Ruud is een gigantische worst voorgehouden. Nu ziet hij daadwerkelijk met wat voor een ongebalanceerd team hij te maken heeft. Daarnaast blinkt Ruud niet uit in het managen van een team. Rangers thuis... twente uit...Bodo thuis.. Monaco met kringspierpijn overleefd...en nu zelfs een gehandicapt Cambuur uit. Kansloos gewoon. Niet eens met pech ofzo.. keer op keer op tactiek maar vooral ook op inzet. Hij was en is(dat had hij zelf goed gezien) er niet klaar voor. Zo kip en klaar is het. Een verademing in realisme en communicatie maar daar word je geen kampioen mee. Hij gaat het simpelweg niet redden. De club is rot tot op het bot. Geen visie..geen lijn... niet bij de directie en ook niet bij de technische staf. Het hangt aan de vorm van de dag af en aan de grillen van een xavi.. cody en sangare. Draaien zij dan draait psv... zo niet ....dan is het niks.

Dus John de Jong is onterecht weg gestuurd?
 
Ik kan maar 3 wedstrijden onder Ruud noemen, waar ik strijd, passie, lef, plezier en enthousiasme van de kant van PSV gezien : JC Schaal, Monaco en Feyenoord. De rest was bagger en niet om aan te zien qua strategie, tactiek, creativiteit. ik dacht dat na Feyenoord het lek boven water was en Ruud eindelijk zijn mannen had weten te motiveren en oppeppen. Maar na vandaag denk ik dat Ruud niet de juiste man is. Ik wil hem nog de maand oktober de kans gegeven om zich te bewijzen en deze instelling van zijn mannen positief te veranderen. Anders denk ik dat het beter is om nog voor het WK afscheid te nemen van Ruud en nu al rond te kijken naar een ervaren en geschikte opvolger voor Ruud.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan maar 3 wedstrijden onder Ruud noemen, waar ik strijd, passie, lef, plezier en enthousiasme van de kant van PSV gezien : JC Schaal, Monaco en Feyenoord. De rest was bagger en niet om aan te zien qua strategie, tactiek, creativiteit. ik dacht dat na Feyenoord het lek boven water was en Ruud eindelijk zijn mannen had weten te motiveren en oppeppen. Maar na vandaag denk ik dat Ruud niet de juiste man is. Ik wil hem nog de maand oktober de kans gegeven om zich te bewijzen en deze instelling van zijn mannen positief te veranderen. Anders denk ik dat het beter is om nog voor het WK afscheid te nemen van Ruud en nu al rond te kijken naar een ervaren en geschikte opvolger voor Ruud.
'Ervaren': dat is een vies woord in Eindhoven. Liever een jonge, ongeteste trainer, TD, etc.
 
Ruud als boegbeeld is natuurlijk geweldig. Dan staat er iemand. Kan er zelfs voor zorgen dat speed voor PSV kiezen.
Als trainer heb ik buiten de JC schaal nog niks gezien waarvan ik denk “goh, wat goed”. Sangare afgezakt, Teze op de verkeerde plek.

PSV heeft dezelfde fout gemaakt als destijds met Van Bommel. Met Schmidt had men een andere weg ingeslagen, maar die werd niet geaccepteerd door veel fans, mede door het hele Mo-gedoe. Dus teruggrijpen naar een veilige optie.
Een trainer zonder idee, geen TD, de ervaren assistent heeft zich ook niet bewezen, kapitaal verpietert op het veld, 2 belangrijke geblesseerden en een lege kas.

Voor Ruud is het jammer. Die is al beschadigd voordat hij echt is begonnen.
 
Ruud als boegbeeld is natuurlijk geweldig. Dan staat er iemand. Kan er zelfs voor zorgen dat speed voor PSV kiezen.
Als trainer heb ik buiten de JC schaal nog niks gezien waarvan ik denk “goh, wat goed”. Sangare afgezakt, Teze op de verkeerde plek.

PSV heeft dezelfde fout gemaakt als destijds met Van Bommel. Met Schmidt had men een andere weg ingeslagen, maar die werd niet geaccepteerd door veel fans, mede door het hele Mo-gedoe. Dus teruggrijpen naar een veilige optie.
Een trainer zonder idee, geen TD, de ervaren assistent heeft zich ook niet bewezen, kapitaal verpietert op het veld, 2 belangrijke geblesseerden en een lege kas.

Voor Ruud is het jammer. Die is al beschadigd voordat hij echt is begonnen.
Ruud valt ook best wat aan te merken gisteren. Bijvoorbeeld zn wisselbeleid..
 
Ik lees zoveel over inzet en strijd en zo. Max dit, slappe Veerman dat, Sangaré, Gakpo. Dat zijn allemaal emoties.

Het gaat in deze veel meer om een plan, tactiek, training. Ik mis gewoon de ratio bij PSV. Door alles heen. RvN die het moet nakijken om te zien waar het aan schortte tegen Cambuur. Dat zei hij niet om de spelers te beschermen, hij wist het echt niet.

Nog een voorbeeld. Ik zag de dames spelen met een 5-3-2 systeem. Dus echt met 5 op een rij. Het was in de praktijk eerder 5-4-1. Mijn hemel, wat zijn dat voor rare gedachten. Nooit meegemaakt bij PSV. Er zijn er een paar volledig de weg kwijt op de Herdgang.

Ik mis een logisch en duidelijk algemeen PSV-plan. Misschien is die er in de gehele jeugdafdeling, dat weet ik niet, maar rond het a-elftal toch echt niet. Trainers en scouting. Geen plan, geen goede tactiek. Geen uitgebalanceerde groep en ten slotte aankopen én verkopen zijn vreemd.

Blauwdrukken genoeg als je rondkijkt.
 
Liever slechte resultaten met huidige technische staf dan überhaupt blaaskaak Bosz voor de groep. Past wat mij betreft niet bij PSV.
Nou, het voetbal wat ie bij ajax speelde zag er goed uit. Soms wat teveel kamikaze maar met deze defensie kunnen we beter maar aanvallend spelen..
 
Nou, het voetbal wat ie bij ajax speelde zag er goed uit. Soms wat teveel kamikaze maar met deze defensie kunnen we beter maar aanvallend spelen..
Dan heb ik nog liever Sef Vergoossen voor de groep staan. Die heeft wel een landskampioenschap op zijn naam staan :)
 
Dan heb ik nog liever Sef Vergoossen voor de groep staan. Die heeft wel een landskampioenschap op zijn naam staan :)
Moet ie wel weer een Gomes in topvorm in zijn selectie hebben:sneaky:. Zelfde soort verhaal natuurlijk met Bosz, die haalde de EL finale met een goeie groep, maar zet hem voor dit PSV en hij wordt 7e of 8e en hopeloos uitgeschakeld in europa.
 
Moet ie wel weer een Gomes in topvorm in zijn selectie hebben:sneaky:. Zelfde soort verhaal natuurlijk met Bosz, die haalde de EL finale met een goeie groep, maar zet hem voor dit PSV en hij wordt 7e of 8e en hopeloos uitgeschakeld in europa.
Misschien wel ja, het is bij Lyon ook dramatisch nu.

Die EL campagne van Bosz was indrukwekkend maar dat waren wedstrijden tegen Kopenhagen (geen grote tegenstander), tegen Schalke wat 10e stond, Lyon dat ook een slecht seizoen had en Europees al jaren niets presteert.
In de finale tegen het grote United leek het nergens op. Het blijft een knappe campagne maar het is wel al jaren geleden.

In dat seizoen werd hij ook maar 2e in de Eredivisie.
Als hij het bij zijn volgende clubs ook goed deed dan was het een ander verhaal maar daar ging het na een goed begin steeds fout.
Dan heb ik liever dat we Ruud nog wat tijd geven om zich te herpakken.
 
Van mij mag er best een goede trainer komen, die voor successen gaat zorgen. Of Ruud dat is, weten we nog niet zo goed. Van Bosz weten we in ieder geval dat hij dat niet is.
Eens. Maar we hebben de bewezen toptrainers niet bepaald voor het uitkiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan