UEFA Champions League 2019/2020

PSVkanalles

Aanvoerder
Het seizoen is afgelopen, dus tijd om het vizier te richten op volgend seizoen.

PSV begint volgend seizoen met een wedstrijd in de 2de voorronde, maar tegen wie moet het dan spelen? Er zijn 2 tickets voor de groepsfase voor niet-kampioenen.
De zullen in de kwalificatie voor niet-kampioenen 10 of 11 clubs mee doen.
PSV begint in de 2de voorronde (voor niet kampioenen is dat de eerste ronde, waarom heet het dan de 2 voorronde? Omdat de kampioenen er nog een ronde ervoor spelen. Overigens de 2 voorronde is voor de kampioenen uit Kosovo, San Marino, Andorra en Gibraltar de 3de voorronde, mits ze die ronde halen natuurlijk. Als u dit niet meer begrijpt: Don't shoot the messanger!).

PSV moet 3 voorrondes overleven om de groepsfase Champions League te halen. Verliest PSV in de 2de voorronde, speelt het Europa league play-offs. Mocht PSV de 2 voorronde winnen, dan speelt het sowieso Europa League groepsfase.

PSV zal in deze 2de voorronde, gelet op de coëfficenten kunnen loten tegen:
Basaksehir (Erdoganrijk)
Viktoria Pilzen (Tsjechië)
Lask Linz (Het Rijk van het Oosten)

PSV ontloopt dus:
FC Basel (Zwitserland)
Olympiakos (bijna falliet land)

PSV hoort in dit geval bij de helft met meeste Coëfficenten.

Goed, mocht Chelsea de Europa League winnen, dan zijn Basaksehir en Lask Linz direct geplaatst voor de derde voorronde omdat Turkije en Oostenrijk 11 en 12 staan op de UEFA ranking. Dat zou betekenen dat PSV of FC Basel of Olympiakos kan loten. Dit omdat het samen met Plizen nu bij de helft met slechtste coëfficenten hoort.

De loting voor de 2de voorronde is op 18 juni. De heenwedstrijd is op 23 of 24 juli, de return is op 30 of 31 juli.

3de voorronde en 4de voorronde:
Dit is op dit moment te veel maar en als om er nu een goed beeld van te schetsen. Na de Europa League finale kan ik er meer over vertellen.
Wat ik wel kan vertellen is dat de volgende clubs mee zullen doen:
Porto (Ronaldoland)
Dinamo Kiev (Oekraïne)
OL. Lyon (Frankrijk)
Club Brugge (Zuid-Nederland)
Lokomotiev Moskou of Kuban Krasnodar (Rusland)

(Als Chelsea de EL finale wint, is OL. Lyon direct geplaatst voor de groepsfase van de Champions League.)

rico

Assistent Coach

PSV begint volgend seizoen met een wedstrijd in de 2de voorronde, maar tegen wie moet het dan spelen? Er zijn 2 tickets voor de groepsfase voor niet-kampioenen.
De zullen in de kwalificatie voor niet-kampioenen 10 of 11 clubs mee doen.
PSV begint in de 2de voorronde (voor niet kampioenen is dat de eerste ronde, waarom heet het dan de 2 voorronde? Omdat de kampioenen er nog een ronde ervoor spelen. Overigens de 2 voorronde is voor de kampioenen uit Kosovo, San Marino, Andorra en Gibraltar de 3de voorronde, mits ze die ronde halen natuurlijk. Als u dit niet meer begrijpt: Don't shoot the messanger!).

PSV moet 3 voorrondes overleven om de groepsfase Champions League te halen. Verliest PSV in de 2de voorronde, speelt het Europa league play-offs. Mocht PSV de 2 voorronde winnen, dan speelt het sowieso Europa League groepsfase.

PSV zal in deze 2de voorronde, gelet op de coëfficenten kunnen loten tegen:
Basaksehir (Erdoganrijk)
Viktoria Pilzen (Tsjechië)
Lask Linz (Het Rijk van het Oosten)

PSV ontloopt dus:
FC Basel (Zwitserland)
Olympiakos (bijna falliet land)

PSV hoort in dit geval bij de helft met meeste Coëfficenten.

Goed, mocht Chelsea de Europa League winnen, dan zijn Basaksehir en Lask Linz direct geplaatst voor de derde voorronde omdat Turkije en Oostenrijk 11 en 12 staan op de UEFA ranking. Dat zou betekenen dat PSV of FC Basel of Olympiakos kan loten. Dit omdat het samen met Plizen nu bij de helft met slechtste coëfficenten hoort.

De loting voor de 2de voorronde is op 18 juni. De heenwedstrijd is op 23 of 24 juli, de return is op 30 of 31 juli.

3de voorronde en 4de voorronde:
Dit is op dit moment te veel maar en als om er nu een goed beeld van te schetsen. Na de Europa League finale kan ik er meer over vertellen.
Wat ik wel kan vertellen is dat de volgende clubs mee zullen doen:
Porto (Ronaldoland)
Dinamo Kiev (Oekraïne)
OL. Lyon (Frankrijk)
Club Brugge (Zuid-Nederland)
Lokomotiev Moskou of Kuban Krasnodar (Rusland)

(Als Chelsea de EL finale wint, is OL. Lyon direct geplaatst voor de groepsfase van de Champions League.)
Kortom, het kan nog alle kanten uit :D

Dropshot

Basisspeler

Verliest PSV in de 2de voorronde, speelt het Europa league play-offs. Mocht PSV de 2 voorronde winnen, dan speelt het sowieso Europa League groepsfase.
Volgens mij is dit niet correct. Beide toernooien hebben 3 voorrondes waarna aansluitend nog een play-off is.

Dus mocht PSV van bv. Basel verliezen, dan spelen we geloof ik in 3e voorronde EL. Correct me if I'm wrong :)

PEEL

Basisspeler
Volgens mij klopt dat ja wat Dropshot zegt.

3e voorronde is PSV waarschijnlijk (of mss zelfs al zeker?) niet geplaatst. Dan ploegen als Lyon, Kiev en Porto als mogelijke tegenstanders. Dat wordt lastig zat allemaal.

PSVkanalles

Aanvoerder
Volgens mij is dit niet correct. Beide toernooien hebben 3 voorrondes waarna aansluitend nog een play-off is.

Dus mocht PSV van bv. Basel verliezen, dan spelen we geloof ik in 3e voorronde EL. Correct me if I'm wrong :)
Fout:
De kampioenen die in de 3de voorronde verliezen moeten nog een extra Europa League play-offs spelen. Echter de niet-kampioen die de 3de voorronde verliezen gaan wel rechtstreeks naar groepsfase Europa League.

KevinNummer8

Routinier
Klopt volgens mij niet hoor wat je zegt. Lijkt me ook heel vreemd. Dan heb je als niet kampioen een voordeel ten opzichte van de kampioen.
Wat-ie zegt was vorig jaar wel het geval. Zover ik weet zijn er geen wijzigingen in die regelgeving, dus zal het dit jaar wel hetzelfde zijn.

PSVkanalles

Aanvoerder
Het is in ieder geval heel onlogisch als het wel zo zou zijn. Dan ben je als nummer 2 zijnde verzekerd van Europa League terwijl je als kampioen zonder Europees voetbal kunt eindigen.
Was vorig jaar ook zo, en toen vond men dat ook onlogisch hier. Maar ja, volgens de UEFA is het logisch.

KevinNummer8

Routinier
Het is in ieder geval heel onlogisch als het wel zo zou zijn. Dan ben je als nummer 2 zijnde verzekerd van Europa League terwijl je als kampioen zonder Europees voetbal kunt eindigen.
Vanuit het perspectief van de UEFA is het logisch. Zij willen zoveel mogelijk landen van de top 10 coefficientenlijst in Europa zien. Met deze opzet gebeurt dat helaas wel...

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Ja, maar is en blijft Wikipedia, dus geen idee of het klopt.
Was vorig jaar ook zo, en toen vond men dat ook onlogisch hier. Maar ja, volgens de UEFA is het logisch.
De kampioenen horen in de Champions League en de rest in de Europa League.
De indeling Europacup 1, Europacup 2 (voor bekerwinnaars), Uefacup was wat eenvoudiger dan het gedrocht dat de UEFA gecreëerd heeft van voorrondes en uitzonderingen en clubs die niet tegen elkaar mogen loten.
,

Dropshot

Basisspeler
Fout:
De kampioenen die in de 3de voorronde verliezen moeten nog een extra Europa League play-offs spelen. Echter de niet-kampioen die de 3de voorronde verliezen gaan wel rechtstreeks naar groepsfase Europa League.
Nee hoor heb het even na gekeken en Sturm Graz bekeken.

Verloren van Ajax in de 2e voorronde van de CL.
Gingen daarna naar de 3e voorronde van de EL en verloren van Larnaca. Uitgeschakeld in Europa!
Vervolgens kwam Larnaca in de play-off voorbij het bekende Trencin :sneaky: in de poulefase.

Kortom zware dobber voor PSV en zorg dat de selectie tijdig op sterkte en in vorm is.

KevinNummer8

Routinier
Nee hoor heb het even na gekeken en Sturm Graz bekeken.

Verloren van Ajax in de 2e voorronde van de CL.
Gingen daarna naar de 3e voorronde van de EL en verloren van Larnaca. Uitgeschakeld in Europa!
Vervolgens kwam Larnaca in de play-off voorbij het bekende Trencin :sneaky: in de poulefase.

Kortom zware dobber voor PSV en zorg dat de selectie tijdig op sterkte en in vorm is.
What about die Belgische club?

Ik heb daar net naar gekeken. Wat betreft de 2e kwalificatieronde heb je gelijk, maar de verliezers van de 3e kwalificiatieronde gaan gelijk door naar de groepsfase.

Laatst bewerkt:

PSVkanalles

Aanvoerder
Hé dat is bijzonder en hoopgevend. Weet niet of dat nog zo is.
Dat is zo want PSVkanalles heeft dat gezegd. ;)
Ik heb uitvoerig onderzoek gedaan. Dit staat op de site van de UEFA:
All teams eliminated in the second qualifying round of the league path will be given a second chance to compete at European level by entering the third qualifying round of the UEFA Europa League league path. Teams eliminated in the league path third qualifying round and play-offs enter the UEFA Europa League group stage directly.
Dit gaat over vorig seizoen, maar de verandering zou voor 3 jaar gelden. Ik heb ook geen bericht gezien dat het daarna nog is verandert.
Dus ik denk dat het gewoon klopt.

PSVkanalles

Aanvoerder
Zou als belooft het volledige schema:
In de 2 voorronde doen 4 clubs mee

FC Basel - 54.500
Olympiakos Pireaus 44.000
PSV - 37.00
Viktoria Pilsen 33.000

PSV loot dus of FC Basel, of Olympiakos.

Op 18 juni wordt er geloot. De wedstrijden zijn 23 of 24 juli en op 30 of 31 juli.

Dan de derde voorronde, hiervoor wordt al geloot op 22 juli, dus voor dat de 2 voorronde is afgelopen. Dat betekent dat voor de loting 2 onbekende clubs in de bak met ballen worden gegooid. Die bal krijgt een coefficiënt van de club met het hoogste coefficiënt in de desbetreffende wedstrijd.

De clubs:
Porto 93.000
Dinamo Kiev 65.000
Basel of de tegenstander 54.500
Olympiakos Pireaus of de tegenstander 44.000

Club Brugge 39.500
Kuban Kransnoder 34.500
Başakşehir 10.500
LASK Linz 6.250

PSV kan als het in de ronde komt, alleen de onderste 4 loten. Dinamo Kiev kan geen Kuben Krasnodar loten, want Oekraïnse clubs kunnen geen Russische clubs loten. Dus de kans dat PSV Kuban loot is iets groter. De wedstrijden zijn 6-7 en 13 augustus.

De winnaars van de 3de voorronde spelen in een laatste play-off ronde voor een Champions League groepsfase ticket. De loting is hiervoor 5 augustus, dus weer voor de vorige ronde. PSV komt dan (als het deze ronde haalt) de winnaar van de wedstrijd van Porto of de winnaar van de wedstrijd van Dinamo tegen, omdat PSV dan sowieso bij de clubs met laagste coëfficenten hoort. Maar vanwege de Rusland-Oekraïne situatie: Mocht PSV gekoppeld zijn in de 3de voorronde aan Kuban Krasnoder, dan moet PSV sowieso tegen de winnaar van de wedstrijd van Porto. Loot PSV in de 3 voorronde niet tegen Kuban Krasnodar, speelt het sowieso tegen de winnaar vande wedstrijd van Dinamo Kiev. De wedstrijden zijn 20/21 en 27/28 augustus.

rico

Assistent Coach
Zou als belooft het volledige schema:
In de 2 voorronde doen 4 clubs mee

FC Basel - 54.500
Olympiakos Pireaus 44.000
PSV - 37.00
Viktoria Pilsen 33.000

PSV loot dus of FC Basel, of Olympiakos.

Op 18 juni wordt er geloot. De wedstrijden zijn 23 of 24 juli en op 30 of 31 juli.

Dan de derde voorronde, hiervoor wordt al geloot op 22 juli, dus voor dat de 2 voorronde is afgelopen. Dat betekent dat voor de loting 2 onbekende clubs in de bak met ballen worden gegooid. Die bal krijgt een coefficiënt van de club met het hoogste coefficiënt in de desbetreffende wedstrijd.

De clubs:
Porto 93.000
Dinamo Kiev 65.000
Basel of de tegenstander 54.500
Olympiakos Pireaus of de tegenstander 44.000

Club Brugge 39.500
Kuban Kransnoder 34.500
Başakşehir 10.500
LASK Linz 6.250

PSV kan als het in de ronde komt, alleen de onderste 4 loten. Dinamo Kiev kan geen Kuben Krasnodar loten, want Oekraïnse clubs kunnen geen Russische clubs loten. Dus de kans dat PSV Kuban loot is iets groter. De wedstrijden zijn 6-7 en 13 augustus.

De winnaars van de 3de voorronde spelen in een laatste play-off ronde voor een Champions League groepsfase ticket. De loting is hiervoor 5 augustus, dus weer voor de vorige ronde. PSV komt dan (als het deze ronde haalt) de winnaar van de wedstrijd van Porto of de winnaar van de wedstrijd van Dinamo tegen, omdat PSV dan sowieso bij de clubs met laagste coëfficenten hoort. Maar vanwege de Rusland-Oekraïne situatie: Mocht PSV gekoppeld zijn in de 3de voorronde aan Kuban Krasnoder, dan moet PSV sowieso tegen de winnaar van de wedstrijd van Porto. Loot PSV in de 3 voorronde niet tegen Kuban Krasnodar, speelt het sowieso tegen de winnaar vande wedstrijd van Dinamo Kiev. De wedstrijden zijn 20/21 en 27/28 augustus.
Kortom, de kans dat we ons voor de CL plaatsen is niet zo groot: Porto en Dinamo Kiev is vrij moeilijk, vooral als mPSV nog in de voorbereiding zit, met de nodige transferperikelen. Dat wordt dus waarschijnlijk EL :cry:

Bovenaan Onderaan