UEFA Champions League 2018/2019

KevinNummer8

Routinier
Off-topic, verheug me nu al op 2019/2020. Door de tweede plaats krijgen we een drie rondes voor de plaatsing van de Champions League. Maar er zitten wel een stel leuke potjes tussen, verwacht ik. Zwitserland, Oostenrijk, Portugal, Frankrijk of België. Als uitwedstrijd tijdens de zomervakantie zou me wel wat lijken. Ik droom nu al van Zwitserland of Oostenrijk :love:.

Dropshot

Basisspeler
Off-topic, verheug me nu al op 2019/2020. Door de tweede plaats krijgen we een drie rondes voor de plaatsing van de Champions League. Maar er zitten wel een stel leuke potjes tussen, verwacht ik. Zwitserland, Oostenrijk, Portugal, Frankrijk of België. Als uitwedstrijd tijdens de zomervakantie zou me wel wat lijken. Ik droom nu al van Zwitserland of Oostenrijk :love:.
Of misschien Luxemburg in de 2e voorronde :)
Hebben wij ook zo'n seizoen als Ajax dit jaar (a)

Ongezouten

Trainer Coach
[/sarcasme] vergeten zeker ;)

KevinNummer8

Routinier
[/sarcasme] vergeten zeker ;)
Nee hoor, lijkt me super tof om een vakantietje in Oostenrijk of Zwitserland te hebben met mijn vader. Zou tevens mijn eerste Europese wedstrijd zijn. Uitwedstrijden in de Champions League zijn verder bijna onmogelijk voor mij vanwege verplichte onderdelen binnen de studie. Tijd is een cruciale factor. Daarnaast speelt geld ook een (kleine) rol. Aangezien ik niet iedere uitwedstrijd kan gaan, wil ik wel een mooie vakantie met een daarbij memorabele wedstrijd. Een 4-0 tegen Barca, daar doe ik het dan helaas niet voor. Engelse clubs lijken me leuk, Duitse ook wel, maar daarbuiten twijfel ik of het inderdaad de tijd en het geld waard is.

PSVkanalles

Aanvoerder
Of misschien Luxemburg in de 2e voorronde :)
Hebben wij ook zo'n seizoen als Ajax dit jaar (a)
PSV kan in de 3 mogelijke voorrondes dat het speelt alleen ploegen uit; Tsjechië, Griekenland, Zwitserland, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Frankrijk, België en Oekraïne. Mocht Chelsea de EL finale winnen dan is de ploeg uit Frankrijk rechtstreeks geplaatst voor de groepsfase. PSV kan geen kampioenen loten in de voorrondes. Over de mogelijke tegenstanders later meer.

Der Jaufe

Bondscoach
PSV kan in de 3 mogelijke voorrondes dat het speelt alleen ploegen uit; Tsjechië, Griekenland, Zwitserland, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Frankrijk, België en Oekraïne. Mocht Chelsea de EL finale winnen dan is de ploeg uit Frankrijk rechtstreeks geplaatst voor de groepsfase. PSV kan geen kampioenen loten in de voorrondes. Over de mogelijke tegenstanders later meer.
Misschien alvast n topic CL 2019/2020 maken ;) begreep dat de bal eerder rolt dan dat mijn vakantoe begint

Be The Ball

Aanvoerder
Je bedoelt zo?

Tweede kwalificatieronde 18/19 juni 2019
23, 24 juli 2019
30, 31 juli 2019
Derde kwalificatieronde
22 juli 20196,
7 augustus 2019
13, 14 augustus 2019

Play-offs (vierde kwalificatieronde)
5 augustus 201920,
21 augustus 2019
27, 28 augustus 2019

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Je bedoelt zo?

Tweede kwalificatieronde 18/19 juni 2019
23, 24 juli 2019
30, 31 juli 2019
Derde kwalificatieronde
22 juli 20196,
7 augustus 2019
13, 14 augustus 2019

Play-offs (vierde kwalificatieronde)
5 augustus 201920,
21 augustus 2019
27, 28 augustus 2019
:unsure: Zal voetbal dan nog bestaan? Wie dan leeft dan, wie dan zorgt. ;)

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Jongens, onze mogelijke tegenstanders in de voorronde Champions League.
Basaksehir is keurig 2e geëindigd in de Turkse Superlig. Deze schat is het hoogst in samen met FC Basel. Ik denk dat we een goede kans maken, hoewel het moeilijk te zeggen is, omdat we nog niet eens weten wie er vertrekken en wie er blijven...o.O
Wat denken jullie?
https://www.psvinside.nl/fc-basel-olympiakos-linz-pilzen-of-basaksehir-tegenstander-psv-in-cl/
Tja, is de PSV situatie anders dan die bij de andere ploegen? Die gaan ook mutaties tegemoet zien.

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen

Ongezouten

Trainer Coach
Basaksehir is keurig 2e geëindigd in de Turkse Superlig. Deze schat is het hoogst in samen met FC Basel. Ik denk dat we een goede kans maken, hoewel het moeilijk te zeggen is, omdat we nog niet eens weten wie er vertrekken en wie er blijven...o.O
Wat denken jullie?
https://www.psvinside.nl/fc-basel-olympiakos-linz-pilzen-of-basaksehir-tegenstander-psv-in-cl/
Ik vind het nogal pittige tegenstanders zo voor een eerste voorronde; da's toch wel wat anders dan een Sturm Graz of Club Brugge, Linz Pilzen daargelaten, want daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar daar ligt dan ook weer de val, zo'n onbekende tegenstander die dan ineens een stuk taaier blijkt dan verwacht; onderschatting ligt dan op de loer.

PEEL

Basisspeler
Wat denken jullie?
Lastig te zeggen allemaal.

Geen idee welke 11 straks tegen welke 11 spelen. PSV kent ongetwijfeld 'n drukke transferzomer, maar dat zal voor 'n ploeg die verrassend (?) als 2e is geïndigd in Turkije niet anders zijn. Sommige clubs nooit zien spelen (stukje scorebordjournalistiek dus), andere clubs weleens zien spelen, maar vaak lastig in te schatten hoe dat dat te vergelijken is met PSV.

Qua coefficiënt is Istanbul BB ploeg vergelijkbaar met AZ blijkbaar. Ba, Clichy, Adebayor lopen er rond, dus geld zit er wel. Normaal gesproken schat ik PSV iets sterker in. In de zin van dat je van de 10 PO's tegen zo'n ploeg er 6 wint en 4 verliest.

Basel heeft 'n matig seizoen achter de rug, zowel in de competitie als Europees. Beste lijkt er 'n beetje af te zijn. Olympakios heeft het goed gedaan in de EL (Burnley, Ac Milan en Betis gepakt).

LASK Linz op ruime afstand van RS Salzburg, Europa nipt eraf tegen Besiktas. Plzen 3e in de CL poule, maar wel een relatief zwakke poule. Daarna eruit tegen Zagreb in de EL. Lijkt me minder dan PSV.

Persoonlijk lijkt Plzen me de beste loting en Olympiakos de lastigste. Maar allemaal moeilijk te zeggen. Geen makkies, maar als je er niet van wint, ook weinig in de CL te zoeken.

Metalium

International
Lastig te zeggen allemaal.

Geen idee welke 11 straks tegen welke 11 spelen. PSV kent ongetwijfeld 'n drukke transferzomer, maar dat zal voor 'n ploeg die verrassend (?) als 2e is geïndigd in Turkije niet anders zijn. Sommige clubs nooit zien spelen (stukje scorebordjournalistiek dus), andere clubs weleens zien spelen, maar vaak lastig in te schatten hoe dat dat te vergelijken is met PSV.

Qua coefficiënt is Istanbul BB ploeg vergelijkbaar met AZ blijkbaar. Ba, Clichy, Adebayor lopen er rond, dus geld zit er wel. Normaal gesproken schat ik PSV iets sterker in. In de zin van dat je van de 10 PO's tegen zo'n ploeg er 6 wint en 4 verliest.

Basel heeft 'n matig seizoen achter de rug, zowel in de competitie als Europees. Beste lijkt er 'n beetje af te zijn. Olympakios heeft het goed gedaan in de EL (Burnley, Ac Milan en Betis gepakt).

LASK Linz op ruime afstand van RS Salzburg, Europa nipt eraf tegen Besiktas. Plzen 3e in de CL poule, maar wel een relatief zwakke poule. Daarna eruit tegen Zagreb in de EL. Lijkt me minder dan PSV.

Persoonlijk lijkt Plzen me de beste loting en Olympiakos de lastigste. Maar allemaal moeilijk te zeggen. Geen makkies, maar als je er niet van wint, ook weinig in de CL te zoeken.
Bedankt voor deze post Peel. Je berichten tonen aan dat je verrekte goed op de hoogte bent van het reilen en zeilen in het voetballandschap...Ik ben dan ook zeer content dat je een nieuw Forummer bent. Ook voor PSV050, TwanVB, Bouma, mbb en Fonzerelli een pluim...:clap2:

Laatst bewerkt:

PSV033

Aanvoerder
Heb Olympiakos 2 jaar geleden zien voetballen in voorrondes CL tegen Partizan Belgrado.
Het enige indrukwekkende was het gezang van de harde kern. Wat er op het veld gebeurde was weinig verheffend.

Metalium

International
Hebben we überhaupt wel eens verloren van een Griekse tegenstander. De 3-0 thuis tegen AEK Athene staat me nog redelijk voor de geest.

Bovenaan Onderaan