Nee, maar de ambitie mag hoger. Zeker Europees. Dus de herkansing is volgend seizoen.
Ik vind het veel belangrijker om te weten wat ze op lange termijn (en dus structureel) willen behalen dan volgend seizoen. Liever dat we nog 5 jaar zonder prijzen zitten omdat we denken aan de toekomst dan niets opbouwen omdat er te hoge verwachtingen zijn
 
Ik vind het veel belangrijker om te weten wat ze op lange termijn (en dus structureel) willen behalen dan volgend seizoen. Liever dat we nog 5 jaar zonder prijzen zitten omdat we denken aan de toekomst dan niets opbouwen omdat er te hoge verwachtingen zijn
Ik denk alleen wel dat het heel moeilijk is om iets op te bouwen, zonder daarbij al resultaten te halen.
 
Ik vind het veel belangrijker om te weten wat ze op lange termijn (en dus structureel) willen behalen dan volgend seizoen. Liever dat we nog 5 jaar zonder prijzen zitten omdat we denken aan de toekomst dan niets opbouwen omdat er te hoge verwachtingen zijn
Dat opbouwen dat wordt wel vaker gezegd. Maar wat is er op te bouwen? Talenten gaan binnen twee seizoen weg dus daar valt eigenlijk al weinig op te bouwen. we hebben het Europese geld nodig om in ieder geval een selectie neer te kunnen zetten die ieder jaar minimaal overwintert Europees en uiteindelijk ook CL kan overwinteren.
 
Dat opbouwen dat wordt wel vaker gezegd. Maar wat is er op te bouwen? Talenten gaan binnen twee seizoen weg dus daar valt eigenlijk al weinig op te bouwen. we hebben het Europese geld nodig om in ieder geval een selectie neer te kunnen zetten die ieder jaar minimaal overwintert Europees en uiteindelijk ook CL kan overwinteren.
Met de spelers die wel blijven, aangevuld met talenten en ervaren krachten. Ik ben het ook niet geheel oneens met je hoor, ik ben alleen wat milder in mijn oordeel denk ik :)
 
Met de spelers die wel blijven, aangevuld met talenten en ervaren krachten. Ik ben het ook niet geheel oneens met je hoor, ik ben alleen wat milder in mijn oordeel denk ik :)
Er moet gericht gekocht worden, we gaan geen 11 sterren op het veld krijgen, maak van de posities die nu een onvoldoende scoren een 7.5, gaat het elftal flink van vooruit.
 
Ook maar meteen een nieuw stadion? :ROFL:
Doet u dat er nog maar bij. Anders nog iets?

Nee toch kom ik wel hierop uit.
- Achterin is de spoeling te dun, zoals gebleken, en Max en Mwene mogen allebei weg. Mauro is de beste, maar kan het niet alleen belopen.
- Het kan zo maar zo zijn dat ons hele middenveld (Guti, Gotze, Sangare) vertrekt. Daarachter hebben we heel weinig, met V Ginkel die ook weg mag en geen doorstroom vanuit de jeugd. Veerman natuurlijk wel, maar daar moet dus meer bijkomen.
- Spits lijkt me duidelijk met het vertrek van Vini en Zahavi
- En heb ik niet eens een keeper genoemd, terwijl dat wel moet gebeuren natuurlijk.

En dan kan het ook nog maar zo zijn dat Doan, Bruma, Madueke en Romero ook zomaar kunnen vertrekken.
 
Doet u dat er nog maar bij. Anders nog iets?

Nee toch kom ik wel hierop uit.
- Achterin is de spoeling te dun, zoals gebleken, en Max en Mwene mogen allebei weg. Mauro is de beste, maar kan het niet alleen belopen.
- Het kan zo maar zo zijn dat ons hele middenveld (Guti, Gotze, Sangare) vertrekt. Daarachter hebben we heel weinig, met V Ginkel die ook weg mag en geen doorstroom vanuit de jeugd. Veerman natuurlijk wel, maar daar moet dus meer bijkomen.
- Spits lijkt me duidelijk met het vertrek van Vini en Zahavi
- En heb ik niet eens een keeper genoemd, terwijl dat wel moet gebeuren natuurlijk.

En dan kan het ook nog maar zo zijn dat Doan, Bruma, Madueke en Romero ook zomaar kunnen vertrekken.
Als PSV zijnde moet je op een gegeven moment ook een grens trekken en zeggen dat bepaalde spelers niet mogen vertrekken. Zoals Ajax ook bij Tagliafico deed. Je kunt niet zomaar heel je middenveld laten vertrekken. Dan ben je gegarandeerd een seizoen weer aan het bouwen omdat niemand op elkaar is ingespeeld.

Hopelijk hebben wij ook de ballen om daar standvastig in te zijn
 
Als PSV zijnde moet je op een gegeven moment ook een grens trekken en zeggen dat bepaalde spelers niet mogen vertrekken. Zoals Ajax ook bij Tagliafico deed. Je kunt niet zomaar heel je middenveld laten vertrekken. Dan ben je gegarandeerd een seizoen weer aan het bouwen omdat niemand op elkaar is ingespeeld.

Hopelijk hebben wij ook de ballen om daar standvastig in te zijn
Eens. Maar dat betekent in dit geval dat je tegen Guti zegt dat hij blijft, en dat hij moet verlengen. Je loopt dan het risico dat er 12-14 miljoen wegloopt. Of Gotze moet blijven natuurlijk, maar dat ligt wat anders. Sangare behouden zou natuurlijk een 'wet dream scenario' zijn, maar je hebt wel minstens 1 klapper nodig om wat te kunnen op de transfermarkt.
 
Hem werd gevraagd wat hij van het kampioenschap van ajax vond, je kan dan zeggen, praat ik niet over of je geeft antwoord. Had ie niks gezegd dan was dat ook een probleem geweest dusja, geef maar gewoon je mening als coach. Hij zegt wat ik ook denk. Hij zegt eigenlijk dat het kampioenschap van ajax niets bijzonders is, en dat klopt
We praten langs elkaar heen maar dat is verder geen probleem.
 
Ik vind het jammer dat de media er zo'n groot aandeel in heeft wat men van Schmidt vindt. Klein voorbeeldje: toen de KNVB zijn fout aangaf en Schmidt er op reageerde was de titel iets van "Schmidt lacht minzaam om excuses KNVB" oid. De reacties gingen er weer om los. En hier lijkt het ook z'n effect te hebben. Want ik denk dat als we alle interviews kijken dat de mening over Schmidt anders zou liggen
Dat is zeker waar! Ik heb echter eerder al aangeven hoe je als trainer van PSV hier mee zou moeten omgaan, maw hoe je niet in die val moet trappen en alles bij jezelf houden.
Bovendien steekt het mij meer dat ie het seizoen geslaagd vindt dan de rest van zijn onhandige uitspraken. Het ontzag voor Ajax was bij hem zo groot dat dat zijn conclusie was. Daarom verbaast het mij geen moment hoe hij wordt gequoteerd.
 
Dat opbouwen dat wordt wel vaker gezegd. Maar wat is er op te bouwen? Talenten gaan binnen twee seizoen weg dus daar valt eigenlijk al weinig op te bouwen. we hebben het Europese geld nodig om in ieder geval een selectie neer te kunnen zetten die ieder jaar minimaal overwintert Europees en uiteindelijk ook CL kan overwinteren.
Ook weer ja en nee. Je moet dan structureel CL halen, anders gaan je betere spelers ook gewoon weer weg en kun je weer opnieuw beginnen. Het belangrijkst is om je zaakjes kwa jeugd en scouting op orde te hebben. De juiste spelers halen , weten wat je wilt en een academy hebben die spelers als Gakpo voortbrengt. Als je dat een tijdje structureel kunt doen komt CL deelname vanzelf, bouw je een goede reputatie op en kun je dus ook voor hoge bedragen verkopen. Minder miskopen = minder geldverspilling. Daar heeft Ajax het huidige succes aan te danken. Goede jeugdspelers, maar ook ervaren krachten die goed op hun plek waren (Ziyech, Tagliafico, Blind, Tadic, Neres (voor een tijdje), Antony, Martinez etc.). Een keer CL halen en dan de helft van dat geld weer verspillen aan miskopen en je komt nergens.
 
Waar praten we hier allemaal over.
Over 1 schot op de lat van Zahavi.

Als die erin gaat tegen Benfica, heb je de beoogde miljoenen op de bank, word je daarna 3e in een CL-poule, verlies je niet met 4-0 en 5-0 van Feyenoord en Ajax, omdat je op dinsdag/woensdag speelt, word je er ook in de kwartfinale maar dan in de EL uitgekegeld door Leicester-look a like West Ham United en stond Ajax nog maar 1 punt achter PSV met nog 1 wedstrijd te gaan.

1 schot op de lat is het verschil tussen ‘het verval na Cocu’ en gewoon prima resultaten.

(Overigens schud ik steeds meewarig mijn hoofd als ik ‘verval na Cocu’ lees. De laatste keer dat ik het las zuchtte ik er zelfs bij.
Even net zo’n boude tegenstelling poneren: De voetbalcultuur die trainer Cocu bij PSV ingebracht heeft, kostte van Bommel de kop en kostte Schmidt meer dan een jaar.)
 
Laatst bewerkt:
Waar praten we hier allemaal over.
Over 1 schot op de lat van Zahavi.

Als die erin gaat tegen Benfica word je daarna 3e in een CL-poule, verlies je niet met 4-0 en 5-0 van Feyenoord en Ajax, omdat je op dinsdag/woensdag speelt, word je er ook in de kwartfinale maar dan in de EL uitgekegeld door Leicester-look a like West Ham United en stond Ajax nog maar 1 punt achter PSV met nog 1 wedstrijd te gaan.

1 schot op de lat is het verschil tussen ‘het verval na Cocu’ en gewoon prima resultaten.

Overigens schud ik steeds meewarig mijn hoofd als ik ‘verval na Cocu’ lees. De laatste keer dat ik het las zuchtte ik er zelfs bij.
Als die schot van Zahavi erin gaat, als we die wedstrijd tegen Monaco wonnen, als we tegen Sociedad gewoon de nul hielden, als we tegen Leicester de voorsprong behielden, als we tegen Twente, Heereveen, Willem II, de eredivisie topwedstrijd wel thuis gaven....
Zijn een beetje teveel alsjes vind je niet?
 
Ook weer ja en nee. Je moet dan structureel CL halen, anders gaan je betere spelers ook gewoon weer weg en kun je weer opnieuw beginnen. Het belangrijkst is om je zaakjes kwa jeugd en scouting op orde te hebben. De juiste spelers halen , weten wat je wilt en een academy hebben die spelers als Gakpo voortbrengt. Als je dat een tijdje structureel kunt doen komt CL deelname vanzelf, bouw je een goede reputatie op en kun je dus ook voor hoge bedragen verkopen. Minder miskopen = minder geldverspilling. Daar heeft Ajax het huidige succes aan te danken. Goede jeugdspelers, maar ook ervaren krachten die goed op hun plek waren (Ziyech, Tagliafico, Blind, Tadic, Neres (voor een tijdje), Antony, Martinez etc.). Een keer CL halen en dan de helft van dat geld weer verspillen aan miskopen en je komt nergens.
D'r jeugd en scouting daar hebben we volgens mij op orde. Psv heeft sinds het bijna faillissement gelukkig daarvoor gekozen. De jeugd brengt gelukkig nu de talenten voor.

Maar ik zou in eerste instantie op de el inzetten en serieus er werk van maken zover mogelijk te komen. Een el waardige selectie neerzetten moet over 2 seizoenen mogelijk zijn. Dan kun je, als je dat doorzet pendelen tussen CL en el..
 
Terug
Bovenaan Onderaan