Uit een gesloten topic:
Dag allemaal,

Hier een topic van mij omtrent de gehele trainers staf. Het is niet alleen de bedoeling om makkelijk hier de trainer of staf zwart te maken maar opbouwende feedback te geven of om het over voetbaltechnisch/tactische zaken te hebben waar je absoluut niets van begrijpt.

Ik zal per post telkens iets aankaarten en als jullie dat ook doen dan ontstaat er een heldere indeling over wat beter kan.

- Bakkal wordt ondergewaardeerd !

- Spelers worden niet beter onder Steevens !

Kom maar op met de argumenten

Ik ben het helemaal met je eens. Spelers worden niet beter onder stevens. Kijk naar Lasovic, Mendez en Salcido. Spelers die voorgaande jaren (misschien op Lasovic na) allemaal top speelde en nu niet uit de verf lijken te komen. Hetzelfde geldt voor Bakkal, die wordt absoluut onder gewaardeerd.
 
Zaterdagavond viel ik van mijn stoel toen ik de startopstelling van PSV zag. Vier verdedigers en daarvoor een blok met Wuytens, Mendez en Simons.
Ik zei letterlijk: met zo'n opstelling sta je bij de rust met 0-2 achter...
Je schakelt jezelf aanvallend uit, want Lazovic is geisoleerd; er is geen dreiging vanaf rechts en het is erg moeilijk om Dszudszak te bereiken. Verdedigend schiet je jezelf ook in de voet, want met zoveel verdedigend ingestelde mensen ga je elkaar aan staan kijken: wie pakt wie? Bovendien maak je het de tegenstander makkelijk om op te bouwen.
Een onthutsend slechte tactiek! PSV-onwaardig. Ik geloof heilig in de goede wil van de spelers, maar het woirdt ze onmogelijk gemaakt om die inzet te tonen.

Verplaatst;)
 
Ik vind dat Huub Stevens de tijd moet krijgen tot de winterstop 2009. (Tenzij hij dit seizoen geen europees voetbal haalt)

Wel vraag ik me af wat de rollen van Jan Wouters en Dwight Lodeweges zijn. Toen Koeman coach was, had hij een assistent (Tonny Bruins Slot) die tactisch zeer goed onderlegt is en waardoor we o.a. thuis van Arsenal gewonnen hadden in de CL. (en daardoor de kwartfinale bereikt)

Het is uitzitten tot de winterstop en hopen op zo min mogelijk schade. (In de competitie nog 2 thuiswedstrijden en nog uit tegen het hopeloos uit vorm zijnde Vitesse) dus eigenlijk zouden dat 9 punten moeten zijn.
 
Ik vind dat Huub Stevens de tijd moet krijgen tot de winterstop 2009. (Tenzij hij dit seizoen geen europees voetbal haalt)

Bedoel je nu de winterstop van dit seizoen of van volgend seizoen? Als je het hebt over dit seizoen (over een paar weken dus) dan kan ik er mee leven. Dat hij moet vertrekken is mij duidelijk!
 
Achja Huub heeft meer tijd nodig denk ik, Derksen heeft ook gelijk, we missen nu idd Gomes en Farfan en de vervangers zijn niet zo goed als hun, en dus denk ik dat hij gewoon nog een beetje tijd nodig heeft

Schei toch uit! Hoezo is Isaksson niet zo goed als Gomes? Gomes wordt op dit moment alleen als persoon (leider) gemist, niet als keeper. Isaksson is zeker niet slecht.

Daarnaast missen we Farfan wel, maar ook hij had weinig uit kunnen richten met het huidige tactische beleid. Afgelopen zaterdag is het manco (leuke woordspeling ;) ) van Stevens duidelijk aan het licht gekomen.

Ik sluit me volledig aan bij het stuk van Van den Nieuwenhof in het ED. Klik.
 
Bedoel je nu de winterstop van dit seizoen of van volgend seizoen? Als je het hebt over dit seizoen (over een paar weken dus) dan kan ik er mee leven. Dat hij moet vertrekken is mij duidelijk!

Als je europees voetbal hebt gehaald of bent misgelopen, zit het seizoen erop. Dat zou impliceren dat hij doelt op de winterstop van volgend seizoen. Waar ik me overigens goed in kan vinden.
 
Ik bedoel Kerst 2009. PSV is met Stevens begonnen en het zou niet goed zijn om dat abrubt af te breken. Rutten begon ook dramatisch bij Twente en die heeft er wat moois van gemaakt en achtergelaten. Kijk naar Mario Been die zo goed als ontslagen was. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Ik zou het ook slecht voor de club vinden als hij nu weggaat. Datzelfde zou ik vinden voor Feyenoord als Verbeek weg zou gaan en voor Schalke als Rutten weg zou gaan.


Bedoel je nu de winterstop van dit seizoen of van volgend seizoen? Als je het hebt over dit seizoen (over een paar weken dus) dan kan ik er mee leven. Dat hij moet vertrekken is mij duidelijk!
 
Ik bedoel Kerst 2009. PSV is met Stevens begonnen en het zou niet goed zijn om dat abrubt af te breken. Rutten begon ook dramatisch bij Twente en die heeft er wat moois van gemaakt en achtergelaten. Kijk naar Mario Been die zo goed als ontslagen was. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Ik zou het ook slecht voor de club vinden als hij nu weggaat. Datzelfde zou ik vinden voor Feyenoord als Verbeek weg zou gaan en voor Schalke als Rutten weg zou gaan.

Prima, die vergelijkingen met andere clubs of trainers maar PSV is geen subtop en dit is een erg groot verschil. PSV MOET ieder jaar meedoen. Dit is bittere noodzaak in dit voetbalklimaat. Een tussenjaar kan niet en mag niet. Ajax doet nog enigszins mee door een beursgang in het verleden en een paar mooie transfers, maar kijk naar Feyenoord. Het is niets meer. Je raakt tegenwoordig snel in een vicieuze cirkel (geen kampioen, geen CL, geen inkomsten, geen aanzien, geen goede spelers enz. enz.) en je bent zomaar enkele jaren uit beeld.

Daarom mag een coach bij PSV ook niet "rustig" opbouwen. Hij moet gelijk presteren en gezien het spelersmateriaal zou dat ook moeten kunnen. Ik heb het hier niet over Europese top, maar over de Eredivisie en de UEFA-cup. Er moet dan ook ingegrepen worden voordat de kansen op resultaat nog meer slinken.

Ik ben het er dan ook niet eens met jullie mening (ook van Bacchus) dat Stevens de tijd moet krijgen tot de winterstop 2009. Ik hoop binnenkort mijn ongelijk toe te moeten geven. Laten we dat voorop stellen.

Overigens weer een reden dat Stevens niet op de juiste plek zit. Zie het artikel in het AD over de persconferentie. Klik.
 
Ik vind het hele geval Stevens toch wel erg pijnlijk worden hoor. Het slaat helemaal nergens meer op, ik merkte al op dat hij na en voor de wedstrijden altijd vaag antwoord. Maar dit slaat toch echt alles.. dat het niet goed gaat is een ding, maar je moet je toch wel een beetje volwassen kunnen gedragen en normaal wat vragen kunnen beantwoorden. Zo lastig lijkt me dat echt niet, hoe dom sommige vragen ook zijn. Die man lijkt echt helemaal de draad kwijt..
 
Ik zou het jammer vinden als Stevens nu in de winterstop ontslagen word omdat hij de juiste man voor PSV leek te zijn.

Een trainer verdiend ook de kans het wat langer te proberen.
Maar het valt mij op dat er geregeld negatief nieuws naar buiten komt, iets wat in het verleden zelden of nooit gebeurde.

Wie is daar schuldig aan?? Eerlijk gezegd denk ik Rekers maarja die steekt zijn kop nu in het zand.

Stevens moet blijven maar moet nu wel gaan presteren met ons team.
D.w.z. Beter voetbal, aanvallender, juiste keuzes maken(opstelling), spelers verbeteren etc.
 
Aangezien er geen topic voor Huub alleen is post ik dit maar hier:

Voorval maakt Stevens lid af bij CBV

Huub Stevens heeft zijn lidmaatschap van de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) opgezegd. Niet exact duidelijk is waarom de trainer van PSV dit gedaan heeft.

Stevens wilde er na afloop van de wedstrijd tegen Vitesse weinig over kwijt. "Er zijn beslissingen genomen waar ik niet achter sta", was zijn korte verklaring.

Daarmee doelt hij mogelijk op de benoeming van Martin van Geel in het bestuur. De huidige technisch directeur van Roda JC heeft geen trainerspapieren, maar zit sinds een maand wel in het bestuur van de belangenvereniging. Stevens zou dat een vreemde gang van zaken vinden, zo meldt het Algemeen Dagblad.

Van Geel is zich ondertussen van geen kwaad bewust. "Ik kan me niet voorstellen dat ik de reden ben. Tussen Stevens en mij is nooit iets voorgevallen."

Vraag me af wat er wel is voorgevallen. Kan me niet voorstellen dat je je lidmaatschap om zoiets opzegt.
 
Stevens neemt heft in handen

AMSTERDAM - PSV-trainer Huub Stevens toont eindelijk zijn ware aard. In een perfect geoutilleerd voetbalparadijs in zuidoost Spanje, is zijn aanwezigheid duidelijker dan ooit tevoren. Het verzoek om zijn rol van observator te verruilen voor die van dwingende voorman kwam enkele weken geleden van zijn spelers. Beide partijen genieten sindsdien zichtbaar van de nieuwe verhoudingen. ,,Maar alles valt en staat met het resultaat", blijft de Limburger realistisch.

Omdat loyaliteit één van zijn positieve karaktertrekken is zal niemand van Stevens horen dat hij sinds enkele weken de volledige macht bij PSV naar zich heeft toegetrokken. ,,Misschien ging het voorheen inderdaad wel anders dan nu, het was tijd om het proces bij te sturen", luidt zijn nette omschrijving. In de eerste maanden van het seizoen vouwde de oefenmeester tijdens de trainingen zijn handen vaak langdurig achter zijn rug. Zijn assistenten Dwight Lodeweges en Jan Wouters leidden de oefensessies, de baas keek toe en liet zich bijna alleen buiten de lijnen gelden. ,,Zo hadden we het afgesproken, ik wilde de groep rustig leren kennen. Dan moet je veel van een afstand kijken. Nu is de tijd om zelf mijn gevoelens over bepaalde zaken te uiten."

,,Wij hebben maar twee spelers die momenteel sturend zijn", stipt Stevens ook eindelijk eens zelf één van de pijnpunten van zijn zeer jonge PSV (maar liefst tien spelers moeten nog 22 jaar worden, redactie) aan. ,,Timmy Simons is een perfecte aanvoerder en een goed voorbeeld voor iedere speler, maar verbaal niet zo sterk. Jeremie Brechet is een persoonlijkheid, maar is nog wat te terughoudend, omdat hij er hier in mijn ogen ten onrechte al flink van langs heeft gekregen." Door tijdens de trainingen iedere speler vaak hardop te herinneren aan afspraken en taakverdelingen hoopt Stevens zijn elftal de broodnodige handvatten te geven. ,,Als je te weinig leiders hebt moet je het zoeken in het collectief. Dan moet iedereen meedenken in het geheel."
 
Stevens neemt heft in handen

AMSTERDAM - PSV-trainer Huub Stevens toont eindelijk zijn ware aard. In een perfect geoutilleerd voetbalparadijs in zuidoost Spanje, is zijn aanwezigheid duidelijker dan ooit tevoren. Het verzoek om zijn rol van observator te verruilen voor die van dwingende voorman kwam enkele weken geleden van zijn spelers. Beide partijen genieten sindsdien zichtbaar van de nieuwe verhoudingen. ,,Maar alles valt en staat met het resultaat", blijft de Limburger realistisch.

Omdat loyaliteit één van zijn positieve karaktertrekken is zal niemand van Stevens horen dat hij sinds enkele weken de volledige macht bij PSV naar zich heeft toegetrokken. ,,Misschien ging het voorheen inderdaad wel anders dan nu, het was tijd om het proces bij te sturen", luidt zijn nette omschrijving. In de eerste maanden van het seizoen vouwde de oefenmeester tijdens de trainingen zijn handen vaak langdurig achter zijn rug. Zijn assistenten Dwight Lodeweges en Jan Wouters leidden de oefensessies, de baas keek toe en liet zich bijna alleen buiten de lijnen gelden. ,,Zo hadden we het afgesproken, ik wilde de groep rustig leren kennen. Dan moet je veel van een afstand kijken. Nu is de tijd om zelf mijn gevoelens over bepaalde zaken te uiten."

,,Wij hebben maar twee spelers die momenteel sturend zijn", stipt Stevens ook eindelijk eens zelf één van de pijnpunten van zijn zeer jonge PSV (maar liefst tien spelers moeten nog 22 jaar worden, redactie) aan. ,,Timmy Simons is een perfecte aanvoerder en een goed voorbeeld voor iedere speler, maar verbaal niet zo sterk. Jeremie Brechet is een persoonlijkheid, maar is nog wat te terughoudend, omdat hij er hier in mijn ogen ten onrechte al flink van langs heeft gekregen." Door tijdens de trainingen iedere speler vaak hardop te herinneren aan afspraken en taakverdelingen hoopt Stevens zijn elftal de broodnodige handvatten te geven. ,,Als je te weinig leiders hebt moet je het zoeken in het collectief. Dan moet iedereen meedenken in het geheel."

Hmmm....Zoals hij zelf al zegt: "Het valt of staat met het resultaat."
Ik vind het wel vreemd dat hij het nu doet voorkomen alsof hij bewust niet heeft ingegrepen omdat hij eerst iedereen wilde observeren, ook al ging het slecht met PSV.

Maar goed, zoals gewoonlijk geef ik hem het voordeel van de twijfel en hoop ik dat dit de vinger op de zere plek is. Met een goede spits en een goede verdediger als aanvulling op de selectie, is er hoop op een goede tweede seizoenshelft.
 
Hmmm....Zoals hij zelf al zegt: "Het valt of staat met het resultaat."
Ik vind het wel vreemd dat hij het nu doet voorkomen alsof hij bewust niet heeft ingegrepen omdat hij eerst iedereen wilde observeren, ook al ging het slecht met PSV.

Maar goed, zoals gewoonlijk geef ik hem het voordeel van de twijfel en hoop ik dat dit de vinger op de zere plek is. Met een goede spits en een goede verdediger als aanvulling op de selectie, is er hoop op een goede tweede seizoenshelft.


Ach, nu zijn het Wouters en Lodeweges.
Het wordt een beetje lachwekkend.
Ook: 'we hebben maar 2 spelers die sturend zijn'. Hoelang wist Stevens al dat hij coach zou worden hier ? Maargoed, hoeveel sturende spelers moet je hebben ?

Ik probeer er wel een beetje blanco in te staan, dus ik geef 'm niet 'als gewoonlijk' het voordeel van de twijfel. Ik twijfel niet over hem, ik vond hem voor de zomer al niet de juiste man op de juiste plek op het juiste moment.
Desondanks verdiend hij, als echte clubman, de kans. Ik zie hem dan ook niet als hoofdverantwoordelijke voor de malaise.
Maar dat wist iedereen al :D;)
 
Wouters en Lodeweges vind ik beid nul komma nul uitstraling hebben, alleen daarom al zou ik bijvoorbeeld Nilis en Cocu graag als assistenten zien. Want daar kijken spelers tegenop en nemen ze wat van aan.

En Stevens zal nu inderdaad eindelijk de koe aantoonbaar bij de hoorns moeten vatten, het ingekakte zooitje moet maar weer eens echt iets laten zien.
 
Wouters en Lodeweges vind ik beid nul komma nul uitstraling hebben, alleen daarom al zou ik bijvoorbeeld Nilis en Cocu graag als assistenten zien. Want daar kijken spelers tegenop en nemen ze wat van aan.

En Stevens zal nu inderdaad eindelijk de koe aantoonbaar bij de hoorns moeten vatten, het ingekakte zooitje moet maar weer eens echt iets laten zien.

Inderdaad, 2 assistenten die nul komma nul toevoegen. Gisteren nog even gekeken naar Derksen en daar waren ze het er ook over eens dat er duidelijk een communicatie gebrek is bij PSV. Stevens zijn harde brute aanpak is voor veel spelers wennen en dan staan daar ook nog die 2 zoutzakken bij die nog nergens iets hebben gepresteerd. Wouters is ontslagen bij ajax en verder heeft hij als assistent nergens invloed gehad. Zijn periode als hoofdtrainer bij PSV was de slechtste in jaren. Lodeweges is ooit ontslagen bij Groningen en heeft daarna ook nergens zelf nog iets klaargebakken. Ook een meeloper eerste klas.
Dit jaar wordt het nog uitzingen met die 2 maar het contract van Wouters loopt schijnbaar af, hoogste tijd om Cocu naar voor toe te schuiven.
 
Inderdaad, 2 assistenten die nul komma nul toevoegen. Gisteren nog even gekeken naar Derksen en daar waren ze het er ook over eens dat er duidelijk een communicatie gebrek is bij PSV. Stevens zijn harde brute aanpak is voor veel spelers wennen en dan staan daar ook nog die 2 zoutzakken bij die nog nergens iets hebben gepresteerd. Wouters is ontslagen bij ajax en verder heeft hij als assistent nergens invloed gehad. Zijn periode als hoofdtrainer bij PSV was de slechtste in jaren. Lodeweges is ooit ontslagen bij Groningen en heeft daarna ook nergens zelf nog iets klaargebakken. Ook een meeloper eerste klas.
Dit jaar wordt het nog uitzingen met die 2 maar het contract van Wouters loopt schijnbaar af, hoogste tijd om Cocu naar voor toe te schuiven.

Cocu en....? Of alleen Cocu (Wat mij betreft alléén Cocu, dus ook Lodeweges wegpromoveren)
 
Cocu en....? Of alleen Cocu (Wat mij betreft alléén Cocu, dus ook Lodeweges wegpromoveren)

Nou ik zou naast Cocu nog een assistent met ervaring erbij willen. Tegenwoordig heeft vrijwel elke coach minimaal 2 assistenten. Maar het moge duidelijk zijn dat die 2 l*lhannesen die er nu zijn niets maar dan ook niets toevoegen. Vooral aan Wouters heb ik me vorig jaar kapot zitten ergeren toen hij een paar maanden de boel moest leiden. Zelden zo'n slappe hap op een trainersstoel zien zitten.
 
wouters heeft zo geen uitstraling altijd die ongeïnteresseerde kop van hem. en die andere zoutzak mag ook weg van mij
 
Stevens: Speel toch niet op de man

.



Stevens: Speel toch niet op de man
(De Telegraaf)



EINDHOVEN - Huub Stevens was in de eerste helft van het seizoen publiekelijk wel eens nors, of boos. De coach van PSV ontkende dat vrijdag ook niet, kort voor het begin van de competitie. „Ik kan tegen kritiek. Maar zaken worden zo vaak opgeklopt, op de man gespeeld. Ja, dan reageer ik soms wat nijdig.”


Alles wordt opgeklopt? Stevens, nu een half jaar terug in Nederland: „Soms hoort het erbij, dat begrijp ik wel. Aan de andere kant: Mag het soms iets genuanceerder? In Duitsland ben ik dit niet zo gewend geweest. Natuurlijk, er was Bild, sensatie. Verder was het zakelijk.”

Directeur Jan Reker zei een keer dat ook Stevens misschien af en toe een coach nodig had. „Een normale uitspraak”, zegt Stevens. Maar er ontstond een poppenkast. „In elk bedrijf is het gewoon dat men elkaars coach is. Ook aan de top. Als ik met de directie praat, dan coachen we elkaar. Als een speler iets tegen mij zegt coacht hij mij bij wijze van spreken ook. Er is niets vreemds aan.”





Aaaaah, je zou bijna medelijden met ze krijgen.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan