UEFA Champions League 2021/22

IPF

Winnaar 'Beste Post' & 'Meeste Voetbalkennis' 2020
Gefeliciteerd alle Ajacieden hier. Geweldig spel van Ajax en verdiend naar de volgende ronde ( ja ze moeten nog eentje winnen/gelijk spelen maar dat moet geen enkel probleem zijn).

Ozymandias

Basisspeler
Berghuis voor 5.5 miljoen…blijft gewoon extreem pijnlijk voor mij hoor 🥴

Sommige wilden het hier weer relativeren door te wijzen op zijn salaris etc (neem aan dat we na bekendmaking van het salaris van onze super spits sowieso dat argument even laten rusten)…

Maar dit is gewoon een schandalig koopje gebleken voor ajax…en nee ook ik had niet verwacht dat hij het ook op top nivo in zich had maar toch…ook voor de Eredivisie hadden wij die jongen gewoon binnen moeten hengelen!! 😞😫

twanvb

Invaller
We spelen nou eenmaal niet vanavond en vind dat vergelijken appels en peren.. wij moeten Europees ons niets aantrekken van ajax en donderdag laten zien dat de uitstekende seizoenstart geen toeval was. Zondag hebben we mbt ajax een testcase. En ik denk dat dat niveauverschil niet eens zo groot is..
Inderdaad, wij zijn al flink getest door - ik noem maar - go ahead eagles, dus op basis van deze uitstekende seizoenstart zal het verschil minimaal zijn.

Nep Scout

Routinier

Sommige wilden het hier weer relativeren door te wijzen op zijn salaris etc (neem aan dat we na bekendmaking van het salaris van onze super spits sowieso dat argument even laten rusten)…

Maar dit is gewoon een schandalig koopje gebleken voor ajax…en nee ook ik had niet verwacht dat hij het ook op top nivo in zich had maar toch…ook voor de Eredivisie hadden wij die jongen gewoon binnen moeten hengelen!! 😞😫
Maar had dat geholpen? Goeie speler hoor, maar kijk bijvoorbeeld naar een Haaland. Topspeler! Iedereen wilt hem! En heeft hij nu iets klaargespeeld? Kijk in wat voor team hij zit.. Hoe goed je ook bent, een team 'in je eentje' dragen is niet voor iedereen weggelegd. En vergeleken met Berghuis, is Haaland een engel (heb tenminste niks ergs meegekregen van hem..) Terwijl Haaland zich vast loopt te ergeren, krijg je er niks van mee. Als Berghuis in zijn schoenen stond, wat best mogelijk zou zijn als wij hem hadden binnengehaald, kan ik je garanderen dat hij uit frustratie weer dezelfde streken uit zou halen als bij Feyenoord.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Is op dit forum juist politiek correct om Ajax af te branden. Ik heb er geen problemen mee om de concurrent credits te geven daar waar ze die verdienen. Zij zorgen ervoor dat het aanzien van Nederland van beschamend naar hoog verandert en dankzij Ajax kan psv straks profiteren van een 2e CL ticket. Ik ben op de eerste plaats voetballiefhebber en daarna psv supporter. Zoals Ajax speelde in de CL en real en juve deklasseerde kan ik openlijk van genieten. Je zult van mij dan geen politiek correcte Ajax haten zien...
Je prijst IPFs post, maar hier staat ook dat het één, het ander niet perse is wat ik een logische gedachte gang vind, maar zelf zeg je dat het dan wél om politiek correct Ajax haten gaat? Lijkt mij dat dit dan even goed niet voor anderen hoeft te gelden toch?

Voor mij heeft het niet perse iets met politiek correct zijn te maken en is het toch meer een gevoelskwestie. De voetbal identiteit en voetbal filosofie is gewoon top maar wat de club soms uitdraagt kan ik niet altijd uitstaan. Misschien is het een beetje met de paplepel ingegoten, misschien Dacht ik dat ik vroeger veel andere kinderen van deze club tegenkwam die het er een beetje in wreven als het om Ajax ging.

Ik vind een beetje rivaliteit mooi, grapjes over en weer en noem maar op. Uiteindelijk hebben we het ook maar over een spel.
Ik zou er niet te veel achter zoeken maar ik vind ze dan irritant wanneer ze met leuzen als wij zijn Ajax wij zijn de beste komen, of het joden joden, wij van Ajax, Israëlische vlaggen, stropdassen met 1 er op komen. Alsof ze het voetbal en Bob Marley hebben uitgevonden terwijl hij voor het uitmelken geregeld in de Kuip werd gedraaid, en als Barcelona goed speelt dan gaat het toch weer over de invloed van Ajax. Niets persoonlijks naar supporters van deze club toe want sommigen zou ik oprecht wel de CL winst gunnen. Zo een jp de jager bijvoorbeeld. En dan vind ik het grapje ook toch weer mooi van hem als reactie op de Onana grap.
Maar dit gaat niet bij iedereen altijd even makkelijk op dit vlak, blijkbaar ben ik niet de enige die soms een bepaalde air ziet bij deze club en dat komt vast niet alleen omdat Ajax zo succesvol is.

Bovendien zie ik juist veel tolerantie en waardering voor Ajax op dit forum, dit zag ik op andere forums nooit zo geloof ik als het om grote voetbal concurrenten ging? Je ziet hier ook regelmatig posts van PSVers waarin men Ajax prijst, ze doen altijd alles goed qua marketing of transferbeleid waar het bij ons dan zo slecht zou zijn.

Ik heb een bepaald gevoel bij verschillende clubs, sommigen noemen het een bepaalde filosofie of identiteit van de club. De filosofie achter Feyenoord is voor mij bijvoorbeeld hard werken, geen praatjes maar dat zie je niet veel meer.
PSV staat bij mij voor bescheidenheid, gezelligheid en sportiviteit. En daar is ook kritiek op, men zegt dan dat het niet zoveel oplevert wat ook wel weer te begrijpen valt.
PSV zal ook niet door iedereen even veel waardering krijgen, wij zullen bijvoorbeeld weer als Calimeros gezien worden of als aanhangers van die gemeente club. En zo heeft Feyenoord ook weer wat.
Dus ja ik geniet er dan van als onze grote rivaal een keer de plank mis slaat. Dat zal andersom ook wel gebeuren.

Ozymandias

Basisspeler
Maar had dat geholpen? Goeie speler hoor, maar kijk bijvoorbeeld naar een Haaland. Topspeler! Iedereen wilt hem! En heeft hij nu iets klaargespeeld? Kijk in wat voor team hij zit.. Hoe goed je ook bent, een team 'in je eentje' dragen is niet voor iedereen weggelegd. En vergeleken met Berghuis, is Haaland een engel (heb tenminste niks ergs meegekregen van hem..) Terwijl Haaland zich vast loopt te ergeren, krijg je er niks van mee. Als Berghuis in zijn schoenen stond, wat best mogelijk zou zijn als wij hem hadden binnengehaald, kan ik je garanderen dat hij uit frustratie weer dezelfde streken uit zou halen als bij Feyenoord.
Dat je Haalands prestatie van vanavond koppelt aan mijn opmerking dat het belachelijk is dat ajax Berghuis voor 5.5 heeft kunnen halen is mij een raadsel…

Gewoon een koopje geweest voor ze en heel heel zonde dat wij niet hebben doorgepakt toen wij hem konden krijgen…was op alle posities voorin bruikbaar geweest, zelfs als valse spits als ik Zahavi zie bij ons…

En met een grillig talent als Noni ga je het niet redden als het echt om de knikkers gaat…of met een Gotze die niet meer op 100% kan gaan, etc etc. Berghuis is al zo volwassen, technisch zo vaardig, zo veel rendement…dat hij af en toe lastig was bij Fey zal allemaal wel, gaan we dat nu ook als reden aanhalen ??🤨

J.B.

Aanvoerder
Ozymandias Noni heeft er de potentiële kwaliteiten voor om echt buitencategorie te worden. Berghuis was 'm.i. overbodig geweest overigens, omdat we behalve de spits onze aanval op niveau hebben..

Ozymandias

Basisspeler
Ozymandias Noni heeft er de potentiële kwaliteiten voor om echt buitencategorie te worden. Berghuis was 'm.i. overbodig geweest overigens, omdat we behalve de spits onze aanval op niveau hebben..
Eens dat Noni intrinsiek een veel betere speler is hoor…veel meer talent, voor mij geen twijfel over mogelijk…

Maar alleen al als backup voor Gotze en Noni was hij echt een buitenkansje, ook voor ons😔

Kruspe

Administrator
Administrator

Objectief gezien heb je helemaal gelijk. 6 miljoen voor Berghuis is een schot in de roos gebleken.

Dat gezegd hebbende, en vergeef me mijn koppigheid, ben ik blij dat hij niet gekomen is. Met Zahavi hebben we al een persoon in het team die ik als PSV-supporter liever kwijt dan rijk ben, laat staan als die viezerik er nog naast zou staan. Dat is persoonlijk, en de mensen die mij voor gek willen verklaren omdat je als supporter juist de beste spelers zou moeten willen neem ik dat niet kwalijk. Maar juichen voor spelers als Weghorst, Berghuis, Zahavi... Het zou me heel zwaar vallen. En denk niet dat ik niet juich als Zahavi scoort, want ik juich altijd voor PSV, maar ik had liever een ander zien scoren terwijl hij op de bank wegkwijnt. Als we dan nog zo een speler er bij zouden hebben, had m'n liefde voor de club toch wel een deukje opgelopen.

Bovenaan Onderaan