Ik wil eerst het interview kijken voor ik er een oordeel over vel. De media heeft er wel een handje van om een hoop vragen over Ajax te stellen en het vervolgens in het artikel neer te zetten alsof Schmidt er zelf over begon
Je kan hem lezen op de VI side en de media wilde geen negatief beeld schetsen… Niet gelijk in de Calimero stand gaan zitten. Schmidt heeft zelf wel vaker over Ajax gesproken. Daar heeft hij de media niet voor nodig gehad.
 
Je kan hem lezen op de VI side en de media wilde geen negatief beeld schetsen… Niet gelijk in de Calimero stand gaan zitten. Schmidt heeft zelf wel vaker over Ajax gesproken. Daar heeft hij de media niet voor nodig gehad.
Het stoort mij niet. Ik denk dat het iets Nederlands is, dat we dit zien als zwakte. Ik hoor Klopp, Pep en noem maar op ook altijd met veel respect over rivalen praten.
 
En nu zelfs bij je afscheid over Ajax praten vind ik opnieuw aantonen dat Schmidt te veel heeft opgekeken tegen Ajax. “Altijd een uitdaging om met Ajax in een competitie te zitten”.. Dat is niet wat een PSV trainer hoort te zeggen en ik heb dan ook nog nooit een PSV trainer zo vaak iets over Ajax horen zeggen. Respect hebben voor je rivaal is iets anders. Ook al heeft Ajax meer geld; dat hebben ze namelijk altijd al gehad, maar dat wist Schmidt kennelijk niet. Deze gedachten gang bevestigde hij nogmaals na het winnen van de beker: het seizoen is geslaagd, zei hij. Ook dat is iets wat een trainer van PSV niet hoort te zeggen; voor PSV telt namelijk alleen de landstitel. Schmidt was dan ook een betere trainer voor Feyenoord of AZ geweest dan voor PSV.
Helaas hebben we ook te maken gehad met een directie en TD die de hele club in handen hebben gelegd van deze trainer met als gevolg leunen op data en zoveel blessures die zo ongekend hoog zijn dat men overal het er over heeft. We blinken iig ergens in uit..
Gelukkig komt er nu een trainer die de glorietijden van PSV zelf heeft meegemaakt als speler en weet wat er van je wordt verwacht. Dat is geen garantie tot succes maar ik heb liever een trotse PSVer aan het roer dan de passanten die PSV reduceren tot AZ.
Zoals ik het al eerder heb gezegd vind ik Schmidt een beschaafde man en iemand die de hele ploeg het gevoel geeft er bij te horen. Dat heeft hij meer dan uitstekend gedaan maar hij is niet geschikt voor de clubs die jaarlijks om de titel moeten strijden.
Ik wens hem veel succes bij Benfica.
Tussen neus en lippen door zei Rutten het afgelopen zondag ook ongeveer.

‘De ambitie van PSV moet altijd CL zijn.’

Het is misschien een nuanceverschil, maar het is een beter en neutraler uitgangspunt dan die van de afgelopen twee jaren onder Schmidt.
 
Het stoort mij niet. Ik denk dat het iets Nederlands is, dat we dit zien als zwakte. Ik hoor Klopp, Pep en noem maar op ook altijd met veel respect over rivalen praten.
Respect wel en dat moet je doen. Je kan als Pep roepen dat Liverpool gevaarlijke aanvallers heeft en een aantal verdedigers van wereldklasse etc. Maar alleen trainers als Mourinho riepen bijv dat wat Liverpool kon kopen, voor hem als de trainer van Spurs niet mogelijk was of dat hij ook die of die speler graag had gewild. Als straks Man City kampioen wordt, dan gaat Klopp niet zeggen: mijn felicitaties maar ze hebben ook veel betere voorwaarden om kampioen te worden… Dat is wat Schmidt nu zegt over Ajax. En dat is niet de eerste keer… Zelfs de trainer van Feyenoord praat niet zo vaak over de mogelijkheden van Ajax. Daar gaat het mij om. En wat ik al zei: hij brengt een bepaalde mentaliteit met zich mee van tegen op kijken tov Ajax. Dat doen we hier niet, ondanks het feit dat Ajax een grotere club is en meer geld heeft. Dat is al tientallen jaren namelijk het geval.
 
Respect wel en dat moet je doen. Je kan als Pep roepen dat Liverpool gevaarlijke aanvallers heeft en een aantal verdedigers van wereldklasse etc. Maar alleen trainers als Mourinho riepen bijv dat wat Liverpool kon kopen, voor hem als de trainer van Spurs niet mogelijk was of dat hij ook die of die speler graag had gewild. Als straks Man City kampioen wordt, dan gaat Klopp niet zeggen: mijn felicitaties maar ze hebben ook veel betere voorwaarden om kampioen te worden… Dat is wat Schmidt nu zegt over Ajax. En dat is niet de eerste keer… Zelfs de trainer van Feyenoord praat niet zo vaak over de mogelijkheden van Ajax. Daar gaat het mij om. En wat ik al zei: hij brengt een bepaalde mentaliteit met zich mee van tegen op kijken tov Ajax. Dat doen we hier niet, ondanks het feit dat Ajax een grotere club is en meer geld heeft. Dat is al tientallen jaren namelijk het geval.
Point taken. We zijn het eens.
 
Je kan hem lezen op de VI side en de media wilde geen negatief beeld schetsen… Niet gelijk in de Calimero stand gaan zitten. Schmidt heeft zelf wel vaker over Ajax gesproken. Daar heeft hij de media niet voor nodig gehad.
Als het op VI staat weten we al wel hoe laat het is. Daar zijn ze echt bezig met een hetze te creëeren tov Schmidt (hij geeft er zelf aanleiding voor maar toch) want het levert enorm veel reacties en clicks op. VI is tegenwoordig niets meer dan een roddelkrant en je moet heel goed kijken om echt nieuws te vinden.

Regelmatig artikelen daar gelezen dat Schmidt de grote boze wolf was en alleen maar over Ajax liep te janken terwijl de VI journalistjes zaten te vissen naar die antwoorden.

Dan is het aan Schmidt om daarmee om te gaan en te zeggen dat hij 't over PSV wil hebben, dat wel.
 
k
Je kan hem lezen op de VI side en de media wilde geen negatief beeld schetsen… Niet gelijk in de Calimero stand gaan zitten. Schmidt heeft zelf wel vaker over Ajax gesproken. Daar heeft hij de media niet voor nodig gehad.
Hij zegt wat ik ook vind. Club met de financiële middelen wordt slechts op 2 punten kampioen wat een hint is naar de magere verschillen ondanks de bulk met geld daar... terechte kritiek
 
k
Hij zegt wat ik ook vind. Club met de financiële middelen wordt slechts op 2 punten kampioen wat een hint is naar de magere verschillen ondanks de bulk met geld daar... terechte kritiek
Het is het verschil tussen wat jij en ik zonder een podium of verantwoordelijkheid zouden roepen over de maatschappelijke vraagstukken en wat Rutte of een Kamerlid zou roepen. Die laatste groep moet een paar keer goed nadenken want hun woorden hebben itt mijn en jouw woorden gewoon gevolgen. Schmidt is de trainer van PSV en dat brengt bepaalde mate van trots, verantwoordelijkheid en aanzien met zich mee.
 
Het is het verschil tussen wat jij en ik zonder een podium of verantwoordelijkheid zouden roepen over de maatschappelijke vraagstukken en wat Rutte of een Kamerlid zou roepen. Die laatste groep moet een paar keer goed nadenken want hun woorden hebben itt mijn en jouw woorden gewoon gevolgen. Schmidt is de trainer van PSV en dat brengt bepaalde mate van trots, verantwoordelijkheid en aanzien met zich mee.
Ik vind het jammer dat de media er zo'n groot aandeel in heeft wat men van Schmidt vindt. Klein voorbeeldje: toen de KNVB zijn fout aangaf en Schmidt er op reageerde was de titel iets van "Schmidt lacht minzaam om excuses KNVB" oid. De reacties gingen er weer om los. En hier lijkt het ook z'n effect te hebben. Want ik denk dat als we alle interviews kijken dat de mening over Schmidt anders zou liggen
 
Het is het verschil tussen wat jij en ik zonder een podium of verantwoordelijkheid zouden roepen over de maatschappelijke vraagstukken en wat Rutte of een Kamerlid zou roepen. Die laatste groep moet een paar keer goed nadenken want hun woorden hebben itt mijn en jouw woorden gewoon gevolgen. Schmidt is de trainer van PSV en dat brengt bepaalde mate van trots, verantwoordelijkheid en aanzien met zich mee.
Hem werd gevraagd wat hij van het kampioenschap van ajax vond, je kan dan zeggen, praat ik niet over of je geeft antwoord. Had ie niks gezegd dan was dat ook een probleem geweest dusja, geef maar gewoon je mening als coach. Hij zegt wat ik ook denk. Hij zegt eigenlijk dat het kampioenschap van ajax niets bijzonders is, en dat klopt
 
Hoop voor Ruud dat er een uitgebalanceerd team staat na de zomer. Aangezien we weer heel vroeg in het seizoen er meteen moeten staan. Aan de staf moet het niet kunnen liggen aangezien Ruud een zeer ervaren coach naast zich heeft en misschien wel de beste veldtrainer van het land. Maar ik ben geneigd te denken dat ook Ruud het slachtoffer gaat worden van de onkunde van De Jong.
 
Hoop voor Ruud dat er een uitgebalanceerd team staat na de zomer. Aangezien we weer heel vroeg in het seizoen er meteen moeten staan. Aan de staf moet het niet kunnen liggen aangezien Ruud een zeer ervaren coach naast zich heeft en misschien wel de beste veldtrainer van het land. Maar ik ben geneigd te denken dat ook Ruud het slachtoffer gaat worden van de onkunde van De Jong.
Die beste veldtrainer van het land stond er toch ook om bekend dat zijn teams na de winterstop instortten?
 
Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat de man kwaliteiten heeft. Maar zeker met een onervaren trainer zijn we nog veel afhankelijker van het werk van Vennegoor en JdJ. En laat dat nou juist de 2 mensen bij PSV zijn in wie ik niet zoveel vertrouwen heb. We gaan het zien. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat de man kwaliteiten heeft. Maar zeker met een onervaren trainer zijn we nog veel afhankelijker van het werk van Vennegoor en JdJ. En laat dat nou juist de 2 mensen bij PSV zijn in wie ik niet zoveel vertrouwen heb. We gaan het zien. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Brands zal anders dan Toon wel wat strenger zijn denk ik. Toon was een zachtgekookt ei...
 
Als het op VI staat weten we al wel hoe laat het is. Daar zijn ze echt bezig met een hetze te creëeren tov Schmidt (hij geeft er zelf aanleiding voor maar toch) want het levert enorm veel reacties en clicks op. VI is tegenwoordig niets meer dan een roddelkrant en je moet heel goed kijken om echt nieuws te vinden.

Regelmatig artikelen daar gelezen dat Schmidt de grote boze wolf was en alleen maar over Ajax liep te janken terwijl de VI journalistjes zaten te vissen naar die antwoorden.

Dan is het aan Schmidt om daarmee om te gaan en te zeggen dat hij 't over PSV wil hebben, dat wel.
Dat laatste doet hij ook , maar dat stukje wordt dan niet uitgezonden of geplaatst.
Een correcte opmerking van hem over de - notabene dubieus verkregen - voorsprong van Ajax qua miljoenen, is ook geen "janken", maar weergave van een feit.

Probleem is dat hij vanaf het begin in ons horkerige medialand neerbuigend is afgeschilderd als "een Duits gymleraartje" omdat hij zich anders gedroeg dan
lui uit de Hollandse school en bovendien het waagde om kritiek te leveren op KNVB functionarissen.
En de onkreukbaarheid van die groep is afgelopen zondag weer eens bewezen.:ROFL:
Dat de Jan Joost van Gangelens, Willem Vissers', Valentijn Driessens en noem maar op niet weten wat objectief is , mag al langer bekend verondersteld worden.

Nog zo'n voorbeeld uit de idiote media hetze tegen hem; "hij wint nooit toppers."
Waarbij men zwijgt over het feit dat Roger slechts een van de vier competitie duels met Ajax echt verloor.
De 5-0 dit seizoen.
De naaistreken van Kuipers en Makkelie vorig seizoen en de kromme zijlijn van dit seizoen worden gemakshalve dan maar doodgezwegen.
Die passen immers niet in de negatieve beeldvorming.

Het spijtige is dat de roddelpers, of het nu gaat om ESPN, NOS, Telegraaf, Volkskrant of VI, allen eenzijdig een "grachtengordel" mening verspreiden
en dat ons land helaas teveel papegaaien kent die die onzin overnemen.
Het moge duidelijk zijn dat ik een hogere pet op heb van onze kundige, sympathieke en beschaafde coach dan van veel anderen die rondzwerven in
de verziekte voetbalwereld. ;)
 
En nu zelfs bij je afscheid over Ajax praten vind ik opnieuw aantonen dat Schmidt te veel heeft opgekeken tegen Ajax. “Altijd een uitdaging om met Ajax in een competitie te zitten”.. Dat is niet wat een PSV trainer hoort te zeggen en ik heb dan ook nog nooit een PSV trainer zo vaak iets over Ajax horen zeggen. Respect hebben voor je rivaal is iets anders. Ook al heeft Ajax meer geld; dat hebben ze namelijk altijd al gehad, maar dat wist Schmidt kennelijk niet. Deze gedachten gang bevestigde hij nogmaals na het winnen van de beker: het seizoen is geslaagd, zei hij. Ook dat is iets wat een trainer van PSV niet hoort te zeggen; voor PSV telt namelijk alleen de landstitel. Schmidt was dan ook een betere trainer voor Feyenoord of AZ geweest dan voor PSV.
Unfortunately we have also had to deal with a management and TD who have put the entire club in the hands of this trainer, resulting in reliance on data and so many injuries that are so unprecedented that people are talking about them everywhere. We excel at something...
Fortunately, there is now a trainer who has experienced the glory days of PSV himself as a player and who knows what is expected of you. That's no guarantee of success, but I'd rather have a proud PSVer at the helm than passers-by who reduce PSV to AZ.
As I've said before, I think Schmidt is a civilized man and someone who makes the whole team feel like they belong. He has done more than excellently, but he is not suitable for the clubs that have to compete for the title every year.
I wish him every success at Benfica.
then you don't think he suits us

Like PSV, the only thing that matters is the league title
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan