UEFA Champions League 2020/21

Mikasa

Internationale Legende
Het probleem van ajax wordt bijna wekelijks besproken in sv. Ik vat het maar samen als kamikazevoetbal, waar de defensie de achilleshiel is. Omdat alles zo hoog staat.. De tactiek van de coach zou niet de mijne zijn in ieder geval. Er zit veel risico aan. Tegen VVV of Ado kan dat allemaal best, maar Twente heeft dan wel aanvallers die iets kunnen.. Ik vind het risicovol.
Uhm, speelt PSV tegenwoordig ook niet zo?

Teamspirit

International
Shakhtar pakt 8 punten tegen Inter en Real, maar gaat er wel twee keer kansloos (4-0 en 6-0) af tegen Monchengladbach

Zo zie ik shakhtar al jaren, doen het vaak goed tegen grote clubs maar slecht tegen de simpele clubs.

Brainz jammer dat de overwintering niet gehaald is, maar met de huidige selectie is het denk ik leuker om te spelen in de Europa leaque en er lekker ver in te komen. En eindelijk een andere club dan Feyenoord Van Hooijdonk die een beker haalt in Europa.

Brainz

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2020
Zo zie ik shakhtar al jaren, doen het vaak goed tegen grote clubs maar slecht tegen de simpele clubs.

Brainz jammer dat de overwintering niet gehaald is, maar met de huidige selectie is het denk ik leuker om te spelen in de Europa leaque en er lekker ver in te komen. En eindelijk een andere club dan Feyenoord Van Hooijdonk die een beker haalt in Europa.
Aardig van je, thx - ook al weet ik vrij zeker dat wij de EL-finale niet gaan halen. Laat staan winnen...

Blokkie97

Routinier
Het probleem van ajax wordt bijna wekelijks besproken in sv. Ik vat het maar samen als kamikazevoetbal, waar de defensie de achilleshiel is. Omdat alles zo hoog staat.. De tactiek van de coach zou niet de mijne zijn in ieder geval. Er zit veel risico aan. Tegen VVV of Ado kan dat allemaal best, maar Twente heeft dan wel aanvallers die iets kunnen.. Ik vind het risicovol.
In dat geval moeten we ook niet raar opkijken als het in Amsterdam een doelpuntrijk potje wordt aan beide kanten. Ik ga voor 4-5💪🏻

Mikasa

Internationale Legende
Nee toch? Normaal gesproken hebben we wel restverdediging en ook een ander systeem. Alleen zondag speelden we 4-3-3 met druk naar voren. Normaal gesproken niet toch?
Uhm, Schmidt speelt toch vollgasvoetbal met hoog druk zetten? Ik zie juist PSV kansen ontstaan, doordat de restverdediging niet op orde is.

J.B.

Routinier
Uhm, Schmidt speelt toch vollgasvoetbal met hoog druk zetten? Ik zie juist PSV kansen ontstaan, doordat de restverdediging niet op orde is.
Je hebt hoog druk zetten (wat wij doen) of met 11 man in de 16 van de tegenstander willen staan, wat Ajax doet. In SV is het zondag weer besproken. De achilleshiel van Ajax.. Alles zoveel mogelijk voor de bal houden zodat je bij een tegenstoot in een ondertalsituatie komt. Met het systeem van Ten Hag worden de ruimtes achterin bij Ajax enorm groot en zijn amper te belopen. Risicovol. En zeker als je daar de spelers niet voor hebt..

Mikasa

Internationale Legende
Je hebt hoog druk zetten (wat wij doen) of met 11 man in de 16 van de tegenstander willen staan, wat Ajax doet. In SV is het zondag weer besproken. De achilleshiel van Ajax.. Alles zoveel mogelijk voor de bal houden zodat je bij een tegenstoot in een ondertalsituatie komt. Met het systeem van Ten Hag worden de ruimtes achterin bij Ajax enorm groot en zijn amper te belopen. Risicovol. En zeker als je daar de spelers niet voor hebt..
Hmm nou, ik vraag me af of dat nu echt anders is dan bij PSV. Al vind ik dat PSV soms te weinig in de 16 staat, waardoor er geen gevaar is. En of Ten Hag ook graag iedereen in/nabij de 16 wil hebben.

Voor mijn gevoel blijven bij PSV Teze, Boscagli, Rosario/Sangaré achter. Van die laatste 2 in ieder geval 1. Bij Ajax zijn dit toch gewoon Schuurs, Blind en Klaasen/Gravenberch? Nu ik zit zo schrijf, zijn die Ajax middenvelders misschien net te aanvallend, ook in vergelijking met die van PSV.

Der Jaufe

Internationale Legende
Knap onhandig

Omwisselen lijkt mij ook niet logisch, neem aan dat Salzburg Leipzig dan niet terug mag.

Laatst bewerkt:

Penalty

Internationale Legende
Knap onhandig

Omwisselen lijkt mij ook niet logisch, neem aan dat Salzburg dan niet terug mag.
:unsure: Dan spelen ze toch gewoon via Microsoft Teams. ;)

images

Mikasa

Internationale Legende
Knap onhandig

Omwisselen lijkt mij ook niet logisch, neem aan dat Salzburg dan niet terug mag.
Wat heeft Salzburg er nu weer mee te maken? ;P

Misschien mogen ze wel in Salzburg spelen? Ik zie dat niet spelen een reglementaire 3-0 nederlaag is. Misschien kunnen ze dat uit nog goed maken?

Der Jaufe

Internationale Legende
Wat heeft Salzburg er nu weer mee te maken? ;P

Misschien mogen ze wel in Salzburg spelen? Ik zie dat niet spelen een reglementaire 3-0 nederlaag is. Misschien kunnen ze dat uit nog goed maken?
Misschien moet ik gewoon niet meer posten na 22u

Mikasa

Internationale Legende
Lekker potje Barca - PSG. 1-1 bij rust. Ik dacht eerst dat De Jong een schwalbe maakte bij de penalty, maar werd echt aangetikt. Ik zit ook een beetje naar Messi te kijken. Die zet echt geen stap te veel. Ergerlijk zeg.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Lekker potje Barca - PSG. 1-1 bij rust. Ik dacht eerst dat De Jong een schwalbe maakte bij de penalty, maar werd echt aangetikt. Ik zit ook een beetje naar Messi te kijken. Die zet echt geen stap te veel. Ergerlijk zeg.
Dat is al een aantal seizoenen zo volgens mij maar wel jammer ja, en het gekke is dat hij na een heel zwak begin alweer 15 doelpunten en 5 assist achter zijn naam heeft staan in 20 La Liga wedstrijden geloof ik.
Ook in het seizoen 19-20 deed hij dit al en waren dit zijn cijfers: 25, 22, 33 in dezelfde volgorde. In de Ch League 3, 4, 8. Copa del Rey 2, 1, 2. En de Supercool 1, 1.
Misschien afgekeken van Sjakie Swart die nog steeds aan walking football schijnt te doen.

Brainz

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2020
Ehh, wtf. Volgens mij is dit de eerste keer dat het me volledig is ontgaan dat er CL wedstrijden zijn vandaag. Effe inschakelen.

Mikasa

Internationale Legende
Ehh, wtf. Volgens mij is dit de eerste keer dat het me volledig is ontgaan dat er CL wedstrijden zijn vandaag. Effe inschakelen.
Arrogant hoor. Nu Ajax eruit ligt, is het niet meer interessant ;P

Mbappe is erg goed vandaag.

Commentator ook scherp. Jordi Alba heeft vaak overdreven last van de zwaartekracht. Over Busquets zei hij al iets soortgelijks. Mooi!

Bovenaan Onderaan