaler
En die Can, wat een kneus is dat he. Zo dom, want Dortmund was toen aan het drukken toe hij rood kreeg.

Ik zou er ook goed de pest in hebben hoor. Die Sporting speler gaat door nadat de bal al weg is, uit frustratie "trapt" Can zich los en vervolgens gaat die jankbal al stervend naar de grond. Volgens mij hebben die gasten hun zenuwen op de verkeerde plek zitten, want hij greep naar zijn hoofd na een trapje op zijn enkel. Ben het wel beu dat die acteurs er altijd goed vanaf komen.

Mikasa

Internationale Legende
@Mikasa; Die top4 in die landen heeft dankzij het CL geld, in jarenlange Dagobert Duck pakhuis hoeveelheden, de rest van Europa tot
kannonnenvoer gemaakt. Dus wat is je punt?
Mijn punt is dat er in die toplanden helemaal geen vaste top 4 is. Hun hele competitie is sterker geworden.

Alleen in Duitsland en Frankrijk (en vooruit misschien ook wel Nederland), kun je vooraf de kampioen invullen. En dan was je vorig jaar in Frankrijk nog je geld kwijt geweest.

Mijn punt is dus dat Ajax de competitie niet stuk maakt, maar dat PSV en Feyenoord dit zelf gedaan hebben door slecht beleid.

J.B.

Aanvoerder
Mijn punt is dat er in die toplanden helemaal geen vaste top 4 is. Hun hele competitie is sterker geworden.

Alleen in Duitsland en Frankrijk (en vooruit misschien ook wel Nederland), kun je vooraf de kampioen invullen. En dan was je vorig jaar in Frankrijk nog je geld kwijt geweest.

Mijn punt is dus dat Ajax de competitie niet stuk maakt, maar dat PSV en Feyenoord dit zelf gedaan hebben door slecht beleid.
ach, en de strijd om plek 2 kan ook best spannend zijn..

Antenor

Invaller

In Duitsland , Frankrijk en Nederland springt er 1 club uit boven de rest. Drie competities die een lachertje zijn geworden omdat
een titel bij voorbaat is uitgesloten voor de meeste deelnemers.
En clubs in die toplanden hebben de CL niet sterker maar de Europa Cup toernooien kapot gemaakt.
Kijk eens hoe het een paar kampioenen als Besiktas of Malmo vergaan is.
En dat zijn ntabene een paar kampioenen die tenminste nog mee mochten doen. De rest is al blij gemaakt met de dooie mus van vier voorronden.

Slecht beleid zeg je? Volgens mij kun je met 100 miljoen meer goed beleid voeren dan met 1 of 2.

Antenor

Invaller
Maar met goed beleid kun je van die 1 of 2 miljoen wel 100 maken, net zoals Ajax dat heeft gedaan.
Prima.
Vreemd dat al die 53 clubs in de Bundesliga, La Ligue en de Eredivisie - buiten Bayern Munchen ,PSG, en Ajax - dat niet hebben gedaan.
Stuur jij even een 53 kopieén van jouw masterplan hoe dat moet?

-040-

Assistent Bondscoach
Maar met goed beleid kun je van die 1 of 2 miljoen wel 100 maken, net zoals Ajax dat heeft gedaan.
Is natuurlijk ook een beetje de waan van de dag. Een tijdje terug was PSV de voetbalhoofdstad die het allemaal veel beter deed dan de slangenkuil die ajax was. Maar met een Frenkie die voor ajax i.p.v. PSV koos en een de Ligt ligt ajax opeens 150 miljoen verder. (geholpen door een goede Europese campagne en ondersteunende media :maniac:)
Als PSV een Berghuis zou halen en wat ex-spelers van de coach is dat slecht scouten, bij ajax is dat nu opeens brilliant. Bij ajax zijn de missers "dat hoort er nu eenmaal bij", bij PSV zijn ze het resultaat van een slechte organisatie.
Maar wat gewoon een verschil maakt is het ongelofelijke verschil tussen CL-inkomsten en alle andere inkomsten tegenwoordig. De begroting van AZ is nagenoeg gelijk aan transfersom van Haller. :eek:

Mikasa

Internationale Legende
Prima.
Vreemd dat al die 53 clubs in de Bundesliga, La Ligue en de Eredivisie - buiten Bayern Munchen ,PSG, en Ajax - dat niet hebben gedaan.
En hoe zit dat dan met die andere 3 Duitse en Franse clubs, die elk jaar CL spelen, maar geen kampioen worden?

Mentos

Stomste niet-PSV'er 2020
Prima.
Je opmerkingen raken op, misschien even langs de kringloop?

Antenor

Invaller
En hoe zit dat dan met die andere 3 Duitse en Franse clubs, die elk jaar CL spelen, maar geen kampioen worden?
Dat moet je aan de UEFA vragen.
Waarom sommige rijke landen blijkbaar 3 of 4 "kampioenen" mogen leveren aan het kampioenenbal en arme kleintjes zoals wij maar 1 ? (Of straks ooit een jaartje misschien 2 )

Mikasa

Internationale Legende
Dat moet je aan de UEFA vragen.
Waarom sommige rijke landen blijkbaar 3 of 4 "kampioenen" mogen leveren aan het kampioenenbal en arme kleintjes zoals wij maar 1 ? (Of straks ooit een jaartje misschien 2 )
Ik vraag het toch aan jou? Jij zegt dat de CL de nationale competitie verpest, want CL deelnemers zijn niet in te halen door de niet CL-deelnemers. Ik vraag dus aan jou hoe dat dan met de niet bestaande top 4 in Duitsland en Frankrijk zit? Die vaardigen 4 clubs af in de CL, maar ze hebben geen top 4 in de competitie.

PSVNEC

Routinier
Ik vraag het toch aan jou? Jij zegt dat de CL de nationale competitie verpest, want CL deelnemers zijn niet in te halen door de niet CL-deelnemers. Ik vraag dus aan jou hoe dat dan met de niet bestaande top 4 in Duitsland en Frankrijk zit? Die vaardigen 4 clubs af in de CL, maar ze hebben geen top 4 in de competitie.
Frankrijk vaardigt toch maar 3 clubs in de CL af? Marseille en Lyon zitten in de EL en rennes bij Vitesse in de Confernce league

Bovenaan Onderaan