Trent Sainsbury (V)

Heb even wat research gedaan (PEC-supporters, mensen die zijn optredens bij Australie goed hebben gevolgd) en kwam uit op het volgende:

Een slimme verdediger, snel/wendbaar, veel rust aan de bal waardoor hij weinig balverlies lijdt, laat zich niet snel gek laat maken en durft in te grijpen op cruciale momenten. Is daarnaast ook dodellijk in de lucht (bijnaam is niet voor niets Skippy). Had in zijn periode bij PEC last van een blessure waardoor hij de helft van de wedstrijden in actie kwam, maar in die wedstrijden wel positief opviel. Domme keuze om daarna naar China te gaan, maar dat is zoiets altijd. Ondanks dat opgeroepen voor het WK en alles gespeeld, was een van de uitblinkers (vooral tegen Frankrijk).

Het blijven uitspraken, maar het is toch even wat positiever dan hem negatief beoordelen op basis van het aantal wedstrijden dat hij heeft gespeeld :grin:. Mocht het zo'n speler zijn zoals hierboven beschreven dan is hij ook al beter dan Isimat, maar dat was hij bij het tweede woord al.
 
Waar ik mij de afgelopen 5 jaar steeds zorgen maakte om de achterhoede die stelselmatig verwaarloosd werd door Brands, maak ik mij nu ernstig zorgen om het middenveld. Hadden wij voorheen toppers op het middenveld met Guardado en Van Ginkel, nu hebben we alleen maar middelmaat of erger. Hendrikx is redelijk, maar geen topper. Ramselaar is matig. Rosario is nog niet geschikt om ons straks tegen sterke tegenstanders te helpen of in de CL te schitteren. De enige middenvelder die momenteel een voldoende scoort is Pereiro, maar dat zal lang niet elke wedstrijd het geval zijn, kijkend naar zijn verleden bij PSV ( geen constante lijn in zijn optreden). Als ik het zo bezie, dan gaan wij komend seizoen mis tasten bij alle prijzen, vanwege de matige kwaliteit van het huidige middenveld. In mijn ogen moet er niet slechts 1, maar moeten er zelfs 2 ervaren en goede middenvelders toegevoegd worden aan de huidige selectie. En de eerste moet al binnen een week vastgelegd worden ( Gutierrez ) en de tweede nog voor de deadline van 1 september a.s.
Helemaal mee eens, zeker als ze een grote vis als Guti niet gaan binnenhalen vanwege die paar miljoenen/tonnen. Zo hebben ze ook Frenkie de Jong niet binnengehaald. Je was nu spekkoper geweest gezien de bedragen die nu omtrent zijn persoontje de ether worden binnengeslingerd.
 
Heb even wat research gedaan (PEC-supporters, mensen die zijn optredens bij Australie goed hebben gevolgd) en kwam uit op het volgende:

Een slimme verdediger, snel/wendbaar, veel rust aan de bal waardoor hij weinig balverlies lijdt, laat zich niet snel gek laat maken en durft in te grijpen op cruciale momenten. Is daarnaast ook dodellijk in de lucht (bijnaam is niet voor niets Skippy). Had in zijn periode bij PEC last van een blessure waardoor hij de helft van de wedstrijden in actie kwam, maar in die wedstrijden wel positief opviel. Domme keuze om daarna naar China te gaan, maar dat is zoiets altijd. Ondanks dat opgeroepen voor het WK en alles gespeeld, was een van de uitblinkers (vooral tegen Frankrijk).

Het blijven uitspraken, maar het is toch even wat positiever dan hem negatief beoordelen op basis van het aantal wedstrijden dat hij heeft gespeeld :grin:. Mocht het zo'n speler zijn zoals hierboven beschreven dan is hij ook al beter dan Isimat, maar dat was hij bij het tweede woord al.

Ik wil niet de cynicus uithangen, en fijn dat je het hebt uitgezocht... Maar slimme, rustige verdedigers met kopkracht heb je ook bij de amateurs. Het verschil zit hem uiteindelijk in (handelings)snelheid en pure techniek aan de bal. Ik vind het moeilijk te geloven dat een speler zó laat dat nog ontwikkelt, en eerder was dat hoe dan ook opgevallen. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb, al is het alleen al omdat ik niet wil leven in een wereld waar 020 de komende 5 jaar kampioen wordt, en ik me dus vastgrijp aan elke strohalm.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Heb even wat research gedaan (PEC-supporters, mensen die zijn optredens bij Australie goed hebben gevolgd) en kwam uit op het volgende:

Een slimme verdediger, snel/wendbaar, veel rust aan de bal waardoor hij weinig balverlies lijdt, laat zich niet snel gek laat maken en durft in te grijpen op cruciale momenten. Is daarnaast ook dodellijk in de lucht (bijnaam is niet voor niets Skippy). Had in zijn periode bij PEC last van een blessure waardoor hij de helft van de wedstrijden in actie kwam, maar in die wedstrijden wel positief opviel. Domme keuze om daarna naar China te gaan, maar dat is zoiets altijd. Ondanks dat opgeroepen voor het WK en alles gespeeld, was een van de uitblinkers (vooral tegen Frankrijk).

Het blijven uitspraken, maar het is toch even wat positiever dan hem negatief beoordelen op basis van het aantal wedstrijden dat hij heeft gespeeld :grin:. Mocht het zo'n speler zijn zoals hierboven beschreven dan is hij ook al beter dan Isimat, maar dat was hij bij het tweede woord al.

Ik vond Isimat helemaal niet zo goed. Kreeg te makkelijk penalties tegen en soms erg knullig achterin. Hij was populair. Deed me een beetje denken aan Addo als cult held. Van wat ik van Australie heb gezien deed Sainsbury het een stuk beter.
 
Helemaal mee eens, zeker als ze een grote vis als Guti niet gaan binnenhalen vanwege die paar miljoenen/tonnen. Zo hebben ze ook Frenkie de Jong niet binnengehaald. Je was nu spekkoper geweest gezien de bedragen die nu omtrent zijn persoontje de ether worden binnengeslingerd.
Nee hoor maak je geen illusies: als Frenkie bij ons had gezeten dan had hij vorig jaar niet gespeeld bij PSV 1 en zelfs dan zou hij niet zoveel geld opbrengen na een halfjaar spelen in het Eerste.
 
Mij viel hij wel positief op al tijdens zijn PEC tijd, is in doorsnee een goede aankoop (kopsterk, redelijke lange trap, wint de meeste duelletjes) echter was hij bij Zwolle ook vaak een of twee keer per wedstrijd aan het dromen en zijn mannetje kwijt of volledig verkeerd dekkend bij een corner. Bij PSV moet je de concentratie op kunnen brengen om de volle 96 minuten (VAR=+6) geconcentreerd te blijven. Ik heb geen idee of ie dat aankan. Maar als wisselspeler of alternatief bij blessures/vormverlies/schorsingen van anderen is het geen rare keuze denk ik, zeker niet gezien er geen transfersom moest worden betaald om dat hij zelf zijn contract in China al had laten ontbinden.

Dat gezegd hebbende had ik eigenlijk eerder richting spelers zoals Reyes (Porto) gekeken, ook die is transfervrij, iets ouder, Mexicaans international en weet wat het is om Europese wedstrijden te spelen. (Waarbij op te merken; waarschijnlijk ook hogere salarisverwachtingen en niet voor niets transfervrij vertrokken).
 
Nee hoor maak je geen illusies: als Frenkie bij ons had gezeten dan had hij vorig jaar niet gespeeld bij PSV 1 en zelfs dan zou hij niet zoveel geld opbrengen na een halfjaar spelen in het Eerste.
Maar dan had Ajax hem niet kunnen verkopen ? Gewoon alle talenten kopen en in de kantine laten werken.
 
Maar dan had Ajax hem niet kunnen verkopen ? Gewoon alle talenten kopen en in de kantine laten werken.

Ik hoor t de chef bitterballen (die overigens nog zeer ontdaan is van t mislopen van zijn serveerschaal) al roepen.. "Kom op jongens, glazen halen! 't is hier geen speeltuin!"
 
Nou, meneer Sainsbury bewijst dat hij het PEC-niveau niet echt ontstegen is. We hebben blijkbaar niemand achter de hand die beter is, als Schwaab uitvalt? :cautious:
 
Ik vond hem niet slecht spelen, eigenlijk? Als we het spelers al gaan kwalijk nemen dat ze een geweldenaar als Icardi een keer uit het oog verliezen kunnen we wel iedereen wegsturen, dat gebeurde Viergever en Schwaab de eerste keer dat we tegen Inter speelden ook meerdere keren.
 
Ik vond hem niet slecht spelen, eigenlijk? Als we het spelers al gaan kwalijk nemen dat ze een geweldenaar als Icardi een keer uit het oog verliezen kunnen we wel iedereen wegsturen, dat gebeurde Viergever en Schwaab de eerste keer dat we tegen Inter speelden ook meerdere keren.
Inderdaad, had Schwaab het beter gedaan, dat is de vraag. En dan zeg ik nee, Schwaab raakt nl. ook wel eens zijn mannetje kwijt.
 
Als we het spelers al gaan kwalijk nemen dat ze een geweldenaar als Icardi een keer uit het oog verliezen kunnen we wel iedereen wegsturen
Dat is waar.

Neemt niet weg dat de eerste grote kans voor Inter door hem werd ingeluid (slechte pass, door het midden notabene!) en hij een paar minuten later bijna Zoet verraste en bijkans in eigen doel kopte. Ik vond hem erg slordig en chaotisch. Paniekerig? Guti speelde overigens ook niet geweldig, dus misschien ligt het ook wel aan wedstrijdritme i.c.m. het niveau van de tegenstander. Het is inderdaad geen VVV waar je tegen staat te ballen.
 
Ik vond hem niet slecht spelen, eigenlijk? Als we het spelers al gaan kwalijk nemen dat ze een geweldenaar als Icardi een keer uit het oog verliezen kunnen we wel iedereen wegsturen, dat gebeurde Viergever en Schwaab de eerste keer dat we tegen Inter speelden ook meerdere keren.

Maar bij het doelpunt had hij toch mee kunnen lopen in plaats van toekijken met de deer in headlights-look. In het algemeen vond ik hem matig positie kiezen en slordig aan de bal.
 
Ik vond hem niet slecht spelen, eigenlijk? Als we het spelers al gaan kwalijk nemen dat ze een geweldenaar als Icardi een keer uit het oog verliezen kunnen we wel iedereen wegsturen, dat gebeurde Viergever en Schwaab de eerste keer dat we tegen Inter speelden ook meerdere keren.
Hij was vanaf minuut 1 slecht, slecht in positie kiezen, slecht in passing, slecht in de lucht en veel te traag. Belachelijk laag niveau en slechts geschikt voor PEC en niet eens een AZ of zo. Nee ik heb het niet alleen over het doelpunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan